AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Duke » zo nov 07, 2021 10:51 pm

Duidelijk verhaal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Lionel » zo nov 07, 2021 11:06 pm

Ik snap nooit waarom je thuis tegen Go Ahead een breker en twee centrale verdedigers nodig hebt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door 999 » zo nov 07, 2021 11:32 pm

Ach, de invalbeurten van Kudus en Klaasen waren nu ook niet je van het.Achteraf gezien had je misschien met Gravenberch kunnen starten in plaats van Kudus.Maar als die twee achterin nog steeds dat inspeel tempo hanteren blijft alles bij het oude Op een gegeven moeten sloeg men Martinez enkele keren bewust over had ik het idee ..

Wat mij ook opvalt is het aantal pudding voorzetten van de zijkanten ... Niet alleen tegen GA .. Is ook al het hele seizoen .

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Ramona » ma nov 08, 2021 6:28 am

Thijs schreef:
zo nov 07, 2021 3:17 pm
Voor elke Ajacied die liever F1 kijkt hoop ik al helemaal dat die halve Belg z'n opgevoerde kart zsm in de grindbak parkeert.

Maar het blijft wel een beetje een rot-tijdstip, ja, vanavond.
WAT een BS reacties allemaal. Maar 'wraak' is zoet! :moontje2.gif: :cheer.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door mattie » ma nov 08, 2021 7:13 am

Ramona schreef:
ma nov 08, 2021 6:28 am
Thijs schreef:
zo nov 07, 2021 3:17 pm
Voor elke Ajacied die liever F1 kijkt hoop ik al helemaal dat die halve Belg z'n opgevoerde kart zsm in de grindbak parkeert.

Maar het blijft wel een beetje een rot-tijdstip, ja, vanavond.
WAT een BS reacties allemaal. Maar 'wraak' is zoet! :moontje2.gif: :cheer.gif:

Ik sluit mij hierbij volledig aan..stel je voor 2×45 min naar deze pseudo vedettes moeten kijken..Deze heren moeten heel heel gauw terug in de realiteit komen
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Zuidema » ma nov 08, 2021 8:26 am

Ten Hag koos er tegen Go Ahead Eagles voor om met Davy Klaassen en Mohamed Kudus twee aanvallende middenvelders op te stellen. De trainer wilde dat dit duo met loopacties gevaar zou stichten, maar hier zijn Klaassen en Kudus zondagavond in de ogen van Ten Hag onvoldoende in geslaagd. ‘Met tegengestelde loopacties kun je achter de laatste linie komen, of ze moeten de verdedigers naar de zijkanten trekken. Die beweging heb ik te weinig gezien. Ook de dynamiek aan de zijkanten was onvoldoende.’ Tot slot toont Ten Hag zich ontevreden over het spel van Ajax aan de bal. ‘Het tempo lag vele malen te laag, dan speel je een tegenstander niet uit elkaar.’
Kudus en Klaassen stonden eigenlijk een helft lang bijmekaar op 10, in plaats daar te komen vanaf linkshalf en rechtshalf. Zo werd het overvol in en voor de 16 en misten de back en de vleugelspits links en rechts geregeld hun half voor het driehoekwerk en die steekpasjes. Antony en Mazza konden dat eerst nog wel zelf bolwerken als gouden koppel, maar dat werd daarna steeds minder. Bij Blind en Tadic was het zo helemaal statisch zonder de driehoek op links. En EtH stond erbij en keek ernaar. Zeker een helft lang. Onbegrijpelijk.

Van achteruit was de opbouw inderdaad moeizaam, vooral bij Martinez. Daar is zeker werk aan de winkel. Maar het tempo ligt vaak ook te laag door geen of weinig afspeelpunten. De 'liefde' moet altijd van twee kanten komen. Tegen Utrecht schreef ik dit en het gaat blijkbaar nog steeds op:
Het blijft een raar fenomeen. Als Ajax wat ruimte en tijd krijgt is er volop snelheid en beweging en kan de tegenstander vermorzeld worden met vloeiend aanvalsspel. Als een tegenstander goed compact speelt, is die dynamiek er niet meer. Of amper. En juist dan is die snelheid en beweging zo belangrijk. Trek gaten, maak ruimte voor passes, noem maar op. Laat de tegenstander kiezen. Wie pakt wie op in mijn zone. Vroeg of laat worden daarin fouten gemaakt. Het is dan net alsof ze iets hebben van: ''Ik kan wel die 10-15 meter naar links of naar rechts lopen, maar dat schiet toch niks op. Want dan staat daar weer eentje op me te wachten. Dus energieverspilling. Dan maar gewoon in mijn zone blijven rondhobbelen.'' En ineens is dat wervelende Ajax er dan niet meer, is het tempo eruit en heeft de tegenstander een relatief gemakkelijk dagje.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Trab » ma nov 08, 2021 9:03 am

Die trage opbouw dat is niet van vandaag of gisteren. Was vorig seizoen al. Ten Hag kan dat simpel oplossen door in dit soort wedstrijden Blind centraal te zetten.
Verder mis je gewoon creativiteit. 3 jaar geleden had je middenvelders als Frenkie, Beek, Zyiech en ook Schone die onder druk de bal naar de juiste kleur spelen. Gisteren stonden er 3 lopers met Kudus, Alvarez en Klaassen. Dan gaat het wat minder snel. Ten Hag wou - a la Van Gaal - met 2 lopende tienen spelen, maar in Oranje staat Memphis in de spits die constant in beweging is en gaten trekt. Dat is wat anders dan de statische Haller in de spits.
En in dit soort wedstrijden heb je Alvarez eigenlijk niet nodig en kan je beter Klaassen op 6 zetten en Berghuis op 10. Helaas was hij niet wedstrijd fit gisteren.
Ten Hag heeft het over een repeterend verhaal. Maar dan moet hij er wel iets aan doen. Met dezelfde spelers ga je tegen iedere ploeg die een muur optrekt tegen dezelfde problemen aanlopen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Lionel » ma nov 08, 2021 9:06 am

Ten Hag heeft een fantastische CL ploeg ontwikkeld. Maar voor de competitie is wat anders nodig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door 999 » ma nov 08, 2021 10:16 am

Het vreemde is wel dat de 1e +-20 minuten die beweging er wel was en ook Martinez en Timber snelheid in hun opbouw hadden, daarna begon het getreuzel en verkeerde keuzes weer van deze 2.Blind stond zich, net als tegen Dortmund , daar zich ontzettend over boos te maken.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Alexander » ma nov 08, 2021 10:29 am

In de tweede helft ging Daley een minuut of 10 meer vanuit centraal spelen. Daar kwam meer voetbal door, dus dat hielp niet echt.

Die Daramy viel tegen Utrecht al dramatisch in. Maar was nu nog veel slechter. Dat was schrikken zeg. Had Unuvar het nou veel minder gedaan op die positie? Wordt ook tijd om kritisch naar Ten Hag te kijken. Met iedere wissel bracht hij de ploeg meer uit balans. Waarom zou het een goed idee zijn om met alleen maar aanvallers op het middenveld te gaan spelen? Onbegrijpelijke keuze. Als je Danilo wil brengen, breng die dan voor die lange prutser in plaats van een middenvelder. Hele rare keuzes.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Arthur » ma nov 08, 2021 10:54 am

Alexander schreef:
ma nov 08, 2021 10:29 am
Wordt ook tijd om kritisch naar Ten Hag te kijken.
Serieus? :drecul.gif:

We kunnen sinds Ten Hag eindelijk meekomen met de groten der aarde, maar Alexander vindt het tijd om eens kritisch naar hem te kijken :excited.gif:

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Alexander » ma nov 08, 2021 11:03 am

Het zou fijn zijn als we onszelf eens de wedstrijd in kunnen wisselen. Dat is niet Ten Hag zijn kwaliteit. Als je dat van jezelf weet zou het fijn zijn om je dan te omringen met mensen van wie dat wel de kwaliteiten zijn. Blijkbaar zijn Reiziger en Bogarde dat niet, want we kunnen wel concluderen dat we daar al een behoorlijke poos niet erg gelukkig in zijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Arthur » ma nov 08, 2021 11:09 am

Alexander schreef:
ma nov 08, 2021 11:03 am
Het zou fijn zijn als we onszelf eens de wedstrijd in kunnen wisselen.
Dat hebben we letterlijk een paar dagen geleden tegen Dortmund nog gedaan...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 08, 2021 11:16 am

Je lost de geparkeerde bus op via het steekpassenbal. Die variant zou Ajax weer uit de kast kunnen halen. Zou moeten kunnen met Berghuis op 10. Daarbij heb je ook plek voor Nico met zijn overlappende runs.

Door de wedstrijd tegen Heracles kan een streep. Zo'n veld, in de stromende regen, is profvoetbal-onwaardig. Dat slaat helemaal nergens meer op. Tegen Go Ahead heb je een letdown, omdat je net van een enorme high komt. Het plaatsen voor de laatste 16 in de CL, dat de laatste twee jaar misging. Een soort Stuy-in-de-spits effect.

Er is niet veel aan de hand. Dit is ook onderdeel van het leerproces. Omgaan met tegenstanders die hun kleinkinderen willen vertellen van een 0-0 tegen het grote Ajax ...

We nemen mee dat Ajax de kunst van het pieken nu goed verstaat. Nu moet er iets gedaan worden aan de punten vlak voor en vlak na dat pieken.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Alexander » ma nov 08, 2021 11:40 am

Arthur schreef:
ma nov 08, 2021 11:09 am
Alexander schreef:
ma nov 08, 2021 11:03 am
Het zou fijn zijn als we onszelf eens de wedstrijd in kunnen wisselen.
Dat hebben we letterlijk een paar dagen geleden tegen Dortmund nog gedaan...
Meen je dat? Ajax speelde toch een verschrikkelijke pot daar? En winnen omdat die gasten een uur met 10 man stonden en niet meer de kracht hadden om alles dicht te lopen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door 999 » ma nov 08, 2021 2:12 pm

Alexander schreef:
ma nov 08, 2021 11:40 am
Arthur schreef:
ma nov 08, 2021 11:09 am
Alexander schreef:
ma nov 08, 2021 11:03 am
Het zou fijn zijn als we onszelf eens de wedstrijd in kunnen wisselen.
Dat hebben we letterlijk een paar dagen geleden tegen Dortmund nog gedaan...
Meen je dat? Ajax speelde toch een verschrikkelijke pot daar? En winnen omdat die gasten een uur met 10 man stonden en niet meer de kracht hadden om alles dicht te lopen.
Mwah, eerste 2 goals van AJAX ontstaan door een voorzet in de overvolle zestien.Dat heeft volgens mij niks met ze konden het niet meer dicht lopen.AJAX speelde niet best, daar heb je gelijk in.Maar dan nog ...

Heb de wedstrijd terug gezien, maar ook tegen GA was het niet zo slecht alleen een tempo of 2 te langzaam.Zeker van achteruit.Verder de slappe voorzetten van Antony en Tadic.En ook weer net dat beetje pech met een lichaam er tussen.Alvarez b.v. draait weg in de zestien wil hem in de linker kant van het doel schieten, die Hahn zou er gewoon nooit meer aan kunnen komen, maar zit weer net een GA speler tussen.

Maar op het moment dat spelers van zichzelf gaan vinden, misschien door alle euforie, dat ze de allerbesten zijn ontstaan er problemen.Dan wordt dat stapje extra, dat geconcentreerd zijn en blijven, voor elkaar en met elkaar als elftal, of ik doe het wel in mijn eentje ( Antony met voorzetten tussen schot en voorzet b.v. ) wel eens vergeten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 08, 2021 4:28 pm

We hebben de kansen wel gehad. Expected goals stond zelfs bijna op 3. Maar de concentratie is schijnbaar anders dan in CL. Daar zijn we ontzettend effectief.
Opvallende statistiek gisteren ook weer. Als we de eerste helft niet scoren, dan heeft het nog telkens tot puntverlies geleid.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Lionel » ma nov 08, 2021 4:45 pm

Alexander schreef:
ma nov 08, 2021 11:40 am
Arthur schreef:
ma nov 08, 2021 11:09 am
Alexander schreef:
ma nov 08, 2021 11:03 am
Het zou fijn zijn als we onszelf eens de wedstrijd in kunnen wisselen.
Dat hebben we letterlijk een paar dagen geleden tegen Dortmund nog gedaan...
Meen je dat? Ajax speelde toch een verschrikkelijke pot daar? En winnen omdat die gasten een uur met 10 man stonden en niet meer de kracht hadden om alles dicht te lopen.
En we speelden tegen 10 man.

Maar goed. Ik kan mij niet zo druk maken om gisteren. Het is iets mentaals.

Zou wel fijn zijn als EtH de spelers wat gieriger houdt. Vaker rouleren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Trab » ma nov 08, 2021 5:24 pm

Op het AD wordt het geweten aan het ontbreken van types als Huntelaar en Brobbey die je als gouden wissel kan inbrengen. Maar goed, kan me ook met hun niet heugen dat we ooit in blessuretijd de winst hebben gepakt zoals Feyenoord nu een paar keer en psv vaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Arthur » ma nov 08, 2021 5:32 pm

Met Huntelaar wel toch?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma nov 08, 2021 5:42 pm

Trab schreef:Op het AD wordt het geweten aan het ontbreken van types als Huntelaar en Brobbey die je als gouden wissel kan inbrengen. Maar goed, kan me ook met hun niet heugen dat we ooit in blessuretijd de winst hebben gepakt zoals Feyenoord nu een paar keer en psv vaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vorig seizoen Twente uit

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Trab » ma nov 08, 2021 6:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Trab schreef:Op het AD wordt het geweten aan het ontbreken van types als Huntelaar en Brobbey die je als gouden wissel kan inbrengen. Maar goed, kan me ook met hun niet heugen dat we ooit in blessuretijd de winst hebben gepakt zoals Feyenoord nu een paar keer en psv vaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vorig seizoen Twente uit
Oh ja! Was ik alweer vergeten. Maar vaak hielp het ook niet. We missen nu in ieder geval een breekijzer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Trab » ma nov 08, 2021 6:55 pm

Timber en Berghuis afgezegd voor oranje..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Lionel » ma nov 08, 2021 7:03 pm

Trab schreef:
ma nov 08, 2021 5:24 pm
Op het AD wordt het geweten aan het ontbreken van types als Huntelaar en Brobbey die je als gouden wissel kan inbrengen. Maar goed, kan me ook met hun niet heugen dat we ooit in blessuretijd de winst hebben gepakt zoals Feyenoord nu een paar keer en psv vaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Feyenoord scoorde gisteren uit een counter. AZ had 1 man achterin. Dat kun je toch niet vergelijken met Ajax? Niet naar jou toe hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AJAX - Go Ahead Eagles Zo 07-11 20:00

Bericht door Trab » ma nov 08, 2021 7:18 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
ma nov 08, 2021 5:24 pm
Op het AD wordt het geweten aan het ontbreken van types als Huntelaar en Brobbey die je als gouden wissel kan inbrengen. Maar goed, kan me ook met hun niet heugen dat we ooit in blessuretijd de winst hebben gepakt zoals Feyenoord nu een paar keer en psv vaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Feyenoord scoorde gisteren uit een counter. AZ had 1 man achterin. Dat kun je toch niet vergelijken met Ajax? Niet naar jou toe hoor.
Ja dat viel mij ook op. Hoe kan je zo staan in de laatste minuut? Afbeelding Wel frustrerend dat de concurrentie zo vaak in de laatste minuten scoort en wij bijna nooit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie