Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door 999 » vr dec 24, 2021 9:27 am

Trab schreef:
vr dec 24, 2021 9:09 am
Iniesta schreef:
999 schreef:
Nu hecht niet al te veel waarde aan hoe jij mijn tekst interpreteert .. overigens schreef ik klutsbal-expert .Maar goed maak er maar van wat je wil ..
Als je enige andere rationele interpretatie van jouw tekst hebt, hoor ik het graag!
Maak er niet zo’n punt van. Voets wil alleen maar zeggen dat Suarez ook een atypische Ajax speler was. Geen combinatie speler maar een opportunistische speler. Koning van de kluts.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kijk, iemand die het begrijpt ...

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Lionel » vr dec 24, 2021 10:00 am

Maar verder gaat iedere vergelijking mank.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door 999 » vr dec 24, 2021 10:04 am

Lionel schreef:
vr dec 24, 2021 8:11 am
Oh, ik had het wat Suarez betreft wellicht fout. Maar om hem achteraf te vergelijken met Haller… je moet het maar durven.
Wellicht fout ? je had het gewoon fout.Zoals Trab al schrijft, maar sommige hebben zo'n bloedhekel aan Haller dat ze lezen wat ze willen lezen

Denk jij niet AJAX bij het scouten van Haller zijn beperkingen heeft meegenomen , dat ze die afweging hebben gemaakt.Maar desondanks toch voor hem hebben gekozen.Ze wilde blijkbaar een scorende spits, een eindstation ..En tot nu toe voldoet hij daar in.Wat morgen brengt weet niemand.

Daarnaast, wat is het nut van het steeds maar herhalen om het herhalen ?. Hij is er, er is geen vervanger.Ook niet al zouden we jou , de zoveelste, fantasie opstelling toepassen.Dan verzwakt op andere positie( s) het elftal.Overigens, das wel een trend van jouw zelfs als het goed gaat moet AJAX toch gaan spelen volgens jou

Ja je wacht op Brobbey.De speler waarvan je vond dat ie brandhout is, en lekker mag oprotten ..De speler waar we volgens jou niks aan zouden missen.Zelfs Lammers is beter dan Brobbey , jou woorden.
Lionel schreef:
vr jan 08, 2021 12:57 pm
Ik geloof overigens wel dat we sterker worden met Haller in de spits dan met Labyad, Traore, KJH en Brobbey. Denk ook dat we tot beter spel zullen kopen puur omdat hij in alle facetten beter is dan de hier genoemde spitsen.
Als spits precies, maar verder is het wel leuk om dit terug te lezen .

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Trab » vr dec 24, 2021 10:09 am

999 schreef:
Lionel schreef:
vr dec 24, 2021 8:11 am
Oh, ik had het wat Suarez betreft wellicht fout. Maar om hem achteraf te vergelijken met Haller… je moet het maar durven.
Wellicht fout ? je had het gewoon fout.Zoals Trab al schrijft, maar sommige hebben zo'n bloedhekel aan Haller dat ze lezen wat ze willen lezen

Denk jij niet AJAX bij het scouten van Haller zijn beperkingen heeft meegenomen , dat ze die afweging hebben gemaakt.Maar desondanks toch voor hem hebben gekozen.Ze wilde blijkbaar een scorende spits, een eindstation ..En tot nu toe voldoet hij daar in.Wat morgen brengt weet niemand.

Daarnaast, wat is het nut van het steeds maar herhalen om het herhalen ?. Hij is er, er is geen vervanger.Ook niet al zouden we jou , de zoveelste, fantasie opstelling toepassen.Dan verzwakt op andere positie( s) het elftal.Overigens, das wel een trend van jouw zelfs als het goed gaat moet AJAX toch gaan spelen volgens jou

Ja je wacht op Brobbey.De speler waarvan je vond dat ie brandhout is, en lekker mag oprotten ..De speler waar we volgens jou niks aan zouden missen.Zelfs Lammers is beter dan Brobbey , jou woorden.
Lionel schreef:
vr jan 08, 2021 12:57 pm
Ik geloof overigens wel dat we sterker worden met Haller in de spits dan met Labyad, Traore, KJH en Brobbey. Denk ook dat we tot beter spel zullen kopen puur omdat hij in alle facetten beter is dan de hier genoemde spitsen.
Als spits precies, maar verder is het wel leuk om dit terug te lezen .
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door 999 » vr dec 24, 2021 11:29 am

Statistieken Eredivisie 2021: Ajax en Ajacieden domineerden op alle fronten
Door JEROEN KAPTEIJNS

1 uur geleden
in VOETBAL

AMSTERDAM - Ondanks het mislopen van de officieuze titel van winterkampioen, die een prooi is geworden voor PSV, sprak Ajax-trainer Erik ten Hag na de 5-0 zege op Fortuna over 2021 als ,,een buitengewoon goed jaar” voor de Amsterdammers. Dat blijkt wel uit de Eredivisie-statistieken over het complete kalenderjaar, waarin Ajax in vrijwel alle mogelijke klassementen bovenaan is geëindigd.

Ajax domineerde de Eredivisie dit jaar op alle vlakken en was met name in het eerste deel van het jaar niet te stuiten. Van de twintig Eredivisie-duels die vanaf januari werden gespeeld in het tweede deel van het seizoen 2020/2021 wist Ajax er maar liefst zeventien te winnen. Slechts driemaal speelde de ploeg van Ten Hag gelijk.

Daarmee vergeleken hebben de Amsterdammers het in het eerste deel van het seizoen 2021/2022 minder goed gedaan op nationaal niveau met vijf keer puntenverlies in achttien Eredivisie-duels, waaronder thuisnederlagen tegen FC Utrecht en AZ en gelijke spelen tegen FC Twente, Heracles Almelo en Go Ahead Eagles.

Ajax was in 2021 veruit de meest scorende ploeg in de Eredivisie met negentien goals meer dan nummer twee PSV en zelfs 31 goals meer dan nummer drie AZ. En ook qua tegengoals steekt Ajax met kop en schouders boven de concurrentie uit. Slechts zeventien tegentreffers incasseerden de Amsterdammers in 38 Eredivisieduels en dat waren er 24 minder dan Feyenoord, de nummer twee in dat klassement, 25 minder dan nummer drie AZ en zelfs 31 tegengoals minder dan PSV, dat in dat klassement de nummer vijf is, nog achter FC Utrecht. Met name dit seizoen is Ajax defensief vrijwel niet te kloppen met slechts vier tegengoals in achttien duels.


Meeste zeges

Ajax 30
PSV 25
AZ 24

Meeste punten

Ajax 96
PSV 82
AZ 76

Meeste goals:

Ajax 106
PSV 87
AZ 75

Minste tegengoals (van ploegen met 38 duels):

Ajax 17
Feyenoord 41
AZ 42

Naast de collectieve klassementen domineren de Ajacieden ook de individuele klassementen over het kalenderjaar 2021. De aankoop van Sébastien Haller voor het recordbedrag van 22,5 miljoen euro in januari van dit jaar heeft zich uitbetaald in een vloed aan doelpunten. Over het hele kalenderjaar bekeken is Ajax-spits Haller de meest scorende speler in de Eredivisie met 23 doelpunten, waarvan 12 in dit seizoen en 11 in het vorige seizoen. Voormalig VVV-spits Georgios Giakoumakis, tegenwoordig actief voor Celtic, heeft alleen de eerste helft van dit jaar meegemaakt in de Eredivisie, maar wist met de 16 goals die hij maakte in de tweede helft van het seizoen 2020/2021 beslag te leggen op de tweede plek. Nummer drie is Bryan Linssen, die 11 van zijn 15 goals dit seizoen heeft gemaakt.

Ook in het klassement van de beste aangever staat een Ajacied bovenaan. Dusan Tadic bereidde dit jaar in de Eredivisie 25 keer een goal van een medespeler voor. Bijna het dubbele van de nummer twee, Steven Berghuis, die inmiddels ploeggenoot is van Tadic bij Ajax. De door Feyenoord begeerde SC Heerenveen-speler Joey Veerman neemt in dit klassement de derde plek in.

In het zogenaamde combinatieklassement, waarin goals en assists bij elkaar worden opgeteld, nemen drie huidige Ajacieden de eerste drie plaatsen in. Ook hier is Tadic nummer één gevolgd door Haller en Berghuis, die een deel van zijn productie in de eerste helft van het jaar als Feyenoorder tot stand bracht.

Meeste goals

Sébastien Haller (Ajax) 23
Georgios Giakoumakis (VVV-Venlo) 16
Bryan Linssen (Feyenoord) 15
Meeste assists

Dusan Tadic (Ajax) 25
Steven Berghuis (Feyenoord/Ajax) 13
Joey Veerman (SC Heerenveen) 11

Meeste goals + assists
Dusan Tadic (Ajax) 37 (12+25)
Sébastien Haller (Ajax) 32 (23+9)
Steven Berghuis (Feyenoord/Ajax) 26 (13+13)

Gevraagd naar wie in 2021 in de Eredivisie de meeste overtredingen heeft gemaakt, zouden de meeste mensen op de proppen komen met de naam van een erkende rouwdouwer als Tommie Beugelsdijk, maar dat blijkt onterecht. Bovenaan het lijstje staat verrassend genoeg FC Utrecht-middenvelder Adam Maher, gevolgd door zijn FC Twente-collega Ramiz Zerrouki en Fortuna Sittard-aanvaller Mats Seuntjens.


Fortuna staat ook hoog genoteerd in het lijstje van de meeste reddingen. Doelman Yanick van Osch, die dit seizoen vanwege maar liefst 46 tegengoals in achttien duels veel wordt bekritiseerd, heeft het grootste aantal reddingen achter zijn naam staan. Die topklassering deelt hij met Kostas Lamprou, die vorig seizoen lijfsbehoud wist te realiseren met RKC Waalwijk, maar nu stijf onderaan staat met PEC Zwolle.

Als het gaat om het hoogste reddingspercentage komt Ajax weer om de hoek kijken. Nummer één, van de keepers die minimaal tien duels gespeeld hebben, is Ajax-doelman Maarten Stekelenburg, die in de drie duels die hij dit seizoen afwerkte en de twaalf duels, waarin hij vorig seizoen bij Ajax onder de lat stond, een reddingspercentage van tachtig procent wist te halen. De huidige Ajax-doelman Remko Pasveer, die in de eerste helft van het jaar nog het doel van Vitesse verdedigde, staat met de inmiddels bij FC Groningen vertrokken Sergio Padt, op de tweede plaats. Wel doet Pasveer dat over een groter aantal wedstrijden dan de doelman die deze zomer naar PFK Ludogorets vertrok.

Meeste overtredingen

Adam Maher (FC Utrecht) 68
Ramiz Zerrouki (FC Twente) 65
Mats Seuntjens (Fortuna Sittard) 64

Meeste reddingen

Kostas Lamprou (RKC Waalwijk/PEC Zwolle) 143
Yanick van Osch (Fortuna Sittard) 143
Janis Blaswich (Heracles Almelo) 104

Hoogste reddingspercentage (minimaal 10 wedstrijden)

Maarten Stekelenburg (Ajax) 80%
Remko Pasveer (Vitesse/Ajax) 76%
Sergio Padt (FC Groningen) 76%
Doe um hier maar .Aldus de T.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door wimpey » vr dec 24, 2021 12:07 pm

Kerstgedachte:

het is razend knap wat Haller doet. Ondanks gebrek aan snelheid, wendbaarheid, individuele actie en touch scoort ie veel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door 999 » vr dec 24, 2021 12:13 pm

Ik dacht al, waar blijft de Lionel look-alike ...

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Lionel » vr dec 24, 2021 12:22 pm

999 schreef:
vr dec 24, 2021 10:04 am
Lionel schreef:
vr dec 24, 2021 8:11 am
Oh, ik had het wat Suarez betreft wellicht fout. Maar om hem achteraf te vergelijken met Haller… je moet het maar durven.
Wellicht fout ? je had het gewoon fout.Zoals Trab al schrijft, maar sommige hebben zo'n bloedhekel aan Haller dat ze lezen wat ze willen lezen

Denk jij niet AJAX bij het scouten van Haller zijn beperkingen heeft meegenomen , dat ze die afweging hebben gemaakt.Maar desondanks toch voor hem hebben gekozen.Ze wilde blijkbaar een scorende spits, een eindstation ..En tot nu toe voldoet hij daar in.Wat morgen brengt weet niemand.

Daarnaast, wat is het nut van het steeds maar herhalen om het herhalen ?. Hij is er, er is geen vervanger.Ook niet al zouden we jou , de zoveelste, fantasie opstelling toepassen.Dan verzwakt op andere positie( s) het elftal.Overigens, das wel een trend van jouw zelfs als het goed gaat moet AJAX toch gaan spelen volgens jou

Ja je wacht op Brobbey.De speler waarvan je vond dat ie brandhout is, en lekker mag oprotten ..De speler waar we volgens jou niks aan zouden missen.Zelfs Lammers is beter dan Brobbey , jou woorden.
Lionel schreef:
vr jan 08, 2021 12:57 pm
Ik geloof overigens wel dat we sterker worden met Haller in de spits dan met Labyad, Traore, KJH en Brobbey. Denk ook dat we tot beter spel zullen kopen puur omdat hij in alle facetten beter is dan de hier genoemde spitsen.
Als spits precies, maar verder is het wel leuk om dit terug te lezen .
Natuurlijk is de Haller beter dan Traore, Brobbey, KJH en Labyad toendertijd/jaar geleden. Ik had hem oprecht beter in gedachten dan hij was. Maar als ze mij 50.000 hadden betaald als scout en hadden gevraagd of hij 22 miljoen plus 5 mio aan salaris waard was geweest had ik nee gezegd. Dan had ik hem geanalyseerd, wedstrijden van bekeken en niet alleen de hoogtepunten. Want zijn staaltjes techniek zijn echt op 1 hand te tellen geweest. En daar had je een mooie DVD van kunnen maken.

Maar hij is afwezig, hij is langzaam, hij heeft het lichaam van Zlatan maar gebruikt zijn lichaam nog slechter dan Unuvar. Ik vind hem wel een toffe gast. Maar een ontzettend slechte spits.

Daarbij denk ik dat het team beter functioneert zonder Haller maar met een spits die wat sneller is en bewezen heeft een bal vast te houden. Want wat Brobbey na de winter in Europa liet zien... Jammer dat hij niet bijtekende.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr dec 24, 2021 12:56 pm

Eventjes hoor. Wat is het doel van een spits? Tuurlijk dat ie alles, maar dan ook alles kan. Die zijn zeer schaars en, tenzij we veel geluk hebben en er zelf een opleiden, onhaalbaar voor Ajax. Nu hebben we er een die niet kan voetballen (uitzonderingen daargelaten), veel kansen mist (zoals iedere spits) maar veel scoort, en dan met name in de CL (met unieke stats). Zijn bijdrage was essentieel voor de kwalificatie richting knock-out fase; dat ontkennen zou nergens op slaan.

Je kan dan persoonlijke voorkeuren hebben voor een spits die mee voetbalt, een bal kan vasthouden tot de rest aansluit, maar die zorgt er als aanspeelpunt voornamelijk voor dat anderen dan moeten scoren; maar als het alternatief is dat we een spits hebben die zelf als een malle scoort tegen de Sporting Lissabons, Dortmunds en Besiktassen van deze wereld, waarom zouden we daar dan ook al weer niet tevreden mee zijn? We kunnen lullen wat we willen, maar inmiddels heeft hij zich meer dan terugverdiend. En wat Brobbey betreft; laten we ons hoeden voor een selectief geheugen. Hij liet Europees zeker leuke dingen zien maar miste (tegen Roma bijvoorbeeld) ook hele dikke kansen die erin moeten, was meevoetballend ook niet altijd even best en is, zeker voor zo’n ogenschijnlijk sterke jongen, heel vaak geblesseerd.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door WP_Legend » vr dec 24, 2021 1:42 pm

Dolberg kon zo mooi voetballen, helaas scoorde hij niet meer dan 10x per seizoen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Marillion » za dec 25, 2021 9:39 am

Als je het financieel bekijkt denk ik inderdaad wel dat we kunnen stellen dat de transfer van Haller goed heeft uitgepakt. Die doelpunten hebben een belangrijke bijdrage gehad. Al moeten we niet de fout maken om ze allemaal weg te denken als hij er niet zou zijn geweest natuurlijk.

De relevante vraag is echter wel: hoe denken wij dat hij het blijft doen. Maakt hij er volgend jaar weer een hele serie in de CL? Back to back topscorer van de Eredivisie? Of is met name die serie doelpunten in de CL een eenmalige uitschieter waar we straks beter van profiteren met een uitgaande transfer als die gelegenheid komt?

Dat hij in de CL niet jaarlijks met Lewandowski gaat concurreren lijkt mij persoonlijk een weinig gewaagde uitspraak.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za dec 25, 2021 11:06 am

Zeker niet; hij is vrees ik wel een “eenseizoensvlieg” dit Europese campagne jaar. Als hij nu ook nog tegen Benfica scoort is de kans groot dat je hem met winst moet verkopen komende zomer. Want beter wordt het niet.

De algemene discussie is dan mijns inziens wel: moet de opvolger een meevoetballende spits worden die daardoor weinig scoort of weer een afmaker? Voetballend ziet de eerste optie er beter uit, maar ik denk dat we meer scoren met de tweede optie. En dat is volgens mij wel het doel van dit spelletje.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Iniesta » za dec 25, 2021 11:36 am

Probleem is dat Haller volgens mij helemaal geen super afmaker is
Meeste goals in championsleague werden hem echt op een presenteerblaadje gegeven.
Daarbij mag je van een afmaker ook verwachten wat teweeg te brengen in de 16. Haller is veel te flegmatisch.
Huntelaar was bijvoorbeeld ook meer afmaker dan meevoetballende spit, maar zorgde wel voor reuring. Ook als hij die bal er niet schopte, hield hij de verdediging bezig

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Lionel » za dec 25, 2021 12:00 pm

Iniesta schreef:
za dec 25, 2021 11:36 am
Probleem is dat Haller volgens mij helemaal geen super afmaker is
Meeste goals in championsleague werden hem echt op een presenteerblaadje gegeven.
Daarbij mag je van een afmaker ook verwachten wat teweeg te brengen in de 16. Haller is veel te flegmatisch.
Huntelaar was bijvoorbeeld ook meer afmaker dan meevoetballende spit, maar zorgde wel voor reuring. Ook als hij die bal er niet schopte, hield hij de verdediging bezig
Precies dit.

En we staan niet eens bovenaan in de competitie en hebben flink wat punten verspeeld terwijl we de betere ploeg waren. Dus zo een super afmaker is hij niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door 999 » za dec 25, 2021 12:09 pm

Zijn wij de enige club die een stel malloten heeft die er alles aan doen om de prestaties die de spits van hun club tot nu toe op het voetbalveld heeft laten zien tot de grond toe af te branden ?.

GangstaRiB
Berichten: 16830
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door GangstaRiB » za dec 25, 2021 12:41 pm

En altijd die vergelijking met Huntelaar. Huntelaar won bijna nooit een prijs met ploegen waarin hij speelde. Veel goals, maar het team had daar weinig aan.

Alleen in zijn laatste naar bij Ajax won ie de titel.

De statistieken van Haller zijn fenomenaal. Ajax draait al 2 jaar top met Haller. Wat doet ie dan fout?

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door columbus » za dec 25, 2021 12:51 pm

999 schreef:Zijn wij de enige club die een stel malloten heeft die er alles aan doen om de prestaties die de spits van hun club tot nu toe op het voetbalveld heeft laten zien tot de grond toe af te branden ?.
Ik snap het ook niet zo goed. Ja, hij mist zo nu en dan ook eens een kans. Net zoals Timber zijn man kwijt is, Blind er uit wordt gesprint, Antony en Neres staan te dromen, Berghuis die flets speelt, Tadic die je soms 80 minuten niet ziet, Alvarez die een bal inlevert. Als we iedere speler zo onder de loep nemen als Haller blijft er echt heel weinig over. Van ieder team niet.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Lionel » za dec 25, 2021 1:16 pm

GangstaRiB schreef:
za dec 25, 2021 12:41 pm
En altijd die vergelijking met Huntelaar. Huntelaar won bijna nooit een prijs met ploegen waarin hij speelde. Veel goals, maar het team had daar weinig aan.

Alleen in zijn laatste naar bij Ajax won ie de titel.

De statistieken van Haller zijn fenomenaal. Ajax draait al 2 jaar top met Haller. Wat doet ie dan fout?
Twee jaar nog wel.

Wat hij fout doet? Kansen missen in combinatie met niks toevoegen.

Als hij 90% van zijn kansen had benut mag hij van mij 88 minuten slapen. Maar dat doet hij niet en daarom staan we tweede. En het spel zuigt. Maar dat kun je hem niet alleen kwalijk nemen. Maar een spits die verder niks toevoegt zorgt er wel voor dat je nooit beter gaat voetballen.

Of gaan we blij zijn met de 4-0 en de 5-0 thuis tegen Fortuna?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door zeux » za dec 25, 2021 1:20 pm

columbus schreef:
za dec 25, 2021 12:51 pm
999 schreef:Zijn wij de enige club die een stel malloten heeft die er alles aan doen om de prestaties die de spits van hun club tot nu toe op het voetbalveld heeft laten zien tot de grond toe af te branden ?.
Ik snap het ook niet zo goed. Ja, hij mist zo nu en dan ook eens een kans. Net zoals Timber zijn man kwijt is, Blind er uit wordt gesprint, Antony en Neres staan te dromen, Berghuis die flets speelt, Tadic die je soms 80 minuten niet ziet, Alvarez die een bal inlevert. Als we iedere speler zo onder de loep nemen als Haller blijft er echt heel weinig over. Van ieder team niet.
Dit dus.

Ik heb Tadic - door diverse hier als de enige ideale spits gezien - het afgelopen jaar enorme kansen zien missen. Maar hij kan niets fout doen, staat op het schild. Haller wordt continu ondergezeken (deels door posters die niet sociaal kunnen functioneren zonder pispaal).

Er zijn absoluut betere spitsen dan Haller. Hij zal niet bij de top 20 staan. Maar hij kostte dan ook 'maar' 22 miljoen en geen 50+. Voor Ajax veel geld, maar op Europese schaal middenmoot (op transfermarkt ergens tussen de 250ste en 300ste plek, daar nu gewaardeerd op 27m). En als dat geld al zo belangrijk is, dan heeft hij dat met zijn goals in de CL al wel terugverdiend lijkt mij.

En als het alleen maar 'intikkers' waren (die laatste goal tegen Fortuna?), hoe komt het dan dat het overgrote deel van de Ajax-spitsen van de afgelopen tien/vijftien jaar dat dan nìèt deden? Alleen dit jaar komt de bal ineens in de zestien?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Lionel » za dec 25, 2021 1:50 pm

Het gaat niet alleen om het missen van kansen. Maar hij creeert ook niks. Niet voor zichzelf en niet voor anderen. Dan is zijn spel niet houdbaar. Zie je ook in de competitie. Tegenstanders wapenen zich tegen Ajax en plots hapert alles.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door columbus » za dec 25, 2021 1:58 pm

En dat allemaal door Haller, ik vind het knap. Maar kom op. Ik de wedstrijden dat het niet loopt staat er een heel elftal te schutteren en te slapen

Het is echt heel flauw om werkelijk alles maar dan ook alles op te hangen aan Haller. Topscorer in de eredivisie, in de CL ook een handvol. Welke betaalbare spits zou dit beter doen?

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Iniesta » za dec 25, 2021 2:44 pm

Het wordt helemaal niet allemaal aan Haller opgehangen
Het gaat alleen nu alleen even over Haller
De belangrijkste reden voor mij om hem nu zo snel mogelijk aan een Europe rijke club te verkopen is dat zijn champions league statistieken ver boven zijn werkelijke niveau liggen. Je kunt ni een enorme bonus incasseren tov zijn werkelijke kwaliteit

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Iniesta » za dec 25, 2021 2:51 pm

GangstaRiB schreef:En altijd die vergelijking met Huntelaar. Huntelaar won bijna nooit een prijs met ploegen waarin hij speelde. Veel goals, maar het team had daar weinig aan.
Hoezo had het team weinig aan de goals van Huntelaar?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za dec 25, 2021 3:31 pm

Omdat we daar in zijn eerste periode bij Ajax geen landstitels mee behaalden.

Overigens, wat de stand van de eredivisie betreft; het is eigenlijk best bezopen dat we met een surrealistisch doelsaldo van 56-4 na 18 wedstrijden 12 verliespunten hebben. Dat ligt denk ik niet alleen aan Haller.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 22-12-2021 21u00

Bericht door 999 » za dec 25, 2021 3:36 pm

Na de niet zo succesvolle campagnes van de klasbakken v.d. Beek, Ziyech, F. de Jong, mindere mate de Ligt ( maar ook Juventus is niet erg tevreden ) Brain Brobbey , Dest zullen " rijke " clubs wel twee keer gaan nadenken dat ze weer voor mega bedragen bij AJAX gaan shoppen lijkt me , maar goed men gaat daar Haller natuurlijk weer de schuld van geven.

En vertel er dan ook meteen bij wie AJAX dan voor Haller in de plaats zou moeten halen ...

Vond deze van Zeux wel heel treffend
(deels door posters die niet sociaal kunnen functioneren zonder pispaal).
...
Er zijn absoluut betere spitsen dan Haller. Hij zal niet bij de top 20 staan. Maar hij kostte dan ook 'maar' 22 miljoen en geen 50+. Voor Ajax veel geld, maar op Europese schaal middenmoot (op transfermarkt ergens tussen de 250ste en 300ste plek, daar nu gewaardeerd op 27m). En als dat geld al zo belangrijk is, dan heeft hij dat met zijn goals in de CL al wel terugverdiend lijkt mij.
Wat Haller na de winterstop gaat presteren weet niemand, clubs gaan hem natuurlijk anders benaderen.Als team zouden dan andere spelers daar van kunnen profiteren.Maar nu steeds maar weer de Johan Derksen doctrine toepassen van " ik vind hem k!T, dus wat ie ook doet hij blijft voor mij k!t " , dan ben je een dwaas.

Plaats reactie