PEC Zwolle - Ajax zat 18:45, 11 Sep 2021

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PEC Zwolle - Ajax zat 18:45, 11 Sep 2021

Bericht door Jöhnk » ma sep 13, 2021 10:42 am

Lionel schreef:
ma sep 13, 2021 9:31 am
Daramy gaat akkoord met de tijd krijgen. Noa Lang niet.
Ik ben benieuwd wat Daramy ervan vindt als straks Labyad de voorkeur krijgt, zoals Lang is overkomen. Want ook Daramy speelt het liefst op de positie van Tadic. En Ten Hag doet het liefst geen enkele concessie aan de positie van Tadic; ook niet als het heel erg voor de hand ligt om dat wel te doen, zoals vorige zomer toen Lang zich wederom aandiende en er eigenlijk geen goeie optie was op 9 (behalve Tadic dan - dat Labyad het uitstekend/fantastisch/geweldig deed op die positie was een verzinsel van Ten Hag).

Met Lang is heel raar omgesprongen. Hij scoorde een hattrick tegen Twente en even later was hij alweer uit beeld en werd hij verhuurd. Zal wel iets met gedrag te maken hebben (AR heeft het over een publiek geheim maar zo publiek is dat wat mij betreft niet en ik nodig hem uit om dat toe te lichten) maar het blijft voor mij onbegrijpelijk en overdreven dat hij daardoor meteen volledig uit de gratie was.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax zat 18:45, 11 Sep 2021

Bericht door 999 » ma sep 13, 2021 10:56 am

’Haller maakt het bijna altijd waar’
Fransman neemt tegen PEC Zwolle (0-2) voor derde keer dit seizoen de openingstreffer voor zijn rekening
ZWOLLE De vraag of hij zijn inschrijving voor de Champions League dubbel had gecheckt, beantwoordde Sébastien Haller lachend met een ’ja’. „Er zullen dit keer geen verrassingen zijn.” Door een administratieve blunder van Ajax was de spits vorig seizoen niet speelgerechtigd in de Europa League, maar nu staat niets zijn Europese debuut meer in de weg. En op bezoek bij PEC Zwolle (0-2) liet de Fransman met twee treffers zien de scherpte te hebben voor het miljoenenbal.

In Europees verband koos trainer Erik ten Hag eerder en succesvol voor de ’Tadic-variant’, waarin hij zijn aanvoerder tot spits bombardeerde. Haller woensdag in Lissabon tegen Sporting uit tactische overwegingen op de bank zetten, zou na het vergeten vinkje van vorig seizoen een nieuwe klap in diens gezicht zijn. Getuige de woorden van Ten Hag in Zwolle zal het zover niet komen. „Of ik tegen Sporting met hem start, ga ik nu nog niet vertellen, maar laat ik het zo zeggen: ik heb ontzettend veel vertrouwen in Haller. Elke wedstrijd is hij een optie. En je ziet in mijn opstellingen dat hij vrijwel alles speelt, waarna hij het bijna altijd waar maakt”, aldus de Ajax-trainer.

„Onomstreden is een groot woord, maar sinds Sébastien in januari is binnengekomen, scoort hij aan de lopende band. Hij heeft geweldige statistieken qua goals en assists”, doelt Ten Hag op de vijftien treffers en acht assists van de Fransman in 27 duels. „Hij is belangrijk voor deze groep en dat heeft hij tegen PEC Zwolle weer bewezen.”

Met de 0-1 na een half uurtje maakte hij – door naar de eerste paal te komen en de bal uit een voorzet door de benen van PEC Zwolle-keeper Kostas Lamprou te tikken – een echte spitsengoal. Al verdiende Steven Berghuis de meeste credits voor dat doelpunt-uit-het-boekje. De nummer 10 van Ajax, die de plaats van de lichtgeblesseerde Davy Klaassen innam en dus voor het eerst mét Antony speelde, kreeg de bal op het middenveld, speelde Dusan Tadic in en zette – in plaats van de bal terug te vragen – een sprint naar de aanvoerder in. Tadic hoefde de bal vervolgens alleen simpel mee te geven, waarna de voorzet van Berghuis door Haller tot doelpunt werd gepromoveerd: 0-1.

De afwezigheid van Davy Klaassen en de Argentijnse ijzervreters Nicolas Tagliafico en Lisandro Martinez liet zich vervolgens voelen in Zwolle. Net als eerder bij FC Twente misten de Amsterdammers te lang de echte wil om de 0-2 te maken. In Enschede had dat door de late treffer van Robin Pröpper (1-1) vervelende gevolgen voor Ajax. Tegen PEC Zwolle liep het dankzij Haller wél goed af.

Lamprou redde via de buitenkant van de paal op een inzet van Noussair Mazraoui, maar na de daaropvolgende corner ging de Griek in de fout en kopte Haller raak: 0-2. Daarmee loopt hij in competitieverband nu één-op-één en doet hij een gooi naar de eretitel van Davy Klaassen: Mister 1-0. Na de wedstrijden tegen NEC en FC Twente was het in vier speelronden al de derde keer dat Haller de openingstreffer voor zijn rekening nam.

„We hebben niks te klagen”, zegt de hoofdrolspeler zelf. „Na de interlandbreak hebben we drie belangrijke punten gepakt en we kunnen ons nu helemaal op Sporting Lissabon gaan richten. We zijn vol vertrouwen”, aldus Haller.

PEC Zwolle - Ajax 0-2 (0-1). 29. Haller 0-1, 67. Haller 0-2. Scheidsrechter: Manschot. Gele kaart: Redan (PEC Zwolle), Antony, Gravenberch, Mazraoui (Ajax). Toeschouwers: 9.000.
De T.

Plaats reactie