Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 03, 2021 3:33 pm

mattie schreef:
zo okt 03, 2021 3:27 pm
Ajax was en is moe..was duidelijk zichtbaar..maar het lieverdje Haller had er 2 in moeten schoppen..Punt. niks zeiken over Pasveer..
Haller 2 (3x), Tadic, Berghuis, Daramy, Neres daar mag je er wel een paar man maken. Daarnaast nog Klaassen net over en nog een aantal halve kansen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door wimpey » zo okt 03, 2021 3:36 pm

Ajax’ voorste en achterste speler zijn gewoon kut. Dat wat er tussen liep was vandaag ook matig. Als je in dit tempo opbouwt... Niet vreemd dat er door het midden niets werd gecreeerd.

Utrecht deed het toch prima? Weerbaarheid getoond. Ramselaar en die Griek speelden aan de bal prima. En al die voorzetten van Ajax waren kansloos.

Niet snugger van Ten Hag om in je beste 11 te knippen. Zeker niet tegen Utrecht.
Laatst gewijzigd door wimpey op zo okt 03, 2021 3:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door 999 » zo okt 03, 2021 3:38 pm

Eigen schuld dikke bult.Veel te laat met tempo begonnen.Wat ook ontzettend achterlijk was om te zien de vele verkeerde keuze, dat egoisme van bepaalde spelers.B.v. Berghuis staat 3 meter vrij in de zestien en dan nog zelf proberen te schieten.Dat wat de kracht was in de voorgaande wedstrijden wel de aanval afmaken naar de vrij staande man.

Timber is hopelijk weer wakker.Opbouw was weer zeer traag.Gravenberch , tja dit zijn wedstrijden waarin je het verschil moet maken.Kansen moeten er in, dat noemen we scherpte Tadic , zijn stats zijn natuurlijk buiten proporties, maar zakt ook effe goed door de ondergrens, zeker met zijn voorzetten.

Maar het team in zijn geheel faalt dus, niemand uitgezonderd.En het is toch niet zo moeilijk.Gewoon hoger tempo , en je laatste wedstrijd vergeten.Maar blijkbaar zat hoe goed het was tegen Besiktas nog in het koppie .

Goed hopelijk leren ze er iets van, want de moeilijkste tegenstander voor AJAX is AJAX zelf. Maar goed achteraf weten we allemaal precies hoe het zou moeten ..

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Mano » zo okt 03, 2021 3:45 pm

Iedereen speelde slap maar Pasveer kan echt niet beter. Die moet je gewoon wisselen voor Gorter.
Die is echt niet slechter

Eerste helft zo slap beginnen. Wanneer leert Ajax het is een x :confused.gif:
Elke x hetzelfde verhaal, bij puntverlies, altijd is het inzet Ajax die Ajax de das omdoet
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Lionel » zo okt 03, 2021 4:00 pm

Zagen jullie die twee steekballen van Alvarez die Neres en Antony 1 op 1 met de keeper zette?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door 999 » zo okt 03, 2021 4:04 pm

Stapje naar voren en de hoek wordt al moeilijker.Wedstrijden kun je verliezen, ook dit AJAX.Het idee dat sommige hebben van dat AJAX de wedstrijden schriftelijk kan af doen, dat idee hadden de spelers vandaag volgens mij ook.Voor mij kan AJAX best verliezen, van betere tegenstanders.Maar dat je deze verliest ligt 100% aan je zelf.Natuurlijk maakt Haller die kans wordt het ( misschien ) anders, net zoals het anders zou zijn geworden als Tadic, Neres, Berghuis ( en die ik vergeet ) het anders zou zijn geworden als hun kans er in ging.

Hier gaan weer enkele wijzen, tja, slaat nergens op maar goed blijkbaar zoeken toch weer een zondebok .. Toen ik zelf nog voetbalde noemde wij zulke personen druiloren ...

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Mano » zo okt 03, 2021 4:13 pm

Waarschijnlijk omdat het altijd over jou ging? :biggrin.gif:


Je kan lullen wat je wilt, maar Pasveer heeft nu al
Een aantal wedstrijden aangetoond dat hij niks tegenhoudt. Tegen besiktas en sporting was hij overduidelijk de zwakste schakel en nu, doordat je zelf niet goed speelt, kost hij je 2 punten.

Dat is geen zondebok zoeken dat is gewoon wat het is. Snel Gorter opstellen. Slechter zal het er niet van worden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door 999 » zo okt 03, 2021 4:22 pm

Mano schreef:
zo okt 03, 2021 4:13 pm
Waarschijnlijk omdat het altijd over jou ging? :biggrin.gif:


Je kan lullen wat je wilt, maar Pasveer heeft nu al
Een aantal wedstrijden aangetoond dat hij niks tegenhoudt. Tegen besiktas en sporting was hij overduidelijk de zwakste schakel en nu, doordat je zelf niet goed speelt, kost hij je 2 punten.

Dat is geen zondebok zoeken dat is gewoon wat het is. Snel Gorter opstellen. Slechter zal het er niet van worden
:smallgrin.gif:

Volgens mij geef ik ook aan dat het een Pasveer fout en ging het me niet om Pasveer, maar om de stokpaardjes die weer van stal worden gehaald.Heel het elftal gaf niet thuis, waar was Antony bij die tegengoal ..


Maar Stekelenburg is geblesseerd en Gorter is die er klaar voor.Volgens EtH nog niet dus zul je het moet Paasveer moeten doen totdat de een weer fit is en de ander er klaar voor is ...

Vandaag had je het gevoel bij de spelers van Ik doe het wel even ..

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door mattie » zo okt 03, 2021 4:40 pm

Ferry schreef:
zo okt 03, 2021 3:31 pm
mattie schreef:
zo okt 03, 2021 3:27 pm
Ajax was en is moe..was duidelijk zichtbaar..maar het lieverdje Haller had er 2 in moeten schoppen..Punt. niks zeiken over Pasveer..
Want er kan er maar 1 slecht spelen per elftal? Pasveer pakt geen punten voor Ajax. En ja, Haller had moeten scoren.

Ook lekker van Ten Hag dit hoor; de eerste wat serieuzere tegenstander, en dan spelers rust gaan geven. What the fuck. Begin met je sterkste elf. Je weet dat Utrecht erop klapt. Ik snap dat niet.
Dan gaan we een seizoen tegemoet ala 040.. schitteren in de CL en vervolgens rouleren ..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9278
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 03, 2021 4:52 pm

Beetje overdreven reacties. Maar welke Ajaxied kan nou tegen zijn verlier? :ajax.gif:

Ajax schopt er genoeg in dit jaar. Gewoon pech dat met een doelsaldo van 30-2 over acht wedstrijden, twee tegengoals je vijf punten kosten.

Geen probleem. Zo blijft Ajax tenminste geinteresseerd in the competitie. En dat zal nodig zijn voor een diepe run in de CL. Ajax steekt dit jaar huizenhoog boven de concurrentie in NL uit. Het is niet zo raar dat je dan af en toe een wedstrijd niet thuis geeft.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo okt 03, 2021 4:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Lionel » zo okt 03, 2021 4:55 pm

Kan mij overigens, genoeg aan te merken op sommige spelers en trainer overigens, niet druk maken om deze nederlaag.

Dit win je 9 van de 10 keer. Kan gebeuren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9278
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 03, 2021 4:58 pm

Mezelf even corrigeren. De twee tegengoals kosten twee punten en een punt, dus drie in totaal.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door LucaS » zo okt 03, 2021 5:56 pm

Ze waren de scherpte kwijt, 2e helft besiktas ook al. Toch een beetje gaan zweven, nu hopelijk met beide benen weer op de grond
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Trab » zo okt 03, 2021 6:04 pm

Lionel schreef:Kan mij overigens, genoeg aan te merken op sommige spelers en trainer overigens, niet druk maken om deze nederlaag.

Dit win je 9 van de 10 keer. Kan gebeuren.
Ik maak me er wel druk om. We zaten in een zetel met 4 punten voorsprong op PSV. Ik reken deze nederlaag Ten Hag aan. Tegen Utrecht moet je gewoon met Antony beginnen. Dat is de enige speler van Ajax die met een individuele actie iets kan forceren. Het verschil met Neres is gewoon te groot. Dat zag je al binnen een paar minuten. Maar als je hem in de 57e minuut brengt dan heb je er niet veel aan. Je gaat dan steeds meer tegen de klok spelen.
Er is ook geen Europees voetbal midweeks dus ik snap er geen flikker van dat hij op de bank begon. Nu gaan we met een kater de interlandbreak in. Daar baal ik gewoon van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door 999 » zo okt 03, 2021 6:20 pm

Trab schreef:
zo okt 03, 2021 6:04 pm
Lionel schreef:Kan mij overigens, genoeg aan te merken op sommige spelers en trainer overigens, niet druk maken om deze nederlaag.

Dit win je 9 van de 10 keer. Kan gebeuren.
Ik maak me er wel druk om. We zaten in een zetel met 4 punten voorsprong op PSV. Ik reken deze nederlaag Ten Hag aan. Tegen Utrecht moet je gewoon met Antony beginnen. Dat is de enige speler van Ajax die met een individuele actie iets kan forceren. Het verschil met Neres is gewoon te groot. Dat zag je al binnen een paar minuten. Maar als je hem in de 57e minuut brengt dan heb je er niet veel aan. Je gaat dan steeds meer tegen de klok spelen.
Er is ook geen Europees voetbal midweeks dus ik snap er geen flikker van dat hij op de bank begon. Nu gaan we met een kater de interlandbreak in. Daar baal ik gewoon van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kusje er op ?. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door wimpey » zo okt 03, 2021 6:27 pm

Eens met Trab natuurlijk. We lachen om Schmidt, maar Ten Hag laat ook z’n beste speler op de bank. Lekker signaal geef je dan af: komt wel goed. Zo speelden ze dan ook.

Die barkrukken in doel en spits zijn een groot probleem. Dat is Ajax-onwaardig.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Frank » zo okt 03, 2021 6:36 pm

Lijkt me dat het tegendoelpunten niet alleen Pasveer aan te rekenen is. Waar waren de verdedigers, Utrecht had ineens een overtal?

Linksback was in geen velden of wegen te bekennen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door 999 » zo okt 03, 2021 6:38 pm

Jawel hoor, Antony stond te pitten ... Ik zie trouwens op teletext veel ( top ) clubs die een off- day hadden.Bayern, RM, PsG .Club B .

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Trab » zo okt 03, 2021 7:32 pm

wimpey schreef:Eens met Trab natuurlijk. We lachen om Schmidt, maar Ten Hag laat ook z’n beste speler op de bank. Lekker signaal geef je dan af: komt wel goed. Zo speelden ze dan ook.

Die barkrukken in doel en spits zijn een groot probleem. Dat is Ajax-onwaardig.
Ja precies. Dit was gewoon niet slim van Ten Hag. En Haller mist wel erg veel makkelijke kansen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door wimpey » zo okt 03, 2021 7:41 pm

Frank schreef:
zo okt 03, 2021 6:36 pm
Lijkt me dat het tegendoelpunten niet alleen Pasveer aan te rekenen is. Waar waren de verdedigers, Utrecht had ineens een overtal?

Linksback was in geen velden of wegen te bekennen.
Jij kijkt toch geen voetbal? :confused.gif:

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Lionel » zo okt 03, 2021 7:44 pm

Trab schreef:
zo okt 03, 2021 6:04 pm
Lionel schreef:Kan mij overigens, genoeg aan te merken op sommige spelers en trainer overigens, niet druk maken om deze nederlaag.

Dit win je 9 van de 10 keer. Kan gebeuren.
Ik maak me er wel druk om. We zaten in een zetel met 4 punten voorsprong op PSV. Ik reken deze nederlaag Ten Hag aan. Tegen Utrecht moet je gewoon met Antony beginnen. Dat is de enige speler van Ajax die met een individuele actie iets kan forceren. Het verschil met Neres is gewoon te groot. Dat zag je al binnen een paar minuten. Maar als je hem in de 57e minuut brengt dan heb je er niet veel aan. Je gaat dan steeds meer tegen de klok spelen.
Er is ook geen Europees voetbal midweeks dus ik snap er geen flikker van dat hij op de bank begon. Nu gaan we met een kater de interlandbreak in. Daar baal ik gewoon van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Natuurlijk is het klote. Maar ook met de spelers die er stonden moesten ze gewoon scoren.

Midweeks is er geen programma maar wel weer interlands.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Trab » zo okt 03, 2021 7:53 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
zo okt 03, 2021 6:04 pm
Lionel schreef:Kan mij overigens, genoeg aan te merken op sommige spelers en trainer overigens, niet druk maken om deze nederlaag.

Dit win je 9 van de 10 keer. Kan gebeuren.
Ik maak me er wel druk om. We zaten in een zetel met 4 punten voorsprong op PSV. Ik reken deze nederlaag Ten Hag aan. Tegen Utrecht moet je gewoon met Antony beginnen. Dat is de enige speler van Ajax die met een individuele actie iets kan forceren. Het verschil met Neres is gewoon te groot. Dat zag je al binnen een paar minuten. Maar als je hem in de 57e minuut brengt dan heb je er niet veel aan. Je gaat dan steeds meer tegen de klok spelen.
Er is ook geen Europees voetbal midweeks dus ik snap er geen flikker van dat hij op de bank begon. Nu gaan we met een kater de interlandbreak in. Daar baal ik gewoon van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Natuurlijk is het klote. Maar ook met de spelers die er stonden moesten ze gewoon scoren.

Midweeks is er geen programma maar wel weer interlands.
We hebben misschien 3 kansen gehad In de 1e helft. Arena was doodstil. Zat totaal geen tempo in. Toen Antony erin kwam gebeurde er tenminste wat. Niet alles lukt misschien maar er gaat wel constant dreiging vanuit. Neres ging 0 dreiging vanuit.
Timber ook matig vandaag trouwens. Tempo maken begint achterin, maar hij had weer zo’n dag dat hij iedere bal breed speelde op Martinez. Dribbel eens in man. Gravenberch helemaal drama. Maar ja, die kan zich niet meer opladen voor de eredivisie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door 999 » zo okt 03, 2021 8:07 pm

Misschien hadden ze de wedstrijd beter moeten lezen en voor de 0 - 0 moeten gaan.Maar goed, achteraf ...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Trab » zo okt 03, 2021 8:36 pm

Ook lekker dat we Antony, Martinez, Nico en Alvarez moeten missen tegen Heerenveen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Utrecht (Eredivisie) zondag 3 okt 2021, 14:30

Bericht door Marillion » zo okt 03, 2021 8:46 pm

Zo zonde dit. Met vier punten voorsprong de interlandperiode ingaan was zo lekker geweest.

We staan in ieder geval weer met beide benen op de grond.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie