Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Mano » wo nov 03, 2021 11:24 pm

Niet goed in de wedstrijd zitten en toch 1-3 winnen.

Nu een manier vinden om die slordigheid eruit te krijgen.
Ajax vs Barca zou leuk zijn
Of
Ajax vs PSG


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Trab » wo nov 03, 2021 11:26 pm

Monkey Tonk schreef:Wat Ajax vandaag in de tweede helft liet zien was geweldig. Eerste helft was slecht, en veel te onrustig, maar tweede helft ... :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: Ze waren bang voor Ajax. :ajax.gif:
Nou…tot de 1-1 was het nog steeds erg matig hoor. De passing was zo slecht. Mazraoui 2x, Blind, Klaassen en ook Antony. De overwinning is puur te danken aan de individuele klasse van Antony.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Mano » wo nov 03, 2021 11:27 pm

Trab schreef:
Monkey Tonk schreef:Wat Ajax vandaag in de tweede helft liet zien was geweldig. Eerste helft was slecht, en veel te onrustig, maar tweede helft ... :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: Ze waren bang voor Ajax. :ajax.gif:
Nou…tot de 1-1 was het nog steeds erg matig hoor. De passing was zo slecht. Mazraoui 2x, Blind, Klaassen en ook Antony. De overwinning is puur te danken aan de individuele klasse van Antony.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja maar Haller en Tadic moesten het nog wel even klaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Yopii » wo nov 03, 2021 11:28 pm

wimpey schreef:
wo nov 03, 2021 11:18 pm
brigade zuid schreef:
wo nov 03, 2021 11:10 pm
Zuurpruimen Wesley en Kuyt aan het woord.
Hm. Ajax was slordig. Dat merken ze op.

BVB scheet 7 kleuren voor Antony. Dat gaf toch wel de doorslag. Niet ons veldspel.
Antony was in de tweede helft magistraal. Bij Bayern hebben ze met belangstelling gekeken.

Wat is dit lekker, zeg. Nog veel lekkerder dan de 4-0 in Amsterdam. Hier zat alles in.

Voor het doelpunt van Tadic zag het er niet goed uit. Een beetje Heracles-uit, zeg maar. Maar opeens... Wat een gekke wedstrijd. Tadic had tot dat moment nog weinig ballen geraakt, maar hij maakte het goed door 'alles' in de waagschaal te stellen, haha. Dat is zo'n doelpunt dat je eigenlijk niet wilt maken. :smallgrin.gif:

Tegen het einde was Dortmund dus echt kapot. Bij het derde doelpunt kónden de verdedigers niet meer. Ajax was blijkbaar sterker dan wij denken.

Gefeliciteerd, jongens! :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

En nu maar hopen dat de sterkste teams de poules winnen. Leve de favorieten. :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Trab » wo nov 03, 2021 11:29 pm

Mano schreef:
Trab schreef:
Monkey Tonk schreef:Wat Ajax vandaag in de tweede helft liet zien was geweldig. Eerste helft was slecht, en veel te onrustig, maar tweede helft ... :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: Ze waren bang voor Ajax. :ajax.gif:
Nou…tot de 1-1 was het nog steeds erg matig hoor. De passing was zo slecht. Mazraoui 2x, Blind, Klaassen en ook Antony. De overwinning is puur te danken aan de individuele klasse van Antony.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja maar Haller en Tadic moesten het nog wel even klaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee dat zonder meer. Is ook hun klasse. Maar die indraaiende voorzetten van Antony zijn moeilijk te verdedigen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door zeux » wo nov 03, 2021 11:32 pm

Yopii schreef:
wo nov 03, 2021 11:28 pm
Tegen het einde was Dortmund dus echt kapot. Bij het derde doelpunt kónden de verdedigers niet meer. Ajax was blijkbaar sterker dan wij denken.
Met hulp van de rode kaart natuurlijk, zo eerlijk moeten we wel zijn. Kapot gelopen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Yopii » wo nov 03, 2021 11:33 pm

Berghuis was, nu het echt een strijd werd, nergens te bekennen. Op 10 wil ik hem liever niet zien in de volgende ronde CL.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Historicus » wo nov 03, 2021 11:34 pm

Zeux schreef:
wo nov 03, 2021 11:32 pm
Yopii schreef:
wo nov 03, 2021 11:28 pm
Tegen het einde was Dortmund dus echt kapot. Bij het derde doelpunt kónden de verdedigers niet meer. Ajax was blijkbaar sterker dan wij denken.
Met hulp van de rode kaart natuurlijk, zo eerlijk moeten we wel zijn. Kapot gelopen.
Ik had wel willen zien hoe het met 0-0 met 11 tegen 11 was verlopen. Die penalty wijzigde het spelbeeld wel. Die rode kaart was terecht.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door wimpey » wo nov 03, 2021 11:39 pm

Yopii schreef:
wo nov 03, 2021 11:33 pm
Berghuis was, nu het echt een strijd werd, nergens te bekennen. Op 10 wil ik hem liever niet zien in de volgende ronde CL.
Je schrijft ‘m kapot!

Tegen Utrecht en Heracles was ie eveneens nergens. Dat kan. Het is goed dat Ajax meerdere smaken heeft op 10.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Historicus » wo nov 03, 2021 11:41 pm

Schijnen we ook nog Christian Eriksen gratis van Inter te mogen overnemen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Yopii » wo nov 03, 2021 11:42 pm

Ik constateer dat hij moeite had om aanvallend iets te brengen, terwijl Ajax op het middenveld moeite had om de wedstrijd te controleren. Alvarez kwam handen en voeten tekort. Berghuis is geen middenvelder, al doet hij erg zijn best om mee te verdedigen.

https://www.kicker.de/dortmund-gegen-aj ... spieldaten

Duidelijk genoeg.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door zeux » wo nov 03, 2021 11:42 pm

Historicus schreef:
wo nov 03, 2021 11:41 pm
Schijnen we ook nog Christian Eriksen gratis van Inter te mogen overnemen.
Die zat er wel aan te komen. De Blind-bonus. Alleen 'kan' hij het nog leveren? En wie moet er uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Yopii » wo nov 03, 2021 11:44 pm

Geen zorgen, na dit seizoen raken we een aantal spelers kwijt. Eriksen heeft nog geen wedstrijd gespeeld. Voor hij er staat (áls dat gebeurt), zijn we een half jaar verder.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door zeux » wo nov 03, 2021 11:45 pm

Yopii schreef:
wo nov 03, 2021 11:42 pm
Ik constateer dat hij moeite had om aanvallend iets te brengen, terwijl Ajax op het middenveld moeite had om de wedstrijd te controleren. Alvarez kwam handen en voeten tekort. Berghuis is geen middenvelder, al doet hij erg zijn best om mee te verdedigen.

https://www.kicker.de/dortmund-gegen-aj ... spieldaten

Duidelijk genoeg.
Wat bedoelen ze met Zweikampfquote?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door GangstaRiB » wo nov 03, 2021 11:47 pm

Ik had gek genoeg nooit het gevoel dat we gingen verliezen. Ajax speelde niet best maar er zit een onverzettelijkheid in. De tijden dat tegenstanders gelijk naar 4-0 uitliepen zijn gelukkig voorbij. Ajax vocht zich terug en won. Dit zijn de lekkerste hoor. Volgende potjes maar een paar spelers rust geven, zoals Timber. Wat een weelde.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Arthur » wo nov 03, 2021 11:48 pm

Gewonnen duels gok ik

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door wimpey » wo nov 03, 2021 11:52 pm

Yopii schreef:
wo nov 03, 2021 11:42 pm
Ik constateer dat hij moeite had om aanvallend iets te brengen, terwijl Ajax op het middenveld moeite had om de wedstrijd te controleren. Alvarez kwam handen en voeten tekort. Berghuis is geen middenvelder, al doet hij erg zijn best om mee te verdedigen.
Kritiek op spelers is op AT Not done. :biggrin.gif:

Maar matig spelen en winnen is CL. Goed gedaan dus.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door wimpey » wo nov 03, 2021 11:54 pm

GangstaRiB schreef:
wo nov 03, 2021 11:47 pm
Volgende potjes maar een paar spelers rust geven, zoals Timber. Wat een weelde.
Die kreeg helaas geen geel.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door zeux » wo nov 03, 2021 11:54 pm

Arthur schreef:Gewonnen duels gok ik
Ah ok, ja dat zal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Monkey Tonk » wo nov 03, 2021 11:57 pm

Trab schreef:
wo nov 03, 2021 11:26 pm
Monkey Tonk schreef:Wat Ajax vandaag in de tweede helft liet zien was geweldig. Eerste helft was slecht, en veel te onrustig, maar tweede helft ... :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: Ze waren bang voor Ajax. :ajax.gif:
Nou…tot de 1-1 was het nog steeds erg matig hoor. De passing was zo slecht. Mazraoui 2x, Blind, Klaassen en ook Antony. De overwinning is puur te danken aan de individuele klasse van Antony.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Er zijn altijd wedstrijden waarin het niet lekker loopt, en dit was er zo een. Hoe je daarmee omgaat is de vraag. Zeker als je een serieuze gooi naar de CL wilt doen. Als je ziet hoe Ajax het tijdens de wedstrijd heeft omgedraaid, van zeer moeizaam met enorm veel fouten naar totale controle en zeer geduldig en rustig... Dat is maar voor weinigen weggelegd. Net zo'n bokser die zichzelf herpakt, en dan heel rustig een gevecht opbouwt, om op het juiste moment voor de KO te gaan. Ik had me eigenlijk al neergelegd bij een 1-0 verlies. Tegen de meeste teams had Dortmund op rozen gezeten. Speel maar eens een geparkeerde bus uit elkaar. Mannetje minder maakt dan niet zoveel uit.

Ik ben heel blij met deze overwinning. Nu heb ik een veel beter idee van waar Ajax toe in staat is.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Yopii » do nov 04, 2021 12:06 am

Onbegrijpelijk trouwens dat Mats Hummels, met al zijn ervaring, zo'n riskante actie inzet op die plek op het veld. Oliedom gewoon.
Kritiek op spelers is op AT Not done. :biggrin.gif:
Die indruk heb ik ook wel eens. Wat een onzin is dat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door 999 » do nov 04, 2021 12:17 am

Jullie hebben altijd kritiek ongeacht hoe goed de wedstrijd is, blijkbaar hebben jullie dat nodig ....

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Monkey Tonk » do nov 04, 2021 12:28 am

Het wordt pas niet goed als je de tweede helft net als de eerste speelt. Dan heb je een probleem. Na vier wedstrijden groepswinnaar. Wat een klasse. Succes went blijkbaar snel hier.

Hummels heeft de rode kaart aan zichzelf te danken. Zo'n ervaren verdediger die zo onbesuist inkomt tegen zo'n gevaarlijke aanvaller? Voor mij had hij al besloten om, als de kans zich voordeed, Antony keihard aan te pakken in ruil voor geel.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door zeux » do nov 04, 2021 12:37 am

Acht clean sheets volgden in de negen duels na Lissabon, met een hinderlijke onderbreking tegen FC Utrecht thuis (0-1).
NRC over Pasveer (na zijn blunder tegen Sporting).

Een 'schouderklopje' is wel op zijn plaats voor deze veteraan, want zijn reddingen in de eerste wedstrijd en deze wedstrijd waren heel belangrijk.

Niet gedacht. En ik denk velen met mij niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 04, 2021 12:48 am

Monkey Tonk schreef:
do nov 04, 2021 12:28 am
Het wordt pas niet goed als je de tweede helft net als de eerste speelt. Dan heb je een probleem. Na vier wedstrijden groepswinnaar. Wat een klasse. Succes went blijkbaar snel hier.

Hummels heeft de rode kaart aan zichzelf te danken. Zo'n ervaren verdediger die zo onbesuist inkomt tegen zo'n gevaarlijke aanvaller? Voor mij had hij al besloten om, als de kans zich voordeed, Antony keihard aan te pakken in ruil voor geel.
Hummels is een verdediger die vaak geroemd is, maar dan is Daley Blind toch echt een klasse beter en slimmer. En die zie je nooit dit soort roekeloze overtredingen maken.
Ajax!

Plaats reactie