Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door zeux » ma mar 07, 2022 12:18 pm

wimpey schreef:
ma mar 07, 2022 12:15 pm
Samenvatting bekeken, daar zat die enorme kans voor vd Venne niet in. :confused.gif: Chronlogisch:

Schot: Schuurs stapt uit, Alvarez zit er niet kort op bij Odgaard;
Kopbal: Alvarez niet kort op Odgaard, Schuurs geeft Kramer over aan Rensch;
2-1; Blind kopt 'door', Schuurs is weg uit de as, Martinez (?) zit niet kort op Odgaard en Alvarez is niet bij Kramer;
2-2; Martinez geeft een voorzet, Ajax staat met 6 man in en rond 16. Rensch en Blind zijn restverdediging, Schuurs is weer niet in de as. Schuurs en Blind kijken naar de bal en hebben dus geen oog voor vd Venne in de as.
D'r waren er wel meer die niet op vd Venne stonden te letten bij de 2-2...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Alexander » ma mar 07, 2022 12:20 pm

Nico viel toch weer heel matig in? Die jongen wordt wel wat groter gemaakt dan hij is op moment hoor.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Lionel » ma mar 07, 2022 12:24 pm

Alexander schreef:
ma mar 07, 2022 12:20 pm
Nico viel toch weer heel matig in? Die jongen wordt wel wat groter gemaakt dan hij is op moment hoor.
Hij viel in toen het spel al vrij waardeloos was.. Net zoals Rensch en Schuurs in mogen vallen bij een elftal waarin de vedettes geen zin hebben. Want wat Tadic aan het doen is laatste weken :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Zuidema » ma mar 07, 2022 12:50 pm

Lionel schreef:
ma mar 07, 2022 12:24 pm
Want wat Tadic aan het doen is laatste weken :excited.gif:
Ik vrees toch dat het bij Tadic steeds meer een kwestie van niet kunnen dan van niet willen begint te worden. Als dat het geval is, loopt zijn leiding van het team straks ook gevaar. Leiding geven is tweerichtingsverkeer. De leider leidt, maar de geleiden moeten je ook accepteren als leider. Vooral op basis van prestige. En daar schort het de laatste tijd helaas flink aan bij Dusan.

Aan de andere kant kan het mindere spel van Tadic ook aan het gedoe om hem heen liggen. Hij kan bijvoorbeeld niet zijn grote kwaliteiten (passing en combinatie) toepassen, omdat het positiespel vooral in en rond de 16 vaak weinig dynamiek heeft en erg voorspelbaar is.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Lionel » ma mar 07, 2022 1:36 pm

Zuidema schreef:
ma mar 07, 2022 12:50 pm
Lionel schreef:
ma mar 07, 2022 12:24 pm
Want wat Tadic aan het doen is laatste weken :excited.gif:
Ik vrees toch dat het bij Tadic steeds meer een kwestie van niet kunnen dan van niet willen begint te worden. Als dat het geval is, loopt zijn leiding van het team straks ook gevaar. Leiding geven is tweerichtingsverkeer. De leider leidt, maar de geleiden moeten je ook accepteren als leider. Vooral op basis van prestige. En daar schort het de laatste tijd helaas flink aan bij Dusan.

Aan de andere kant kan het mindere spel van Tadic ook aan het gedoe om hem heen liggen. Hij kan bijvoorbeeld niet zijn grote kwaliteiten (passing en combinatie) toepassen, omdat het positiespel vooral in en rond de 16 vaak weinig dynamiek heeft en erg voorspelbaar is.
We hebben een vrij statisch elftal. Antony gaat amper de diepte in. Blind, Alvarez en Haller kunnen ook niet rennen. Tadic zelf ook niet meer. Het wordt wel heel erg karig op deze manier. Tegen teams die zelf willen voetballen komen we nog goed weg met ons positiespel en techniek, maar zodra meer gevraagd is en tegenstanders zich ingraven wordt het problematisch. We gaan steeds meer risico’s nemen om de gebreken te compenseren maar dat keert zich de laatste weken juist tegen ons.

Nou helpt het ook wel als we met de rust 5-0 hadden voorgestaan en Alvarez achter de spits staat in plaats van voor de spits, als laatste man.

Uit bij Benfica de misser van Haller bij een 2-1 stand vlak voor rust (neem hem hier niks kwalijk). Bij een 3-1 is het toch wat anders…
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Mano » ma mar 07, 2022 3:33 pm

We hebben binnen de laatste 4 maanden (op z'n tijd) weergaloos voetbal laten zien, kan niet zo zijn dat iedereen er geen Jota meer van kan.

Ik denk dat EtH wat aanpassingen aan het doorvoeren is, of details verlegd waardoor spelers uit positie raken bij de omschakeling
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 4:52 pm

AJAX SPEELT MET VUUR
Dusan Tadic voorkomt in slotminuut vanaf strafschopstip blamage tegen RKC Waalwijk: 3-2
AMSTERDAM De Amsterdamse bluf heeft Ajax in het verleden veel succes gebracht. Maar als die bluf omslaat in misplaatste arrogantie of zoals Erik ten Hag het liever noemt: ’lichtzinnigheid’, vormt zich een groot probleem. Zijn elftal dacht bij een 2-0 voorsprong tegen – het door coronagevallen verzwakte – RKC Waalwijk te kunnen freewheelen, maar moest na een kwartier in het tweede bedrijf (2-2) opnieuw beginnen. Het met vuur spelen bleef op het nippertje zonder gevolgen, omdat Dusan Tadic er in de 90e minuut vanaf de strafschopstip 3-2 van maakte.

In Eindhoven zal eerst met verbazing, vervolgens vol opwinding en uiteindelijk toch met teleurstelling naar de gedeeltelijke wanprestatie van Ajax zijn gekeken. Net als in de eerste seizoenshelft leken de Amsterdammers hun voorsprong van vijf punten op PSV als sneeuw voor de zon te laten verdwijnen. Door de beschamende nederlaag bij Go Ahead Eagles werd het gat al tot twee punten verkleind en bij een gelijkspel tegen RKC zou alleen het doelsaldo Ajax nog een streepje voor geven.

Maar als het erop aankomt, als de druk het hoogst is, staan de echte leiders op. De met zijn vorm worstelende Tadic, die negentig minuten lang zo goed als onzichtbaar was, ging na een oliedomme overtreding van Luuk Wouters op Antony ’gewoon’ achter de bal staan. En dat terwijl hij zijn laatste twee strafschoppen had gemist. Nu liet Tadic voormalig (Jong) Ajax-keeper Issam El Maach kansloos en zorgde hij ervoor dat PSV twee punten achter Ajax blijft aanhobbelen: 3-2.

Sébastien Haller kreeg na afloop de vraag of hij had voorgesteld de strafschop te nemen. „Je kunt hier niet over praten met Tadic”, lachte de topscorer. „We lachen hier vaak over. Ik moet eigenlijk iets van hem weten om hem te kunnen chanteren.” Serieus: „Ook al miste Dusan twee penalty’s, hij is een goede strafschopnemer en een absolute winnaar. Hij staat bovenaan het strafschoppenlijstje, is de captain en ik ben ontzettend blij dat hij de winnende goal maakte.”

Waardoor de thuisploeg duur puntenverlies voorkwam. Wie niet beter zou weten, denkt dat Ajax geen kampioen wil worden. Natuurlijk was de overwinning op RKC gezien het aantal doelpogingen – 32 om 6 – verdiend, maar het had om twee redenen volledig anders kunnen aflopen voor de koploper van de Eredivisie. Na 31 minuten kreeg Michiel Kramer op aangeven van Jens Odgaard een uitgelezen kans RKC aan de leiding te brengen, maar André Onana reageerde katachtig.

Het leek een gouden redding, omdat de thuisclub twee en zes minuten later meedogenloos toesloeg. De eerste treffer van Haller was na voorbereidend werk van Antony een intikker (1-0), de tweede een prachtige volley (2-0). Voor de Franse Ivoriaan waren het alweer het zeventiende en achttiende Eredivisie-doelpunt van het seizoen, waarvan hij er negen in de laatste vijf thuisduels produceerde.

„Het was een normale eerste helft van ons, niet heel hoogstaand, maar oké”, analyseerde Ten Hag. „We hadden de wedstrijd totaal onder controle.”

In plaats van het indrukwekkende doelsaldo verder op te vijzelen, werkte Ajax zich na rust in de nesten. De constatering dat Onana door de 2-1 van Kramer en 2-2 van Richard van der Venne in twee competitieduels nu evenveel tegentreffers incasseerde (vier) als Remko Pasveer was juist en kort door de bocht tegelijk. Onana werd in zijn hemd gezet door zijn verdediging, waar RKC als een warm mes door de boter doorheen sneed. Al is het een feit dat ook hij verantwoordelijk is voor de defensieve organisatie.

Een groter probleem dan de absentie van Pasveer lijkt de afwezigheid van Jurriën Timber, die ook tegen Go Ahead Eagles ontbrak, maar donderdag – in de halve finale van de TOTO KNVB-beker – zijn elftal bij de hand nam tegen AZ.

Ten Hag baalde enorm van de tegengoals. „Als je zo gaat staan en de regels negeert, zoals bij de tweede goal, dan heeft dat met karakter te maken. Dat RKC van 2-0 terugkomt naar 2-2, kan natuurlijk niet. De manier waarop de doelpunten tot stand komen, moeten we onszelf ernstig verwijten. Daarna recht de ploeg wel weer de rug, gaan de spelers op jacht naar de 3-2 en het was goed om te zien hoeveel spirit erin zat. Het had heel anders kunnen aflopen en de manier waarop mag niet, maar het is goed dat we drie punten kunnen bijschrijven”, aldus Ten Hag, die ondanks het matige spel niet vreest voor het verspelen van de koppositie.

„In deze fase zijn de punten duur en moet je daar echt voor strijden. De lichtzinnigheid waarmee je een 2-0 voorsprong weggeeft, moet eruit. Dat heb ik de jongens net ook verteld. Als je deze houding aan de dag legt, dan loop je een keer tegen schade aan. Laat dit een wake-up-call zijn. Het mag niet meer gebeuren.”

Ajax - RKC Waalwijk 3-2 (2-0). 33. Haller 1-0, 37. Haller 2-0, 50. Kramer 2-1, 57. Van der Venne 2-2, 90. Tadic 3-2 (strafschop). Scheidsrechter: Higler. Gele kaart: Martinez, Rensch, Tadic (Ajax), Anita (RKC Waalwijk). Toeschouwers: 53.467.
De T.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Zuidema » ma mar 07, 2022 5:55 pm

De T. schreef:
ma mar 07, 2022 4:52 pm

„In deze fase zijn de punten duur en moet je daar echt voor strijden. De lichtzinnigheid waarmee je een 2-0 voorsprong weggeeft, moet eruit. Dat heb ik de jongens net ook verteld. Als je deze houding aan de dag legt, dan loop je een keer tegen schade aan. Laat dit een wake-up-call zijn. Het mag niet meer gebeuren.”
Alweer? De hoeveelste wake-up call is dit inmiddels? :1evil.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 5:56 pm

Zuidema schreef:
ma mar 07, 2022 5:55 pm
De T. schreef:
ma mar 07, 2022 4:52 pm

„In deze fase zijn de punten duur en moet je daar echt voor strijden. De lichtzinnigheid waarmee je een 2-0 voorsprong weggeeft, moet eruit. Dat heb ik de jongens net ook verteld. Als je deze houding aan de dag legt, dan loop je een keer tegen schade aan. Laat dit een wake-up-call zijn. Het mag niet meer gebeuren.”
Alweer? De hoeveelste wake-up call is dit inmiddels?
Dat wordt dan de 4e keer volgens mij ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 5:56 pm

Zuidema schreef:
ma mar 07, 2022 5:55 pm
De T. schreef:
ma mar 07, 2022 4:52 pm

„In deze fase zijn de punten duur en moet je daar echt voor strijden. De lichtzinnigheid waarmee je een 2-0 voorsprong weggeeft, moet eruit. Dat heb ik de jongens net ook verteld. Als je deze houding aan de dag legt, dan loop je een keer tegen schade aan. Laat dit een wake-up-call zijn. Het mag niet meer gebeuren.”
Alweer? De hoeveelste wake-up call is dit inmiddels?
Dat wordt dan de 4e keer volgens mij ... :smallgrin.gif:

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door De Dominee » ma mar 07, 2022 6:12 pm

Precies, ze mogen wel eens wakker zijn. Tijd voor frisse koppen in de selectie komende zomer.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Marillion » ma mar 07, 2022 6:49 pm

Ze moeten de wekker verder van het bed zetten zodat de snooze functie niet in te schakelen is. We blijven aan de gang.

Maar het is wel nodig inderdaad. Ajax kan het zich echt niet veroorloven om geen kampioen te worden. Toch nemen we daar aardig veel risico mee. Probleem is: Die urgentie ligt bij de club en haar begroting maar zo te zien onvoldoende bij de spelers.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Lionel » ma mar 07, 2022 6:59 pm

Maar daar kan een trainer toch iets aan doen?

Met 3-4 van Gorter, Schuurs, Rensch, Taylor, Danilo, Kudus, Nico en ook een aankoop als Daramy moet je toch gewoon probleemloos thuis van GAE, RKC of Zwolle kunnen winnen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 7:16 pm

Lionel schreef:
ma mar 07, 2022 6:59 pm
Maar daar kan een trainer toch iets aan doen?

Met 3-4 van Gorter, Schuurs, Rensch, Taylor, Danilo, Kudus, Nico en ook een aankoop als Daramy moet je toch gewoon probleemloos thuis van GAE, RKC of Zwolle kunnen winnen?
Waarom dan Lionel ?.Dat vanzelfsprekend en of probleemloos of de uitslagen van te voren van 5 - 0 of zo, dat is nu iets wat ik niet begrijp. !?

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Lionel » ma mar 07, 2022 7:42 pm

Ik snap je vraag niet helemaal?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Zuidema » ma mar 07, 2022 7:42 pm

Tot voor kort waren mindere tegenstanders nog een uitdaging voor Ajax om een showtje neer te zetten met een nulletje of vijf. Inmiddels zitten ze blijkbaar volop te dromen op een CL-wolkje en denken ze dat het met 60% tegen de kleintjes ook wel kan. Erger nog: juist dan laten ze de organisatie en het teamwork soms compleet sloeren, wat juist zo cruciaal is voor dit Ajax. Behalve dan recent tegen AZ, kennelijk een aansprekende tegenstander in een belangrijke wedstrijd. Dan kunnen ze ineens wel weer een volledige wedstrijd geconcentreerd en met bezieling spelen. Bovenkamerwerk dus, we doen het wel effe. Misplaatste arrogantie.

Maar hoe krijgt Ajax weer de geest structureel in de fles? Als dit al de vierde wake-up call is, begin ik mij zelfs af te vragen of EtH nog wel afdoende vat op zijn ploeg heeft. Hij kan wel weer uitgebreid met ze over alle fouten tegen RKC lullen, maar als de spelers dat min of meer voor kennisgeving aannemen en de volgende wedstrijd tegen een kleintje weer half geinspireerd zitten te spelen... Sowieso vraag ik me af of zijn truc om spelers scherp te houden (door hen een spiegel voor te houden wat er beter kan) op een gegeven moment zijn kracht gaat verliezen op de langere termijn. Nadert EtH zijn houdbaarheidsdatum met deze selectie?

We zitten zo mentaal op een heel gevaarlijk hellend vlak, wat nog wel eens meer optaters en desillusies kan gaan opleveren in de maanden dat de prijzen verdeeld worden. Zelfs een succesje als tegen AZ zet ze kennelijk niet meer in een flow. Dan wordt het verdomme toch weer het ouwe liedje: success will tear us apart. 9 competitiewedstrijden nog, in ieder geval nog 1 CL-pot en een bekerfinale. 11 finales. Wat doe je, Ajax?
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma mar 07, 2022 8:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 7:56 pm

Zuidema geeft precies aan waarom het niet vanzelfsprekend is. En natuurlijk is dat niet goed, maar ook weer inherent aan het gemak dat overwinningen ook regelmatig met grote cijfers word behaald.

Het stond, na een beetje versnelling ook weer 2 - 0.

Iemand moet zijn mond open doen.Tijdje geleden schreef ik nog , kennen jullie Lerby nog, die was ( soms te veel ) met vloeken,, sakkeren enz, constant spelers en elftal aan het scherp en geconcenteerd houden.Dan kan het nog mis gaan daar niet van ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma mar 07, 2022 7:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Lionel » ma mar 07, 2022 7:57 pm

999 schreef:
ma mar 07, 2022 7:56 pm
Zuidema geeft precies aan waarom het niet vanzelfsprekend is. En natuurlijk is dat niet goed, maar ook weer inherent aan het gemak dat overwinningen ook regelmatig met grote cijfers word behaald.

Het stond, na een beetje versnelling ook weer 2 - 0.

Iemand moet zijn mond open doen.Tijdje geleden schreef ik nog , kennen jullie Lerby nog, die was ( soms te veel ) met vloeken,, sakkeren enz, constant spelers en elftal aan het scherp en geconcenteerd houden.Dan kan het nog mis gaan dar niet van ..
En bij 2-0 had Ten Hag ook drie man kunnen wisselen om de scherpte te houden, toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 8:04 pm

Lionel schreef:
ma mar 07, 2022 7:57 pm
999 schreef:
ma mar 07, 2022 7:56 pm
Zuidema geeft precies aan waarom het niet vanzelfsprekend is. En natuurlijk is dat niet goed, maar ook weer inherent aan het gemak dat overwinningen ook regelmatig met grote cijfers word behaald.

Het stond, na een beetje versnelling ook weer 2 - 0.

Iemand moet zijn mond open doen.Tijdje geleden schreef ik nog , kennen jullie Lerby nog, die was ( soms te veel ) met vloeken,, sakkeren enz, constant spelers en elftal aan het scherp en geconcenteerd houden.Dan kan het nog mis gaan dar niet van ..
En bij 2-0 had Ten Hag ook drie man kunnen wisselen om de scherpte te houden, toch?
Want dan word het elftal op eens weer scherp.Zowiezo was dit,, na de blessures het sterkste elftal toch ?.Zelfs Nico viel slecht in .Niet dat Nico de slechste is Maar wat dan komt is toch gewoon weer minder ? En wie ga je wisselen na Nico voor Blind? Welke 2 nog ?.En dan maar hopen dat ze achterin wel de 0 houden anders gaat het helemaal mis.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Lionel » ma mar 07, 2022 8:14 pm

Een frisse wind en jongens die er wel voor willen gaan.. Dat kan toch zeker helpen?

Ever change a winning team...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 8:18 pm

Kan maar wie wissel je dan nog voor wie tegen deze counterploeg ,

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door GangstaRiB » ma mar 07, 2022 8:30 pm

Zeux schreef:
ma mar 07, 2022 12:18 pm
wimpey schreef:
ma mar 07, 2022 12:15 pm
Samenvatting bekeken, daar zat die enorme kans voor vd Venne niet in. :confused.gif: Chronlogisch:

Schot: Schuurs stapt uit, Alvarez zit er niet kort op bij Odgaard;
Kopbal: Alvarez niet kort op Odgaard, Schuurs geeft Kramer over aan Rensch;
2-1; Blind kopt 'door', Schuurs is weg uit de as, Martinez (?) zit niet kort op Odgaard en Alvarez is niet bij Kramer;
2-2; Martinez geeft een voorzet, Ajax staat met 6 man in en rond 16. Rensch en Blind zijn restverdediging, Schuurs is weer niet in de as. Schuurs en Blind kijken naar de bal en hebben dus geen oog voor vd Venne in de as.
D'r waren er wel meer die niet op vd Venne stonden te letten bij de 2-2...
Zat het ook ff terug te kijken… maar zie je hoe Rensch die Odgaard verdedigd bij de 2-2… TOTAAL geen druk. Odgaard mag aannemen, 30 meter lopen en rustig de vrije man uitkiezen. Timber had daar allang met een voet tussen gezeten.

Rensch en Schuurs vallen zwaar uit de toon.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 07, 2022 8:50 pm

De vraag is: wat kunnen ze daar aan doen? Ze vallen vaak tussen wal en schip tussen het eerste en Jong Ajax, ze doen nauwelijks wedstrijdritme op. Rensch heeft vorig jaar in een serie wedstrijden laten zien potentie te hebben. Schuurs ben ik wat minder zeker van, die maakt per wedstrijd, ook als ie goed speelt zoals tegen AZ een fout(je). Maar je ontwikkelt je toch pas echt als speler als je week in week uit mee kan doen?

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door GangstaRiB » ma mar 07, 2022 9:23 pm

Ten Hag zet spelers pas in de basis als ze zich bewijzen. Het is Martinez en Alvarez ook gelukt.

Rensch leek inderdaad veelbelovend, maar misschien is hij categorie Ebecilio of Riedewald. Hij moet het nu wel laten zien met het naderend afscheid van Nous.

Schuurs idem.

En het is geen schande als ze het niet redden, maar Ajax moet gaan doorselecteren deze zomer. Martinez en Alvarez gaan ook geen jaren meer blijven.. een gat dreigt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk (Eredivisie) 06-03-2022, 16:45

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 9:29 pm

Mazzi is om de haverklap geblesseerd, behalve de wedstrijden in de basis die Rensch mag mee doen, is het ook de blessure periode van Mazza dat is mee mag trainen . Dus wedstrijd ritme. !?!?.Persoonlijk vond/vind ik dat altijd een vaag begrip Maar goed, het is niet dat je hem met de grond gelijk moet maken, maar een constatering dat ie ( nog ? ) te kort komt. En blijkbaar hebben we niks beters ..

Plaats reactie