Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Trab » ma apr 11, 2022 3:44 pm

Jullie zijn wel erg negatief. Tot voor kort stevenden we af op het record van minste tegendoelpunten dat al een eeuwigheid op naam van Twente staat. Ook in de CL kregen we nauwelijks wat tegen. De klad is erin gekomen door blessures. Die lamzak van een Schuurs kan gewoon niet verdedigen, Rensch haalde zijn nivo van vorig jaar niet en Onana maakt ook veel fouten. Daardoor krijgen we meer kansen tegen. Niet doordat de backs zo hoog staan. Dat staan ze al het hele jaar. Benfica uit was heel naïef de 2e helft. Maar dat lag niet alleen aan Blind. Het was Timber die niks in de 16 van hun te zoeken had en daar bleef liggen.
Ben het wel eens dat het aanvallend beter moet. Zou mooi zijn als we Alvarez en Haller kunnen verkopen en er voetballend vermogen voor terugkrijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 11, 2022 6:13 pm

Zouden Walker en Stones bij Ajax onomstreden basisspelers zijn?

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door wimpey » ma apr 11, 2022 6:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma apr 11, 2022 6:13 pm
Zouden Walker en Stones bij Ajax onomstreden basisspelers zijn?
Die Walker is goed, man. Stones is de broer van Schuurs inderdaad.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Lionel » ma apr 11, 2022 7:13 pm

wimpey schreef:
ma apr 11, 2022 3:44 pm
Lionel schreef:
ma apr 11, 2022 2:52 pm
Gisteren City-Liverpool gezien... wauw. Echt wauw. (overigens een reden om niet naar United te gaan als Ten Hag zijnde).
Was echt wauw, ja. De beste ploegen ter wereld.

Het is niet eerlijk om te vergelijken, maar: daar zakt geen VM tussen de CVs in. Hun backs kunnen het wel belopen. Ze hebben een middenveld. Dat ook nog eens uit middenvelders bestaat. :smallgrin.gif: En hun buitenspelers staan niet aan de zijlijn geplakt. En er staan handige, snelle jongens in de spits.
Het was echt genieten. De wedstrijden tussen deze ploegen zijn van ongekend niveau.

Aan de komende trainer en TD van Ajax om de spelers te slijten waar Ajax weinig aan heeft wilt het echt meedoen in Europa.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door 999 » ma apr 11, 2022 7:54 pm

Staat voor meer als 1 miljard ( meestal gekocht ) op het veld en zelfs dan staan er te snurken in de achterhoede.Niet eerlijk om te vergelijken ?. Het is gewoon niet te vergelijken.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Trab » ma apr 11, 2022 8:13 pm

999 schreef:Staat voor meer als 1 miljard ( meestal gekocht ) op het veld en zelfs dan staan er te snurken in de achterhoede.Niet eerlijk om te vergelijken ?. Het is gewoon niet te vergelijken.
Nou idd. Wat kan ons dat City of Liverpool schelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Nihad » ma apr 11, 2022 8:31 pm

Veel. Want als voetballiefhebber kan je niet om hun heen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door 999 » ma apr 11, 2022 8:36 pm

Trab schreef:
ma apr 11, 2022 8:13 pm
999 schreef:Staat voor meer als 1 miljard ( meestal gekocht ) op het veld en zelfs dan staan er te snurken in de achterhoede.Niet eerlijk om te vergelijken ?. Het is gewoon niet te vergelijken.
Nou idd. Wat kan ons dat City of Liverpool schelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In principe helemaal niks.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Trab » ma apr 11, 2022 8:39 pm

Nihad schreef:Veel. Want als voetballiefhebber kan je niet om hun heen.
Dan wordt je lekker fan van City of Liverpool


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Historicus » di apr 12, 2022 12:15 pm

Yopii schreef:
ma apr 11, 2022 11:39 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma apr 11, 2022 10:15 am
Historicus schreef:Een andere blinde vlek is hoe hoog backs continue staan, waarbij Ten Hag stug volhoudt dat "in het moderne voetbal" dat niet uitmaakt voor de organisatie bij balverlies.
Zeker; dat deed ons onder meer in Lissabon tegen Benfica de das om. Heel ergerlijk.
Dat gebeurt steeds, daardoor ligt er een zee aan ruimte voor de tegenstander op de vleugels. Ik vind het vreemd dat Ten Hag daar nog steeds niets op gevonden heeft. Iedereen ziet het probleem toch?
Ten Hags idee is dat goals uiteindelijk in de as gemaakt worden. Daarom maakt het niet uit of de back weg is of niet. Ten Hag gaat er van uit dat de centrale verdedigers plus Alvarez de boel Centraal dichthouden. Middenvelders, eventueel de andere back of een terugsprintende Antony moeten de boel vervolgens ophouden als de bal dan op hun links- of rechtsbuitenplaats is. Afpakken hoeft zelfs niet eens, aangezien de centralen voorkomen dat er een goal valt. Op de tekentafel klopt het. Valt er een tegengoal, dan zijn "de taken niet goed uitgevoerd" of dan "worden afspraken niet nagekomen."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door 999 » di apr 12, 2022 12:54 pm

Trab schreef:
ma apr 11, 2022 3:44 pm
Jullie zijn wel erg negatief. Tot voor kort stevenden we af op het record van minste tegendoelpunten dat al een eeuwigheid op naam van Twente staat. Ook in de CL kregen we nauwelijks wat tegen. De klad is erin gekomen door blessures. Die lamzak van een Schuurs kan gewoon niet verdedigen, Rensch haalde zijn nivo van vorig jaar niet en Onana maakt ook veel fouten. Daardoor krijgen we meer kansen tegen. Niet doordat de backs zo hoog staan. Dat staan ze al het hele jaar. Benfica uit was heel naïef de 2e helft. Maar dat lag niet alleen aan Blind. Het was Timber die niks in de 16 van hun te zoeken had en daar bleef liggen.
Ben het wel eens dat het aanvallend beter moet. Zou mooi zijn als we Alvarez en Haller kunnen verkopen en er voetballend vermogen voor terugkrijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies, op dit moment gaat het minder daar domme fouten .. .Dat zag je ooit tegen Tottenham thuis en heden ( niks geleerd ) Benfica uit.Enz. Bijna identieke fouten bij de tegengoals.Spelers ineens op posities waar ze niks te zoeken hebben.

Overmoed mag ook best wat minder, tegen Cambuur en Rkc kom je met 2 - 0 voor, maar is blijkbaar weer niet genoeg.Moeten er 5 of meer worden ... Voetbal zo'n wedstrijd ( train er eens op ) lekker uit en stap met 2 - 0 van het veld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Jöhnk » di apr 12, 2022 4:43 pm

Welja, Ajax speelt al maanden als aangeschoten wild en dat komt door Rensch en Schuurs… Kop in het zand voor gevorderden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door 999 » di apr 12, 2022 4:58 pm

Al maanden nog wel ... Overdrijven is en blijft ook een kunst ...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Trab » di apr 12, 2022 5:12 pm

Jöhnk schreef:Welja, Ajax speelt al maanden als aangeschoten wild en dat komt door Rensch en Schuurs… Kop in het zand voor gevorderden.
Volgens mij kwamen we aardig uit de winterstop met Utrecht-uit 0-3, psv-uit 1-2, Heracles 3-0, Vitesse 5-0, Twente 5-0.
De klad kwam erin vanaf go ahead uit. 27 feb. Dat is 1,5 maand geleden. Daarna rkc thuis en Cambuur uit. Allemaal wedstrijden waarin Schuurs in de basis stond en Rensch ook in twee van de drie wedstrijden. Plus Onana die de nodige fouten maakt. Dus hou op met je gezever dat het al maanden slecht gaat en check de feiten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Jöhnk » di apr 12, 2022 5:48 pm

1.5 maand ben ik het mee eens, maar het waren niet alleen die wedstrijden. Je noemt zelf nota bene Timber tegen Benfica. Dus hoezo komt het allemaal door Schuurs? Wat vond je trouwens van het Volleybalblok van Pasveer?

Het met z’n allen naar voren rennen zit er best wel ingebakken (hardleers, ja). Heeft Ten Hag daar dan echt niks mee te maken?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Trab » di apr 12, 2022 8:02 pm

Jöhnk schreef:1.5 maand ben ik het mee eens, maar het waren niet alleen die wedstrijden. Je noemt zelf nota bene Timber tegen Benfica. Dus hoezo komt het allemaal door Schuurs? Wat vond je trouwens van het Volleybalblok van Pasveer?

Het met z’n allen naar voren rennen zit er best wel ingebakken (hardleers, ja). Heeft Ten Hag daar dan echt niks mee te maken?
Benfica was een incident. We speelden een prima eerste helft waarin je gewoon met 1-3 moet voorstaan. De 2e helft was een kopie van Tottenham. Allereerst doordat Ten Hag niet goed anticipeerde op de wissel Yaremchuk. Net als tegen Tottenham met Llorente. Dat blijft een zwak punt van Ten Hag. Het moeilijk kunnen anticiperen op veranderingen. En ten tweede door jeugdige overmoed van Timber. Net als de Ligt tegen Tottenham. En ja, Pasveer ging 2x de mist in bij die goals. Maar alle wedstrijden daarvoor keepte hij ijzersterk.
Ik zeg niet dat het allemaal door Schuurs komt. Ik zei dat het door blessures kwam. Niet alleen van Timber en Martinez, maar ook van Mazraoui en Pasveer. Onana maakt meer fouten dan Pasveer en organiseert zijn verdediging minder, Rensch is geen schim van vorig jaar en Schuurs is en blijft een lamzak. Als je spitsen als Engels van Sparta en de spitsen van Go Ahead en RKC al niet kan bijbenen, wat verwacht je dan? Bovendien heeft hij ook nog eens heel slecht oriëntatievermogen. Continu lopen er mensen uit z’n rug zonder dat hij het in de gaten heeft. Dus ja, ik zie wel degelijk een verband tussen onze slechte serie van de laatste wedstrijden en de vele wissels. En ben het helemaal niet eens met je stelling dat het al maanden slecht is en we met z’n allen naar voren rennen omdat het zo ingebakken is onder Ten Hag. Sterker nog: zelden een ploeg zoveel zien aanvallen met de deur op slot. We kregen niet voor niks zo weinig goals tegen. En dat met backs die als een tweede nummer 10 spelen. Dat is toch best revolutionair. Het is ook niet voor niks dat hij geprezen wordt door mensen als Gardiola, Klopp, van Gaal en dat Man United hem nu wil hebben.
Overigens benoemde je in je eerdere uitgebreide posting wel dingen waar ik het volledig mee eens ben. De selectie is tamelijk oud. Tadic en Blind waren prima aankopen, maar met Klaassen en Berghuis zijn er 2 dertigers bijgehaald die ook geen restwaarde hebben. En in de as komen we idd voetballend vermogen tekort. Alvarez is geen spelversneller en scoort bijna nooit. Gravenberch heeft een versnelling en kan kort draaien maar zet nooit een man vrij voor de keeper, laat staan dat hij scoort. En Haller is een pure afmaker en mist snelheid en technisch vermogen.
Maar je kan zo overdrijven. Ineens klopt er allemaal geen flikker van en richt Ten Hag een ravage aan. Hou op zeg. Die man heeft fantastisch werk verricht de afgelopen jaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 12, 2022 8:05 pm

999 schreef:
Trab schreef:
ma apr 11, 2022 3:44 pm
Jullie zijn wel erg negatief. Tot voor kort stevenden we af op het record van minste tegendoelpunten dat al een eeuwigheid op naam van Twente staat. Ook in de CL kregen we nauwelijks wat tegen. De klad is erin gekomen door blessures. Die lamzak van een Schuurs kan gewoon niet verdedigen, Rensch haalde zijn nivo van vorig jaar niet en Onana maakt ook veel fouten. Daardoor krijgen we meer kansen tegen. Niet doordat de backs zo hoog staan. Dat staan ze al het hele jaar. Benfica uit was heel naïef de 2e helft. Maar dat lag niet alleen aan Blind. Het was Timber die niks in de 16 van hun te zoeken had en daar bleef liggen.
Ben het wel eens dat het aanvallend beter moet. Zou mooi zijn als we Alvarez en Haller kunnen verkopen en er voetballend vermogen voor terugkrijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies, op dit moment gaat het minder daar domme fouten .. .Dat zag je ooit tegen Tottenham thuis en heden ( niks geleerd ) Benfica uit.Enz. Bijna identieke fouten bij de tegengoals.Spelers ineens op posities waar ze niks te zoeken hebben.

Overmoed mag ook best wat minder, tegen Cambuur en Rkc kom je met 2 - 0 voor, maar is blijkbaar weer niet genoeg.Moeten er 5 of meer worden ... Voetbal zo'n wedstrijd ( train er eens op ) lekker uit en stap met 2 - 0 van het veld.
Met de kennis van nu heb je natuurlijk gelijk. Maar wij als AT zouden echt wel weer wat te zeiken hebben gehad als we na de ruststanden van 2-0 tegen RKC en Cambuur de hele tweede helft niet meer ons best doen om er nog een paar te maken, “want wij zijn toch Ajax zeker?!”.

Zeiken over Ajax is een Mokumse gewoonte van alle tijden. Het hoort erbij.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door 999 » di apr 12, 2022 8:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 12, 2022 8:05 pm
999 schreef:
Trab schreef:
ma apr 11, 2022 3:44 pm
Jullie zijn wel erg negatief. Tot voor kort stevenden we af op het record van minste tegendoelpunten dat al een eeuwigheid op naam van Twente staat. Ook in de CL kregen we nauwelijks wat tegen. De klad is erin gekomen door blessures. Die lamzak van een Schuurs kan gewoon niet verdedigen, Rensch haalde zijn nivo van vorig jaar niet en Onana maakt ook veel fouten. Daardoor krijgen we meer kansen tegen. Niet doordat de backs zo hoog staan. Dat staan ze al het hele jaar. Benfica uit was heel naïef de 2e helft. Maar dat lag niet alleen aan Blind. Het was Timber die niks in de 16 van hun te zoeken had en daar bleef liggen.
Ben het wel eens dat het aanvallend beter moet. Zou mooi zijn als we Alvarez en Haller kunnen verkopen en er voetballend vermogen voor terugkrijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies, op dit moment gaat het minder door domme fouten .. .Dat zag je ooit tegen Tottenham thuis en heden ( niks geleerd ) Benfica uit.Enz. Bijna identieke fouten bij de tegengoals.Spelers ineens op posities waar ze niks te zoeken hebben.

Overmoed mag ook best wat minder, tegen Cambuur en Rkc kom je met 2 - 0 voor, maar is blijkbaar weer niet genoeg.Moeten er 5 of meer worden ... Voetbal zo'n wedstrijd ( train er eens op ) lekker uit en stap met 2 - 0 van het veld.
Met de kennis van nu heb je natuurlijk gelijk. Maar wij als AT zouden echt wel weer wat te zeiken hebben gehad als we na de ruststanden van 2-0 tegen RKC en Cambuur de hele tweede helft niet meer ons best doen om er nog een paar te maken, “want wij zijn toch Ajax zeker?!”.

Zeiken over Ajax is een Mokumse gewoonte van alle tijden. Het hoort erbij.
Voetbal verandert, misschien moeten die steeds maar zeiken en pas bij grote scores tevreden zijn ook eens een beetje mee veranderen ..

En w.b. Mokum Origineel Amsterdams: 'Waarom Mokum Mokum niet meer is? Omdat jij bent weggegaan, klootzak'

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Jöhnk » di apr 12, 2022 8:43 pm

@Trab:

Ja, volgens mij zijn we het over een aantal zaken wel eens. Daarom bevreemdt het me dat jij het terugbrengt tot een paar invallers die niet zouden voldoen. Er is wel wat meer aan de hand.

Een ravage is het nog niet. Maar als je zoveel financiële risico’s neemt en tegelijkertijd voetbal van FdB-niveau produceert dan is dat wel degelijk gevaarlijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40626
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Marillion » di apr 12, 2022 8:45 pm

De invallers zorgen er natuurlijk wel voor dat automatismen wegvallen. Als bijvoorbeeld Rensch en Schuurs opeens spelen dan heeft dat invloed op meer dan twee plaatsen.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het te makkelijk is om het helemaal op de invallers af te schuiven. Sowieso moet een trainer er rekening mee houden dat er meer dan elf spelers nodig zijn. Sterker nog. Dat roept Ten Hag zelf de hele tijd. Dan moet je ook zorgen dat de spelers 12 t/m 16 ook echt functioneren in het geheel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door 999 » di apr 12, 2022 9:00 pm

Maar het zijn toch niet voor niks babkzitters, kwalitief gewoon stukken minder dan de basisspelers.Dat zag je ook weer met Schuurs tegen Sparta , onbegrijpelijk dat iemand met zo'n lichaam zijn duels niet wist te winnen ( daar komt nu geen goal uit maar toch )
Laatst gewijzigd door 999 op di apr 12, 2022 9:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Trab » di apr 12, 2022 9:12 pm

Jöhnk schreef:@Trab:

Ja, volgens mij zijn we het over een aantal zaken wel eens. Daarom bevreemdt het me dat jij het terugbrengt tot een paar invallers die niet zouden voldoen. Er is wel wat meer aan de hand.

Een ravage is het nog niet. Maar als je zoveel financiële risico’s neemt en tegelijkertijd voetbal van FdB-niveau produceert dan is dat wel degelijk gevaarlijk.
Dat is hoe ik het zie. Cijfers liegen niet Johnk. In 23 wedstrijden 5 goals tegen. Sinds Go Ahead uit met Onana en Schuurs in basis 6 wedstrijden 10 goals tegen. Dan ligt het toch aan de invallers? Waar ligt het volgens jou aan dan?
Kijk wat het aanvallende gedeelte betreft heb je volledig gelijk. Je mist voetballend vermogen in de as. Dat brak ons in de 1e seizoenshelft ook een paar keer op tegen go ahead en Utrecht oa. Maar toen stond de verdediging nog wel als een huis.
Je opmerking over voetbal van fdb-niveau neem ik echt niet serieus. Sorry. Dat was de grote ronde achterin met tig keer terugspelen op de keeper. Daar is nu toch geen sprake van? Het is nu meer rondo rond de 16 van de tegenstander waarbij we creativiteit missen om die muur te breken. Zeker als je Antony ook moet missen.
Financiële risico’s zijn idd een zorg. Ook volledig mee eens. Ik denk nog steeds dat het te maken heeft met de wijzigingen in de CL vanaf 2024. Ze willen de boot niet missen. Maar ohwee als we de CL een keer mislopen.. dan zijn de gevolgen niet te overzien vrees ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40626
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Marillion » di apr 12, 2022 9:17 pm

Wat tegen heeft gezeten is dat we vaak meer dan één speler moesten vervangen. En dan ook nog in hetzelfde blok. Dus bijvoorbeeld Schuurs en Rensch naast elkaar. En daar stond dan ook ineens Onana achter in plaats van Pasveer.

Neemt niet weg dat we van die spelers wel meer mogen verwachten. Neem Rensch. Vorig seizoen heeft hij het uitstekend gedaan. Niemand had het over Mazraoui. Nu had hij het ontzettend moeilijk.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Sparta Rotterdam, Eredivisie, Za 09/04/2022 20:00

Bericht door Lionel » wo apr 13, 2022 8:30 am

Jöhnk schreef:
di apr 12, 2022 8:43 pm
@Trab:

Ja, volgens mij zijn we het over een aantal zaken wel eens. Daarom bevreemdt het me dat jij het terugbrengt tot een paar invallers die niet zouden voldoen. Er is wel wat meer aan de hand.

Een ravage is het nog niet. Maar als je zoveel financiële risico’s neemt en tegelijkertijd voetbal van FdB-niveau produceert dan is dat wel degelijk gevaarlijk.
Dit dus. Timber en wellicht Mazraoui verbloemden misschien veel. En dat is kwalijk.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie