Feyenoord - Ajax (Eredivisie) zondag 19 dec 2021, 14:30 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (Eredivisie) zondag 19 dec 2021, 14:30 uur

Bericht door Marillion » ma dec 20, 2021 7:45 pm

"...strafschop die ze altijd wel krijgen..."

Die is ook leuk. Was de eerste van het seizoen in de Eredivisie.
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Feyenoord - Ajax (Eredivisie) zondag 19 dec 2021, 14:30 uur

Bericht door Historicus » ma dec 20, 2021 9:06 pm

Ajax Rules schreef:
zo dec 19, 2021 10:26 pm
Historicus schreef:
zo dec 19, 2021 8:36 pm
Ajax Rules schreef:
zo dec 19, 2021 7:57 pm
Ik zag trouwens heel gave ingekleurde wedstrijdbeelden langskomen. Heeft iemand daar meer over gehoord? Wordt dat een heel project?

Wat zou dat gaaf zijn als alle goals uit de jaren 60 van Keizer en Cruijff en al die anderen ingekleurd en beschikbaar zouden worden. Er is zo weinig beschikbaar.

Daar zou Ajax nou eens een fors bedrag aan moeten besteden.
Er is niet eens filmmateriaal (bewaard) van alle goals toen.
Nee, niet alle helaas. Maar wel meer dan we ooit hebben gezien toch? Of niet? Ik heb daar in ieder geval nog nooit een expert over gehoord.

Toen met dat project van dat grote Ajax-archief (waar Ko ook bij betrokken was), heb ik wel eens een mailtje gestuurd, maar nooit iets over gehoord.

Ik zou graag zien dat Ajax daar echt wat tijd en geld insteekt en tot op de bodem uitzoekt wat er allemaal is en probeert dat zo goed en mooi mogelijk te restaureren (waar mogelijk in kleur) en al het beeldmateriaal gratis beschikbaar maakt.
De banden werden vroeger hergebruikt omdat het te duur was om ze na de uitzending niet te hergebruiken. En als er nog beeldrechten op rusten, dan liggen die niet bij Ajax, maar bij de NOS. Volgens mij staat er tegenwoordig ook veel op Beeldbank.nl of zo iets.

Plaats reactie