Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Mano » wo nov 09, 2022 11:15 pm

Klopt, discipline is weg. Wil om voor elkaar te werken, automatisme, diepgang, druk zetten. Etc
Allemaal pleite. Komt door een trainer die er geen team van smeed en geen idee heeft. Dan denken spelers voor zichzelf en krijg je dit.

Het is een fucking rondo als onder fdb met dat verschil dat spelers beter zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 09, 2022 11:18 pm

Trab schreef:
Mano schreef:Als het achterin ruk staat, is dat toch echt trainbaar. Restverdediging is 0,0

Er staat geen team en dat komt volledig door de trainer.


Ik verwacht voor het WK een trainer wissel anders weet ik echt niet meer. Maakt me geen hol uit wie interim wordt. Alles beter dan E.T
Bij Ten Hag was goed niet goed genoeg. Die eiste sprints in volle intensiteit. Als je Timber dit seizoen ziet.. Die zit gewoon te wandelen. Gaat pas rennen als het leed al geschied is. Idem voor Taylor. Dat is discipline. Die is er totaal niet meer onder Schreuder. Iedereen doet maar wat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En de grinta is, zoals gevreesd, volledig uit het elftal verdwenen.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Mano » wo nov 09, 2022 11:21 pm

Ook inderdaad.


Schreuder verstopt zich achter ‘ de kansen’ maar hoe kinderlijk eenvoudig we de tegengoals incasseren hoor je niks over. Dat we de laatste minuten niet eens de bal hebben en we moeten jagen is ook belachelijk. Jagen, we weten niet eens meer hoe.

Allemaal vakkundig eruit gesloopt door AS
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door 999 » wo nov 09, 2022 11:23 pm

Mhhh bij Vandaag Inside zeggen ze dat Schreuder ?? ( of Blind ?? ) ( dat kan ik er niet goed op uit maken ) maar met twee mensen in het team " praat " !?!?!? ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door peter » wo nov 09, 2022 11:27 pm

Vonden we het niet dramatisch? Ik vond het qua aanvalspel echt zo gigantisch stroperig. Kudus krijgt wel een aantal kansen, maar is geen spits hè. Soms geniaal, maar nu dus als spits gewoon helemaal volledig klote.

Blind is qua moraal ook geknakt. Breng hem dan maar niet meer in.

Los van de restverdediging maak ik me grote zorgen over de opbouw. Bassey was van het niveau Rangers. Daar mag je gewoon 10-15x per jaar verschrikkelijk zijn.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door elliquido » wo nov 09, 2022 11:40 pm

We hebben ongeveer net zoveel verliespunten als vorig jaar :ajaxsmiley.gif:

Verder is het commentaar hier wel een blinde eenzijdigheid richting trainer. Valt tegen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 09, 2022 11:55 pm

elliquido schreef:
wo nov 09, 2022 11:40 pm
We hebben ongeveer net zoveel verliespunten als vorig jaar :ajaxsmiley.gif:

Verder is het commentaar hier wel een blinde eenzijdigheid richting trainer. Valt tegen.
Kun je dat laatste uitleggen? De trainer heeft deze ploeg al bijna 5 maanden (!) onder zijn hoede, en het wordt met de week slechter, terwijl hij loopt te verkondigen dat het allemaal eigenlijk wel prima is. Wat is blind of eenzijdig aan de kritiek daarop?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Wouter » wo nov 09, 2022 11:59 pm

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind die Bassey gewoon heel slecht voor Ajax. Verspeelde de bal ook weer klungelig aan Sankoh in de slotfase.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Nihad » do nov 10, 2022 12:09 am

Alles was slecht bij Ajax, Wouter. Dit doet denken aan de tijden onder mensen als Keizer, Wouters en Adriaanse. Er klopt helemaal niks van dit Ajax. Dan lijken spelers slechter dan ze zijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Wouter » do nov 10, 2022 12:28 am

Mwah, nee, die Bassey is gewoon matig in de opbouw.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door 999 » do nov 10, 2022 12:38 am

Dan moet je gewoon doen wat Blind deed, hem overslaan in de opbouw.En vervolgens zeg je tegen hem dat ie degene is die lekker " achterin" blijft , dat dat zijn 1e prioriteit is, zelfde voor Timber want 1 Timber in de aanval heeft ook geen functie/nut ..

De kansen waren meestal schoten , toeval en op 3 meter dekken .Het is echt niet te begrijpen dat een elftal zo slecht als Vitesse 2 goals kan maken, zelfs bijna 3 ..

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Wouter » do nov 10, 2022 12:43 am

Bero had eerder ook nog een kans.

Tja, Ajax is gewoon kwetsbaar voor counters. Cocu had goed gezien dat hij Manhoef moest opstellen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door 999 » do nov 10, 2022 1:00 am

Kwetsbaar in counters ?, mwahh, als je beide centeale verdedigers ieder bijna bij de cornervlag staan is elk elftal kwetsbaar ..

Maar goed als Taylor kruist is ophouden Manhoef en einde aanval ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 10, 2022 6:53 am

Deze wedstrijd wordt normaal gesproken met minimaal 5-2 gewonnen, gezien de kansen.

Psychologie van de koude grond: het team heeft niet genoeg leiders in het elftal, waardoor een coach (Schreuder) die zijn spelers vrijheid geeft, niet goed functioneert. Dan zie je geen volle sprints terug, geen aanspreekcultuur. Dan werkt een coach die er bovenop zit (EtH) veel beter. De groep gaat van een ‘directieve’ leidingsstijl naar een zelfsturende groepsdynamiek. Dat opgeteld met het inleveren van kwaliteiten (ook bijvoorbeeld Martinez was behalve een goede voetballer, ook iemand die er bovenop zat). En dan zijn de leiders die we nog hadden (Tadic en Blind) kwalitatief aan het terugvallen. Ook dat is groepsproces: dan wordt er veel minder geaccepteerd vanaf deze kant.

Oftewel de groep kan niet omgaan met de vrijheid die Schreuder geeft en gebrek van leiders in het team. Dat is inclusief teammanagement. Ook daar zie ik geen echte leiders rondlopen (VD Sar, assistenten). De enige die ze ook op de flikker gaf, hebben ze afgedankt.

Maar goed, zoals ik al schreef, psychologie van de koude grond en van een grote afstand (buitenkant).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Lionel » do nov 10, 2022 7:27 am

999 schreef:
do nov 10, 2022 1:00 am
Kwetsbaar in counters ?, mwahh, als je beide centeale verdedigers ieder bijna bij de cornervlag staan is elk elftal kwetsbaar ..

Maar goed als Taylor kruist is ophouden Manhoef en einde aanval ..
Eens en eens. De eerste goal stond het gewoon nog prima. Maar lulletje Taylor wandelde lekker..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Trab » do nov 10, 2022 9:19 am

Lionel schreef:
999 schreef:
do nov 10, 2022 1:00 am
Kwetsbaar in counters ?, mwahh, als je beide centeale verdedigers ieder bijna bij de cornervlag staan is elk elftal kwetsbaar ..

Maar goed als Taylor kruist is ophouden Manhoef en einde aanval ..
Eens en eens. De eerste goal stond het gewoon nog prima. Maar lulletje Taylor wandelde lekker..
Nou, ik vond de rol van Timber ook discutabel. Die verspeeld de bal en gaat niet meteen volle sprint erachteraan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Trab » do nov 10, 2022 9:19 am

Ajaciedjuh schreef:Deze wedstrijd wordt normaal gesproken met minimaal 5-2 gewonnen, gezien de kansen.

Psychologie van de koude grond: het team heeft niet genoeg leiders in het elftal, waardoor een coach (Schreuder) die zijn spelers vrijheid geeft, niet goed functioneert. Dan zie je geen volle sprints terug, geen aanspreekcultuur. Dan werkt een coach die er bovenop zit (EtH) veel beter. De groep gaat van een ‘directieve’ leidingsstijl naar een zelfsturende groepsdynamiek. Dat opgeteld met het inleveren van kwaliteiten (ook bijvoorbeeld Martinez was behalve een goede voetballer, ook iemand die er bovenop zat). En dan zijn de leiders die we nog hadden (Tadic en Blind) kwalitatief aan het terugvallen. Ook dat is groepsproces: dan wordt er veel minder geaccepteerd vanaf deze kant.

Oftewel de groep kan niet omgaan met de vrijheid die Schreuder geeft en gebrek van leiders in het team. Dat is inclusief teammanagement. Ook daar zie ik geen echte leiders rondlopen (VD Sar, assistenten). De enige die ze ook op de flikker gaf, hebben ze afgedankt.

Maar goed, zoals ik al schreef, psychologie van de koude grond en van een grote afstand (buitenkant).
Dat heb je prima beschreven. Zo zie ik het ook Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Lionel » do nov 10, 2022 9:26 am

Trab schreef:
do nov 10, 2022 9:19 am
Lionel schreef:
999 schreef:
do nov 10, 2022 1:00 am
Kwetsbaar in counters ?, mwahh, als je beide centeale verdedigers ieder bijna bij de cornervlag staan is elk elftal kwetsbaar ..

Maar goed als Taylor kruist is ophouden Manhoef en einde aanval ..
Eens en eens. De eerste goal stond het gewoon nog prima. Maar lulletje Taylor wandelde lekker..
Nou, ik vond de rol van Timber ook discutabel. Die verspeeld de bal en gaat niet meteen volle sprint erachteraan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omdat hij ziet dat Taylor er loopt. Maar Taylor wandelt echt de hele tijd. Bizar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door 999 » do nov 10, 2022 9:48 am

Trab schreef:
do nov 10, 2022 9:19 am
Lionel schreef:
999 schreef:
do nov 10, 2022 1:00 am
Kwetsbaar in counters ?, mwahh, als je beide centeale verdedigers ieder bijna bij de cornervlag staan is elk elftal kwetsbaar ..

Maar goed als Taylor kruist is ophouden Manhoef en einde aanval ..
Eens en eens. De eerste goal stond het gewoon nog prima. Maar lulletje Taylor wandelde lekker..
Nou, ik vond de rol van Timber ook discutabel. Die verspeeld de bal en gaat niet meteen volle sprint erachteraan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat wil dan niet zeggen Trab dat Taylor niet zijn ding moet doen , kruisen , ophouden, einde Manhoef ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door 999 » do nov 10, 2022 10:00 am

Gewoon voor jezelf eventjes kijken welke spelers stappen of stapjes maakt onder Schreuder .. Kan er niet 1 op noemen, zelfs Bassey maakte onder Gio stapjes .. ik bedoel maar ..

Zijn bijna 2 dezelfde tegen goals voor rust na rust , dus wat heeft Schreuder in de rust dan gezegd tegen de achterste linie ? .. Ga nog dieper in de zestien van Vitesse staan ?. Lol. .

Kijk bij dev2e goal eens waar Bassey staat b.v. gehaald als slot op de deur

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Jinne » do nov 10, 2022 10:21 am

Waarom is Grillitsch gehaald? Kan die niet als voetballende CV erbij achterin ipv Bassey? En waarom qua Sanchez er in godsnaam in?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door Alexander » do nov 10, 2022 10:54 am

Je mag Bassey niet veroordelen op basis van zijn transferprijs. Maar dit moet toch wel de slechtste CV ooit zijn die bij Ajax structureel in de basis staat, toch? Dat hij niet kan opbouwen wisten we al. Maar hij maakt ook verdedigend de ene na de andere ketser. Wat een prutser is dat zeg.

Je mag er nu toch wel vanuit gaan dat de directie voldoende weet? Ik hoor Schreuder alleen maar zeggen dat het elftal in ontwikkeling is. Dat zal wel zo zijn, maar wel een ontwikkeling in de lijn omlaag. Het wordt week op week slechter.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door peter » do nov 10, 2022 11:00 am

999 schreef:
do nov 10, 2022 1:00 am
Kwetsbaar in counters ?, mwahh, als je beide centeale verdedigers ieder bijna bij de cornervlag staan is elk elftal kwetsbaar ..

Maar goed als Taylor kruist is ophouden Manhoef en einde aanval ..
Snap hier ook niets van. Taylor kijkt een aantal keren achterom en bedenkt nog steeds niet dat hij gewoon zonder gevaar ook kan kruisen. Komt bij dat het een vrij moeilijke hoek is, maar bij Pasveer is dit dus ook gewoon weer een goal. Hebben we ooit een trainer gehad met zo'n slechte restverdediging?

Ik was er even niet bij tegen Excelsior, maar ik kan me niet heugen dat ik een streak van 1-6, 0-3, 1-2 en 2-2 in de Arena heb gehad.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door peter » do nov 10, 2022 11:06 am

Ik moet wel zeggen dat ik die Lucca wel een fenomeen vind, hoor. Past totaal niet bij het spelletje bij Ajax en krijgt de grootste ziekenhuis ballen te verwerken, maar die 2-2 is toch wel fraai getimed en met recht een knappe goal. Ook grappig dat nota bene Blind die bal dan weer geeft.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Vitesse; woensdag 9 november 20:00, Eredivisie

Bericht door raymon » do nov 10, 2022 11:57 am

Het elftal staat stijf van de zenuwen. Bijna iedere bal wordt of te hard, te zacht, met een stuit ingespeeld. Dan kun je uiteraard nooit het spel versnellen, makkelijk verleggen en de kans op een fout is vele malen groter (zoals je kan zien). Je kan geen positie spel spelen en alles zakt als een pudding in elkaar. En dat zie je duidelijk terug op het veld. En dat het team geen vertrouwen heeft komt hoogstwaarschijnlijk omdat ze niet meer de strakke hand van TH hebben. Vorig seizoen waren patronen duidelijk, ging ook niet altijd goed, maar er was altijd om op terug te vallen. Nu doen ze maar wat.

Dan zijn er ook een aantal spelers heel erg uit vorm. Wat Timber dit seizoen doet weet ik niet. Dat is niet alleen maar de schuld van de trainer. Misschien dat hij gefrustreerd is dat hij niet weg mocht? Maar zijn spel is echt dramatisch. Zoveel fouten die direct leiden tot tegendoelpunten en het lijkt wel of 't hem niets doet. Alvarez idem dito hoewel die er in ieder geval nog weleens wat grinta bijvoegd. En Blind is duidelijk minder dan vorig jaar.

Overigens vond ik Bassey juist een stijgende lijn te pakken hebben de laatste weken, al was hij gisteren ook dramatisch.

In principe kan een wedstrijd zoals gisteren gebeuren. Je moet in korte tijd met 2-0 voor staan, je geeft zelf de 1-1 weg (Taylor?????) en maakt niet de tien doelrijke kansen die je krijgt. Probleem is dat een team in vorm ook zo'n avond kan hebben, maar dit team verspeelt punten omdat ze zo verkrampt spelen en dan moet je echt iemand anders voor de groep zetten. Blijkbaar kan Schreuder zijn visie niet overbrengen op deze groep.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie