Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Lionel » zo okt 03, 2021 9:19 pm

Trab schreef:
zo okt 03, 2021 7:53 pm
Lionel schreef:
Trab schreef:
zo okt 03, 2021 6:04 pm

Ik maak me er wel druk om. We zaten in een zetel met 4 punten voorsprong op PSV. Ik reken deze nederlaag Ten Hag aan. Tegen Utrecht moet je gewoon met Antony beginnen. Dat is de enige speler van Ajax die met een individuele actie iets kan forceren. Het verschil met Neres is gewoon te groot. Dat zag je al binnen een paar minuten. Maar als je hem in de 57e minuut brengt dan heb je er niet veel aan. Je gaat dan steeds meer tegen de klok spelen.
Er is ook geen Europees voetbal midweeks dus ik snap er geen flikker van dat hij op de bank begon. Nu gaan we met een kater de interlandbreak in. Daar baal ik gewoon van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Natuurlijk is het klote. Maar ook met de spelers die er stonden moesten ze gewoon scoren.

Midweeks is er geen programma maar wel weer interlands.
We hebben misschien 3 kansen gehad In de 1e helft. Arena was doodstil. Zat totaal geen tempo in. Toen Antony erin kwam gebeurde er tenminste wat. Niet alles lukt misschien maar er gaat wel constant dreiging vanuit. Neres ging 0 dreiging vanuit.
Timber ook matig vandaag trouwens. Tempo maken begint achterin, maar hij had weer zo’n dag dat hij iedere bal breed speelde op Martinez. Dribbel eens in man. Gravenberch helemaal drama. Maar ja, die kan zich niet meer opladen voor de eredivisie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alvarez had Neres eerder moeten wegsteken. Stond hij ook voor de keeper.

En Neres heeft ook een basisplaats nodig, zeker als Antony geblesseerd raakt of zoals volgende week niet kan spelen tegen Heerenveen. En we moeten ook niet doen alsof het opstellen van Neres een enorme gek is. Hij is geen niveau Klaiber.

Ik had thuis tegen Utrecht ook niet gewisseld. Had je thuis tegen Cambuur moeten doen..

Maar als die kutspits die bal van drie meter erin rost win je met 4-0.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door wimpey » ma okt 04, 2021 8:08 am

Die knakker staat er enkel in vanwege z'n prijskaartje. Had ie 10M gekost, dan was ie waar ie hoort: op het bankje. Van de 5 wedstrijden speelt ie er gemiddeld 4 slecht. Publiek had gister ook zoiets van: fluiten we 'm weer uit, of krijgt ie o.b.v. Sporting nog een klein applausje?

Ten Hag blijft een matig manager/coach. Tegen die statische defensie van Utrecht wél met Haller en niet met Antony. Waanzin. De bewierookte Berghuis gister ook niet gezien. Het leek wel tafelvoetbal, Timber en Martinez konden de bal niet kwijt bij gebrek aan beweging. Er kwam niets via de as en al die voorzetten waren precies wat Utrecht wilde. Zware onvoldoende voor ploeg en trainer dus.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Mano » ma okt 04, 2021 9:08 am

:biggrin.gif: Tuurlijk statller,

Helemaal gelijk, Ajax moet stoppen en zich inschrijven bij Korfbal. :hypocrite.gif:


overdreven gelul allemaal :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door peter » ma okt 04, 2021 10:01 am

Utrecht speelde wel volwassen, trouwens. Compact en de passing in de omschakeling was bij tijd en wijle heel aardig.

Het is wel grappig om te zien dat ze tegen de top van Nederland altijd goed in staat zijn om met een doortimmerd spelconcept het iedereen lastig te maken, maar dat het dan in Europa tegen Differdange altijd gelijk weer mis gaat.

Ik vond Gravenberch de grootste dissonant eigenlijk. Flegmatiek, slordig en vertragend. En ja, Haller had weer eens nul contact met zijn medespelers. Was overwegend statisch of verkeerd in beweging. Verder is het onbegrijpelijk dat je Antony laat banken in een wedstrijd als deze. De man met een actie die je nodig hebt tegen een compact spelende tegenstander.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door brigade zuid » ma okt 04, 2021 10:19 am

Lekker dat Haller er een paar gemaakt hëeft in de CL maar ik blijf het een flapdrol vinden.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Zuidema » ma okt 04, 2021 10:26 am

Het blijft een raar fenomeen. Als Ajax wat ruimte entijd krijgt is er volop snelheid en beweging en kan de tegenstander vermorzeld worden met vloeiend aanvalsspel. Als een tegenstander goed compact speelt is die dynamiek er niet meer. Of amper. En juist dan is die snelheid en beweging zo belangrijk. Trek gaten, maak ruimte voor passes, noem maar op. Laat de tegenstander kiezen. Wie pakt wie op in mijn zone. Vroeg of laat worden daarin fouten gemaakt. Het is dan net alsof ze iets hebben van: ''Ik kan wel die 10-15 meter naar links of naar rechts lopen, maar dat schiet toch niks op. Want dan staat daar weer eentje op me te wachten. Dus energieverspilling. Dan maar gewoon in mijn zone blijven rondhobbelen.'' En ineens is dat wervelende Ajax er dan niet meer, is het tempo eruit en heeft de tegenstander een relatief gemakkelijk dagje.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Mano » ma okt 04, 2021 11:51 am

Het begon allemaal met het tempo in de eerste helft. Die was echt laag. Dan kan de tegenstander elk gat dicht lopen.
Ondanks dat, toch 3 opgelegde kansen gehad waarvan er 1 had moeten zitten. Tweede helft ging iets beter (qua tempo) maar uitgespeelde kansen kwamen er niet meer.

Neres vs Antony is in mijn ogen geen discussie. Neres moet tegen Utrecht OOK het verschil kunnen maken. Die man kan ook een behoorlijk potje voetballen. het is geen broekie die net komt kijken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Nihad » ma okt 04, 2021 12:51 pm

Ach, een offday. Niets meer en minder. Hadden we vorig jaar ook tegen Twente thuis en Groningen uit.

Kan ook positief uitpakken; door deze nederlaag weer het besef dat je er voor moet knokken.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Trab » ma okt 04, 2021 2:39 pm

Mano schreef:Het begon allemaal met het tempo in de eerste helft. Die was echt laag. Dan kan de tegenstander elk gat dicht lopen.
Ondanks dat, toch 3 opgelegde kansen gehad waarvan er 1 had moeten zitten. Tweede helft ging iets beter (qua tempo) maar uitgespeelde kansen kwamen er niet meer.

Neres vs Antony is in mijn ogen geen discussie. Neres moet tegen Utrecht OOK het verschil kunnen maken. Die man kan ook een behoorlijk potje voetballen. het is geen broekie die net komt kijken.
Tempo maken doe je van achteruit. Utrecht speelde 4-4-1-1 met Douvikas en Streek achterelkaar. Dat moet je uitspelen met de driehoek Alvarez-Timber-Martinez zodat hun middenveld gedwongen wordt keuzes te maken. Toch bouwen we zelden centraal op met een man die het middenveld indribbelt. Het is vrijwel altijd via de zijkanten. Nou hoeft dat niet erg te zijn, want over links liep het als een trein met de tandem Tadic-Nico in de 1e helft. Al het gevaar kwam van die kant.
Onze rechterkant daarentegen liep voor geen meter. Nous bracht niet de energie die hij normaal brengt en Neres is ook geen schim van wat hij geweest is. Besluiteloos. Bij Antony is het meteen tak tak. Bij Neres duurt het veels te lang.
Berghuis ook een mindere dag. Veel balverlies. Bal over de hele die niet aankwam, voorzet met rechts die hoog achter het doel verdween, paar keer makkelijk van de bal gezet.
Haller moet die bal maken natuurlijk. Viel ook nog een keer achterover terwijl niemand hem aanraakte. Wat was hij daar aan het doen?
Overigens had het aantal kansen meer kunnen zijn in de 1e helft. Paar keer net de laatste voorzet niet goed of Alvarez die die bal verovert maar te laat de steekbal op Neres geeft die daardoor buitenspel stond.
De enige die gisteren weer een dikke voldoende scoorde is Martinez.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Monkey Tonk » di okt 05, 2021 9:13 pm

Ajax deed genoeg om te winnen. Natuurlijk heb ik eerder een keeper een inzet van dichtbij zien houden, en soms heb ik een keeper daarna ook de rebound zien stoppen, maar dat een keeper daarna de volgende rebound ook stopt .. dat heb ik nog nooit gezien. Hoogstens op een training. Daar kun je alleen maar je pet voor afnemen. Bravo.

Verder scoort Ajax aan de lopende band, en daar zitten genoeg doelpunten bij die gewoon in het midden van het doel getikt worden. Echt niet alles gaat er onhoudbaar in. Als het dan een keer tegenzit, moet je niet gaan zeuren dat de afwerking zo slecht is. Ik zie ook liever een Litmanen die wel altijd de controle heeft om een bal hard en onhoudbaar in te schieten, maar daar lopen er niet zoveel van rond. Ajax is aan een prachtig seizoen bezig. Dit seizoen is de eredivisie er ook om Ajax scherp te houden voor de CL. Als je in maart een straatlengte voorstaat, dan is die scherpte-training er niet meer.

Ik heb wel een probleem met Pasveer. Maar hij is in principe de derde keeper, dus dan krijg je dit soort tegengoals. We krijgen snel Onana weer terug! :smile-ajax.gif: :ajax.gif:
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Zuidema » di okt 05, 2021 10:42 pm

Monkey Tonk schreef:
di okt 05, 2021 9:13 pm
We krijgen snel Onana weer terug! :smile-ajax.gif: :ajax.gif:
Never! Mr. Stank Voor Dank mag van mij wegrotten op de tribune. Hoeveel problemen we nu ook hebben met de andere keepers. Als we voor zo'n eersteklas vuilniszak nu een knieval gaan maken, omdat we hem nog zo nodig zouden hebben... Nee, dan maar een hoopje tegendoelpunten extra en geen extra ronde CL. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 06, 2021 1:48 am

Zuidema schreef:
di okt 05, 2021 10:42 pm
Nee, dan maar een hoopje tegendoelpunten extra en geen extra ronde CL. :1evil.gif:
:smallgrin.gif:

Bayern, Liverpool, Ajax, PSG, Atletico, Manchester City, Chelsea, Juve. Het is pas october, maar bij de laatste acht kan Ajax als het een beetje meezit wel komen. Dan vlieg jij er liever uit in de kwartfinale omdat Pasveer weer zo'n rollertje doorlaat als tegen Sporting?

:ajax.gif:
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Zuidema » wo okt 06, 2021 7:44 am

Als het een beetje meezit... Dan gaan ze maar op zoek naar een andere keeper in de winterstop, als Gorter echt nog niet kan. Sowieso mogen Stekel en/of Pasveer na dit seizoen met pensioen van mij. Inderdaad erg kwalijk voor een topclub, wat die van tijd tot tijd laten zien. Maar met deze zakkenwasser ben ik echt helemaal klaar. Als hij ook maar een atoompje moraal in zijn bast had zitten, had hij in ieder geval bij Ajax met een jaar verlengd met een kennelijk verbeterd contract. Geweldige keeper, dat zeker. Maar ik ben volledig op hem afgeknapt. Ajax is groter dan Mr. Stank voor Dank.

Maar goed, deze discussie hebben we al eerder gehad. Just my five cents.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door LucaS » wo okt 06, 2021 10:02 am

Eens, Ajax moet Onana nooit meer opstellen. Overigens denk ik dat het publiek hem ook niet meer pruimt
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door zeux » wo okt 06, 2021 11:01 am

LucaS schreef:
wo okt 06, 2021 10:02 am
Eens, Ajax moet Onana nooit meer opstellen.
Het is all in the game. Onana is 25 jaar. Hij heeft nog een jaar of zeven om zijn geld te verdienen. Dus kiest hij voor de route met het meeste profijt.

De hele voetballerij draait om geld. Voetballers zijn handel. Soms profiteert de club, soms de speler.

Niet opstellen is uiteindelijk een 'wraakactie', omdat er geen geld verdient wordt. En dat gaat weer ten koste van spelers. Natuurlijk is Onana een speciaal geval nu, maar zonder die doping - wat vanzelfsprekend zijn eigen schuld is - had hij deze zomer al een stap gemaakt. In die zin heeft hij al tijd verloren in de window die hij heeft om zijn geld te verdienen. Clubs draaien 'eeuwig' door. Aan hun vermogen om geld te verdienen zit feitelijk geen einde.

Wat mij betreft keept hij zodra het weer kan. (en verdient hij zo mogelijk nog CL-miljoenen).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Zuidema » wo okt 06, 2021 11:20 am

Zeux schreef:
wo okt 06, 2021 11:01 am
LucaS schreef:
wo okt 06, 2021 10:02 am
Eens, Ajax moet Onana nooit meer opstellen.
Het is all in the game. Onana is 25 jaar. Hij heeft nog een jaar of zeven om zijn geld te verdienen. Dus kiest hij voor de route met het meeste profijt.
32 jaar einde carriere? Zullen we daar bij een topkeeper nog maar een paar jaartjes bij optellen? Nog zat tijd dus om tot en met zijn achterkleinkinderen financieel onafhankelijk te worden.
De hele voetballerij draait om geld. Voetballers zijn handel. Soms profiteert de club, soms de speler.
Niet opstellen is uiteindelijk een 'wraakactie', omdat er geen geld verdient wordt.
Ik hoop dan dat jij geld niet als zaligmakend en alles bepalend ziet. Normen en waarden. Waar is zijn geweten? Waar is zijn moraal? Ajax heeft van alles in het werk gesteld voor hem na zijn eigen ongelooflijk stupide fout. Natuurlijk zit daar ook eigen belang bij van Ajax. Ook bij een aanbod van een kennelijk verbeterd contract. Dat zullen op zeker trouwens niet extra consumptiebonnen zijn geweest. Maar met een beetje fatsoen zou hij Ajax niet zo afgeserveerd en uitgespeeld hebben op uitsluitend geldelijk gewin in combinatie met gratis weglopen. Daarom wat mij betreft op de Zwarte Lijst met die gast. Dan mogen ze van mij een standbeeld voor Eriksen oprichten bij de Arena. Bij zijn stap hogerop wilde hij ook dat Ajax goed van zijn transfer zou profiteren. Als beloning voor alles wat de club voor hem betekend had. Held! Klasse!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door LucaS » wo okt 06, 2021 11:32 am

Niet opstellen is geen wraakactie. Het is een signaal naar andere spelers. Is een kwestie van fatsoen en redpect. Als het alleen om geld zou draaien zou Ajax Onana niet, of iig minder, salaris hebben betaald
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo okt 06, 2021 11:38 am

Ik zag Pasveer in slowmotion naar de grond vallen na een ogenschijnlijk houdbaar schot van Warmerdam en dacht: ik pruim Onana wel. Moet ie natuurlijk geen foutjes gaan maken :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Trab » wo okt 06, 2021 11:46 am

Ik zou hem ook opstellen. Hij vertrekt toch transfervrij. Of je hem nou opstelt of niet. Kan je hem maar beter opstellen zolang hij onder contract staat. Het verschil is nou eenmaal groot met Pasveer of Steek. Bovendien is hij de langstzittende Ajacied. Hij is de enige die nog over is uit het tijdperk Bosz. Normaal was een topkeeper als hij allang vertrokken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door zeux » wo okt 06, 2021 11:46 am

Zuidema schreef:
wo okt 06, 2021 11:20 am
32 jaar einde carriere? Zullen we daar bij een topkeeper nog maar een paar jaartjes bij optellen? Nog zat tijd dus om tot en met zijn achterkleinkinderen financieel onafhankelijk te worden.
Ja, mogelijk paar jaar meer, maar mid-dertig komt de 'sleet' er wel op.
Ik hoop dan dat jij geld niet als zaligmakend en alles bepalend ziet.
Ik ben geen voetballer.
En mijn indruk is dat de gemiddelde voetballer inderdaad denkt: cashen, cashen, cashen. Er is maar een klein deel dat na de actieve carrière in trainersvak of pr echt slaagt. Dus die 15 jaar dat ze voetballen willen ze 'onafhankelijk' worden. Daar kun je zeker een moreel oordeel over vellen, maar het is ook de realiteit.

LucaS schreef:
wo okt 06, 2021 11:32 am
Niet opstellen is geen wraakactie. Het is een signaal naar andere spelers.
Het 'spel' met contracten is ook de name of the game. Clubs willen zo lang mogelijke contracten - want dan kunnen ze doorverkopen -, spelers willen flexibiliteit en rond hun 25ste de mogelijkheid om 'onbelemmerd' een hoger salaris of tekengeld te cashen. Beiden zitten er met hetzelfde doel: geld verdienen over 'de rug' van de ander. Wat mij betreft zitten club en speler in hetzelfde morele schuitje.

Natuurlijk zou het 'netjes' zijn als Onana Ajax meer zou gunnen. Per speler kijk je naar wat diens voetballende waarde is. Ajax heeft een keepersprobleem, met een goede keeper die binnenkort weer beschikbaar is. Dan kies ik voor die kwaliteit (ook om daarmee bijv puntverlies in CL of competitie te voorkomen). Bij een andere speler kun je weer andere keuzes maken, bijv omdat die minder goed is of je alternatieven hebt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 06, 2021 12:22 pm

Trab schreef:
wo okt 06, 2021 11:46 am
Ik zou hem ook opstellen. Hij vertrekt toch transfervrij. Of je hem nou opstelt of niet. Kan je hem maar beter opstellen zolang hij onder contract staat. Het verschil is nou eenmaal groot met Pasveer of Steek. Bovendien is hij de langstzittende Ajacied. Hij is de enige die nog over is uit het tijdperk Bosz. Normaal was een topkeeper als hij allang vertrokken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies. Tegengoals incasseren om het fatsoen?

Voetbal en geld. Het is wat. Zo waren er eens, in een ver verleden, hele bevolkingsstammen in NL die vonden dat profvoetbal niet fatsoenlijk was; terwijl andere landen dat station allang voorbij waren.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Zuidema » wo okt 06, 2021 6:21 pm

Monkey Tonk schreef:
wo okt 06, 2021 12:22 pm
Precies. Tegengoals incasseren om het fatsoen?
Dus liever poen dan fatsoen. Oké, duidelijk. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 06, 2021 8:24 pm

Zuidema schreef:
wo okt 06, 2021 6:21 pm
Monkey Tonk schreef:
wo okt 06, 2021 12:22 pm
Precies. Tegengoals incasseren om het fatsoen?
Dus liever poen dan fatsoen. Oké, duidelijk. :biggthumpup.gif:
Nee, liever Ajax zover mogelijk in de CL.

Profvoetballers verdienen nu eenmaal hun geld met voetbal.
Je hangt de moraalridder uit, maar het feit dat ik daar niet in meega betekent niet dat ik dan poen ipv fatsoen aanhang. Het kan me helemaal niks schelen hoeveel de spelers verdienen en hoe hun contracten in elkaar zitten. Ik ben alleen in het voetbal geinteresseerd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Zuidema » wo okt 06, 2021 9:40 pm

Monkey Tonk schreef:
wo okt 06, 2021 8:24 pm
Zuidema schreef:
wo okt 06, 2021 6:21 pm
Monkey Tonk schreef:
wo okt 06, 2021 12:22 pm
Precies. Tegengoals incasseren om het fatsoen?
Dus liever poen dan fatsoen. Oké, duidelijk. :biggthumpup.gif:
Nee, liever Ajax zover mogelijk in de CL.

Profvoetballers verdienen nu eenmaal hun geld met voetbal.
Je hangt de moraalridder uit, maar het feit dat ik daar niet in meega betekent niet dat ik dan poen ipv fatsoen aanhang. Het kan me helemaal niks schelen hoeveel de spelers verdienen en hoe hun contracten in elkaar zitten. Ik ben alleen in het voetbal geinteresseerd.
Volgens mij parafraseer ik alleen maar wat jezelf net zei. Moraalridder? Oh ja, in dit geval zeker. Want dit is een wezenlijk andere kwestie dan dat Mazza straks gratis de deur uitloopt.Of voorheen Brobbey enz. Ik heb hierboven al aangegeven waarom ik van de kwestie Onana over mijn nek ga en zo furieus reageer. Jij vind het allemaal blijkbaar wel prima. Zolang je maar leuk steekpassvoetbal ziet van vooral Ajax. Oké, wat jij wil.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Monkey Tonk » do okt 07, 2021 10:18 am

We agree to disagree. :ajax.gif:

Als zwarte piet beter kan keepen dan sinterklaas, staat sinterklaas niet op goal.


(als dit eventueel ook onfatsoenlijk is, het gaat hierbij om acrobatisch vermogen; niet om huidskleur of andere 'woke' zaken).
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie