Ajax - AZ 12-12 16:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door wimpey » ma dec 13, 2021 12:43 pm

Yopii schreef:
ma dec 13, 2021 11:29 am
Echter, tegen de kakkies moet gewonnen worden. Anders breng je jezelf in de problemen.
Slot wint nogal eens van Ten Hag. En aangezien Ten Hag nogal hardleers blijkt... :blush.gif:

Het werd al opgemerkt: je kunt het niet als incident afdoen, op instelling gooien. Als je kiest voor brekers en lopers op je middenveld... Als je kiest voor een puur eindstation in de spits...

Slot doet het zondag op dezelfde wijze: haal de angels Antony en Tadic uit het spel van Ajax. En klap er met Duracell-mannetjes overheen in de omschakeling.

Het gaat niet om vorm of mooi. Hij kan niet weer met de schoothondjes Blind en Gravenberch op de proppen komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door Jöhnk » ma dec 13, 2021 1:31 pm

Dat kun je inderdaad vergeten. Dit Ajax wint heus niet van Feyenoord.

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door wimpey » ma dec 13, 2021 1:43 pm

Jöhnk schreef:
ma dec 13, 2021 1:31 pm
Dat kun je inderdaad vergeten. Dit Ajax wint heus niet van Feyenoord.
Ik neem toch aan dat zelfs Ten Hag onderhand wakker zal zijn? :confused.gif:

Besiktas-uit: loopactie Nico, Martinez speelt 'm perfect in en Haller had er weer een intikkertje bij. Er is genoeg aan te merken op Nico, maar hij geeft je diepgang en hij bestrijkt een veel groter oppervlak dan Blind. Waardoor Tadic van de zijlijn af kan komen. Lijkt me écht een no-brainer.

Ik zou Klaassen op 10 zetten. Omdat ik vaststel dat Berghuis tegen Twente, AZ en Utrecht geen poot aan de grond kreeg. Terwijl Klaassen in dat soort wedstrijden vorig seizoen de 1-0 maakte. Klaassen duikt op in de 16, Berghuis is steeds op zoek naar ruimte.

Dan Gravenberch. Ajax speelde vorig seizoen m.i. z'n beste wedstrijden met Blind naast Alvarez. Blind speelt ronduit slecht de laatste tijd, maar ik zou 'm tegen de kakkies op het middenveld zetten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door 999 » ma dec 13, 2021 3:15 pm

Mano schreef:
ma dec 13, 2021 12:40 pm
Lionel schreef:
ma dec 13, 2021 12:38 pm
Pasveer

Mazraoui - Timber - Martinez - Nico

Gravenberch

Berghuis - Klaassen

Antony - Tadic - Neres


Blind kan er nog in, Rensch ook. Maar nogmaals wijsneus, het gaat om de opdrachten die je ze meegeeft. De intentie. En techniek. Alleen al daarom zou ik nooit met Alvarez en Haller spelen.
en daarom zit jij op een forum en sta je niet voor de groep :biggrin.gif:
Ik ga maar niks zeggen ... Het gaat om de opdrachten die je ze mee geeft.Wie zei dat gisteren ook weer, en zei hij er niet bij dat die opdrachten niet werden uitgevoerd ( weer) .. Oja een EtH ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma dec 13, 2021 5:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door 999 » ma dec 13, 2021 4:31 pm

Ajax geeft wederom niet thuis
AZ viert een feestje na de 0-1 van Vangelis Pavlidis.

FOTO’S MATTY VAN WIJNBERGEN

Ten Hag heeft na deceptie tegen AZ al meer verliespunten in ArenA dan voorgaande jaren
AMSTERDAM Na de decemberdip kan er weer een woord worden toegevoegd aan het Ajax-vocabulaire: het thuiscomplex. Erik ten Hag reeg tot dusver de positieve records aan elkaar, maar moet na de thuisnederlaag tegen AZ (1-2) ook een negatieve statistiek overleggen. In negen thuisduels heeft hij dit keer al meer verliespunten (acht) dan in alle voorgaande volledige Eredivisie-seizoenen onder zijn leiding. „Dat is heel vervelend”, aldus Ten Hag.

In het halve jaar dat de coach het stokje overnam van Marcel Keizer, stopte de teller na acht wedstrijden in de Johan Cruijff ArenA op twee verspeelde punten, in de complete seizoenen 2018/’19 en 2020/’21 – met zeventien thuisduels – op respectievelijk vier en zeven punten. Tijdens het door corona afgebroken seizoen 2019/’20 werd dertien keer in Amsterdam gespeeld en spoelden er zes punten door het putje.

In zijn analyse na de deceptie tegen AZ was Ten Hag hard voor zijn elftal. „We lopen tegen deze nederlaag aan, omdat de tegenstander meer wilde dan wij. Ja, dat vind ik wel heel pijnlijk, omdat het al eerder is gebeurd”, zei hij desgevraagd.

„Dan is er totaal onnodige schade, die we over onszelf afriepen door de met elkaar afgesproken regels niet na te komen. We kregen twee tegengoals die absoluut waren te voorkomen. Hoe ongelukkig die eerste (van Vangelis Pavlidis, red.) misschien ook was. In de eerste helft hebben we in het aanvallende gedeelte ook heel weinig gecreëerd. We moeten veel meer de wil hebben om daar op tempo te komen. Na rust kregen we de kansen wel, maar ontbrak de overtuiging om ze af te maken.”

„Ik zit hier met een kater, die we zullen moeten verwerken. Maar dat het de komende wedstrijd anders moet, is duidelijk. Ik dacht dat we op de goede weg waren en een flink aantal wedstrijden heb ik ook gezien dat er veel discipline en overgave in de ploeg zat. Maar dat heb ik nu niet kunnen ontdekken.” Op weg naar de Noord-Hollandse derby waren er volgens hem geen signalen dat het mis zou gaan. „De twee dagen daarvoor hebben we fantastisch getraind. Ik dacht dat iedereen er met zijn volle aandacht bij was en dat ze wisten waar het de laatste wedstrijden van dit jaar om gaat. Dit valt me heel erg tegen.”

Opvallend is het ook dat Ajax voor de derde keer na een Champions League-victorie puntverlies leed. Op de bewierookte zeges van de Amsterdammers tegen Besiktas (2-0), Borussia Dortmund (1-3) en onlangs Sporting Portugal (4-2) volgden misperen tegen respectievelijk FC Utrecht (0-1), Go Ahead Eagles (0-0) en nu dus AZ (1-2). De Alkmaarders gingen er – na een karakteristieke AZ-aanval via Jesper Karlsson en Owen Wijndal – met de zege vandoor door een treffer van invaller Zakaria Aboukhlal, die Sébastien Hallers gelijkmaker (1-1) waardeloos maakte: 1-2.

„Het is geen toeval dat het na een overwinning in de Champions League gebeurt”, zei Ten Hag. „Dan denken ze dat ze het in de Eredivisie wel met een procentje minder af kunnen. Dat kan dus niét, omdat tegenstanders van Ajax per definitie scherper zijn dan normaal.” Toch sneed die theorie maar ten dele hout. Na Sporting-uit (1-5) en Dortmund-thuis (4-0) werden Cambuur (9-0) en PSV (5-0) in de pan gehakt en gaf Ajax letterlijk wél thuis.

Ajax - AZ 1-2 (0-0). 50. Pavlidis 0-1, 73. Haller 1-1, 83. Aboukhlal 1-2. Scheidsrechter: Nijhuis. Gele kaart: Martinez, Gravenberch (Ajax), Wijndal (AZ).
De T.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door mattie » ma dec 13, 2021 6:40 pm

999 schreef:
ma dec 13, 2021 3:15 pm
Mano schreef:
ma dec 13, 2021 12:40 pm
Lionel schreef:
ma dec 13, 2021 12:38 pm
Pasveer

Mazraoui - Timber - Martinez - Nico

Gravenberch

Berghuis - Klaassen

Antony - Tadic - Neres


Blind kan er nog in, Rensch ook. Maar nogmaals wijsneus, het gaat om de opdrachten die je ze meegeeft. De intentie. En techniek. Alleen al daarom zou ik nooit met Alvarez en Haller spelen.
en daarom zit jij op een forum en sta je niet voor de groep :biggrin.gif:
Ik ga maar niks zeggen ... Het gaat om de opdrachten die je ze mee geeft.Wie zei dat gisteren ook weer, en zei hij er niet bij dat die opdrachten niet werden uitgevoerd ( weer) .. Oja een EtH ..

Gravenberch en Blind gaan maar eens lang banken...alles stokt vanaf Links
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door Marillion » ma dec 13, 2021 9:10 pm

wimpey schreef:
ma dec 13, 2021 1:43 pm
Jöhnk schreef:
ma dec 13, 2021 1:31 pm
Dat kun je inderdaad vergeten. Dit Ajax wint heus niet van Feyenoord.
Ik neem toch aan dat zelfs Ten Hag onderhand wakker zal zijn? :confused.gif:

Besiktas-uit: loopactie Nico, Martinez speelt 'm perfect in en Haller had er weer een intikkertje bij. Er is genoeg aan te merken op Nico, maar hij geeft je diepgang en hij bestrijkt een veel groter oppervlak dan Blind. Waardoor Tadic van de zijlijn af kan komen. Lijkt me écht een no-brainer.

Ik zou Klaassen op 10 zetten. Omdat ik vaststel dat Berghuis tegen Twente, AZ en Utrecht geen poot aan de grond kreeg. Terwijl Klaassen in dat soort wedstrijden vorig seizoen de 1-0 maakte. Klaassen duikt op in de 16, Berghuis is steeds op zoek naar ruimte.

Dan Gravenberch. Ajax speelde vorig seizoen m.i. z'n beste wedstrijden met Blind naast Alvarez. Blind speelt ronduit slecht de laatste tijd, maar ik zou 'm tegen de kakkies op het middenveld zetten.
Jij zou dan dus kiezen voor een middenveld met Blind, Alvarez en Klaassen?

Ik vraag me af of Blind op een andere positie wel ineens weer secuur is in zijn passing. Het is wel heel erg slecht de laatste wedstrijden. Geen idee wat dat is. Atletisch is hij natuurlijk nooit geweest maar aan de bal was hij altijd goed.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door Lionel » ma dec 13, 2021 9:14 pm

999 schreef:
ma dec 13, 2021 3:15 pm
Mano schreef:
ma dec 13, 2021 12:40 pm
Lionel schreef:
ma dec 13, 2021 12:38 pm
Pasveer

Mazraoui - Timber - Martinez - Nico

Gravenberch

Berghuis - Klaassen

Antony - Tadic - Neres


Blind kan er nog in, Rensch ook. Maar nogmaals wijsneus, het gaat om de opdrachten die je ze meegeeft. De intentie. En techniek. Alleen al daarom zou ik nooit met Alvarez en Haller spelen.
en daarom zit jij op een forum en sta je niet voor de groep :biggrin.gif:
Ik ga maar niks zeggen ... Het gaat om de opdrachten die je ze mee geeft.Wie zei dat gisteren ook weer, en zei hij er niet bij dat die opdrachten niet werden uitgevoerd ( weer) .. Oja een EtH ..
Waarom wisselt hij dan niet?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door 999 » ma dec 13, 2021 9:29 pm

Lionel schreef:
ma dec 13, 2021 9:14 pm
999 schreef:
ma dec 13, 2021 3:15 pm
Mano schreef:
ma dec 13, 2021 12:40 pm


en daarom zit jij op een forum en sta je niet voor de groep :biggrin.gif:
Ik ga maar niks zeggen ... Het gaat om de opdrachten die je ze mee geeft.Wie zei dat gisteren ook weer, en zei hij er niet bij dat die opdrachten niet werden uitgevoerd ( weer) .. Oja een EtH ..
Waarom wisselt hij dan niet?
Hij had misschien iets eerder kunnen wisselen zeker, maar wisselspelers zijn niet voor niks wisselspelers. Daarnaast, de 1 - 2 valt na inbrengen wissel spelers, daar verzaken er ook weer w.b. taken Antony, Timber die zich als een zoutpilaar laat passeren, en 3 die naar de bal gaan in plaatst dat ze de man in het midden dekken, ,dus wat zegt dat dan weer.

1e AZ goal zat wel geluk bij ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door Jöhnk » ma dec 13, 2021 10:36 pm

Timber en Antony zijn geen wisselspelers.

Qua voetballend vermogen in de as van het veld schiet dit Ajax zwaar tekort. Je kan niet de 9-positie opofferen aan een pure afmaker (die overigens genoeg kansen mist), de 10-positie opofferen aan een pure aanvaller én de 6-positie opofferen aan een pure breker. Dát is het probleem.

Wanneer heeft Ajax voor het laatst een fatsoenlijke middenvelder gekocht?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7309
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door Trab » di dec 14, 2021 8:07 am

Jöhnk schreef:Timber en Antony zijn geen wisselspelers.

Qua voetballend vermogen in de as van het veld schiet dit Ajax zwaar tekort. Je kan niet de 9-positie opofferen aan een pure afmaker (die overigens genoeg kansen mist), de 10-positie opofferen aan een pure aanvaller én de 6-positie opofferen aan een pure breker. Dát is het probleem.

Wanneer heeft Ajax voor het laatst een fatsoenlijke middenvelder gekocht?
Gek genoeg gaat het nooit over het aantrekken van een middenvelder. Alleen over aanvallers. Zie het ook niet gebeuren dat er een wordt aangetrokken. Hij wil iedereen perspectief bieden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 12-12 16:45

Bericht door Lionel » di dec 14, 2021 9:23 am

Jöhnk schreef:
ma dec 13, 2021 10:36 pm
Timber en Antony zijn geen wisselspelers.

Qua voetballend vermogen in de as van het veld schiet dit Ajax zwaar tekort. Je kan niet de 9-positie opofferen aan een pure afmaker (die overigens genoeg kansen mist), de 10-positie opofferen aan een pure aanvaller én de 6-positie opofferen aan een pure breker. Dát is het probleem.

Wanneer heeft Ajax voor het laatst een fatsoenlijke middenvelder gekocht?
+ 1
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie