Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Lionel » ma jan 16, 2023 11:23 am

ferry schreef:
ma jan 16, 2023 11:00 am
Lionel schreef:
ma jan 16, 2023 9:19 am
De spelers geloven de trainer niet meer. Overigens is niet alles de schuld van Schreuder. De spelers hebben zelf toch ook wel inzicht? We betalen ze daar goed geld voor om ook zelf na te kunnen denken.
Voor het WK had ik ook sterk de indruk dat de spelers Schreuder echt zat waren. De interviews met opmerkingen als "we wisten niet wat we moesten doen" waren best killing voor Schreuder.
Tegen Twente vond ik ze echter wel knokken, dus het lijkt erop dat ze hem nog niet helemaal willen laten vallen.
Ik vraag me af of het gedoe rond Blind z'n weerslag had op het team, en er meer saamhorigheid is in het team nu Blind vertrokken is misschien. Er ontstaat altijd een nieuwe dynamiek wanneer een leider/dominante speler vertrekt.
Na de rode kaart vond ik dat. Daar voor echt niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Toppie » ma jan 16, 2023 1:17 pm

https://youtu.be/SWTEe3xebRY
Dit zegt genoeg weg met Schreuder

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Trab » ma jan 16, 2023 1:27 pm

Mano schreef:Schreuder is het niet, zover is wel duidelijk.

Maar een achterhoede van;
Mazraoui, Timber, Martinez en Blind met daarvoor Alvarez is van ene andere voetbalkwaliteit als
Sanchez, Timber, Rench en Bassey met daarvoor Alvarez.

Alvarez moet het niet hebben van zijn voetballende kwaliteiten. Hij is ondersteunend aan anderen maar nu is hij leidend.
de vorige achterhoede konden alle 4 wat met een bal Met alvarez als ondersteunende kracht. Binnen de huidige 4 maar 1 iemand.
Probeer dan de bal maar is op te brengen.

Dan heb je daar geen opbouwende kwaliteiten maar die heb je ook niet op het middenveld.
Klaassen kan niet opbouwen, Taylor is niet sterk bezig en Alvarez kan het ook niet.


Ons enige aanvalsplan is: Bal hoog naar Tadic, die houdt de bal vast zodat iedereen kan aansluiten en dan hopen op een bevlieging van iemand...
vreselijk!!


Dus naast Schreuder die niks kan, is het ook Schreuder, samen met zijn zaakwaarnemer in combinatie met Sar en H2 die van een kwalitatief Ajax een middelmatig, ongebalanceerde spelersgroep heeft gemaakt. Geen enkele aankoop rendeert
Schreuder heeft er zelf voor gekozen om Rensch centraal te posteren. Totale misrekening. Is gewoon een back. Net als dat Bassey meer een cv dan back is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 16, 2023 2:05 pm

Rensch is gewoon niveau Ricardo van Rhijn, ongeacht waar je hem neerzet. Bassey is zwaar, log en kan niet voetballen. Allebei moet je eigenlijk afscheid van nemen, voetbaltechnisch bekeken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door 999 » ma jan 16, 2023 5:12 pm

Katterig naar Klassieker
Schreuder moet na slechtste serie in dik elf jaar wellicht cruciaal examen afleggen in De Kuip
AMSTERDAM Er waren nog maar twintig minuten gespeeld in de Johan Cruijff ArenA, toen de eerste negatieve spreekkoren richting trainer Alfred Schreuder al van de tribune rolden. Het chagrijn is groot bij Ajax en dat werd er niet beter op door het 0-0 gelijkspel tegen FC Twente, de vijfde opeenvolgende Eredivisie-wedstrijd zonder zege voor de Amsterdammers. Ajax werkt met een katterig gevoel toe naar De Klassieker van komende zondag in De Kuip.

Op de dag dat Erik ten Hag furore maakte in Engeland door met Manchester United de Manchester-derby te winnen, brokkelde de erfenis van de succestrainer in Amsterdam weer wat verder af. Schreuder is aangesteld om een nieuwe weg in te slaan, maar dat verloopt met horten en stoten. Voetballend is het wisselvallig wat het nieuwe Ajax laat zien en de resultaten vallen tegen.

En dat is een pijnlijke gewaarwording voor het Ajax-publiek, dat de afgelopen jaren is verwend met doorlopend succes. De periode onder Ten Hag met drie landstitels en goede resultaten in de Champions League met bijna een finaleplaats, heeft de lat hoog gelegd in Amsterdam. Het huidige team blijft daar ver van verwijderd. De frequente ruzie met de bal van spelers als Calvin Bassey en Jorge Sanchez, aan wie prijskaartjes hingen van respectievelijk 23 en 5 miljoen euro, moet de aan esthetiek verknochte Ajax-fans pijn aan de ogen doen.

De verdediging is een groot punt van zorg. Ajax is kwetsbaar achterin, zowel in de personele bezetting als qua uitvoering. Dat bleek ook weer tegen FC Twente, ook al hield het team van Schreuder voor de eerste keer in tien Eredivisie-wedstrijden de nul. De voor het thuispubliek debuterende doelman Geronimo Rulli ontsnapte aan een dramatische aftrap in de Eredivisie. De Argentijnse WK-winnaar had het tikkeltje geluk, waarover zijn land in Qatar op cruciale momenten ook beschikte, meegenomen in zijn koffer naar Amsterdam.

FC Twente kwam zeer overtuigend uit de startblokken in de ArenA, waar de Enschedeërs vorig jaar nog met 5-0 hadden verloren. In de vijfde minuut plaatste ex-Ajacied Vaclav Cerny de bal op de paal en kort daarna was een kopbal van Michel Vlap eenzelfde lot beschoren. „Als die ballen erin waren gegaan, had ik het wel eens willen zien”, aldus FC Twente-middenvelder Ramiz Zerrouki. „Dan had het zomaar 3-0 of 4-0 voor ons kunnen worden. In de eerste helft voetbalden we echt goed.”

Schreuder was negatief verrast door zijn eigen ploeg. „Ik vond dat we de wedstrijd heel slecht begonnen, heel nerveus. We gaven FC Twente het gevoel dat er iets te halen viel. Dat hadden we niet zien aankomen. Eigenlijk was het de hele week prima en ook vorige week was het goed.”

In een fase dat Ajax wat beter speelde, zette een nieuwe, grote tegenslag voor Schreuder de wedstrijd op zijn kop. Oude, sluwe vos Ricky van Wolfswinkel kreeg ineens vrije doortocht richting het Ajax-doel en ging direct naar de grond toen Devyne Rensch een hand op zijn schouder legde. Scheidsrechter Allard Lindhout pakte meteen de rode kaart, omdat Rensch als laatste man een perspectiefrijke aanval had onderbroken, maar het duurde een poos voor hij die omhoog kon houden, want de Ajax-verdediger had bij het naar de grond gaan onbedoeld een schoen van Van Wolfswinkel in zijn gezicht gekregen en was groggy. Na een langdurige blessurebehandeling deed zich de unieke situatie voor, dat Rensch per brancard én met rood van het veld ging.

Schreuder moest tot zijn spijt constateren dat het bij die situatie niet goed stond bij Ajax. „Op dat moment staan we onnodig één tegen één. We verliezen voorin de bal. Die wordt naar voren geschoten en dan gebruikt Van Wolfswinkel zijn lichaam heel goed. Daar trappen we dan in”, aldus de Ajax-trainer, die na de wedstrijd met een goed medisch bulletin over Rensch kwam. „Ik heb van de dokter gehoord dat het er niet zo slecht uitziet.”

De rode kaart zette het spelbeeld op zijn kop. Ajax trok zich terug op eigen helft en FC Twente had niet de frisheid en creativiteit om het overwicht om te zetten in doelrijpe kansen. Schreuder was tevreden over het karakter dat zijn team had getoond in de ondertalsituatie. „Ik vind dat ze het qua discipline en vechtlust uitstekend hebben gedaan. Daarover was ik zeker tevreden, maar het begin was niet wat we willen zien van ons Ajax.”

Dat geldt ook voor de reeks van vijf Eredivisie-duels op rij zonder zege, een serie die voor het laatst bij Ajax is voorgekomen in september-oktober 2011, toen Frank de Boer trainer was in Amsterdam en spelers als Derk Boerrigter, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Kenneth Vermeer, Kolbeinn Sigthorsson en Vurnon Anita op het veld stonden. Die slechte serie en de wetenschap dat Feyenoord bij winst een gat van acht punten slaat leggen veel druk op de Klassieker, waarin Schreuder een voor zijn positie als trainer van Ajax wellicht cruciaal examen gaat afleggen.

Ajax - FC Twente 0-0. Scheidsrechter: Lindhout. Gele kaart: Tadic (Ajax), Sampsted, Van Wolfswinkel, Zerrouki, Tzolis (FC Twente). Rode kaart: 35. Rensch (Ajax).
De T.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Lionel » ma jan 16, 2023 5:44 pm

„Op dat moment staan we onnodig één tegen één. We verliezen voorin de bal. Die wordt naar voren geschoten en dan gebruikt Van Wolfswinkel zijn lichaam heel goed. Daar trappen we dan in”

Als Twente de bal niet naar voren had geschopt was er niks aan de hand :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door zeux » ma jan 16, 2023 5:58 pm

Het lijkt hem allemaal maar te overkomen. ‘Ineens gebeurt er dit!’ Hert in de koplampen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Marillion » ma jan 16, 2023 6:23 pm

Lionel schreef:
ma jan 16, 2023 5:44 pm
„Op dat moment staan we onnodig één tegen één. We verliezen voorin de bal. Die wordt naar voren geschoten en dan gebruikt Van Wolfswinkel zijn lichaam heel goed. Daar trappen we dan in”

Als Twente de bal niet naar voren had geschopt was er niks aan de hand :excited.gif:
Is ook gewoon onbehoorlijk gedrag natuurlijk. Zeker in de Nederlandse competitie mag je verwachten dat de tegenstander keurig met driehoekjes van achteruit de aanval opzet.

Volgens mij is het slim als je in dit soort situaties achterin niet 1 op 1 gaat staan. Zorg dat een tegenstander niet zomaar kan doorlopen naar de keeper. Daar moeten we wel bij aantekenen dat Rensch het echt hopeloos aanpakt. Eerst slechte timing op de lange bal. Dan je als een klein kind laten wegzetten gevolgd door een domme reactie door de tegenstander bij het shirt te pakken. Je weet dat hij dan gaat liggen terwijl het maar de vraag was of hij had kunnen doorlopen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door peter » ma jan 16, 2023 6:30 pm

Er bestaat een kans dat Blind dit ook was overkomen, maar dan heb je in ieder geval nog iemand die het spel kan verleggen van A naar B en zelfs van A naar C. Maar ja, die jongen was wat lastig. Met Bassey als back en Rensch als centrale verdediger hebben we het nu nog slechter opgelost. En na vandaag ben ik heel benieuwd hoe we het nu gaan oplossen, want een combi met Wijndal en Bassey is nog dodelijker. Overigens is Gozubuyuk de scheids volgende week.

Wanneer zou het genoeg zijn? Verliezen in Rotterdam? Of moeten we dan nog een weekje wachten als we Volendam op bezoek krijgen. Geef je vast op een briefje dat we die ook niet zo 1,2,3 heel eenvoudig winnen. En hebben we dan genoeg gezien?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Trab » ma jan 16, 2023 7:33 pm

Peter schreef:Er bestaat een kans dat Blind dit ook was overkomen, maar dan heb je in ieder geval nog iemand die het spel kan verleggen van A naar B en zelfs van A naar C. Maar ja, die jongen was wat lastig. Met Bassey als back en Rensch als centrale verdediger hebben we het nu nog slechter opgelost. En na vandaag ben ik heel benieuwd hoe we het nu gaan oplossen, want een combi met Wijndal en Bassey is nog dodelijker. Overigens is Gozubuyuk de scheids volgende week.

Wanneer zou het genoeg zijn? Verliezen in Rotterdam? Of moeten we dan nog een weekje wachten als we Volendam op bezoek krijgen. Geef je vast op een briefje dat we die ook niet zo 1,2,3 heel eenvoudig winnen. En hebben we dan genoeg gezien?
Rensch is gewoon een domme speler. Als hij hem niet vasthoudt dan kan hij hem nog makkelijk inhalen. Was nog een half veld en zo snel is wolfswinkel niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door Marillion » ma jan 16, 2023 7:49 pm

Precies, het is Mbappe niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - FC Twente; zaterdag 14 januari 21:00, Eredivisie

Bericht door elliquido » ma jan 16, 2023 10:16 pm

Marillion schreef:
ma jan 16, 2023 6:23 pm
Lionel schreef:
ma jan 16, 2023 5:44 pm
„Op dat moment staan we onnodig één tegen één. We verliezen voorin de bal. Die wordt naar voren geschoten en dan gebruikt Van Wolfswinkel zijn lichaam heel goed. Daar trappen we dan in”

Als Twente de bal niet naar voren had geschopt was er niks aan de hand :excited.gif:
Is ook gewoon onbehoorlijk gedrag natuurlijk. Zeker in de Nederlandse competitie mag je verwachten dat de tegenstander keurig met driehoekjes van achteruit de aanval opzet.

Volgens mij is het slim als je in dit soort situaties achterin niet 1 op 1 gaat staan. Zorg dat een tegenstander niet zomaar kan doorlopen naar de keeper. Daar moeten we wel bij aantekenen dat Rensch het echt hopeloos aanpakt. Eerst slechte timing op de lange bal. Dan je als een klein kind laten wegzetten gevolgd door een domme reactie door de tegenstander bij het shirt te pakken. Je weet dat hij dan gaat liggen terwijl het maar de vraag was of hij had kunnen doorlopen.
Dit is martinez ook overkomen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie