Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door LucaS » za okt 30, 2021 7:46 pm

Ze hadden het aangekondigd. En dan zo slap en ongeconcentreerd spelen. Onprofessioneel
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16757
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door GangstaRiB » za okt 30, 2021 7:47 pm

Heracles heeft z’n wedstrijd van het jaar weer gehad. Nu weer verliezen van Fortuna enzo.

Kutveld, kutweer.. ach… we kunnen ze niet allemaal winnen.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door ferry » za okt 30, 2021 7:50 pm

Teleurstellend dit hoor. Ik had verwacht dat Ajax dit soort slippertjes niet meer zou laten gebeuren. Heracles-uit is wel vaker lastig, maar het niveau was echt om te janken vandaag. Tadic, jezus wat was er met die gast aan de hand vandaag. Weinig voldoendes trouwens. Martinez... wat was die aan het doen, vooral in de eerste helft. Is het arrogantie, is het dat de focus al op Dortmund ligt??

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Monkey Tonk » za okt 30, 2021 7:50 pm

Weer de nul gehouden. Pasveer redt een punt.

Snel vergeten.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Monkey Tonk » za okt 30, 2021 7:50 pm

Ferry schreef:
za okt 30, 2021 7:50 pm
Teleurstellend dit hoor. Ik had verwacht dat Ajax dit soort slippertjes niet meer zou laten gebeuren. Heracles-uit is wel vaker lastig, maar het niveau was echt om te janken vandaag. Tadic, jezus wat was er met die gast aan de hand vandaag. Weinig voldoendes trouwens. Martinez... wat was die aan het doen, vooral in de eerste helft. Is het arrogantie, is het dat de focus al op Dortmund ligt??
Traditionele sandwich-game. Een kleintje tussen twee hele belangrijke wedstrijden.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door LucaS » za okt 30, 2021 8:09 pm

Het is op zich wel knap met maar 2 tegendoelpunten al 7 verliespunten
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door mattie » za okt 30, 2021 8:37 pm

LucaS schreef:
za okt 30, 2021 8:09 pm
Het is op zich wel knap met maar 2 tegendoelpunten al 7 verliespunten
Wint 010 morgen en hun inhaal duel..juist tegen Heracles dan hebben zij 8 verlies punten..die selectie is gewoon puur slecht als je het vergelijkt met Ajax..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Monkey Tonk » za okt 30, 2021 8:37 pm

Leek net alsof ze met een strandbal speelden, op een ijsbaan, met windkracht tien.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door 999 » za okt 30, 2021 8:48 pm

Was AJAX zo slecht vanuit zichzelf, of was AJAX zo slecht door de omstandigheden.Ik houd het op het laatste.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Cruijff » za okt 30, 2021 9:54 pm

LucaS schreef:
za okt 30, 2021 7:40 pm
Jöhnk schreef:
za okt 30, 2021 7:40 pm
Goed weggekomen met 0-0.
Pasveer was wel scherp
Jep.
Zonder Pasveer (en zonder die super belangrijke interceptie van Schuurs in de 89e minuut) verlies je gewoon.
En dan zou het gewoonweg een terechte nederlaag zijn geweest.
Monkey Tonk schreef:
za okt 30, 2021 7:50 pm
Weer de nul gehouden. Pasveer redt een punt.

Snel vergeten.
Dat is wel het positieve.
Pasveer werd een paar weken geleden nog als een soort clown gezien en vervolgens houdt hij achtereenvolgens tegen Besiktas, Heerenveen, Dortmund, PSV en Heracles de nul.

Met een aantal reddingen die niet elke ouwe knar zomaar even pakt en waar behalve wat geluk ook gewoon kwaliteit bij kwam kijken.
Richting Pasveer gun ik dit wel en Heracles verdiende vandaag ook (minimaal!) een punt. Hopelijk houdt Pasveer woensdag ook in Dortmund de nul.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Cruijff » za okt 30, 2021 10:00 pm

wimpey schreef:
za okt 30, 2021 7:44 pm
Heracles was goed trouwens. Weerbaar. :biggthumpup.gif:
Ben ik ook met je eens.
Gelukkig geven de Eredivisie ploegen de punten niet wekelijks aan Ajax cadeau.

7 verliespunten vind ik echt al fors.

Een Matthijs de Ligt had in dienst bij Ajax nog genoeg kunnen leren, sowieso is Timber aan de bal gewoonweg beter dan De Ligt.
Paar weken terug zag ik Juventus spelen tegen Torino. Een 1-0 winst, maar mijn hemel, wat een hemeltergend slecht spel. Door puur geluk zelf niet 2 of 3 tegentreffers gekregen en een bizarre beslissing van de scheidsrechter in het voordeel van Juve hielp ze ook nog een handje.

Wanneer je zulke Serie A wedstrijden als benchmark neemt, is een Heracles-Ajax nog niet eens zo ruk.

Wel moeten we uiteraard definitief kappen met dat kunstgras. Dat riep Tadic drie jaar terug trouwens ook al.

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Wouter » za okt 30, 2021 11:24 pm

Cruijff schreef:
za okt 30, 2021 10:00 pm
wimpey schreef:
za okt 30, 2021 7:44 pm
Heracles was goed trouwens. Weerbaar. :biggthumpup.gif:
Ben ik ook met je eens.
Gelukkig geven de Eredivisie ploegen de punten niet wekelijks aan Ajax cadeau.

7 verliespunten vind ik echt al fors.

Een Matthijs de Ligt had in dienst bij Ajax nog genoeg kunnen leren, sowieso is Timber aan de bal gewoonweg beter dan De Ligt.
Paar weken terug zag ik Juventus spelen tegen Torino. Een 1-0 winst, maar mijn hemel, wat een hemeltergend slecht spel. Door puur geluk zelf niet 2 of 3 tegentreffers gekregen en een bizarre beslissing van de scheidsrechter in het voordeel van Juve hielp ze ook nog een handje.

Wanneer je zulke Serie A wedstrijden als benchmark neemt, is een Heracles-Ajax nog niet eens zo ruk.

Wel moeten we uiteraard definitief kappen met dat kunstgras. Dat riep Tadic drie jaar terug trouwens ook al.
Tja, je kunt in dat champignonnecompetitietje wel van clubjes als Dortmund winnen, maar in de Eredivisie tegen Heracles, Sparta en andere klassieke oudheid-clubs heb je een held als Pasveer nodig om je te redden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Cruijff » za okt 30, 2021 11:47 pm

Wouter schreef:
za okt 30, 2021 11:24 pm
Cruijff schreef:
za okt 30, 2021 10:00 pm
wimpey schreef:
za okt 30, 2021 7:44 pm
Heracles was goed trouwens. Weerbaar. :biggthumpup.gif:
Ben ik ook met je eens.
Gelukkig geven de Eredivisie ploegen de punten niet wekelijks aan Ajax cadeau.

7 verliespunten vind ik echt al fors.

Een Matthijs de Ligt had in dienst bij Ajax nog genoeg kunnen leren, sowieso is Timber aan de bal gewoonweg beter dan De Ligt.
Tja, je kunt in dat champignonnecompetitietje wel van clubjes als Dortmund winnen, maar in de Eredivisie tegen Heracles, Sparta en andere klassieke oudheid-clubs heb je een held als Pasveer nodig om je te redden.
:smallgrin.gif:
De Speld maakte die grap vrij kort na de 0-3 winst van Ajax in Valencia in 2019 ook al ja. :smile-ajax.gif:

In de champignonnen competitie potjes winnen is leuk, maar de Eredivisie dat is andere koek. :ajaxsmiley.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door brigade zuid » zo okt 31, 2021 9:15 am

Mij boeit dit soort puntverlies niet zo, kampioen worden we toch wel. Tegen BVB is veel belangrijker.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Mano » zo okt 31, 2021 10:27 am

Je ontvang 2 tegendoelpunten maar wel
7 punten verloren. Dan doe je toch iets niet helemaal goed

Als je dit soort potjes verprutst, is kampioen worden behoorlijk moeilijk.

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar kan het voor me gevoel alweer uittekenen. Op 75% spelen tegen een team dat tot de tanden gewapend is op kunstgras. En dan denken dat het gaat lukken

De miljoenen van de CL (want daar gaat het om) veilig stellen, doe je door bagger potjes in de eredivisie winnend af te sluiten. Twente, Utrecht en nu Heracles, men lijkt maar niet te leren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Toppie » zo okt 31, 2021 10:33 am

Als je volgend jaar met die Pak Schaal staat , heeft niemand het meer over deze wedstrijd want thuis gaan die boeren eraf met 4-0 !

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door zeux » zo okt 31, 2021 10:35 am

Mano schreef:Je ontvang 2 tegendoelpunten maar wel
7 punten verloren. Dan doe je toch iets niet helemaal goed

Als je dit soort potjes verprutst, is kampioen worden behoorlijk moeilijk.

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar kan het voor me gevoel alweer uittekenen. Op 75% spelen tegen een team dat tot de tanden gewapend is op kunstgras. En dan denken dat het gaat lukken Afbeelding

De miljoenen van de CL (want daar gaat het om) veilig stellen, doe je door bagger potjes in de eredivisie winnend af te sluiten. Twente, Utrecht en nu Heracles, men lijkt maar niet te leren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is wel listig ja, 37-2 in doelsaldo, maar die 7 punten verliezen op 11 wedstrijden. Dan onderpresteer je in 3 van de 11, dus ca een kwart van de wedstrijden. Hoop dat ze die trend niet doorzetten...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Mano » zo okt 31, 2021 10:35 am

Als….


je de schaal mis loopt, hebben we nog steeds over deze wedstrijd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Trab » zo okt 31, 2021 11:47 am

Vond niet dat het aan scherpte ontbrak. Een enkeling misschien. Het gaat om de juiste keuzes maken in de eindfase van een aanval. Antony maakte steeds de verkeerde keuzes. Schieten als hij af moest geven en andersom. Klaassen die gaat lopen hakken terwijl Neres vrij staat naast hem. Tadic die recht in de handen vde keeper kopt ipv naar de hoek etc.
Voor de rest: de spaarzame kansen van Heracles gingen bijna allemaal overtredingen aan vooraf. Slappe zak die Manschot.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Zuidema » zo okt 31, 2021 12:16 pm

Trab schreef:
zo okt 31, 2021 11:47 am
Vond niet dat het aan scherpte ontbrak. Een enkeling misschien. Het gaat om de juiste keuzes maken in de eindfase van een aanval. Antony maakte steeds de verkeerde keuzes. Schieten als hij af moest geven en andersom. Klaassen die gaat lopen hakken terwijl Neres vrij staat naast hem. Tadic die recht in de handen vde keeper kopt ipv naar de hoek etc.
Voor de rest: de spaarzame kansen van Heracles gingen bijna allemaal overtredingen aan vooraf. Slappe zak die Manschot.
Aansluitend daarop: vooral het eerste half uur vond ik Ajax best wel goed spelen. Ze hadden Heracles goed in de klem, die jongens waren de bal in no time weer kwijt. Het trio Tadic-Gravenberch-Blind liep best wel lekker, Haller had weer goede doorspeelacties. Alleen de combi Timber-Antony vond ik toen erg moeizaam. Later werd het wel slordig en kreeg Heracles veel meer veldspel. Compliment trouwens voor Heracles: met hun compacte en zeer gedisciplineerde spel maakten ze de ruimtes heel erg klein, waardoor Ajax spatzuiver moest spelen en combineren. Een metertje naast de man betekende de bal kwijt. Een aangespeelde Tadic of Antony had direct een dubbele dekking op zich. Daarnaast konden ze lekker lopen klieren, omdat de scheids het toch wel toe liet en Ajax daardoor steeds geirriteerder werd. Precies wat ze wilden. In de tweede helft speelde Heracles de lange bal ook veel verder diep. Meer direct op de achterste lijn, waar Ajax soms verrassend veel moeite mee had. Sterk. Ditmaal kreeg Ajax dus niet de tijd en de ruimte, waardoor ze anders zo wervelend konden spelen. Goede wake up call. Ajax kan spelen als een machine, maar het blijven natuurlijk mensen. En wen er maar aan, dit soort tegenstand zullen ze vaker gaan meemaken. Voor Ajax de uitdaging om hier een antwoord op te vinden.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo okt 31, 2021 12:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door wimpey » zo okt 31, 2021 12:17 pm

Als je tegen de kleintjes kampioen wordt.... :blush.gif:

3 ploegen in NL zetten hun tanden in Ajax, maken de ruimtes klein en verdedigen geconcentreerd. Ajax weet het dan niet meer. Dat is toch wel de gemene deler van de wedstrijden met puntenverlies. Er moet dan toch echt iets via de as komen, want de zijkanten waren erg matig en makkelijk te verdedigen. Nous werd erg gemist. Maar ja, via de as kwam ook niks. Heracles liet Alvarez vrij, die kan aan de bal toch geen kwaad...

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Mano » zo okt 31, 2021 12:27 pm

Trab schreef:Vond niet dat het aan scherpte ontbrak. Een enkeling misschien. Het gaat om de juiste keuzes maken in de eindfase van een aanval. Antony maakte steeds de verkeerde keuzes. Schieten als hij af moest geven en andersom. Klaassen die gaat lopen hakken terwijl Neres vrij staat naast hem. Tadic die recht in de handen vde keeper kopt ipv naar de hoek etc.
Voor de rest: de spaarzame kansen van Heracles gingen bijna allemaal overtredingen aan vooraf. Slappe zak die Manschot.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De definite van scherpte is toch dat de kleine dingen net niet lukken? Afbeelding

Ajax kan z’n borst nat maken. Elke club heeft gezien hoe je het Ajax moeilijk kan maken.
Denk dat Dortmund ook behoudender en compacter zal gaan ballen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Jöhnk » zo okt 31, 2021 12:44 pm

wimpey schreef:
zo okt 31, 2021 12:17 pm
Als je tegen de kleintjes kampioen wordt.... :blush.gif:

3 ploegen in NL zetten hun tanden in Ajax, maken de ruimtes klein en verdedigen geconcentreerd. Ajax weet het dan niet meer. Dat is toch wel de gemene deler van de wedstrijden met puntenverlies. Er moet dan toch echt iets via de as komen, want de zijkanten waren erg matig en makkelijk te verdedigen. Nous werd erg gemist. Maar ja, via de as kwam ook niks. Heracles liet Alvarez vrij, die kan aan de bal toch geen kwaad...
Toch was het ook gewoon een gebrek aan focus, scherpte - een beetje zweven ook. Martinez, doorgaans geroemd om zijn ‘grinta’, was op een gegeven moment letterlijk verontwaardigd omdat een Heraclied het bestond om het duel met hem aan te gaan. Wat dacht die speler wel niet?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door 999 » zo okt 31, 2021 1:00 pm

Denk als het droog was gebleven we deze wedstrijd nog wel over de streep hadden getrokken.nu Omstandigheden spelen natuurlijk een grote rol in dit soort wedstrijden.Waar ik me wel aan stoorde in de eerste helft is de trage opbouw ( Blind stond regelmatig vrij ) maar Martinez heeft nog steeds dat ik bouw wel op ( en dat kan ie ( nog ) niet ), Rensch das echt nog een jonkie, sloom, tikkie terug en ook hier stond Berghuis regelmatig vrij in het midden.Dan moet je de bal durven te steken.En Antony, man man wat denk hij wel.Dat hij de nieuwe messias is.

Verder miste je zeker aan die kant Mazza.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Heracles - Afc Ajax zat 30-10 18:45

Bericht door Trab » zo okt 31, 2021 1:00 pm

Jöhnk schreef:
wimpey schreef:
zo okt 31, 2021 12:17 pm
Als je tegen de kleintjes kampioen wordt.... :blush.gif:

3 ploegen in NL zetten hun tanden in Ajax, maken de ruimtes klein en verdedigen geconcentreerd. Ajax weet het dan niet meer. Dat is toch wel de gemene deler van de wedstrijden met puntenverlies. Er moet dan toch echt iets via de as komen, want de zijkanten waren erg matig en makkelijk te verdedigen. Nous werd erg gemist. Maar ja, via de as kwam ook niks. Heracles liet Alvarez vrij, die kan aan de bal toch geen kwaad...
Toch was het ook gewoon een gebrek aan focus, scherpte - een beetje zweven ook. Martinez, doorgaans geroemd om zijn ‘grinta’, was op een gegeven moment letterlijk verontwaardigd omdat een Heraclied het bestond om het duel met hem aan te gaan. Wat dacht die speler wel niet?
Martinez is de laatste 2 wedstrijden wat minder. Tegen PSV ook een domme overtreding rond eigen 16. Gisteren was het tegen het arrogante af. Ook al waren het overtredingen, als de scheids niet fluit moet je niet blijven liggen maar doorgaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie