Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Bericht door 999 » ma mar 14, 2022 4:47 pm

+1.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Bericht door Lionel » ma mar 14, 2022 6:10 pm

Trab schreef:
ma mar 14, 2022 4:21 pm
Lionel schreef:
Trab schreef:
ma mar 14, 2022 1:10 pm
Die Neres heeft kansen zat gehad voor de winterstop. Oa Utrecht thuis in de basis. Bakte er geen reet van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eenmalige minuten, Trab. Die jongen zal toch nooit het gevoel hebben gehad er echt bij te horen? En dan moet je ineens in de basis spelen.

Ten Hag maakt deze fout al jaren. Wedstrijdritme en vertrouwen doen wonderen..
Het plan van Ten Hag was juist om te rouleren met Antony en Neres. Ook omdat Antony de OS had gespeeld. Neres heeft kansen genoeg gehad. Ik weet nog dat iedereen over Ten Hag heenviel hier omdat hij met Neres startte tegen Utrecht en niet met Antony. Het kwaliteitsverschil was gewoon te groot. Neres was geen schim meer van wat hij ooit was. Dat ligt niet aan speelritme. Als je een kans krijgt moet je hem grijpen. Hebben Martinez en Alvarez ook gedaan. Berghuis ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het was allemaal eenmalig, Trab. Dat is dus mijn punt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Bericht door Trab » ma mar 14, 2022 6:48 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
ma mar 14, 2022 4:21 pm
Lionel schreef: Eenmalige minuten, Trab. Die jongen zal toch nooit het gevoel hebben gehad er echt bij te horen? En dan moet je ineens in de basis spelen.

Ten Hag maakt deze fout al jaren. Wedstrijdritme en vertrouwen doen wonderen..
Het plan van Ten Hag was juist om te rouleren met Antony en Neres. Ook omdat Antony de OS had gespeeld. Neres heeft kansen genoeg gehad. Ik weet nog dat iedereen over Ten Hag heenviel hier omdat hij met Neres startte tegen Utrecht en niet met Antony. Het kwaliteitsverschil was gewoon te groot. Neres was geen schim meer van wat hij ooit was. Dat ligt niet aan speelritme. Als je een kans krijgt moet je hem grijpen. Hebben Martinez en Alvarez ook gedaan. Berghuis ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het was allemaal eenmalig, Trab. Dat is dus mijn punt.
3x in de basis in de eredivisie, 12x ingevallen. CL 2x basis, 3x ingevallen. Dat is niet eenmalig. Noem 1 wedstrijd waarin we de oude Neres hebben gezien dit seizoen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Bericht door Zuidema » ma mar 14, 2022 7:41 pm

Trab schreef:
ma mar 14, 2022 6:48 pm
3x in de basis in de eredivisie, 12x ingevallen. CL 2x basis, 3x ingevallen. Dat is niet eenmalig. Noem 1 wedstrijd waarin we de oude Neres hebben gezien dit seizoen?
Eens. Kansen genoeg gehad. Het klasseverschil was om wat voor reden dan ook te groot geworden tussen die twee. Terwijl ik Neres in goede doen eerlijk gezegd veelzijdiger en daardoor verrassender vind dan Antony. Neres in vorm paste zijn techniek ook veel functioneler toe.

Terzijde: ik begin me zelfs wat te irriteren aan dat rendementloze circusgedoe van Antony. De arbeidsethos is op zich geweldig van die jongen, maar pas je techniek nou eens wat slimmer toe. Op die manier kan hij de Europese top straks ook echt wel vergeten, als hij daarin niet sluwer wordt. Die zitten echt niet op een clown te wachten, maar op een aanvaller met wie je de oorlog op hoog niveau kan winnen. Daarnaast begint ie mij zo langzamerhand wat te veel op een onetrickpony te lijken met steeds weer zijn kap binnendoor en schot met links. Robben deed dat natuurlijk ook, maar zijn schoten troffen dan nog verrassend vaak doel. Of een club moet de combi Mazza-Antony straks inlijven. Die twee tillen mekaar geregeld naar een hoger niveau in de rechterhoek van het veld. Die symbiose zou je bij een vertrek naar elders eigenlijk niet moeten verbreken.

Hoe dan ook: zo'n klasseverschil wreekt zich blijkbaar ook bij Rensch (juniordip?), Schuurs (altijd 1 blunder per wedstrijd) en misschien zelfs wel Nico (als de stoppen weer eens bij hem beginnen door te branden). Ik kan Lionel op zich goed volgen dat je geregeld van je bankzitters gebruik moet maken. Anders roesten ze vast. En dan kunnen de basisspelers wat meer rust pakken. Maar bij bovengenoemd trio is de stap terug in kwaliteit blijkbaar zo fors (zoals Voetske ook al zei), dat je liever je basis tot de laatste minuut in tact houdt. Dat kwaliteitsverschil redt je echt niet alleen met wat maar meer wedstrijdminuten maken als reservist.

1 ding kan dus wel van tafel: we hebben helemaal geen brede bank dit seizoen. 12, misschien 13 man, die je zonder kwaliteitsverlies kan inzetten. Bij de rest hou je je hart vast als ze het veld opkomen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma mar 14, 2022 8:40 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Bericht door Lionel » ma mar 14, 2022 7:42 pm

PSV voor de JC schaal: 30 min
NEC thuis stond het 5-0 bij rust, Neres komt erin na 58 minuten.
Twente uit: 6 min
Vitesse thuis stond het 3-0 bij rust, uiteindelijk mocht hij erin 15 minuten voor tijd bij 5-0.

En zo kan ik wel doorgaan, Trab. Hij kreeg minuten die er niet toe deden. Net als Rensch, Schuurs, Nico en al die anderen die misschien niet beter zijn dan de basisspelers maar het resultaat hebben we de afgelopen weken gezien.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Bericht door Zuidema » ma mar 14, 2022 7:58 pm

Lionel schreef:
ma mar 14, 2022 7:42 pm
En zo kan ik wel doorgaan, Trab. Hij kreeg minuten die er niet toe deden. Net als Rensch, Schuurs, Nico en al die anderen die misschien niet beter zijn dan de basisspelers maar het resultaat hebben we de afgelopen weken gezien.
En wat vond je dan van die 3 basisplaatsen in de ED en de 2 basisplaatsen in de CL(!). Ook minuten die er niet toe deden? Verzachtigende omstandigheden: hij was er met een slepende knieblessure 10 maanden uit. Je moet verdomde goed zijn, wil je dan weer op je ouwe niveau terugkomen. Dat kost tijd en lef om je fysiek weer in balans te voelen en je weer fysiek 100% te durven belasten. Maar ik vermoed bij Neres dat hij ook wat aan de Braziliaanse ziekte leed. Waarschijnlijk een wat gevoelige en trotse jongen, wil zich geliefd en gewaardeerd voelen, zoals wel vaker bij Brazilianen. Neres zat al te vechten tegen zichzelf bij zijn come-back, maar hij kreeg bovendien een optater door de degradatie van vaste basisspeler naar vaste bankzitter. Let eens op Antony als die een paar wedstrijden op de bank belandt. Die techniek en sluwheid kan Neres niet zomaar verleren, dus het moet volgens mij wel vooral tussen zijn oren hebben gezeten. Zie boven.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Bericht door zeux » ma mar 14, 2022 8:06 pm

Zuidema schreef:
ma mar 14, 2022 7:58 pm
hij was er met een slepende knieblessure 10 maanden uit. Je moet verdomde goed zijn, wil je dan weer op je ouwe niveau terugkomen. Dat kost tijd en lef om je fysiek weer in balans te voelen en je weer fysiek 100% te durven belasten. Maar ik vermoed bij Neres dat hij ook wat aan de Braziliaanse ziekte leed. Waarschijnlijk een wat gevoelige en trotse jongen, wil zich geliefd en gewaardeerd voelen, zoals wel vaker bij Brazilianen. Neres zat al te vechten tegen zichzelf bij zijn come-back, maar hij kreeg bovendien een optater door de degradatie van vaste basisspeler naar vaste bankzitter. Let eens op Antony als die een paar wedstrijden op de bank belandt. Die techniek en sluwheid kan Neres niet zomaar verleren, dus het moet volgens mij wel vooral tussen zijn oren hebben gezeten. Zie boven.
Hoe zou hij er nu aan toe zijn, met de recente oorlogservaring?

Zien we hem überhaupt wel terug in Europa?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Bericht door Lionel » ma mar 14, 2022 8:23 pm

Zuidema schreef:
ma mar 14, 2022 7:58 pm
Lionel schreef:
ma mar 14, 2022 7:42 pm
En zo kan ik wel doorgaan, Trab. Hij kreeg minuten die er niet toe deden. Net als Rensch, Schuurs, Nico en al die anderen die misschien niet beter zijn dan de basisspelers maar het resultaat hebben we de afgelopen weken gezien.
En wat vond je dan van die 3 basisplaatsen in de ED en de 2 basisplaatsen in de CL(!). Ook minuten die er niet toe deden? Verzachtigende omstandigheden: hij was er met een slepende knieblessure 10 maanden uit. Je moet verdomde goed zijn, wil je dan weer op je ouwe niveau terugkomen. Dat kost tijd en lef om je fysiek weer in balans te voelen en je weer fysiek 100% te durven belasten. Maar ik vermoed bij Neres dat hij ook wat aan de Braziliaanse ziekte leed. Waarschijnlijk een wat gevoelige en trotse jongen, wil zich geliefd en gewaardeerd voelen, zoals wel vaker bij Brazilianen. Neres zat al te vechten tegen zichzelf bij zijn come-back, maar hij kreeg bovendien een optater door de degradatie van vaste basisspeler naar vaste bankzitter. Let eens op Antony als die een paar wedstrijden op de bank belandt. Die techniek en sluwheid kan Neres niet zomaar verleren, dus het moet volgens mij wel vooral tussen zijn oren hebben gezeten. Zie boven.
Ik kan mij hier ook zeker in vinden. En hij had zeker meer kunnen en moeten laten zien. Het was teleurstellend wat hij liet zien.

Maar Ten Hag verkondigt dat hij 17 basisspelers heeft maar daar klopt niks van. Vertrouwen voel je of niet.

En Ten Hag wisselt vrij laat als de stand er echt niet meer toe doet. Dan krijg je spelers zonder ritme, amper automatismes en die daar bovenop een paar ook nog een druk voelen dat ze een eenmalige kans krijgen.

De invalbeurten slaan vaak ook nergens op. Dan geven spelers als Tadic en Blibd op de automatische piloot. Juist die zouden gewisseld kunnen worden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Bericht door 999 » ma mar 14, 2022 8:44 pm

Neres voetbalde zo fucking goed dat jij dacht dat we hem in de winterstop wel nog voor 2 miljoen ergens zouden kunnen slijten ..

Neres heeft meer dqn genoeg kansen gehad, maar Antony heeft hem voor bij gestreefd .. Dus werd ie een peperdure bankzitter .

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Cambuur Leeuwarden - AFC Ajax (Eredivisie) 11-03-2022, 20:00

Bericht door Trab » ma mar 14, 2022 9:27 pm

Lionel schreef:
Zuidema schreef:
ma mar 14, 2022 7:58 pm
Lionel schreef:
ma mar 14, 2022 7:42 pm
En zo kan ik wel doorgaan, Trab. Hij kreeg minuten die er niet toe deden. Net als Rensch, Schuurs, Nico en al die anderen die misschien niet beter zijn dan de basisspelers maar het resultaat hebben we de afgelopen weken gezien.
En wat vond je dan van die 3 basisplaatsen in de ED en de 2 basisplaatsen in de CL(!). Ook minuten die er niet toe deden? Verzachtigende omstandigheden: hij was er met een slepende knieblessure 10 maanden uit. Je moet verdomde goed zijn, wil je dan weer op je ouwe niveau terugkomen. Dat kost tijd en lef om je fysiek weer in balans te voelen en je weer fysiek 100% te durven belasten. Maar ik vermoed bij Neres dat hij ook wat aan de Braziliaanse ziekte leed. Waarschijnlijk een wat gevoelige en trotse jongen, wil zich geliefd en gewaardeerd voelen, zoals wel vaker bij Brazilianen. Neres zat al te vechten tegen zichzelf bij zijn come-back, maar hij kreeg bovendien een optater door de degradatie van vaste basisspeler naar vaste bankzitter. Let eens op Antony als die een paar wedstrijden op de bank belandt. Die techniek en sluwheid kan Neres niet zomaar verleren, dus het moet volgens mij wel vooral tussen zijn oren hebben gezeten. Zie boven.
Ik kan mij hier ook zeker in vinden. En hij had zeker meer kunnen en moeten laten zien. Het was teleurstellend wat hij liet zien.

Maar Ten Hag verkondigt dat hij 17 basisspelers heeft maar daar klopt niks van. Vertrouwen voel je of niet.

En Ten Hag wisselt vrij laat als de stand er echt niet meer toe doet. Dan krijg je spelers zonder ritme, amper automatismes en die daar bovenop een paar ook nog een druk voelen dat ze een eenmalige kans krijgen.

De invalbeurten slaan vaak ook nergens op. Dan geven spelers als Tadic en Blibd op de automatische piloot. Juist die zouden gewisseld kunnen worden.
Nico heeft weinig minuten gekregen, maar jongens als Schuurs, Rensch, Klaassen, Neres hebben kansen zat gehad. Je moet het gewoon laten zien als je een kans krijgt.
Tadic wissel je niet. Is onze leider en beste speler. We spelen 9 van de 10 keer tegen een handbalverdediging. Geen betere speler in de kleine ruimte. Zeker als hij aan de binnenkant van de 16 wordt aangespeeld. Kont erin, draaien, kappen en altijd de vrije man vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie