RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door elliquido » zo nov 14, 2021 10:43 pm

Die vreselijke interlands zijn weer voorbij zodat we ons kunnen opmaken voor een episch gevecht in Waalwijk.

Zonder Kudus, want die viel zojuist uit na 12 minuten.

Onana heeft weer gekeept. Er is geen publiek dus eigenijk een prefect moment om in te brengen

Timber al fit??
Tijd voor nico?

Onana

Mazz schuurs blind nico

Alvarez gravenbergh

Anthony berghuis tadic

Haller
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door LucaS » zo nov 14, 2021 10:45 pm

Nooit meer Onana a.u.b.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door elliquido » ma nov 15, 2021 12:24 am

Zit alleen in hetfoute topic mods :rules.gif: :rules.gif: :rules.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Historicus » ma nov 15, 2021 2:28 pm

Vooralsnog moet eerst nog de interland tegen Noorwegen gespeeld worden morgen...

Zal ook weer even wennen zijn zondag dat er geen publiek aanwezig is.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door LucaS » ma nov 15, 2021 4:25 pm

elliquido schreef:
ma nov 15, 2021 12:24 am
Zit alleen in hetfoute topic mods :rules.gif: :rules.gif: :rules.gif:
Nee hoor, Onana stond in de opstelling voor deze wedstrijd zoals door topicopener is neergezet
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door mattie » ma nov 15, 2021 6:34 pm

Eerst maar eens afwachten of er wel gevoetbald gaat worden , want meerdere clubs willen niet meer zonder publiek spelen
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Lionel » ma nov 15, 2021 6:36 pm

Denk dat die clubs weinig te zeggen hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Marillion » ma nov 15, 2021 7:47 pm

Clubs die thuis moeten spelen zullen liever uitstellen want dat scheelt inkomsten.

Maar ik denk dat er geen ruimte is voor uitstel. We moeten nog maar afwachten of deze maatregels er na drie weken vanaf gaan. Ga je dan nog langer wachten? Het lijkt me bovendien van belang om zoveel mogelijk ritme te houden. Dit vooral ook voor de clubs die Europees actief zijn.
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Historicus » ma nov 15, 2021 9:20 pm

Volgens https://www.afc-ajax.info/nl/club/RKC-Waalwijk zijn er maar 5 Ajax-spelers die een verleden hadden bij RKC. Vertonghen op huurbasis, Boerrighter, Krohn-Deli, Rommedahl en Hans Vonk. Toch leuke weetjes. Andersom gaat het om ca. 45 spelers.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Historicus » ma nov 15, 2021 9:25 pm

Wat ik overigens helemaal niet wist is dat RKC pas sinds 1984/1985 betaald voetbal speelt. De eerste keer dat RKC-Ajax in de Eredivisie werd gespeeld was op 25 september 1988. RKC won dat duel met 3-1. Dat was onder de bezielende leiding van Kurt Linder, die al na 5 copetitieduels trainer af was dat seizoen. Om een link te leggen met het heden: assistent-trainer Richard Witschge speelde toen de hele wedstrijd linkshalf. Zou hij dat nog weten?

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Historicus » ma nov 15, 2021 9:28 pm

In 2013 (0-0) hebben we daar voor het laatst niet gewonnen. Voor wat het waard is. Overigens werden we dat seizoen wel kampioen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door LucaS » ma nov 15, 2021 10:44 pm

Historicus schreef:
ma nov 15, 2021 9:20 pm
Volgens https://www.afc-ajax.info/nl/club/RKC-Waalwijk zijn er maar 5 Ajax-spelers die een verleden hadden bij RKC. Vertonghen op huurbasis, Boerrighter, Krohn-Deli, Rommedahl en Hans Vonk. Toch leuke weetjes. Andersom gaat het om ca. 45 spelers.
Onze huidige trainer heeft een RKC verleden
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door elliquido » ma nov 15, 2021 11:27 pm

LucaS schreef:
ma nov 15, 2021 4:25 pm
elliquido schreef:
ma nov 15, 2021 12:24 am
Zit alleen in hetfoute topic mods :rules.gif: :rules.gif: :rules.gif:
Nee hoor, Onana stond in de opstelling voor deze wedstrijd zoals door topicopener is neergezet
Ik bedoelde mijn topic, hij stond door mijn gekluns in het debat forum
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door LucaS » ma nov 15, 2021 11:51 pm

Ah, excuus..
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Andriy Demchenko » di nov 16, 2021 5:44 pm

LucaS schreef:
ma nov 15, 2021 10:44 pm
Historicus schreef:
ma nov 15, 2021 9:20 pm
Volgens https://www.afc-ajax.info/nl/club/RKC-Waalwijk zijn er maar 5 Ajax-spelers die een verleden hadden bij RKC. Vertonghen op huurbasis, Boerrighter, Krohn-Deli, Rommedahl en Hans Vonk. Toch leuke weetjes. Andersom gaat het om ca. 45 spelers.
Onze huidige trainer heeft een RKC verleden
Ik mis Vermaelen op huurbasis :hypocrite.gif:

Peter Bosz en Alfred Schreuder overigens ook,

Verder;

Hoefdraad, Elmas, Efmorfidis, M. Grim, Delano Hill, Pius Ikedia, Jozefzoon, Koenders, Lamey, Lamprou, Lazic, Longuet, D. Martina, Obodai, J. Promes, L. Resida, Rustenberg, D. Rienstra, D. Schet, R. Sneijder, Evamnder Sno, Sporkslede, Nick van der Velden, Walian, Wijnhard, Werdekker, Apau, Anita, Boukhari, Benson, J Brouwer, Castillion, Colin, Jordy Deckers, Greene, ....Wie nog meer Historicus?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Historicus » di nov 16, 2021 9:31 pm

Andriy Demchenko schreef:
di nov 16, 2021 5:44 pm
LucaS schreef:
ma nov 15, 2021 10:44 pm
Historicus schreef:
ma nov 15, 2021 9:20 pm
Volgens https://www.afc-ajax.info/nl/club/RKC-Waalwijk zijn er maar 5 Ajax-spelers die een verleden hadden bij RKC. Vertonghen op huurbasis, Boerrighter, Krohn-Deli, Rommedahl en Hans Vonk. Toch leuke weetjes. Andersom gaat het om ca. 45 spelers.
Onze huidige trainer heeft een RKC verleden
Ik mis Vermaelen op huurbasis :hypocrite.gif:

Peter Bosz en Alfred Schreuder overigens ook,

Verder;

Hoefdraad, Elmas, Efmorfidis, M. Grim, Delano Hill, Pius Ikedia, Jozefzoon, Koenders, Lamey, Lamprou, Lazic, Longuet, D. Martina, Obodai, J. Promes, L. Resida, Rustenberg, D. Rienstra, D. Schet, R. Sneijder, Evamnder Sno, Sporkslede, Nick van der Velden, Walian, Wijnhard, Werdekker, Apau, Anita, Boukhari, Benson, J Brouwer, Castillion, Colin, Jordy Deckers, Greene, ....Wie nog meer Historicus?
Vermaelen had ik over het hoofd gezien.

Bosz en Schreuder, klopt! Maar ik had me beperkt tot spelers, niet de staf. Verder zou je nog aan Geoffrey Castillion kunnen denken. Die stond na zijn verhuur aan RKC nog een jaar onder contract bij Ajax, maar speelde er niet meer in Ajax 1. Dus die telt maar half.

En wie verder nog? In het linkje in mijn post staan alle spelers van RKC met een Ajax-verleden. Het zjn er ca. 45. Als je dit soort dingetjes leuk vindt, moet je daar even door grasduinen!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Andriy Demchenko » di nov 16, 2021 9:46 pm

Historicus schreef:
di nov 16, 2021 9:31 pm
Andriy Demchenko schreef:
di nov 16, 2021 5:44 pm
LucaS schreef:
ma nov 15, 2021 10:44 pm


Onze huidige trainer heeft een RKC verleden
Ik mis Vermaelen op huurbasis :hypocrite.gif:

Peter Bosz en Alfred Schreuder overigens ook,

Verder;

Hoefdraad, Elmas, Efmorfidis, M. Grim, Delano Hill, Pius Ikedia, Jozefzoon, Koenders, Lamey, Lamprou, Lazic, Longuet, D. Martina, Obodai, J. Promes, L. Resida, Rustenberg, D. Rienstra, D. Schet, R. Sneijder, Evamnder Sno, Sporkslede, Nick van der Velden, Walian, Wijnhard, Werdekker, Apau, Anita, Boukhari, Benson, J Brouwer, Castillion, Colin, Jordy Deckers, Greene, ....Wie nog meer Historicus?
Vermaelen had ik over het hoofd gezien.

Bosz en Schreuder, klopt! Maar ik had me beperkt tot spelers, niet de staf. Verder zou je nog aan Geoffrey Castillion kunnen denken. Die stond na zijn verhuur aan RKC nog een jaar onder contract bij Ajax, maar speelde er niet meer in Ajax 1. Dus die telt maar half.

En wie verder nog? In het linkje in mijn post staan alle spelers van RKC met een Ajax-verleden. Het zjn er ca. 45. Als je dit soort dingetjes leuk vindt, moet je daar even door grasduinen!
Mja ik reageerde qua trainers ook op Lucas qua trainers. Doorgaans ben ik bij dit soort lijstjes wel aardig op de hoogte, heb in dat overzichtje gekeken wat er nog staat en ja De Ridder, Vonk en Verhoeven natuurlijk. Verder nooit geweten dat Van der Haar en Bouhlarouz een Ajax verleden hadden. Castillion stond in mijn lijstje.

Maar ik zie bij dat lijstje wat ik heb opgenomen alweer tien namen die niet op die website staan :hypocrite.gif: . Verder van de huidige selectie nog een paar namen. Issam El Maach en Buttner,
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Marillion » za nov 20, 2021 12:03 pm

Dat is het grappige met dit soort lijstjes. Er zijn vrijwel altijd toch nog meer namen te bedenken. Zijn vaak leuke puzzeltjes om het zo compleet mogelijk bij elkaar te bedenken.

Hoe is het verder met onze selectie? Is iedereen fit teruggekomen van de interlands? Toen ik een paar minuten Nederland - Noorwegen op had staan zag ik Klaassen een keer ergens last van hebben. Maar dat zal weinig impact hebben op de plannen van Ten Hag want ik verwacht dat Berghuis daar weer de voorkeur krijgt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door 999 » za nov 20, 2021 12:22 pm

Hier maar ...

Vanaf nu jacht op Ajax
TITELSTRIJD Arie Haan, Ernie Brandts en Ben Wijnstekers over het nieuwe gevecht in de top van de Eredivisie
door Marcel van der Kraan en Wilber Hack

Met donderend geraas velt Ajax in de Champions League de ene na de andere Europese topclub. In de Eredivisie is dat machtsvertoon er niet, want PSV staat naast de Amsterdammers en Feyenoord kan met een inhaalpartijtje de rivaal voorbij. Hoe kijken drie iconen van Ajax, PSV en Feyenoord naar het nieuwe gevecht in de top? Arie Haan, Ernie Brandts en Ben Wijnstekers geven antwoord.

ARIE HAAN

Hij woont wat op afstand, maar in het Spaanse Denia nestelt drievoudig Europa Cup I-winnaar Arie Haan zich voor bijna alle voetbalwedstrijden uit de Nederlandse competitie voor de buis. Haan blijft een liefhebber en herkent door zijn lange periode aan de top als speler van Ajax wat zich zoveel jaren later ook in de selectie van Erik ten Hag afspeelt.

De ex-international zag Ajax na de Champions League-zege op Besiktas onderuit gaan tegen FC Utrecht (0-1), tussen PSV thuis en Dortmund uit punten morsen bij Heracles (0-0) en na de klinkende zege in Dortmund weer uitglijden tegen Go Ahead Eagles (0-0).

Als een team zo lang succesvol is en elk seizoen kampioen wordt, gaat het bij de spelers volgens Haan vooral om de ’toetjes’. „Dat zijn de Europese wedstrijden. In Europa krijg je de echte prikkel. Natuurlijk moet je in de competitie presteren. Maar in de jaren zeventig, toen we met Ajax in heel Europa domineerden, maakten we ons in de competitie niet zoveel zorgen of er iemand bij ons in de buurt stond. We letten destijds alleen op Feyenoord, dat kon het ons lastig maken. De kleintjes niet, aan het eind van het seizoen wisten we toch wel dat Ajax of Feyenoord kampioen werd.”

Het is ook een utopie, zegt Haan, om te denken dat een goede ploeg een heel seizoen goed kan spelen. „Onmogelijk. Je ziet in elk land zelfs de grootste ploegen een dip krijgen ergens in het seizoen. De grootste spelers zelfs. Ik wist van mijzelf dat oktober en november nooit mijn sterkste maanden waren. Waarom? Geen idee. Daarna stond ik er weer. Het gebeurt gewoon dat je in de competitie dan wat minder piekt. Als je Europees tegen Benfica of Real Madrid speelt, breng je tussen die twee partijen niet hetzelfde tegen Heracles.”

Haan vindt dat Ajax een aantal prachtige spelers heeft op dit moment, maar ook die zijn niet in staat tien of twintig duels achter elkaar de ploeg te dragen. „Dat willen ze wel, want het zijn mannetjes. Iedereen wil in de krant staan met zijn grote kop. Ze beweren van niet, maar het is wel zo. Ze willen allemaal steeds wedstrijden beslissen. Maar het lukt niet één speler tien keer achter elkaar.” Het bewijs ligt er toch, legt hij uit. „Antony heeft een paar keer de show gestolen, Davy Klaassen heeft geweldige momenten gehad, Dusan Tadic pakte de schijnwerpers en Steven Berghuis heeft een paar heel goede wedstrijden gehad. Maar daarna was het weer weg.”

Haan ziet wel een kentering in de speelwijze van Ten Hag. „De trainer is meer met de nul bezig. De vraag is bij een ploeg als Ajax: hoe ga je het veld op? Ajax wil altijd winnen, dus begonnen wij met een instelling van: ’gauw de eerste goal zoeken, doorvoetballen om de tweede en derde te maken’. Heel offensief. Nu hoor ik de coach praten over de restverdediging die steeds in orde moet zijn. Piet Keizer gaf me daarin ooit een wijze les. ’Als we te veel tegengoals incasseren, hebben we in die fases van aanvallen te veel mensen voor de bal gehad, Arie’. We corrigeerden dat maar bleven wel aanvallen.”

ERNIE BRANDTS

Ernie Brandts beklimt tegenwoordig geregeld de tribune van het stadion van PSV. Voor het eerst sinds hij op zijn zestiende bij De Graafschap in het betaalde voetbal begon, zit hij zonder club. Eindhoven was vorig seizoen tot april zijn laatste werkgever. „Het is wel lekker, even in de luwte”, zegt de voormalig verdediger van PSV en Oranje. „Maar ik wil in de nabije toekomst toch weer aan de slag. Dat mag ook best in de top van het amateurvoetbal zijn. Er is niks lekkerder dan op het veld te staan.”

Dat PSV na twaalf speelronden evenveel punten heeft als Ajax, had de 28-voudig international niet verwacht. „PSV is vooral degelijk. De club heeft een aantal slechte duels toch gewonnen. Dat roept de vraag op hoe het gaat als je ook nog goed gaat spelen. Ajax heeft individueel veel meer klasse. Dat zie je vooral in de Champions League terug, maar niet in de kleine wedstrijden in de Eredivisie. Bij dat soort duels hangt een andere atmosfeer. Daar hebben de spelers toch moeite mee, is een paar keer gebleken.”

Brandts vindt de wijze waarop Ten Hag bij Ajax met zijn selectie omgaat ’heel knap’. „Hij heeft veel spelers van gelijkwaardig niveau en moet steeds een aantal klassespelers teleurstellen. Het zou in de loop van het seizoen nog wel eens wrijving kunnen veroorzaken.”

In de ogen van Brandts wisselt Schmidt bij PSV juist weer te veel. „De laatste weken was dat wat minder en kwamen er wat meer vastigheden in de ploeg. Maar vanaf de tribune kon ik zien dat een aantal spelers er in de laatste minuten helemaal doorheen zat. Dan ben je niet weerbaar genoeg om een hele wedstrijd te spelen. Je kunt alleen negentig minuten op volle kracht spelen als je dat geregeld doet.”

Brandts beschouwt Feyenoord, dat de minste verliespunten heeft, als een gevaarlijke outsider. Volgens Brandts is de selectie krap en hangt veel af van het uitblijven van schorsingen en blessures. „Feyenoord heeft geïnvesteerd in karakterspelers en doet daarmee oude tijden herleven. Het samenspel tussen directeur Frank Arnesen en trainer Arne Slot is prima geweest. Dat zie je aan de ploeg die op het veld staat. Maar het is wel allemaal heel kwetsbaar.”

Daar komt nog bij dat Feyenoord de steun van de fans alweer een paar wedstrijden moet missen. „Ik heb in veel stadions gespeeld, maar nergens was de sfeer zo imponerend en intimiderend als in De Kuip. Als je het veld opstapte voor de warming-up kreeg je al te horen dat ze je adres kenden en je wel zouden weten te vinden”, herinnert Brandts zijn eerste duel als 21-jarig broekie. „Veel meer nog dan bij Ajax of PSV is het publiek van Feyenoord een factor.”

BEN WIJNSTEKERS

Oud-aanvoerder Ben Wijnstekers vindt wat Feyenoord presteert ’heel verrassend’. „Vooral omdat dit Feyenoord-elftal onder Slot in de competitie én in Europa goed presteert. Ik was ervan overtuigd dat de selectie niet breed genoeg zou zijn. Maar juist de spelers die steeds invallen, blijken het aan te kunnen: de Noor Aursnes, onze eigen opgeleide Geertruida en de Belgische spits Dessers. Als je zulke goede vervangers op de bank hebt en je een coach hebt die heel duidelijk maakt wat hij van zijn spelers verlangt, krijg je dus dit. Ik vind het fantastisch dat Slot Feyenoord elke week in een vaste opstelling het veld instuurt”, zegt Wijnstekers.

Hij weet uit ervaring dat spelers het haten als ze er steeds uitgehaald worden om te worden gespaard. „Wat er bij PSV gebeurt, dat wil je als speler echt niet. Als je in je ritme zit, vind je het juist lekker om drie keer per week te spelen. Daar vergissen mensen, zeg maar trainers en performance-coaches, zich echt in. Je moet voetballers niet gaan sparen en rust geven als het goed gaat.”

Hij wijst op de enorme blessurelijst bij PSV. „Uitgerekend bij de club met het zwaarste roulatiesysteem…”

Wijnstekers is het meest trots op het feit dat de ’eigen jongens’, zoals hij Malacia, Bijlow, Kökcü en Geertruida noemt, nog de beste indruk maken bij het opgefleurde Feyenoord. „Geloof me, dan komt Ramon Hendriks er straks ook nog aan. AZ en PSV speelden de voorbije weken soms met één speler uit eigen jeugd: Gakpo was dan de enige bij PSV en Wijndal bij AZ. Die jonge Feyenoorders gaan alleen nog maar beter worden. Bijlow staat pas aan het begin van een prachtige loopbaan. Wat ik zo machtig vind aan hem is dat uitkomen. In het jaar dat we kampioen werden, zag je Brad Jones ook zo geweldig door de lucht vliegen. Bijlow is de eerste die dat weer doet.”
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Marillion » zo nov 21, 2021 11:20 am

Ben benieuwd of Ajax zich op Eredivisie niveau weer weet te herpakken. Want het doelsaldo mag dan mooi zijn, we hebben al te veel punten laten liggen. Tot de winterstop foutloos blijven lijkt me een mooie doelstelling. Dan kunnen we in januari met vertrouwen richting de wedstrijd in Eindhoven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Zuidema » zo nov 21, 2021 12:00 pm

Arie Haan schreef:Als een team zo lang succesvol is en elk seizoen kampioen wordt, gaat het bij de spelers volgens Haan vooral om de ’toetjes’. „Dat zijn de Europese wedstrijden. In Europa krijg je de echte prikkel. Het gebeurt gewoon dat je in de competitie dan wat minder piekt.
en
Als je Europees tegen Benfica of Real Madrid speelt, breng je tussen die twee partijen niet hetzelfde tegen Heracles.”
Dit dus. Kan Ajax vandaag ook weer parten spelen, alhoewel Besiktas waarschijnlijk nu nog minder speelt bij Ajax. Hopelijk ziet Ajax RKC-uit als een belangrijke generale repetitie.

De CL is Ajax' kruis en zegen. Het betekent de zeer benodigde poen op veel fronten. Prestige. In the picture. En het zweept de ploeg op naar ongekende hoogten. MT heeft daar al interessante analyses over geschreven, wat een CL met een ploeg als Ajax kan doen. Keerzijde: die tussendoortjes die ook gespeeld moeten worden. En wat gebeurt er als Ajax straks uitgeschakeld wordt? En niet meer dat CL-shot kan krijgen?

Toch: dit alles altijd veel liever dan dat je trots moet zijn op succesjes in de Conference-League. Als Ajax het daarvan straks moet hebben, zijn ze wel heel erg diep gezakt. :666.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Marillion » zo nov 21, 2021 12:03 pm

Misschien in de competitie toch iets vaker spelers de ruimte geven die in de CL niet spelen?

Al moeten we het ook weer niet overdrijven. Als de bal één keer wel goed valt bij zo'n 0-0 dan hebben we het nergens meer over. Waarschijnlijk valt er dan ook nog wel een tweede en dan is het gewoon ineens een matig potje met regulier resultaat. Er was zeker iets op aan te merken maar het is niet dat Ajax in die wedstrijden geen kansen wist te creëren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Marillion » zo nov 21, 2021 12:34 pm

Marillion schreef:
zo nov 21, 2021 11:20 am
......Tot de winterstop foutloos blijven lijkt me een mooie doelstelling. Dan kunnen we in januari met vertrouwen richting de wedstrijd in Eindhoven.
Dit is overigens de lijst met wedstrijden. Te beginnen dus vanmiddag in Waalwijk.

RKC Waalwijk - Ajax
Wo 24/11/2021 UCL: Besiktas JK (Tur) - Ajax
Zo 28/11/2021 Sparta Rotterdam - Ajax
Do 02/12/2021 Ajax - Willem II
Di 07/12/2021 UCL: Ajax - Sporting Lissabon (Por)
Zo 12/12/2021 Ajax - AZ
Wo 15/12/2021 beker: Ajax - BVV Barendrecht
Zo 19/12/2021 Feyenoord - Ajax
Wo 22/12/2021 Ajax - Fortuna Sittard
Zo 16/01/2022 FC Utrecht - Ajax
Zo 23/01/2022 PSV - Ajax

Ik schat de kans dat dit allemaal zonder publiek gaat gebeuren op het moment overigens vrij groot in.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Scherrer » zo nov 21, 2021 2:10 pm

Feyenoord - Ajax zonder publiek. Hoe moeten die tokkies daar hun Berghuis-haat dan in hemelsnaam gaan botvieren? :smallgrin.gif:
***

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: RKC - AFC Ajax 21-11 zondag 16:45

Bericht door Zuidema » zo nov 21, 2021 2:39 pm

Marillion schreef:
zo nov 21, 2021 12:03 pm
Er was zeker iets op aan te merken maar het is niet dat Ajax in die wedstrijden geen kansen wist te creëren.
Dat wel gelukkig. Als Ajax amper nog kansen creeert is het echt grote malheur. Maar dat Ajax de laatste weken minder goed bezig is, lijkt mij wel duidelijk. Oorzaken? Volgens mij wat vormdipjes hier en daar, minder scherpte door de CL, maar vooral beginnen de tegenstanders te snappen hoe Ajax het leven zuur gemaakt kan worden. En EtH lijkt daar nog niet echt een goed antwoord op te hebben. Niet verrassend natuurlijk. Het kraken van een dubbele bus die je ook nog weinig tijd en ruimte geeft is misschien wel het lastigste om te pareren. Dan kan het zelfs met een (vroege) 1-0 straks nog niet gedaan zijn.

Het ideale scenario: wat Rep hierboven al min of meer aangaf en in lijn met Cruijff: eerst koel, hard en zakelijk naar de 3-0 en dan gaan we genieten. Maar kan Ajax dat momenteel ook?
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo nov 21, 2021 2:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie