Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Yopii » ma feb 28, 2022 1:56 pm

Zeux schreef:
ma feb 28, 2022 11:56 am
Marillion schreef:
ma feb 28, 2022 11:55 am
Is het vermoeidheid?
Ik krijg bij Blind wel dat idee. Dat hij niet meer twee wedstrijden in de week vol kan geven.
Blind was altijd al traag; daarbij is hij een slimme jongen die ervoor zorgt dat hij de kritiek niet krijgt. Ook voorheen liet hij vaak zijn man lopen als hij bang was het sprintduel te verliezen. Dan mocht een ander de klus klaren. Punt is dat het nu vaker voorkomt, dat is een kwestie van tactiek én van leeftijd.

Ik begrijp vooral Ten Hag niet. Tagliafico moest per se blijven. Stel hem dan op als Blind faalt.

Tadic is een zeer goede speler, maar ook hij is niet de snelste. Als hij de bal te laat krijgt, gaan hij kappen en draaien om zich vrij te spelen. Hij kan alleen het beste van zichzelf laten zien als hij tijd heeft voor de voorzet.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door zeux » ma feb 28, 2022 2:07 pm

Yopii schreef:
ma feb 28, 2022 1:56 pm
Zeux schreef:
ma feb 28, 2022 11:56 am
Marillion schreef:
ma feb 28, 2022 11:55 am
Is het vermoeidheid?
Ik krijg bij Blind wel dat idee. Dat hij niet meer twee wedstrijden in de week vol kan geven.
Blind was altijd al traag; daarbij is hij een slimme jongen die ervoor zorgt dat hij de kritiek niet krijgt. Ook voorheen liet hij vaak zijn man lopen als hij bang was het sprintduel te verliezen. Dan mocht een ander de klus klaren. Punt is dat het nu vaker voorkomt, dat is een kwestie van tactiek én van leeftijd.

Ik begrijp vooral Ten Hag niet. Tagliafico moest per se blijven. Stel hem dan op als Blind faalt.

Tadic is een zeer goede speler, maar ook hij is niet de snelste. Als hij de bal te laat krijgt, gaan hij kappen en draaien om zich vrij te spelen. Hij kan alleen het beste van zichzelf laten zien als hij tijd heeft voor de voorzet.
Blind is van grote waarde geweest de afgelopen jaren. Als gekende (blinde) Blind-hater zal je dat nooit memoreren.

Kritiek op een speler krijgt wat mij betreft het meest reliëf als je het totale plaatje schetst. En wat Blind betreft is dat perspectief een stuk breder dan louter de focus op zijn 'traagheid'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Yopii » ma feb 28, 2022 3:00 pm

Voor de zoveelste keer: ik haat die jongen niet. :confused.gif:

Ik ben geen fan van dat type speler. Kan aardig ballen, maar is op geen enkele positie de beste. Kan goed passen, maar mist ook een hoop: (start)snelheid, dribbel, enz.

Een niveautje lager was Vurnon Anita hetzelfde type. Ook geen fan van.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma feb 28, 2022 3:12 pm

Yopii schreef:
ma feb 28, 2022 3:00 pm
Voor de zoveelste keer: ik haat die jongen niet. :confused.gif:

Ik ben geen fan van dat type speler. Kan aardig ballen, maar is op geen enkele positie de beste. Kan goed passen, maar mist ook een hoop: (start)snelheid, dribbel, enz.

Een niveautje lager was Vurnon Anita hetzelfde type. Ook geen fan van.
Yopii schreef:
do jan 20, 2022 9:35 am


Je moet je afvragen of Tagliafico het verschil is tussen wel of niet PakSchaal. Of het werkelijk zoveel verschil maakt of hij blijft of niet. Zijn er andere oplossingen? Zo bijzonder is hij niet en daarbij wil hij hier niet meer zijn.
Steeds hetzelfde liedje .. Wie ga je dan opstellen vraag ik me hardop af ...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 28, 2022 3:17 pm

Hebben jullie ook weer zo’n ouderwets dagje van alle media ontlopen zodat we niet met de wedstrijdverslagen en analytici over onze faalhazen worden geconfronteerd? Nog een halve dag volhouden, morgen is het weer over.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Yopii » ma feb 28, 2022 3:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma feb 28, 2022 3:17 pm
Hebben jullie ook weer zo’n ouderwets dagje van alle media ontlopen zodat we niet met de wedstrijdverslagen en analytici over onze faalhazen worden geconfronteerd? Nog een halve dag volhouden, morgen is het weer over.
Inderdaad, ik lees niets. Ik word al misselijk als ik aan de wedstrijd van gisteren dénk.

:blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma feb 28, 2022 3:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma feb 28, 2022 3:17 pm
Hebben jullie ook weer zo’n ouderwets dagje van alle media ontlopen zodat we niet met de wedstrijdverslagen en analytici over onze faalhazen worden geconfronteerd? Nog een halve dag volhouden, morgen is het weer over.
Ajax zet Onana In zijn hemd
Doelman André Onana krijgt bij zijn rentree twee tegendoelpunten tegen Go Ahead Eagles.

FOTO’S

MATTY VAN WIJNBERGEN

Doelman kan beschamende nederlaag bij Go Ahead Eagles niet voorkomen: 2-1
DEVENTER Onverstoorbaarheid. Dat is waar Erik ten Hag bij zijn spelers tot in den treure op hamert. En dus wist de trainer van Ajax dat het met het noodgedwongen opstellen van André Onana tegen Go Ahead Eagles wel goed zat. Maar De Kat van Kameroen werd door zijn onthutsend zwakke ploeggenoten in zijn hemd gezet, was kansloos op de inzetten van Iñigo Cordoba en Philippe Rommens en kon een beschamende nederlaag (2-1) niet voorkomen. Daardoor is de Eredivisie in één klap weer spannend.

Toch moet Ajax verloren zoon Onana koesteren. De vervanger van de geblesseerde Remko Pasveer bekostigde tijdens zijn dopingschorsing zelf zijn trainingskamp – met keeperstrainer, fysiotherapeut en voedingsdeskundige – in Salou, onderging terug in Amsterdam de vernedering te moeten meetrainen bij Jong Ajax en bleef – ondanks de bergen drek die hij van een aantal fans over zich heen kreeg – het trainingsbeest dat hij sinds zijn komst van FC Barcelona altijd was. Tegen de Eagles was hem er veel aan gelegen zijn woorden waar te maken.

Natuurlijk, Onana bewees Ajax een bijzonder slechte dienst. In februari 2021 viel de keeper, die tijdens de Champions League-droomreis in 2019 een hoofdrol had gespeeld, van zijn voetstuk, nadat hij tijdens een out-of-competition-dopingcontrole werd betrapt op het gebruik van het verboden middel Furosemide. Dat zelfs de UEFA aangaf te geloven dat hij per ongeluk een verkeerd pilletje uit de medicijnkast pakte, maakte de schade voor de club iets minder groot. In plaats van de mogelijke twee jaar zat hij ’slechts’ negen maanden op het strafbankje.

In een exclusief interview in De Telegraaf deed de doelman zijn ploeggenoten in september 2021, vlak voor het aflopen van de schorsing op 4 november, een krachtige belofte. „Als het team me nodig heeft, sta ik er. Of ik klaar ben om te keepen? I was born ready”, zei Onana met dezelfde bravoure als die hem een van de meest begeerde spelers van Europa maakte, dat hij bij zijn geboorte al klaar was.

Onana’s contractsituatie – in de zomer van 2022 is hij transfervrij en Internazionale is zo goed als zeker zijn nieuwe werkgever – zorgde er echter voor dat veel supporters hem liever nooit meer in een Ajax-shirt wilden zien. Dat Onana in de zomer van 2019, vier maanden na zijn contractverlenging tot 2022, zélf aanbood zijn verbintenis opnieuw te verlengen, maar algemeen directeur Edwin van der Sar en de toenmalige directeur voetbalzaken Marc Overmars dat niet nodig vonden, omdat ’het tijd was voor een volgende stap’, sneeuwde onder bij de uitspraken van de analisten op tv, die over elkaar heen buitelden om Onana te veroordelen. Net als het feit dat Onana tijdens zijn dopingschorsing alsnog wilde bijtekenen. Maar Ajax, dat De Kat van Kameroen in eerste instantie de helft van zijn huidige salaris bood, trok de stekker uit de onderhandelingen, terwijl de doelman zelf wilde doorpraten.

Dezelfde fans die vonden dat Onana in de Johan Cruijff ArenA persona non grata moest zijn, mogen nu God op hun blote knieën danken dat de keeper al het negativisme aangreep om nóg harder te gaan trainen en niet om in zijn hoofd al afscheid te nemen van Amsterdam.

Niemand had kunnen vermoeden dat Ten Hag zou worden geconfronteerd met de blessures van Maarten Stekelenburg, Remko Pasveer én Jay Gorter. De seizoenontknoping ingaan met de 17-jarige Charlie Setford zou het bereiken van de kwartfinale van de Champions League en het winnen van de landstitel én TOTO KNVB-beker nadrukkelijk op het spel zetten. Al slonk de voorsprong op PSV door de zeperd in Deventer al tot twee punten. De in Haarlem geboren Engelsman Setford is een groot talent, maar heeft nog geen seconde Eredivisie-ervaring en voor Jong Ajax slechts 540 minuten in de Keuken Kampioen Divisie gespeeld.

Onana is de reddingsboei van Ten Hag. Al bleek dat op bezoek bij Go Ahead Eagles door toedoen van zijn medespelers nog niet. Onana krijgt nog drie keer de kans (tegen AZ in de beker, RKC en Cambuur) om te laten zien dat hij de beste doelman is en dus tegen Benfica hoort te keepen, zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat Pasveer weer fit is. Dan moet hij er staan nu zijn team hem nodig heeft. Het is voor Onana te hopen dat dit andersom ook zo is.

Go Ahead Eagles - Ajax 2-1 (2-0). 18. Cordoba 1-0, 45. Rommens 2-0, 64. Berghuis 2-1. Scheidsrechter: Kamphuis. Gele kaart: Martina (Go Ahead Eagles). Toeschouwers: 9.200.
Ten Hag verklaart teamfalen: ’Ajax grootste vijand Ajax’
Ajax-coach Erik ten Hag

door Mike Verweij

DEVENTER Erik ten Hag weet het beschamende puntenverlies van Ajax mede aan de personele problemen. „We moesten noodgedwongen drie wijzigingen doorvoeren: de keeper, de rechter centrale verdediger en een vleugelverdediger”, doelde hij op de absentie van Remko Pasveer, Jurriën Timber en Noussair Mazraoui, die werden vervangen door André Onana, Perr Schuurs en Devyne Rensch.

„Daardoor brak een aantal automatismen. Ik heb vooraf aangegeven hoe ik dat in het rechterblok graag opgelost wilde zien. Maar voor rust haperde dat gedeelte. Het kostte ons twee tegengoals en dan loop je achter de feiten aan”, aldus de coach, die benadrukte dat het slechts een deel van het verhaal was.

„Want ook aan de bal kwamen we de afspraken niet na. Je weet dat Go Ahead Eagles er veel energie in gooit, heel compact speelt en vaak tot ver op eigen helft terugzakt. Dan moet je met veel kantwissels spelen. We wilden binnendoor forceren, maar dat lukte maar één enkele keer toen Rensch doorkwam na een goede steekpass van Antony en Sébastien Haller net niet kon afronden. Het was allemaal te weinig om Go Ahead uit elkaar te spelen.”

Na de treffers van Iñigo Cordoba en Philippe Rommens zette Ajax de tweede helft alles-op-alles om alsnog een zege of in elk geval een punt uit het vuur te slepen. „Na de 2-1 van Steven Berghuis hebben we daar nog de mogelijkheden voor gehad”, analyseerde Ten Hag. „Maar al met al was het te weinig.”

Opvallend was dat Mazraoui niet kon starten, maar wel werd ingebracht voor de inhaalrace. „Noussair gaf de dag voor de wedstrijd aan dat hij niet kon beginnen. Hij had te veel klachten en dan moet je voorzichtig zijn om hem niet een tijd kwijt te raken.”

In de eerste seizoenshelft verspeelde Ajax een voorsprong van vijf punten op PSV en ook nu schieten de Amsterdammers zichzelf – kort na de zege op de Eindhovenaren – weer in de voet. „Dat wij onze grootste vijand zijn, is duidelijk. Ik dacht dat we het na de winterstop goed hadden opgepakt. Maar tegen Go Ahead Eagles was het duidelijk weer niet goed. We kunnen op het allerhoogste niveau, de Champions League, presteren. Dan is dit teleurstellend”, aldus de trainer, die hoopt dat hij donderdag in de halve finale van de TOTO KNVB-beker bij AZ weer over Timber kan beschikken.
Ten Hag zichtbaar geërgerd: ’Heel merkwaardig moment’
Scheidsrechter Kamphuis en VAR Nijhuis missen strafschop Ajax
DEVENTER Jochem Kamphuis had de inhaalrace van Ajax op bezoek bij Go Ahead Eagles een stuk eenvoudiger kunnen maken. De scheidsrechter miste in de 55ee minuut bij een 2-0 stand een honderd procent penalty voor de Amsterdammers. Eagles-doelman Andries Noppert nam een achterbal, maar dat ontging Gerrit Nauber die terwijl het spel dus was hervat in het strafschopgebied zijn hand op de bal legde.

„Dat heb ik zeker meegekregen, een heel merkwaardig moment”, ergerde Erik ten Hag zich desgevraagd zichtbaar. De trainer van Ajax had de pech dat VAR Bas Nijhuis in Zeist zat te slapen. „Ik heb het incident bewust niet zelf aangekaart, omdat ik het ongepast vind om daar de nadruk op te leggen”, aldus Ten Hag. Eerder beklaagde hij zich wel dat Ajax bij de eerdere zeperds bij Heracles Almelo (0-0) en tegen Go Ahead Eagles-thuis ook een strafschop werd onthouden.
De T.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Arthur » ma feb 28, 2022 3:41 pm

Bij het debuut van Onana verloren we ook 2-1, maar daarna volgden een hoop mooie momenten. Nu hopelijk ook.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 28, 2022 4:01 pm

Dat is correlatie, geen causaliteit, helaas.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Zuidema » ma feb 28, 2022 4:36 pm

Ten Hag verklaart teamfalen: ’Ajax grootste vijand Ajax’
Tjonge. Kom je daar nou pas achter, Erik? Mijn tag onderin staat er anders al maanden. :666.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Toppie » ma feb 28, 2022 4:49 pm

Onana is de eerste keeper tot einde van het seizoen,dus dat wordt geen Dilemma :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Trab » ma feb 28, 2022 4:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hebben jullie ook weer zo’n ouderwets dagje van alle media ontlopen zodat we niet met de wedstrijdverslagen en analytici over onze faalhazen worden geconfronteerd? Nog een halve dag volhouden, morgen is het weer over.
Pfff hou op schei uit. Heb meteen de tv uitgezet en niks meer gekeken. Bloedchagrijnig wordt ik ervan. Dacht dat het wel minder zou worden met de jaren maar helaas. Voor de 3e keer dit seizoen dat we een ruime puntenvoorsprong weggeven door eigen geklungel. Het zal toch niet zo zijn dat PSV al zijn topwedstrijden verliest maar kampioen wordt door van de kleintjes te winnen Afbeelding. Dat fucking kut Koewet kost ons gewoon 5 punten Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Trab op ma feb 28, 2022 4:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma feb 28, 2022 5:00 pm

Trab schreef:
ma feb 28, 2022 4:54 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hebben jullie ook weer zo’n ouderwets dagje van alle media ontlopen zodat we niet met de wedstrijdverslagen en analytici over onze faalhazen worden geconfronteerd? Nog een halve dag volhouden, morgen is het weer over.
Pfff hou op schei uit. Heb meteen de tv uitgezet en niks meer gekeken. Bloedchagrijnig wordt ik ervan. Dacht dat het wel minder zou worden met de jaren maar helaas. Voor de 3e keer dit seizoen dat we een ruime puntenvoorsprong weggeven door eigen geklungel. Had zal toch niet zo zijn dat PSV al zijn topwedstrijden verliest maar kampioen wordt door van de kleintjes te winnen Afbeelding. Dat fucking kut Koewet kost ons gewoon 5 punten Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ze hebben een makkelijker programma heb ik het idee.

Do 03/03/2022 20:00 beker: AZ - Ajax
Zo 06/03/2022 16:45 competitie: Ajax - RKC Waalwijk
Vr 11/03/2022 20:00 competitie: SC Cambuur Leeuwarden - Ajax
Di 15/03/2022 21:00 UCL: Ajax - Benfica SL (Por)
Zo 20/03/2022 14:30 competitie: Ajax - Feyenoord
Za 26/03/2022 oefen: Nederland - Denemarken
Di 29/03/2022 oefen: Nederland - Duitsland
Za 02/04/2022 16:30 competitie: FC Groningen - Ajax
N.n.b. Evt. Heenwedstrijd 1/4 finale Champions League
Za 09/04/2022 20:00 competitie: Ajax - Sparta Rotterdam
N.n.b. Evt. Return 1/4 finale Champions League
N.n.b. Evt. finale KNVB Beker
Za 23/04/2022 16:30 competitie: NEC - Ajax
N.n.b. Evt. Heenwedstrijd 1/2 finale Champions League
Za 30/04/2022 18:45 competitie: Ajax - PEC Zwolle
N.n.b. Evt. Return 1/2 finale Champions League
Zo 08/05/2022 16:45 competitie: AZ - Ajax
Wo 11/05/2022 20:00 competitie: Ajax - sc Heerenveen
Zo 15/05/2022 14:30 competitie: Vitesse - Ajax
N.n.b. Evt. finale Champions League



Overmorgen 20:00 beker: Go Ahead Eagles - PSV
Zo 06/03/2022 12:15 competitie: PSV - Heracles Almelo
Do 10/03/2022 21:00 ECL: PSV - FC Kopenhagen (Den)
Zo 13/03/2022 14:30 competitie: FC Utrecht - PSV
Do 17/03/2022 18:45 ECL: FC Kopenhagen (Den) - PSV
Zo 20/03/2022 16:45 competitie: PSV - Fortuna Sittard
Za 26/03/2022 oefen: Nederland - Denemarken
Di 29/03/2022 oefen: Nederland - Duitsland
Za 02/04/2022 18:45 competitie: FC Twente - PSV
Do 07/04/2022 Evt. Heenwedstrijd 1/4 finale Conference League
Zo 10/04/2022 14:30 competitie: PSV - RKC Waalwijk
Do 14/04/2022 Evt. Return 1/4 finale Conference League
Zo 17/04/2022 Evt. finale KNVB Beker
Za 23/04/2022 21:00 competitie: SC Cambuur Leeuwarden - PSV
Do 28/04/2022 Evt. Heenwedstrijd 1/2 finale Conference League
Zo 01/05/2022 14:30 competitie: PSV - Willem II
Do 05/05/2022 Evt. Return 1/2 finale Conference League
Zo 08/05/2022 14:30 competitie: Feyenoord - PSV
Wo 11/05/2022 20:00 competitie: PSV - NEC
Zo 15/05/2022 14:30 competitie: PEC Zwolle - PSV
Wo 25/05/2022 Evt. finale Conference League

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Marillion » ma feb 28, 2022 5:10 pm

Trab schreef:
ma feb 28, 2022 4:54 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hebben jullie ook weer zo’n ouderwets dagje van alle media ontlopen zodat we niet met de wedstrijdverslagen en analytici over onze faalhazen worden geconfronteerd? Nog een halve dag volhouden, morgen is het weer over.
Pfff hou op schei uit. Heb meteen de tv uitgezet en niks meer gekeken. Bloedchagrijnig wordt ik ervan. Dacht dat het wel minder zou worden met de jaren maar helaas. Voor de 3e keer dit seizoen dat we een ruime puntenvoorsprong weggeven door eigen geklungel. Had zal toch niet zo zijn dat PSV al zijn topwedstrijden verliest maar kampioen wordt door van de kleintjes te winnen Afbeelding. Dat fucking kut Koewet kost ons gewoon 5 punten Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, verschrikkelijk. En als je even niet scherp bent krijg je 'm alsnog om je oren.

Het is ook zo'n hele dag. Vooraf denk je dat Ajax en PSV beide hun wedstrijd winnen. Dan krijg je stiekem wat hoop op meer als je hoort dat Sparta op voorsprong komt. Kunnen we misschien uitlopen? Sparta pakt een domme rode kaart en geeft het alsnog weg. En om het af te maken komt daar nog een wanprestatie van Ajax overheen en slinkt de voorsprong.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma feb 28, 2022 5:16 pm

Marillion schreef:
ma feb 28, 2022 5:10 pm
Trab schreef:
ma feb 28, 2022 4:54 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hebben jullie ook weer zo’n ouderwets dagje van alle media ontlopen zodat we niet met de wedstrijdverslagen en analytici over onze faalhazen worden geconfronteerd? Nog een halve dag volhouden, morgen is het weer over.
Pfff hou op schei uit. Heb meteen de tv uitgezet en niks meer gekeken. Bloedchagrijnig wordt ik ervan. Dacht dat het wel minder zou worden met de jaren maar helaas. Voor de 3e keer dit seizoen dat we een ruime puntenvoorsprong weggeven door eigen geklungel. Had zal toch niet zo zijn dat PSV al zijn topwedstrijden verliest maar kampioen wordt door van de kleintjes te winnen Afbeelding. Dat fucking kut Koewet kost ons gewoon 5 punten Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, verschrikkelijk. En als je even niet scherp bent krijg je 'm alsnog om je oren.

Het is ook zo'n hele dag. Vooraf denk je dat Ajax en PSV beide hun wedstrijd winnen. Dan krijg je stiekem wat hoop op meer als je hoort dat Sparta op voorsprong komt. Kunnen we misschien uitlopen? Sparta pakt een domme rode kaart en geeft het alsnog weg. En om het af te maken komt daar nog een wanprestatie van Ajax overheen en slinkt de voorsprong.
Inderdaad.Hoop, vervolgens weet je het na de rode kaart wel en je denk GA was dat niet die club met twee bussen voor hun doel het zal toch niet.

Belangrijkste vraag is nu lijkt me of dat het elftal zich ( weer ) herpakt en/of de kwaliteiten heeft om het tot een goed einde te brengen ( aan deze wedstrijd verander je toch niks meer aan ) ..

Ajax Rules
Berichten: 31172
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Ajax Rules » ma feb 28, 2022 7:09 pm

Ik durf dit topic nauwelijks te betreden, zo'n kutgevoel heb ik erover.

edit: Beetje wat Cees zegt dus.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12761
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Liberty » ma feb 28, 2022 8:01 pm

Ajax Rules schreef:
ma feb 28, 2022 7:09 pm
Ik durf dit topic nauwelijks te betreden, zo'n kutgevoel heb ik erover.

edit: Beetje wat Cees zegt dus.
Idem. Normaal gesproken lees ik maandag het voetbalnieuws. Vandaag maar even overgeslagen.

Nou was er wel heel veel ander nieuws, dat scheelde ook wel.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Zuidema » ma feb 28, 2022 8:29 pm

Marillion schreef:
ma feb 28, 2022 5:10 pm
Het is ook zo'n hele dag. Vooraf denk je dat Ajax en PSV beide hun wedstrijd winnen. Dan krijg je stiekem wat hoop op meer als je hoort dat Sparta op voorsprong komt. Kunnen we misschien uitlopen? Sparta pakt een domme rode kaart en geeft het alsnog weg. En om het af te maken komt daar nog een wanprestatie van Ajax overheen en slinkt de voorsprong.
Ik was gisteren de hele dag verhinderd door een verjaardag van een familielid. Je beleeft dan alles toch anders op je mobiel via Teletekst en AT. Vooraf baalde ik dat ik Ajax niet kon zien, achteraf had ik er natuurlijk duidelijk minder moeite mee. De hele dag urenlang spitsroeden lopen met de beelden erbij blijft je dan toch wat bespaard. Maar ik werd ook toen natuurlijk wel schijtchagrijnig van de berichten die ik op AT las. ''Het is verdomme kennelijk weer zo'n dag.'' Veel later heb ik de samenvatting nog gezien, maar daar kan je natuurlijk niet erg veel mee om een goede indruk te krijgen.

Wat natuurlijk wel opvalt afgaande op de reacties van AT: Ajax kan zich kennelijk (opnieuw) niet afdoende opladen voor de ED-wedstrijden rond een CL-pot. En als Ajax daardoor maar op 60% speelt, flikkert het hele zo cruciale teamwork weer in mekaar en valt Ajax ver terug naar de ondergrens. Dan is dus zelfs GAE nog te sterk.

Ben benieuwd wat de reactie van de spelers zal zijn in de pot tegen AZ en of een woedende EtH nu wel een tot in de tenen geladen Ajax op het veld kan krijgen. Loopt Ajax donderdag weer tegen een zeperd aan, dan kunnen we wel eens serieus het bokje zijn met een spiraal naar beneden. Ga maar na: eerste prijs kwijt, teamspirit opnieuw waardeloos, een flinke deuk in het zelfvertrouwen na de zoveelste dreun en een EtH die zijn ploeg kennelijk niet goed kan raken. Eigenlijk zal Ajax donderdag meer dan ooit moeten winnen om een crisis in de kiem te smoren en om toch weer een stap te zetten richting een flow.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Toppie » ma feb 28, 2022 9:21 pm

Onana geblesseerd??😵💫😨

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma feb 28, 2022 9:30 pm

Zou niet serieus zijn Tappie

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Jinne » ma feb 28, 2022 10:08 pm

Arthur schreef:
ma feb 28, 2022 3:41 pm
Bij het debuut van Onana verloren we ook 2-1, maar daarna volgden een hoop mooie momenten. Nu hopelijk ook.
Werden wel geen kampioen dat seizoen...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Zuidema » ma feb 28, 2022 10:14 pm

Lionel schreef:
zo feb 27, 2022 10:01 pm
Vaker gezegd maar nog maar eens: Ten Hag moet veel vaker spelers wisselen, zowel vanaf het begin als spelers die na een helft rijp zijn voor een wissel.
Wat zei EtH ook alweer na de wedstrijd?
Erik ten Hag weet het beschamende puntenverlies van Ajax mede aan de personele problemen. „We moesten noodgedwongen drie wijzigingen doorvoeren: de keeper, de rechter centrale verdediger en een vleugelverdediger”, doelde hij op de absentie van Remko Pasveer, Jurriën Timber en Noussair Mazraoui, die werden vervangen door André Onana, Perr Schuurs en Devyne Rensch.

„Daardoor brak een aantal automatismen. Ik heb vooraf aangegeven hoe ik dat in het rechterblok graag opgelost wilde zien. Maar voor rust haperde dat gedeelte. Het kostte ons twee tegengoals en dan loop je achter de feiten aan”, aldus de coach, die benadrukte dat het slechts een deel van het verhaal was.
EtH is dus kennelijk benauwd dat hij bij dat rouleren de automatismes in het elftal dan verbreekt. Terwijl juist het geregeld meedraaien van die andere jongens (al was het maar als invaller) er voor had kunnen zorgen dat die automatismes er ook bij hen wat in geslepen werden. Naast het natuurlijk opdoen van wedstrijdritme en het wat meer rust geven van de basisspelers. Dit lijkt mij toch wel een minnetje voor EtH.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma feb 28, 2022 10:30 pm

Zuidema schreef:
ma feb 28, 2022 10:14 pm
Lionel schreef:
zo feb 27, 2022 10:01 pm
Vaker gezegd maar nog maar eens: Ten Hag moet veel vaker spelers wisselen, zowel vanaf het begin als spelers die na een helft rijp zijn voor een wissel.
Wat zei EtH ook alweer na de wedstrijd?
Erik ten Hag weet het beschamende puntenverlies van Ajax mede aan de personele problemen. „We moesten noodgedwongen drie wijzigingen doorvoeren: de keeper, de rechter centrale verdediger en een vleugelverdediger”, doelde hij op de absentie van Remko Pasveer, Jurriën Timber en Noussair Mazraoui, die werden vervangen door André Onana, Perr Schuurs en Devyne Rensch.

„Daardoor brak een aantal automatismen. Ik heb vooraf aangegeven hoe ik dat in het rechterblok graag opgelost wilde zien. Maar voor rust haperde dat gedeelte. Het kostte ons twee tegengoals en dan loop je achter de feiten aan”, aldus de coach, die benadrukte dat het slechts een deel van het verhaal was.
EtH is dus kennelijk benauwd dat hij bij dat rouleren de automatismes in het elftal dan verbreekt. Terwijl juist het geregeld meedraaien van die andere jongens (al was het maar als invaller) er voor had kunnen zorgen dat die automatismes er ook bij hen wat in geslepen werden. Naast het natuurlijk opdoen van wedstrijdritme en het wat meer rust geven van de basisspelers. Dit lijkt mij toch wel een minnetje voor EtH.
Schuurs en Rensch zijn toch gewoon stukken minder, met of zonder automatisme.Rensch is toch zowiezo 2 keer minder dan Mazza.En Schuurs, hier regelmatig opgemerkt ( volgens mij ook door jouw ) heeft 1 tot 3 keer per wedstrijd wel een " dingetje ".Kortom, onze bank is gewoon kwalitatief ( misschien op Nico na ) minder als de basis.Is geen schande , maar gewoon logisch gezien ons budget .

We hadden dit probleem ook gehad zou Haller geblesserd zijn en Danilo hem moet vervangen.Vandaar de dure " Brobbey " oplossing .

Maar zoek eens op hoeveel keer b.v Rensch al heeft mogen starten of mocht invallen.. Best veel.

Rensch

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door Zuidema » ma feb 28, 2022 11:16 pm

Ik moest de statistieken even nakijken over Rensch. Heeft inderdaad nog redelijk vaak gespeeld vorig seizoen, mede door het geregeld uitvallen van Mazza. Dit seizoen is dat wel stukken minder. En als ik de verhalen van anderen mag geloven, speelde hij gisteren een regelrechte dramapot. Zo erg, dat hij in de rust zelfs werd ingewisseld voor een niet geheel fitte Mazza. Speelt sowieso dit seizoen erg wisselvallig vind ik. Juniordip met zijn 19 jaar?

Schuurs is verdedigend inderdaad niet echt mijn favoriet. Maar als hij niet regelmatig invalt (het liefst bij een veilige voorsprong), wordt hij alleen maar slechter. Rensch eigenlijk hetzelfde verhaal. Nico ook als stand-in voor Blind. Wat dat betreft kan ik Lionel wel volgen in zijn kritiek. Die bankzitters hebben hun wedstrijdminuten ook nodig, anders roesten ze helemaal vast. En nu krijg je inderdaad dat ze die automatismes niet ingeslepen krijgen in de praktijk. Dat lukt je niet alleen met een groot verhaal zoals EtH deed voor de wedstrijd tegen GAE bij Schuurs en Rensch.

Bovendien draaien een aantal jongens in de basis al een tijdje volop mee in opnieuw een lang en zwaar seizoen op drie fronten. Dat kan straks aan het slot ons alsnog gaan opbreken. Ik denk dat EtH zijn blik best wel eens meer mag verbreden naar de bankzitters, ondanks dat dat inderdaad een of twee stappen terug betekent ten opzichte van klasbakken Timber en Mazza. En ook Blind (in goede doen). Je wakkert de concurrentie zo ook weer wat aan. Als zo'n reservist toch een goede invalbeurt heeft, moet de basisspeler ook weer wat extra op zijn tellen passen. Nu staat de basis eigenlijk zo vast als een blok beton.

Pfff... Danilo, daar noem je wat. Die heeft wat mij betreft inmiddels wel bewezen dat hij niet Ajax-proof is op de nummer 9. Mazzel dat Haller voorlopig nog heel blijft.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Go Ahead Eagles - Ajax (Eredivisie) 27-02-2022, 16:45

Bericht door LucaS » di mar 01, 2022 12:15 am

Blok beton zou ik niet zeggen; Berghuis heeft Klaassen uit de basis verdreven en Klaassen vervolgens Gravenberch
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie