Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5748
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door De Dominee » vr okt 29, 2021 3:04 pm

Ik ben er ook bij, uitvak voor mij. Beter schema dan Cees: dinsdagmiddag heen rijden, donderdagochtend terug.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Lionel » vr okt 29, 2021 4:09 pm

wimpey schreef:
vr okt 29, 2021 2:31 pm
Lionel schreef:
vr okt 29, 2021 2:29 pm
Ik ook. Thuisvakkie
Was dat een verjaardagscadeau? :biggrin.gif:

Du bist die gelbe Wand, Rishi.
Haha van mijn broertje! Heerlijk hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Trab » vr okt 29, 2021 6:52 pm

VI Pro. Hopelijk winnen we morgen dik

Heracles Almelo wil zaterdag voor de vierde keer in vijf jaar winnen van Ajax. Trainer Frank Wormuth gelooft in een nieuwe stunt tegen de koploper van de Eredivisie. ‘Ajax is Europese top.’
‘Van de tien wedstrijden tegen Ajax win je er één’, zegt Wormuth op zijn perspraatje vrijdagmiddag in Almelo. ‘Of wij die zege dan al gehad hebben? Nee, ik begin nu met tellen’, reageert de Duitse oefenmeester met een knipoog. De 61-jarige tacticus kijkt uit naar het steekspel met Erik ten Hag.
Hoe ga je voor de derde keer winnen van Ajax?
‘Ten eerste moeten we onze eigen speelwijze laten zien. Dat betekent: compact zijn, als een blok werken en de tegenstander bezighouden. Ajax creëert heel veel kansen door diepte te zoeken en dan de terugtrekpass naar de rand van het strafschopgebied te geven. Daar laat ik ook heel vaak beelden van zien aan mijn spelers, want veel clubs hebben daar weinig bezetting. Wij moeten zorgen dat onze verdedigende middenvelders dat herkennen en op die plek staan. Als we overal op het veld één tegen één staan en de duels winnen, kunnen we tegendoelpunten voorkomen. Ten tweede moet Ajax niet zijn beste dag hebben, dan heb je echt een kans. Ajax heeft een fantastische ploeg, ze winnen met ruime cijfers van Borussia Dortmund en PSV en hebben nog maar twee tegengoals gekregen in de Eredivisie.’
Ajax is beter dan de laatste jaren
Zijn jullie een angstgegner voor Ajax?
‘Dat is meer een term voor supporters en de media. Maar het kan zijn dat het spel van Ajax ons goed ligt. Ik weet dat Erik altijd zegt: “Heracles heeft altijd een idee tegen ons.” Afgelopen seizoen speelden we in Amsterdam met een hoge kerstboom. (4-3-2-1-formatie, red.) Normaal doe je dat lager, maar wij deden het hoog. Toen hebben ze twintig minuten zitten discussiëren op de bank om het op te lossen, maar uiteindelijk wonnen ze wel met 5-0, omdat wij individuele fouten maakten.’
Hoe denk je dat Ajax deze wedstrijd benadert?
‘Zij weten: over een paar dagen spelen we in Dortmund. Ze weten ook dat ze kunstgras niet zo lekker vinden. Ik denk dat ze heel snel een doelpunt willen maken, zodat ze rust hebben. Dus het matchplan voor ons is duidelijk: geen vroege tegengoal krijgen, dat is logisch. Áltijd compact zijn. We kennen de speelwijze goed genoeg. Maar herkennen en het ook nog kunnen stoppen is lastig.’
MARCO ROSE

Wormuths goede balans tegen Ajax is ook over de grens opgevallen. Borussia Dortmund-trainer Marco Rose belde de Heracles-trainer een dag na de 4-0 nederlaag in de Johan Cruijff Arena op. ‘We hebben gesproken over de situatie. Ik vroeg hem of hij mijn interview met Dortmund TV had gezien. “Nee, waarom?”, vroeg hij. “Moet je maar kijken”, zei ik. Dat heeft hij gedaan en toen zei hij: “Ah, nu begrijp ik het.” Dat kan ik in de terugwedstrijd ook doen.’
Wat heb je Marco Rose verteld?
‘Je kan niet wachten tegen Ajax, je moet actief zijn. Onder druk zetten, aanlopen en ze pijn doen. Je moet zeggen: “Sorry, geen kans vandaag.” Als je gaat staan en kijken wat er gebeurt, ga je heel veel aftrappen. Dat heeft Dortmund gedaan tegen Ajax. Ik kan tegen mijn ploeg zeggen: Als we zoals Dortmund spelen, hebben we geen kans. Maar goed, ik kan tegen Marco wel zeggen: Ik heb dit en dit gedaan en dat werkte super, maar dan vraagt hij wat de uitslag was en moet ik zeggen: 5-0 verloren.’
Hoe schat je dit Ajax in ten opzichte van de vorige jaren?
‘Ze zijn beter dan de laatste jaren, al waren ze drie jaar geleden natuurlijk ook heel sterk, toen kwamen ze ver in de Champions League. Maar nu zijn ze ook echt goed, Europese top. Ze kunnen ook zo tegen Barcelona of Liverpool spelen, geen probleem. Ze kunnen voetballen, hebben heel veel ervaring, ze zijn erg fit en ze hebben veel diepgang. Wat Dusan Tadic op zijn leeftijd nog doet, complimenten. Daar kunnen veel jonge spelers van leren. Het is voor ons ieder jaar een hoogtepunt om dit soort wedstrijden te spelen, het is belangrijk voor de jongens om aan Champions League-niveau te ruiken, maar ik wil niet dat ze ontzag hebben.’
Gaat Marco Rose de wedstrijd in Almelo ook kijken?
‘Dat denk ik zeker, niet persoonlijk op de tribune, maar hij zal in ieder geval kijken. De komende tegenstander moet je bekijken als trainer. Daarom wil ik ook laten zien wat je kan doen tegen Ajax. Ik kan wel heel veel praten, maar ik moet het ook laten zien. In theorie kun je altijd winnen, maar het moet nu ook in de praktijk blijken.’


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door mattie » za okt 30, 2021 7:45 pm

Maarre dit KUT Ajax zal Woensdag wel weer goed zijn, want he he op dit podium willen we spelen.. De competitie nemen we allang niet meer serieus.. Alleen de penningmeester neemt de competitie serieus..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Toppie » ma nov 01, 2021 7:37 pm

2-1 denk :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door 999 » ma nov 01, 2021 7:39 pm

Kun je ook gewoon met 4 - 0 verliezen ...

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Historicus » ma nov 01, 2021 8:29 pm

We kunnen woensdag overwinteren in Europa; zou toch mooi zijn.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma nov 01, 2021 10:16 pm

mattie schreef:Maarre dit KUT Ajax zal Woensdag wel weer goed zijn, want he he op dit podium willen we spelen.. De competitie nemen we allang niet meer serieus.. Alleen de penningmeester neemt de competitie serieus..
Je bent niet echt het zonnetje in huis he?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9278
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Monkey Tonk » di nov 02, 2021 1:27 am

Ik teken voor een gelijkspel. Normaal hou ik daar niet van, maar ik verwacht dat Ajax deze keer veel minder grip over Dortmund heeft.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Cruijff » di nov 02, 2021 6:19 am

Monkey Tonk schreef:
di nov 02, 2021 1:27 am
Ik teken voor een gelijkspel. Normaal hou ik daar niet van, maar ik verwacht dat Ajax deze keer veel minder grip over Dortmund heeft.
Er waren ook massa's Ajax aanhangers en forumleden die voorafgaand aan de thuiswedstrijd zeiden dat ze tekenden voor een gelijkspel.
En keek toen eens.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Trab » di nov 02, 2021 8:18 am

We gaan gewoon winnen! Die Gelbe Wand wordt van ons!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9278
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Monkey Tonk » di nov 02, 2021 10:30 am

Cruijff schreef:
di nov 02, 2021 6:19 am
Monkey Tonk schreef:
di nov 02, 2021 1:27 am
Ik teken voor een gelijkspel. Normaal hou ik daar niet van, maar ik verwacht dat Ajax deze keer veel minder grip over Dortmund heeft.
Er waren ook massa's Ajax aanhangers en forumleden die voorafgaand aan de thuiswedstrijd zeiden dat ze tekenden voor een gelijkspel.
En keek toen eens.
Klopt. Maar er was ook iemand die toen op een ruime overwinning rekende. (gebaseerd op een Power Index)

Als Ajax wint ben ik zeer onder de indruk. Ik vond het wel een beetje alarmerend tegen Heracles dat Ajax een snelle speler die vanaf het middenveld een lange sprint inzette, in tegenstelling tot een snelle spits, een paar keer niet oppakte. Die kon gewoon doorlopen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Lionel » di nov 02, 2021 11:39 am

Daar kan ik mij dan juist niet druk om maken. Dat zal woensdag namelijk niet gebeuren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Arthur » di nov 02, 2021 11:42 am

Monkey Tonk schreef:
di nov 02, 2021 10:30 am
Cruijff schreef:
di nov 02, 2021 6:19 am
Monkey Tonk schreef:
di nov 02, 2021 1:27 am
Ik teken voor een gelijkspel. Normaal hou ik daar niet van, maar ik verwacht dat Ajax deze keer veel minder grip over Dortmund heeft.
Er waren ook massa's Ajax aanhangers en forumleden die voorafgaand aan de thuiswedstrijd zeiden dat ze tekenden voor een gelijkspel.
En keek toen eens.
Klopt. Maar er was ook iemand die toen op een ruime overwinning rekende. (gebaseerd op een Power Index)

Als Ajax wint ben ik zeer onder de indruk. Ik vond het wel een beetje alarmerend tegen Heracles dat Ajax een snelle speler die vanaf het middenveld een lange sprint inzette, in tegenstelling tot een snelle spits, een paar keer niet oppakte. Die kon gewoon doorlopen.
Is het verschil in die Power Index tussen uit en thuis zo groot of zie je nog andere verschillen? En hoe telt de afwezigheid van Haaland mee?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door 999 » di nov 02, 2021 11:48 am

Trab schreef:
di nov 02, 2021 8:18 am
We gaan gewoon winnen! Die Gelbe Wand wordt van ons! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoals we ook "gewoon" van Utrecht, Twente, en Heracles zouden winnen :hypocrite.gif: .

Maak dit AJAX nu niet beter als het is.Wat ik altijd jammer vind is dat als "we" winnen met grote cijfers van "aansprekende" tegenstanders staan we volgens bijna iedereen met een been in de finale.Als we dan, op zich best wel verklaarbaar, punten verliezen, vrezen er weer veel voor het mislopen van elke prijs.

AJAX speelde thuis tegen Dortmund behoorlijk goed.Mede door de 1e wat gelukkige goal.En omdat er, is mijn mening, bij Dortmund er een paar zwaar onder hun nivo stonden te ballen.Haaland maakt toch meestal wel 1 ( of meer ) van die kansen die hij kreeg, Maar goed, als als telt niet.

Mocht AJAX morgen inderdaad weer zo'n zelfde prestatie op de mat leggen als in de voorgaande wedstrijd zou ik dat zeer knap vinden. Maar zowiezo lijkt me dit een andere wedstrijd te worden.

Hoop wel dat Rensch niet mee doet.Als hij zo speelt als tegen Heracles ( en de andere wedstrijd dat ik hem zie spelen ) dan weet Dortmund daar wel raad mee.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Lionel » di nov 02, 2021 12:13 pm

Guerrero en Can geblesseerd. Wie wordt hun linksback?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Zuidema » di nov 02, 2021 12:40 pm

999 schreef:
di nov 02, 2021 11:48 am
Mocht AJAX morgen inderdaad weer zo'n zelfde prestatie op de mat leggen als in de voorgaande wedstrijd zou ik dat zeer knap vinden. Maar zowiezo lijkt me dit een andere wedstrijd te worden.
Reken maar dat die jongens erop gebrand zijn om wraak te nemen op die 4-0. Al was het maar met een kleine overwinning. Dortmund zal op zeker Ajax anders aanpakken. Niet afwachten, maar opzoeken. Geen tijd en ruimte geven. Kan Ajax dan uit de duels blijven? En ook het fraaie spelletje op de mat leggen? Grote vraag blijft voor mij ook: twee weken geleden zag de achterste lijn van Dortmund er nogal slap en gammel uit. Zou dat nu anders zijn?

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Yopii » di nov 02, 2021 1:01 pm

Ik ben heel benieuwd: haalt Ajax nog een keer dat niveau of was het een uitschieter?

Kan natuurlijk zijn dat Dortmund een off-day had.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Andriy Demchenko » di nov 02, 2021 1:05 pm

Zuidema schreef:
di nov 02, 2021 12:40 pm
999 schreef:
di nov 02, 2021 11:48 am
Mocht AJAX morgen inderdaad weer zo'n zelfde prestatie op de mat leggen als in de voorgaande wedstrijd zou ik dat zeer knap vinden. Maar zowiezo lijkt me dit een andere wedstrijd te worden.
Reken maar dat die jongens erop gebrand zijn om wraak te nemen op die 4-0. Al was het maar met een kleine overwinning. Dortmund zal op zeker Ajax anders aanpakken. Niet afwachten, maar opzoeken. Geen tijd en ruimte geven. Kan Ajax dan uit de duels blijven? En ook het fraaie spelletje op de mat leggen? Grote vraag blijft voor mij ook: twee weken geleden zag de achterste lijn van Dortmund er nogal slap en gammel uit. Zou dat nu anders zijn?
De tweede reden is dat ze ook voor hun eigen survival in de poule spelen, verliezen ze weer of wordt het gelijk dan hebben ze Sporting waarschijnlijk in hun kielzog hijgen. It will be a whole different ball game.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door zeux » di nov 02, 2021 1:11 pm

Zuidema schreef:
999 schreef:
di nov 02, 2021 11:48 am
Mocht AJAX morgen inderdaad weer zo'n zelfde prestatie op de mat leggen als in de voorgaande wedstrijd zou ik dat zeer knap vinden. Maar zowiezo lijkt me dit een andere wedstrijd te worden.
Reken maar dat die jongens erop gebrand zijn om wraak te nemen op die 4-0. Al was het maar met een kleine overwinning. Dortmund zal op zeker Ajax anders aanpakken. Niet afwachten, maar opzoeken. Geen tijd en ruimte geven. Kan Ajax dan uit de duels blijven? En ook het fraaie spelletje op de mat leggen? Grote vraag blijft voor mij ook: twee weken geleden zag de achterste lijn van Dortmund er nogal slap en gammel uit. Zou dat nu anders zijn?
Het lijkt mij dat ze Blind niet nog een keer zoveel ruimte gaan geven...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Thijs » di nov 02, 2021 1:14 pm

Yopii schreef:
di nov 02, 2021 1:01 pm
Ik ben heel benieuwd: haalt Ajax nog een keer dat niveau of was het een uitschieter?

Kan natuurlijk zijn dat Dortmund een off-day had.
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax het niveau nog een keer haalt. Maar zó goed als 2 weken geleden hoeft ook niet, dat kunnen we lijkt me niet verwachten. Wat wel mee kan spelen is dat de kaartverkoop bij Dortmund voor geen meter loopt en er in een halfleeg stadion wordt gespeeld...maar mét het grootste uitvak van Ajax sinds...geen idee? AC Milan kwartfinale in 2003?

Dat kan natuurlijk een ontzettende boost geven.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Zuidema » di nov 02, 2021 1:18 pm

Thijs schreef:
di nov 02, 2021 1:14 pm
Wat wel mee kan spelen is dat de kaartverkoop bij Dortmund voor geen meter loopt en er in een halfleeg stadion wordt gespeeld...
Tjonge, dat valt me tegen. Dan lijkt het schwarz-gelbe legioen er niet veel vertrouwen in te hebben. Terwijl het, zoals Andriy al aangeeft, eigenlijk een sleutelwedstrijd voor Dortmund is in deze voorronde. Merkwaardig. :confused.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16757
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door GangstaRiB » di nov 02, 2021 1:19 pm

Duitsers zijn vernederd. Ik houd m'n hart vast als ze revanche nemen...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9278
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Monkey Tonk » di nov 02, 2021 1:26 pm

Arthur schreef:
di nov 02, 2021 11:42 am
Monkey Tonk schreef:
di nov 02, 2021 10:30 am
Cruijff schreef:
di nov 02, 2021 6:19 am


Er waren ook massa's Ajax aanhangers en forumleden die voorafgaand aan de thuiswedstrijd zeiden dat ze tekenden voor een gelijkspel.
En keek toen eens.
Klopt. Maar er was ook iemand die toen op een ruime overwinning rekende. (gebaseerd op een Power Index)

Als Ajax wint ben ik zeer onder de indruk. Ik vond het wel een beetje alarmerend tegen Heracles dat Ajax een snelle speler die vanaf het middenveld een lange sprint inzette, in tegenstelling tot een snelle spits, een paar keer niet oppakte. Die kon gewoon doorlopen.
Is het verschil in die Power Index tussen uit en thuis zo groot of zie je nog andere verschillen? En hoe telt de afwezigheid van Haaland mee?
Power Index is sterker dan de Error Index. (app komt eraan. ;))

Volgens de nummers is de kans groot dat Dortmund wint. Als Ajax-fan hou ik me vast aan het prima uit-record in de CL onder Ten Hag, en aan het dichtgespijkerde doel.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Yopii » di nov 02, 2021 1:41 pm

Als we winnen, zijn we zo goed als zeker van de groepswinst, toch?

Tenzij Sporting alles wint en Ajax klopt met een nulletje of vijf?

Plaats reactie