Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Yopii » do nov 04, 2021 1:06 am

Hummels had zich denk ik voorgenomen Antony eens flink aan te pakken.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Andriy Demchenko » do nov 04, 2021 7:28 am

Yopii schreef:
wo nov 03, 2021 11:28 pm
wimpey schreef:
wo nov 03, 2021 11:18 pm
brigade zuid schreef:
wo nov 03, 2021 11:10 pm
Zuurpruimen Wesley en Kuyt aan het woord.
Hm. Ajax was slordig. Dat merken ze op.

BVB scheet 7 kleuren voor Antony. Dat gaf toch wel de doorslag. Niet ons veldspel.
Antony was in de tweede helft magistraal. Bij Bayern hebben ze met belangstelling gekeken.

Wat is dit lekker, zeg. Nog veel lekkerder dan de 4-0 in Amsterdam. Hier zat alles in.

Voor het doelpunt van Tadic zag het er niet goed uit. Een beetje Heracles-uit, zeg maar. Maar opeens... Wat een gekke wedstrijd. Tadic had tot dat moment nog weinig ballen geraakt, maar hij maakte het goed door 'alles' in de waagschaal te stellen, haha. Dat is zo'n doelpunt dat je eigenlijk niet wilt maken. :smallgrin.gif:

Tegen het einde was Dortmund dus echt kapot. Bij het derde doelpunt kónden de verdedigers niet meer. Ajax was blijkbaar sterker dan wij denken.

Gefeliciteerd, jongens! :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

En nu maar hopen dat de sterkste teams de poules winnen. Leve de favorieten. :onfire.gif:
Mja maar Van Basten roept al heel lang dat Antony overschat wordt hoe kan ie dan magistraal zijn ? :smallgrin.gif:
https://www.youtube.com/watch?v=uD2PK0i_X6E
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Mano » do nov 04, 2021 8:24 am

The day after :headbang.gif:

Altijd lekker om dan een verzameling van de buitenlandse media te lezen.
In Duitsland is vooral de Scheids het onderwerp. Waarbij men het continue over Hummels heeft en de penalty laten voor wat ie is :biggrin.gif:
Als je zo selectief omgaat met zijn beslissingen, is je betoog shaky

Hoe dan ook!!! 65 mio in de tas.
volgende ronde met nog 2 potjes te gaan. Ik zit in de Arena tegen Sporting maar waarschijnlijk kijk ik dan naar Jong Ajax :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Andriy Demchenko » do nov 04, 2021 8:37 am

Mano schreef:
do nov 04, 2021 8:24 am
The day after :headbang.gif:

Altijd lekker om dan een verzameling van de buitenlandse media te lezen.
In Duitsland is vooral de Scheids het onderwerp. Waarbij men het continue over Hummels heeft en de penalty laten voor wat ie is :biggrin.gif:
Als je zo selectief omgaat met zijn beslissingen, is je betoog shaky

Hoe dan ook!!! 65 mio in de tas.
volgende ronde met nog 2 potjes te gaan. Ik zit in de Arena tegen Sporting maar waarschijnlijk kijk ik dan naar Jong Ajax :blush.gif:
Vind ook wel grappig dat mensen het hebben over het doorrollen van Antony, ja dat was zwaar aangezet maar als je naar het doorrollen van Hazard kijkt hier op minuut 1.3 https://www.youtube.com/watch?v=kjU0Xhv34_Q&t=638s :excited.gif: Game on, dacht Amtony.

Ik wacht nog tot mijn favo Duitse youtube kanaal met een nieuwe aflevering komt.
https://www.youtube.com/c/DieP%C3%B6hlerz/videos
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Zuidema » do nov 04, 2021 9:03 am

Yopii schreef:
do nov 04, 2021 1:06 am
Hummels had zich denk ik voorgenomen Antony eens flink aan te pakken.
Ik kan het trouwens nog steeds geen rode kaart vinden. Als ik deze beelden vanaf 0:11 zie, zet Hummels een soort van bloktackle in. Pittig, dat zeker. Geel kan je geven. Maar geen charge op benen of voeten, wat rood zou rechtvaardigen. Op dat moment is Antony bezig met een Zidane-achtige pirouette en struikelt over de inkomende benen van Hummels.

Jammer dat Antony daarna al dat theater en drama denkt nodig te hebben. Hopelijk wordt ie geen Neymar 2.

https://youtu.be/anHTCBnVhPc?t=11
Laatst gewijzigd door Zuidema op do nov 04, 2021 9:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Lionel » do nov 04, 2021 9:05 am

Ik snap de discussie niet zo met die rode kaart hoor. Als Antony niet springt ligt zijn enkel op de Gelbe Wand.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door columbus » do nov 04, 2021 9:10 am

Lionel schreef:Ik snap de discussie niet zo met die rode kaart hoor. Als Antony niet springt ligt zijn enkel op de Gelbe Wand.
Precies. Zo zit er ook wel in. Het is blind en onbesuisd. Wanneer er heel gegeven zou worden roepen we hier allemaal dat het een rode kaart had moeten zijn. Wat Hummels deed was zo vreselijk dom. Ronde middenlijn zo’n sliding inzetten, dan heb je m.i. ook totaal geen intentie om de bal te spelen

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Lionel » do nov 04, 2021 9:13 am

Precies. Antony dolde net die back. Gewoon oppleuren.

Genoten van Ajax hoor. Echt top dit. Ben fucking brak. Welterusten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Toppie » do nov 04, 2021 9:21 am

Jezus op 4 november je niet meer druk hoeven te maken over de volgende CL wedstrijd :hypocrite.gif: Pas in Februari weer verder (na de 2 geld oefenpotjes) heerlijk dit ! :ajaxscarf.gif: :666.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door LucaS » do nov 04, 2021 9:28 am

Ik snap de discussie niet, natuurlijk is dit rood. Als Antony niet springt speelt ie een half jaar niet. Zie de 2e foto

[[tweet]https://twitter.com/CollinasErben/statu ... rLJPA&s=19[/tweet]]
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door wimpey » do nov 04, 2021 9:37 am

999 schreef:
do nov 04, 2021 12:17 am
Jullie hebben altijd kritiek ongeacht hoe goed de wedstrijd is, blijkbaar hebben jullie dat nodig ....
Het was geen goede wedstrijd. Bovendien zijn Ajacieden nooit tevreden. Pasveer, Timber en Antony zullen denken: ik zat er lekker in. Nous, op die pingel na, ook. De rest zal (hopelijk) denken: prachtige zege, maar ik kan veel beter.
Yopii schreef:
do nov 04, 2021 1:06 am
Hummels had zich denk ik voorgenomen Antony eens flink aan te pakken.
'Intent' zal de reden zijn geweest dat de rode kaart niet terug werd gedraaid. Antony moet zich dat theater afleren. Dat Baffa-gedrag hoort niet bij een Ajacied.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Monkey Tonk » do nov 04, 2021 9:38 am

Zuidema schreef:
do nov 04, 2021 9:03 am
Yopii schreef:
do nov 04, 2021 1:06 am
Hummels had zich denk ik voorgenomen Antony eens flink aan te pakken.
Ik kan het trouwens nog steeds geen rode kaart vinden. Als ik deze beelden vanaf 0:11 zie, zet Hummels een soort van bloktackle in. Pittig, dat zeker. Geel kan je geven. Maar geen charge op benen of voeten, wat rood zou rechtvaardigen. Op dat moment is Antony bezig met een Zidane-achtige pirouette en struikelt over de inkomende benen van Hummels.

Jammer dat Antony daarna al dat theater en drama denkt nodig te hebben. Hopelijk wordt ie geen Neymar 2.

https://youtu.be/anHTCBnVhPc?t=11
Die beweging heet een 'Zidane'. Het kwam daardoor, en niet door het inkomen van Hummel, dat Antony niet vol geraakt werd. Als Antony die beweging niet maakt, zoals ingeschat door Hummel, wordt hij wel vol onderuit geschoffeld. De charge was totaal onnodig, ergens bij de middellijn, dus Hummel zag zijn kans om een angel uit het Ajaxspel te halen. Eigenlijk verrassend goed ingeschat door de ref. Bijna niemand geeft hier rood voor. Normaal is het geel met een waarschijnlijk geblesseerde Antony als beloning.

Rolde hij teveel door? Nee. Hij lag op volle snelheid.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Zuidema » do nov 04, 2021 9:43 am

LucaS schreef:
do nov 04, 2021 9:28 am
Ik snap de discussie niet, natuurlijk is dit rood. Als Antony niet springt speelt ie een half jaar niet. Zie de 2e foto

[[tweet]https://twitter.com/CollinasErben/statu ... rLJPA&s=19[/tweet]]
Die tweede foto ziet er inderdaad heftig uit. Maar als je nogmaals de beelden ziet vanaf 0:1 zie je de richting van de sliding van Hummels beter. En dan maakt Hummels een sliding voor Antony en niet op Antony. Onbesuisd, dat zeker. Geel waard. Maar rood? Nee, volgens mij dus niet. Maar goed, ik had dit niet moeten oprakelen, terwijl we nog aan het feestvieren zijn. Sorry. :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op do nov 04, 2021 9:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Marillion » do nov 04, 2021 9:45 am

Dat was een kort nachtje maar na een stroeve start van Ajax toch weer een mooie avond. Moet zeggen dat ik in het begin ook wel genoten heb van het gevecht. Aan hun kant is die Bellingham echt wel een fijne speler hé?

Pasveer weer met een goede wedstrijd. Dat mogen we zo onderhand toch echt wel een serie noemen. Had ik niet verwacht een aantal weken terug.

Haller maakt echt een geweldig knap doelpunt. Blijft een man van mysterie. Soms onbeholpen en dan ineens weer heel sterk en beslissend.

Scheidsrechter vond ik bij die twee momenten discutabel. Ik had geen rood gegeven en geen penalty.
Het is wel een domme tackle van Hummels want hij neemt een risico op een plek waar dat totaal niet nodig is. Ongetwijfeld vanuit de instructie dat ze Antony het leven zuur moesten maken. Maar ik heb niet het idee dat hij daar echt probeerde om zijn tegenstander te blesseren. Antony maakt er theater bij en dat sloeg aan.

Bij de penalty was het contact echt te licht. Dat blijkt ook wel uit het feit dat die jongen eerst nog een stap maakt voor hij alsnog gaat liggen.

Allebei "slim" gedaan maar niet mijn kopje thee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Nihad » do nov 04, 2021 9:54 am

Bellingham gaat waarschijnlijk naar Liverpool.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Mano » do nov 04, 2021 9:55 am

Waar het misgaat bij Hummels is, zijn startpunt. Hij komt volledig los van de grond als hij de tackle inzet. Dat hij niks en niemand raakt omdat Antony een kunststukje in gedachte had, veranderd niets aan zijn oorspronkelijke inzet.

Weet niet of ik het hier las maar iemand schreef; je hakt met een bijl en je mist en daarom is alles 'okay' :confused.gif:

Persoonlijk had ik geen rood gegeven maar geel alleen de scheids kan hem geven (en deed het dus ook)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Zuidema » do nov 04, 2021 9:57 am

Monkey Tonk schreef:
do nov 04, 2021 9:38 am
Die beweging heet een 'Zidane'.
Bedankt voor het lesje, MT.
Het kwam daardoor, en niet door het inkomen van Hummel, dat Antony niet vol geraakt werd. Als Antony die beweging niet maakt, zoals ingeschat door Hummel, wordt hij wel vol onderuit geschoffeld.
Oké, goed punt. Dan zou het dus de intentie moeten zijn. En waarom de VAR ook niet de rode kaart terugfluit.
Rolde hij teveel door? Nee. Hij lag op volle snelheid.
Doorrollen oké, maar daarna dat gedoe alsof zonet zijn poot er afgetrapt is? Neymar kan nog wat leren van al dat theater. Heeft ie totaal niet nodig.

Ik zie trouwens dat mijn linkje inmiddels is geblokkeerd ivm copyrights van de Uefa.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Marillion » do nov 04, 2021 10:03 am

Dat theater is wel een dingetje bij Antony. Is gewoon overdreven en niet nodig. Zie ik ook niet graag van een Ajax speler.
Wat ik wel graag zie zijn de beslissende acties die hij maakt en zo'n fraaie aanname in de tweede helft. :biggthumpup.gif:

Dat Hummels hem niet raakt zegt niet alles inderdaad. Maar ik krijg dus ook niet de indruk dat hij hem echt wilde blesseren. Dan ga je er echt met een gestrekt been in en dat was niet het geval. Het hangt een beetje van de hoek en afstand van de beelden af wat je ziet. Maar ik zou hier echt geen rode kaart voor trekken.
Nihad schreef:
do nov 04, 2021 9:54 am
Bellingham gaat waarschijnlijk naar Liverpool.
Daar gaan ze een goeie aan hebben. Past daar denk ik ook perfect.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door 999 » do nov 04, 2021 10:03 am

wimpey schreef:
do nov 04, 2021 9:37 am
999 schreef:
do nov 04, 2021 12:17 am
Jullie hebben altijd kritiek ongeacht hoe goed de wedstrijd is, blijkbaar hebben jullie dat nodig ....
Het was geen goede wedstrijd. Bovendien zijn Ajacieden nooit tevreden. Pasveer, Timber en Antony zullen denken: ik zat er lekker in. Nous, op die pingel na, ook. De rest zal (hopelijk) denken: prachtige zege, maar ik kan veel beter.
Yopii schreef:
do nov 04, 2021 1:06 am
Hummels had zich denk ik voorgenomen Antony eens flink aan te pakken.
'Intent' zal de reden zijn geweest dat de rode kaart niet terug werd gedraaid. Antony moet zich dat theater afleren. Dat Baffa-gedrag hoort niet bij een Ajacied.
Ik heb hier dus geen zin meer in, Antony grossierde ook in balverlies en foute voorzetten.Mij maakt verder niet zo veel uit want ook hij is geen robot.

Ik vind dat altijd zo prachtig : bovendien zijn Ajacieden nooit tevreden.Dus als je wel tevreden bent ben je geen Ajacied :smallgrin.gif: Tjesus.

Heb meer het idee is van: Kijk mij is ik heb nog wel iets te melden hoor :)

Wat de rode kaart betreft, is gewoon terecht.Blijkbaar laten sommige zich gek maken door de Nijhuis doctrine dat je pas rood moet krijgen als de overtreding ook echt letsel tot gevolg heeft.

Maar goed, ga dadelijk nog eens fijn genieten van deze wedstrijd, Duitsers 2 keer verslaan in een CL. wedstrijd is altijd leuk ..
Laatst gewijzigd door 999 op do nov 04, 2021 10:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Mano » do nov 04, 2021 10:04 am

Wat mooi was om te zien is dat Dortmund ontzag had voor Ajax.
Ze zaten er kort op maar als het even niet lukte en Ajax voetbalde er onderuit, dan zag je dat men direct aan de noodrem trok.
(zo ook het ingrijpen van Hummels, waar Rood uit kwam)

Die Linksback gaf Antony de laatste 20min gewoon 5 meter ruimte omdat hij voelde, sta ik er kort op, gaat hij er langs.
De laatste 20 minuten heeft Antony wel 5x die krul ingebracht. Klaassen kopte mis, 2 weggehaald en 2 doelpunten.
Die back heeft in 20min alles verkloot voor Dortmund. Het lag bij ons op rechts helemaal open omdat hij afstand hield.

Edit: wat ook mooi is, is dat Ajax dit zag en de bal ook elke keer naar rechts bracht.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Mano » do nov 04, 2021 10:12 am

999 schreef:
do nov 04, 2021 10:03 am
wimpey schreef:
do nov 04, 2021 9:37 am
999 schreef:
do nov 04, 2021 12:17 am
Jullie hebben altijd kritiek ongeacht hoe goed de wedstrijd is, blijkbaar hebben jullie dat nodig ....
Het was geen goede wedstrijd. Bovendien zijn Ajacieden nooit tevreden. Pasveer, Timber en Antony zullen denken: ik zat er lekker in. Nous, op die pingel na, ook. De rest zal (hopelijk) denken: prachtige zege, maar ik kan veel beter.
Yopii schreef:
do nov 04, 2021 1:06 am
Hummels had zich denk ik voorgenomen Antony eens flink aan te pakken.
'Intent' zal de reden zijn geweest dat de rode kaart niet terug werd gedraaid. Antony moet zich dat theater afleren. Dat Baffa-gedrag hoort niet bij een Ajacied.
Ik heb hier dus geen zin meer in, Antony grossierde ook in balverlies en foute voorzetten.Mij maakt verder niet zo veel uit want ook hij is geen robot.

Ik vind dat altijd zo prachtig : bovendien zijn Ajacieden nooit tevreden.Dus als je wel tevreden bent ben je geen Ajacied :smallgrin.gif: Tjesus.

Heb meer het idee is van: Kijk mij is ik heb nog wel iets te melden hoor :)

Wat de rode kaart betreft, is gewoon terecht.Blijkbaar laten sommige zich gek maken door de Nijhuis doctrine dat je pas rood moet krijgen als de overtreding ook echt letsel tot gevolg heeft.

Maar goed, ga dadelijk nog eens fijn genieten van deze wedstrijd, Duitsers 2 keer verslaan in een CL. wedstrijd is altijd leuk ..
Heel Ajax was onzorgvuldig en slordig (antony niet uitgezonderd). Passes over 5 meter kwamen niet aan. Breedte ballen die heel gevaarlijk een counter konden inleiden. Gelukkig speelde Haalland niet, zij hadden hem meerdere malen vrij voor het doel kunnen zetten.

Niemand bij Ajax steeg boven zichzelf uit. Antony kreeg gedurende de 2de helft meer ruimte. Wissel back (dortmund) hielp en Ajax is gewoon enorm fit.
Vanaf dat moment ging Antony beter draaien. Maar ook hij speelde niet zijn beste wedstrijd. maar ja, als je ruk speelt en je gaat naar huis met 3 assists (of zoals Haller en Tadic met een Goal) doe je toch iets goed :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Marillion » do nov 04, 2021 10:12 am

Als die rechterkant van ons eenmaal op stoom is dan is er weinig tegen te doen. Antony is niet alleen aanvallend veelzijdig maar schuwt ook zijn arbeid niet. En omdat Mazraoui ook regelmatig doorkomt moet een tegenstander keuzes maken. Zetten ze daar extra spelers neer dan vallen er elders gaten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Zuidema » do nov 04, 2021 10:16 am

Mano schreef:
do nov 04, 2021 10:04 am
Die Linksback gaf Antony de laatste 20min gewoon 5 meter ruimte omdat hij voelde, sta ik er kort op, gaat hij er langs.De laatste 20 minuten heeft Antony wel 5x die krul ingebracht. Klaassen kopte mis, 2 weggehaald en 2 doelpunten. Die back heeft in 20min alles verkloot voor Dortmund. Het lag bij ons op rechts helemaal open omdat hij afstand hield. Edit: wat ook mooi is, is dat Ajax dit zag en de bal ook elke keer naar rechts bracht.
Inderdaad. Vooral dat laatste. :biggthumpup.gif:

Bij de fans van Dortmund is afgezien van de scheids met zijn rode kaart die Passlack de gebeten hond. Nadat hij ingebracht was als (derde?) stand-in voor de linksback, was het helemaal fiesta voor Antony. ''Passlack is niet geschikt voor de CL'', zeggen ze. Neuh. En zeker niet voor een aanvaller van het kaliber Antony.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door 999 » do nov 04, 2021 10:20 am

Mano schreef:
do nov 04, 2021 10:12 am
999 schreef:
do nov 04, 2021 10:03 am
wimpey schreef:
do nov 04, 2021 9:37 am


Het was geen goede wedstrijd. Bovendien zijn Ajacieden nooit tevreden. Pasveer, Timber en Antony zullen denken: ik zat er lekker in. Nous, op die pingel na, ook. De rest zal (hopelijk) denken: prachtige zege, maar ik kan veel beter.



'Intent' zal de reden zijn geweest dat de rode kaart niet terug werd gedraaid. Antony moet zich dat theater afleren. Dat Baffa-gedrag hoort niet bij een Ajacied.
Ik heb hier dus geen zin meer in, Antony grossierde ook in balverlies en foute voorzetten.Mij maakt verder niet zo veel uit want ook hij is geen robot.

Ik vind dat altijd zo prachtig : bovendien zijn Ajacieden nooit tevreden.Dus als je wel tevreden bent ben je geen Ajacied :smallgrin.gif: Tjesus.

Heb meer het idee is van: Kijk mij is ik heb nog wel iets te melden hoor :)

Wat de rode kaart betreft, is gewoon terecht.Blijkbaar laten sommige zich gek maken door de Nijhuis doctrine dat je pas rood moet krijgen als de overtreding ook echt letsel tot gevolg heeft.

Maar goed, ga dadelijk nog eens fijn genieten van deze wedstrijd, Duitsers 2 keer verslaan in een CL. wedstrijd is altijd leuk ..
Heel Ajax was onzorgvuldig en slordig (antony niet uitgezonderd). Passes over 5 meter kwamen niet aan. Breedte ballen die heel gevaarlijk een counter konden inleiden. Gelukkig speelde Haalland niet, zij hadden hem meerdere malen vrij voor het doel kunnen zetten.

Niemand bij Ajax steeg boven zichzelf uit. Antony kreeg gedurende de 2de helft meer ruimte. Wissel back (dortmund) hielp en Ajax is gewoon enorm fit.
Vanaf dat moment ging Antony beter draaien. Maar ook hij speelde niet zijn beste wedstrijd. maar ja, als je ruk speelt en je gaat naar huis met 3 assists (of zoals Haller en Tadic met een Goal) doe je toch iets goed :hypocrite.gif:
Precies, en daar zou dan van moeten genieten en over lullen ( en niet tig pagina's of de assist van Haller wel assist zijn ( omdat het Haller is natuurlijk, de man de met zijn 7 goals in de CL, mede verantwoordelijk is voor de 65 Miljoen die nu al binnen is :smallgrin.gif: ) ) . en in de knock-out fase van de CL.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Dortmund - AFC AJAX (3 november)

Bericht door Alexander » do nov 04, 2021 10:28 am

De eerste 60 minuten een matig Ajax gezien, maar het slot maakte alles goed. Net als in Almelo was Martinez de grote dissonant. Veel verkeerde inschattingen en mislukte passes. Dat zorgde voor veel onrust en daarom kwam Ajax niet goed in het spel. Berghuis kan in thuiswedstrijden nog wel op 10, maar uit heb je niks aan zo een speler. Na de kerst graag gewoon Klaassen op die plek. Of Kudus, die me met zijn invalbeurt goed beviel. Ongelofelijk ook hoeveel Ajacieden er op de thuisvakken zaten gisteren. Veel uitwedstrijden geweest, maar dit nog niet vaak gezien.

Ten Hag zou er goed aan doen om in de pot in Turkije speler 12 t/m 18 te laten spelen en Onana wedstrijdritme op te laten doen. Seizoen is nog lang en belangrijkste taak is om iedereen tevreden te houden.

Plaats reactie