AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo okt 05, 2022 7:36 am

Helemaal eens. Daarnaast zien we nu overigens pas hoe hard we Martinez missen; verdedigend was ie sterk, maar aan de bal ook. Bassey ziet er, als ie de bal krijgt, met de week meer uit als een wisselspeler van Schubbekutteveen 6. Timber speelt al weken verstoppertje en deelt mee in de malaise. Met als gevolg een kansloze uittrap van Pasveer op een willekeurige speler van de tegenstander, want voorin wint niemand meer een duel lijkt het wel.

Enige die overeins bleef gisteravond was m.i. Taylor (waarom werd die gewisseld?! En waarom als je met 10 man komt te staan Timber?!) en een beetje Bergwijn.

Schreuder krijgt ze niet aan het voetballen. Hij is Marcel Keizer 0.5.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo okt 05, 2022 7:36 am

Helemaal eens. Daarnaast zien we nu overigens pas hoe hard we Martinez missen; verdedigend was ie sterk, maar aan de bal ook. Bassey ziet er, als ie de bal krijgt, met de week meer uit als een wisselspeler van Schubbekutteveen 6. Timber speelt al weken verstoppertje en deelt mee in de malaise. Met als gevolg een kansloze uittrap van Pasveer op een willekeurige speler van de tegenstander, want voorin wint niemand meer een duel lijkt het wel.

Enige die overeins bleef gisteravond was m.i. Taylor (waarom werd die gewisseld?! En waarom als je met 10 man komt te staan Timber?!) en een beetje Bergwijn.

Schreuder krijgt ze niet aan het voetballen. Hij is Marcel Keizer 0.5.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34394
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Ramona » wo okt 05, 2022 7:46 am

WAT :frusty.gif:


EEN :tranen.gif:


AFGANG!!! :sad.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Toppie » wo okt 05, 2022 7:54 am

Ramona schreef:
wo okt 05, 2022 7:46 am
WAT :frusty.gif:


EEN :tranen.gif:


AFGANG!!! :sad.gif:
Een hele slechte film met een waardeloos einde, de trainers analyse :excited.gif:

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Mano » wo okt 05, 2022 7:58 am

Trab schreef:
wo okt 05, 2022 4:55 am
LucaS schreef:Ik volg ajax nu 50 jaar intensief, maar een 1-6 kan ik me niet herinneren. Ik kan me niet voorstellen dat dit het slechtste Ajax is in 50 jaar
Precies. Zo slecht is dit Ajax nou ook weer niet. Er gaan alleen dingen mis die gewoon trainbaar zijn. Ajax staat bekend om zijn spel in balbezit, maar de opbouw lijkt nergens op. De 2 centralen blijven maar op een kluitje achterin staan dicht op Pasveer, waardoor de spits steeds kan doorjagen op Pasveer en hij gedwongen wordt een lange bal te spelen. Ga nou eens breed staan met je centralen en laat een middenvelder er tussenkomen om vandaar uit door te voetballen naar de backs. Dit voorkomt ook doorjagen van de spits op Pasveer en het steeds spelen van lange ballen.
De organisatie bij corners tegen is ook gewoon trainbaar. We worden bij de 1-2 verrast door een korte corner. Niemand die het door heeft en Tadic en Berghuis die ruziën wie er naar toe moet. In het 5 meter gebied staat ook bijna niemand. Hoe kan je zo corners verdedigen? Kijken ze geen beelden van de tegenstander?
En waar is ons eigen drukzetten gebleven? Bergwijn die regelmatig in zijn eentje druk zet. Hoe is dat mogelijk? Ze konden er zo makkelijk onderuit voetballen. Zou die lange Koreaan nou zo geweldig aan de bal zijn? Als je er geen druk op zet kom je er nooit achter. We zijn verslagen door onze eigen wapens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Helemaal mee eens.

Dit is direct te wijten aan de coach.

Je kan het Bassey en Timber amper kwalijk nemen want ze hebben 0 afspeelmogelijkheden.
Blind en rench staan bij de middenlijn en zijn niet aan te spelen. Alvarez komt naar de bal met een man in zijn nek.
de andere 2 middenvelders staan erbij en kijken erna. De 3 voorin hebben in deze fase al helemaal geen inzet en een lange bal kunnen ze niet winnen.

collectief druk zetten, complete mislukking.
Ik zag op een gegeven moment wel collectief druk, toen kwam de rechtsbuiten vrij en waar was blind? Die kon het niet belopen en bleef dus achterin hangen.
Daarna zag je steeds vaker dan anderen ook geen druk gingen zetten. Wat ik snap!! het heet namelijk collectief druk zetten.

Dit is echt de coach z'n inbreng. Deze jongens kunnen echt wel voetballen. Je moet het ze alleen wel goed voorkauwen.

Er zijn een paar ouwe rotten die echt even mogen banken. Die spelen met een beperking en de tegenstander speelt in op die beperking.
Het gat in de rug van blind, welke er al 5 jaar ligt. Werd door EtH gedekt door snel en stevig druk te zetten waardoor men geen tijd had om die opening te vinden.


Ik ben wel van mening dat Schreuder mag gaan. Je zag tijdens de wedstrijd dat hij geen oplossing had. In de rust NIKS veranderd.
terwijl je duidelijk geen grip hebt. Hoezo kan je dan niet denken: HET MOET ANDERS
echt brevet van onvermogen. Heel snel dumpen/vervangen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Thijs » wo okt 05, 2022 8:07 am

Wat was dit afgrijselijk om mee te maken zeg. Kan deze moeilijk verteren merk ik..
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Alexander » wo okt 05, 2022 8:35 am

Ongekend gênante vertoning. Helemaal met de wetenschap dat de selectie van Napoli de helft heeft gekost van de selectie van Ajax. De top bij Ajax is rot, en dat druipt verder naar beneden. De manier hoe Overmars is 'vervangen' is lachwekkend. De keuze voor Schreuder was vooraf al discutabel, maar blijkt een grote blunder te zijn. Maar goed, wie gaat de beslissing nemen om hem te ontslaan?

De selectie van Ajax is matig, maar niet zo slecht als ze dit seizoen spelen. Sterkhouders van vorig jaar herken je niet meer terug. Maar wat blijft het zonde dat Ajax een shitload aan transfergeld heeft uitgegeven aan middelmaat als Bassey, Bergwijn en Wijndal.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door zeux » wo okt 05, 2022 8:42 am

Helemaal eens dat Blind verdedigend niet meer kan.

Maar wie in dit elftal gaat de connectie tussen verdediging en aanval maken? Wie doet de inspeelpass, de 'voorassist', het slimme balletje richting de zestien? Ik zie die speler niet. Wat Blind ook allemaal fout doet (te traag, te laat, te vaak op teveel meters verdedigen), zowel gisteren als tegen Go Ahead was hij wel zo ongeveer de enige speler die een bal met enig gevaar bij een speler voorin kreeg. Dat spelinzicht en die snelheid van denken zie ik eigenlijk bij geen een andere speler terug. Dus Blind banken prima, maar hoe los je de aanvalsopzet op?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Mano » wo okt 05, 2022 8:44 am

oh ja, nu is gelijk de hele club rot en hebben we alleen maar middelmaat.
nog effe en het stadion heeft betonrot. :excited.gif:

wel gewoon even realistisch blijven. Met goede tactiek/spelinzicht van een coach had je hier wellicht verloren maar geen oorwassing gehad.
Deze jongens kunnen stuk voor stuk prima voetballen en zouden elk team in de eredivisie op een hoopje moeten spelen.

Door slecht coaching en onvrede, is dit team geen schim van zichzelf. Daar is maar 1 persoon verantwoordelijk voor, Schreuder.


bijzonder dat er vanuit de Telegraaf nog niet om zijn ontslag is gevraagd :smallgrin.gif:
zeker bang om hun bron te verliezen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Mano » wo okt 05, 2022 8:48 am

Zeux schreef:
wo okt 05, 2022 8:42 am
Helemaal eens dat Blind verdedigend niet meer kan.

Maar wie in dit elftal gaat de connectie tussen verdediging en aanval maken? Wie doet de inspeelpass, de 'voorassist', het slimme balletje richting de zestien? Ik zie die speler niet. Wat Blind ook allemaal fout doet (te traag, te laat, te vaak op teveel meters verdedigen), zowel gisteren als tegen Go Ahead was hij wel zo ongeveer de enige speler die een bal met enig gevaar bij een speler voorin kreeg. Dat spelinzicht en die snelheid van denken zie ik eigenlijk bij geen een andere speler terug. Dus Blind banken prima, maar hoe los je de aanvalsopzet op?
EtH had een stijl 'verzonnen' waarbij de minpunten van Blind werden opgevangen.
van Gaal doet dat ook ( 5 verdedigers)

Schreuder niet.
Schreuder ziet dat Tadic nergens rendeert als op linksbuiten maar blijft hem overal en nergens zetten, behalve op de bank.
EtH liet Tadic ook altijd staan maar tenminste wel op zijn beste positie.
Brobbey speelt prima, wordt vervangen door Kudus, die scoort en nu is Brobbey bankzitter die 5min krijgt. :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Jöhnk » wo okt 05, 2022 9:05 am

Bij Ajax kun je niet met vijf verdedigers spelen, en die stijl van Ten Hag was eerlijk gezegd ook niet langer houdbaar.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Mano » wo okt 05, 2022 9:14 am

Jöhnk schreef:
wo okt 05, 2022 9:05 am
Bij Ajax kun je niet met vijf verdedigers spelen, en die stijl van Ten Hag was eerlijk gezegd ook niet langer houdbaar.
klopt
de vraag is: is Blind nog langer houdbaar op die positie
weegt zijn positieve inbreng nog op tegenover zijn minpunten



btw, ik denk trouwens dat als Wijndal speelt wij om Blind gaan smeken.
maar dat is nog niet bevestigd :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Yopii » wo okt 05, 2022 9:26 am

Ik kan me niet heugen dat we zo voor schut hebben gestaan.

:blush.gif: :blush.gif:

Mevrouw Yopii gisteravond om vijf voor negen: 'Moet je niet kijken? Dit heb ik nog nooit meegemaakt.'

Dat het mis zou gaan, zag je van mijlenver aankomen. Als het tegen AZ en GAE niet eens lukt, dan heb je in de CL niets te zoeken.

Het elftal brak in tweeën, de ene helft liep voor te kloten, de rest had zijn vinger in de dijk, maar helaas stond het water een beetje hoog.

Los van personen: je kunt op dit niveau niet spelen met een driemansverdediging + een middenveld waarvan er twee naar voren rennen + aanvallers die alleen aan hun eigen glorie denken. Het teamverband was ver te zoeken.

De rol van Blind is al genoemd. Zelf Zeux ziet nu dat zijn verdedigende inbreng ver beneden peil is. I rest my case. Zijn aanvallende inbreng vind ik ook wel meevallen. HIj mist simpelweg de dynamiek om op het middenveld te spelen. Je zag gisteren dat Taylor zich als enige op het middenveld min of meer staande wist te houden. Dat is niet voor niets, hij is in beweging.

Tadic moet je gewoon op zijn eigen positie zetten.

Waar zijn nou die geweldige verdedigende patronen waarvoor die Duitse assistent is aangetrokken? Ik zie voorzetten op niemand en pogingen om tot op de doellijn te combineren. :confused.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door zeux » wo okt 05, 2022 9:33 am

Yopii schreef:
wo okt 05, 2022 9:26 am
De rol van Blind is al genoemd. Zelf Zeux ziet nu dat zijn verdedigende inbreng ver beneden peil is. I rest my case. Zijn aanvallende inbreng vind ik ook wel meevallen. HIj mist simpelweg de dynamiek om op het middenveld te spelen. Je zag gisteren dat Taylor zich als enige op het middenveld min of meer staande wist te houden. Dat is niet voor niets, hij is in beweging.
Zeux heeft dat nooit ontkent. Zeux krijgt alleen geen rode waas in zijn ogen als hij de naam 'Blind' ziet. Yopii wel.
Als je alle passes en aanvallende inbreng van Blind absoluut niet wìlt zien, dan houdt het wel op.
Over Blind is met jou simpelweg niet te praten omdat je die zo ontzettend diep haat, dat je nul zicht meer op zijn functioneren hebt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door De Dominee » wo okt 05, 2022 9:38 am

Het was dramatisch gisteren en tegen Liverpool natuurlijk. Compleet weggespeeld twee keer. Wel met de kanttekening dat Napoli dit jaar extreem sterk is en Liverpool de afgelopen 5 jaar 3 keer in de finale van de CL stond natuurlijk.

Neemt niet weg dat Schreuder twee keer een hele wedstrijd totaal niet ingrijpt. Hij verandert niets op het veld, brengt geen andere spelers in. Hij ziet de oplossing niet, als hij het probleem al ziet. Houdt vast aan spelers en patronen die aantoonbaar niet werken. Durft vedettes als Blind en Tadic niet te passeren.

Exit Schreuder is onvermijdelijk. Het lijkt wachten op een beschikbare kandidaat (Bosz, Hjulmand). Maar deze selectie is niet zo slecht als nu lijkt. Andere trainer, andere accenten en een logische opstelling en we worden 'gewoon' kampioen en doen leuk mee in de EL. Volgend jaar repareren en weer overwintering CL proberen te halen. Meer jeugd doorschuiven, de bank moet gevuld zijn met talenten en bij vertrek eerst intern kijken.

Tegelijkertijd moeten we beseffen dat we de afgelopen jaren enorm verwend zijn. Dat is niet normaal voor Ajax. Paar mindere jaren (Europees) zou niet vreemd zijn.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13326
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Nihad » wo okt 05, 2022 9:45 am

Er is niks mis met de selectie. Nee, het is geen Europese top, maar je hoeft er ook niet zo kansloos te verliezen als gisteren. Zelfs onder FdB gingen we thuis in de CL niet zo kansloos onderuit en die moest het doen met spelers als Moisander, Veltman en van Rhijn.

Nee, dit is puur en zuiver op het conto te schrijven van de trainer.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door zeux » wo okt 05, 2022 9:46 am

Mano schreef:
wo okt 05, 2022 8:48 am
Zeux schreef:
wo okt 05, 2022 8:42 am
Helemaal eens dat Blind verdedigend niet meer kan.

Maar wie in dit elftal gaat de connectie tussen verdediging en aanval maken? Wie doet de inspeelpass, de 'voorassist', het slimme balletje richting de zestien? Ik zie die speler niet. Wat Blind ook allemaal fout doet (te traag, te laat, te vaak op teveel meters verdedigen), zowel gisteren als tegen Go Ahead was hij wel zo ongeveer de enige speler die een bal met enig gevaar bij een speler voorin kreeg. Dat spelinzicht en die snelheid van denken zie ik eigenlijk bij geen een andere speler terug. Dus Blind banken prima, maar hoe los je de aanvalsopzet op?
EtH had een stijl 'verzonnen' waarbij de minpunten van Blind werden opgevangen.
van Gaal doet dat ook ( 5 verdedigers)
Ja, zoiets moet het zijn, waardoor bijv Bassey altijd in de ruimte achter Blind moet staan als die oprukt naar voren.
Maar ook dan blijf je kwetsbaar bij een doorbraak. En als de andere backs dan ook gaan kloten - zoals gisteren - gaan de sluizen open.

De meerwaarde van Blind zit eigenlijk vooral op 2/3 van het veld en dan is het natuurlijk de vraag of je hem voor die specifieke rol nog in het elftal moet houden.
En je kunt vrijwel altijd de bal bij hem kwijt, waarna hij vaak een speler van dezelfde kleur weet te vinden. Dat is ook niet alle spelers gegeven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13326
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Nihad » wo okt 05, 2022 9:50 am

Blind kan gewoon niet meer in 4 mans verdediging. Hij is te traag geworden en dat zal alleen maar erger worden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Yopii » wo okt 05, 2022 9:55 am

Zeux schreef:
wo okt 05, 2022 9:33 am
Yopii schreef:
wo okt 05, 2022 9:26 am
De rol van Blind is al genoemd. Zelf Zeux ziet nu dat zijn verdedigende inbreng ver beneden peil is. I rest my case. Zijn aanvallende inbreng vind ik ook wel meevallen. HIj mist simpelweg de dynamiek om op het middenveld te spelen. Je zag gisteren dat Taylor zich als enige op het middenveld min of meer staande wist te houden. Dat is niet voor niets, hij is in beweging.
Zeux heeft dat nooit ontkent. Zeux krijgt alleen geen rode waas in zijn ogen als hij de naam 'Blind' ziet. Yopii wel.
Als je alle passes en aanvallende inbreng van Blind absoluut niet wìlt zien, dan houdt het wel op.
Over Blind is met jou simpelweg niet te praten omdat je die zo ontzettend diep haat, dat je nul zicht meer op zijn functioneren hebt.
:excited.gif:

Dat slaat werkelijk nergens op. Ik haat die jongen helemaal niet. Ik vind hem alleen niet zo goed.

Zijn inspeelpasses zijn oké, maar we hebben het niet over Kevin de Bruyne. Verdedigend valt hij wekelijks door de mand.

Als je dat niet ziet... :confused.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door zeux » wo okt 05, 2022 10:03 am

Yopii schreef:
wo okt 05, 2022 9:55 am

Dat slaat werkelijk nergens op. Ik haat die jongen helemaal niet. Ik vind hem alleen niet zo goed.
Ach hou op. Tot in het diepst van je hart. Ik heb je nog nooit, nog nooit, één ding horen zeggen dat positief was over Blind. Nog nooit. En àls je niet anders kan dan erkennen dat hij iets 'goeds' heeft gedaan, dan volgt daarachter steevast een sneer, een negatieve side remark, een tendentieuze 'maar' of iets anders dat het eventueel 'positieve' onderuit schopt.
Het is pathetisch.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13326
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Nihad » wo okt 05, 2022 10:07 am

Doe is even normaal Zeux.

Joey haat niemand en zeker DB niet. Hij constateert, zoals de meeste hier, dat DB niet geschikt is voor de positie waarop hij speelt en dat hij het niveau niet heeft voor Ajax.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door Toppie » wo okt 05, 2022 10:11 am

Je moet wel Blind zijn om dat niet te zien :smallgrin.gif: Kom op man Blind speelt een pass in en wordt in de omschakeling overlopen gisteren wel tig x :aai.gif: Zijn manco is gewoon snelheid en dat ligt nu elke week de tegenstanders bloot
Ik heb een TV gekocht met 200 Hz verversing van het beeld bij Blind staat die nog op 50hz :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door zeux » wo okt 05, 2022 10:15 am

Nihad schreef:
wo okt 05, 2022 10:07 am
Doe is even normaal Zeux.

Joey haat niemand en zeker DB niet. Hij constateert, zoals de meeste hier, dat DB niet geschikt is voor de positie waarop hij speelt en dat hij het niveau niet heeft voor Ajax.
Volgens mij is iedereen het er over eens dat Blind op linksback niet meer kan. Ik ook. Daar gaat het dus niet over. En daar gaat mijn observatie over Yopii ook niet over.

Het gaat er om dat hij nog nooit iets van Blind zonder negatieve side remark 'goed' heeft gevonden.

Tenzij jij ook vindt dat Blind in zijn hele Ajax-carrière nog nooit iets gewoon 'goed' heeft gedaan, vind ik dat pathetisch.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door zeux » wo okt 05, 2022 10:20 am

Toppie schreef:
wo okt 05, 2022 10:11 am
Je moet wel Blind zijn om dat niet te zien :smallgrin.gif: Kom op man Blind speelt een pass in en wordt in de omschakeling overlopen gisteren wel tig x :aai.gif: Zijn manco is gewoon snelheid en dat ligt nu elke week de tegenstanders bloot
Kunnen jullie eigenlijk wel lezen?

Dat is precies wat ik schrijf.
En een paar posts hierboven vraag ik mij af wie die rol van de inspeelpasses in het huidige elftal moet overnemen, wanneer je Blind - terecht - het elftal uit mikt, omdat hij op LB niet meer kan.

Zo vermoeiend dit.

Het blijkt op AT echt niet meer mogelijk om maar 'iets' positiefs te zeggen over Blind. Maar het één sluit het ander niet uit. Je kunt volledig falen op LB en toch met (inspeel)passes in de opbouw van waarde zijn voor een elftal. Helaas is dat gezichtspunt al niet meer mogelijk als het over Blind gaat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58783
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Napoli; 4 oktober 21.00 Champions League

Bericht door 999 » wo okt 05, 2022 10:23 am

Spelers die tot voor kort gewoon leverden, met hun beperkingen ( en die kun je bij elke speler bij ons vinden ) en dat is dan de reden waarom het nu 4 wedstrijden niet loopt.Er is maar 1 reden waarom het niet loopt, Schreuder.Traningen zouden een afspiegeling moeten zijn van de tactiek die je gaat hanteren tegen een tegenstander.Nou ik gisteren geen tactiek terug gezien waar je kon uit op maken dat Schreuder zijn spelers had ingesteld op Napoli. Want ondanks dat men altijd roept " je moet van eigen kracht uit gaan " probeer je toch de sterke en minpunten van je tegenstander op te zoeken.Niet tegen Liverpool, Az, GA, of Napoli. Dat merk je ook naderhand bij Schreuder, tis steeds hetzlefde riedeltje wat je hoort.Marcel Keizer gelul.

Je vraagt je dus hardop af : Wat doen ze op de traningen, wat krijgen ze voorgeschoteld door Schreuder ?. Daarnaast kunnen we wel weer tig pagina's lullen over Blind , Rensch, Tadic, Bassey enz. maar de spelers voeren de tactiek uit die door deze trainer is bedacht.Moeten backs hoog staan, gaan ze hoog staan.Moeten Bassey en Timber dicht bij elkaar staan is dat dus de trainer, want anders zou ie dus moeten ingrijpen de 1e keer als het ( weer ) gebeurt.

Daarbij ik blijf het dus vreemd vinden dat een speler Tadic met zulke stats , dat zijn positie wordt over genomen door een speler met stats ??.Die linkerkant is jaren ons "paradepaardje " geweest.Met gebreken, maar dat weten we, maar het functioneerde gewoon.Overigens, elke kant , ook de door hier geroemde rechterkant had zijn gebreken als b.v. Antony weer na liet om mee te verdedigen.

Wat we nu ook zien is wat we onder Ten Hag ook hebben gezien, daar duurde het ook een poos voordat het kwartje viel, was Martinez nu middenvelder of laatste man enz. alleen had ik daar wel het idee/gevoel ( door wat je ziet en hoort van de trainer ) dat het goed zou komen, dat gevoel heb ik nu dus niet ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo okt 05, 2022 10:28 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie