Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Wouter » vr apr 07, 2023 6:08 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr apr 07, 2023 3:36 pm
Even serieus, maar wij kunnen ons als supporters niet voorstellen hoe frustrerend het is om Feyenoordsupporter te zijn met als grote rivaal Ajax.

Kijk je naar de afgelopen veertig jaar dan hebben we ze op zoveel verschillende manieren vernederd. Wat voorbeeldjes.

1. Ze winnen twee keer van ons en brengen een DVD uit en vervolgens worden ze twee keer vernederd in de play-offs
2. Ze staan kort voor tijd 2-1 voor en vervolgens winnen we die pot met Grygera en Maduro nog met 2-3
3. De laatste Ten Hag potten, heel slecht spelen en ze echt met minimale inspanning winnen
4. Ze verliezen 3-0 van Ajax, vervolgens kent Ajax een extreem zwakke pot en verliest Ajax met 6-2. Denk je er eindelijk te zijn, vernedert Ajax ze een maandje erna in de beker weer doodleuk met 3-0
5. Zijn ze eindelijk een keer kampioen geworden, krijgen ze alsnog van Ajax op de broek met Richard Witschge met wat hoogstandjes.

En zo kunnen we wel even doorgaan. Elke Feyenoorsupporter wordt zo geconditioneerd dat ze wel weten dat van dat arrogante Ajax altijd wel minimaal een keer per seizoen verloren wordt (ik kan me amper een seizoen herrinneren dat we niet minimaal een confrontatie wonnen). Feyenoord kan op sportief vlak niet matchen met Ajax. Maar al heel lang heb ik gezien dat de Feyenoorders een ander soort competitie zijn begonnen namelijk: wie heeft de echtste, trouwste, meest fanatieke, beste supporters. Een competitie waarbij het heel belangrijk te laten zien hoe jij als supporter je zo boven die vermadelijke Ajacieden kunt verheffen. En dat leidt al snel in doorslaan, want wat is er verkeerd vanuit fanatisme Ajax de meest verschrikkelijke dingen toe te wensen? Dat laat gewoon zien hoe fanatiek ik ben!
Het fanatisme (deels ook gevoed door de frustratie) wordt altijd met d mantel der liefde bedekt door de media. Stelt de media dat toch aan de kaak dan zorgt dat zelfde fanatisme (ik verdedig mijn club en sta bij de journalist in de tuin als die negatief over ons schrijft) wel dat de journalistiek verder geïntimideerd wordt.
Bij elke club zitten doorgeslagen fanaten, bij Feyenoord is die groep alleen een stuk groter. En zoals eerder al gesteld, het wordt daar gewoon gecultiveerd. Zelfs bij De Wolfs betoog (John, niet jij weledelgestelde heer Cees) kwam na de veroordeling toch ook weer effe het aanwakkeren van de supporters.

De Feyenoordbesturen hebben de supporters vaak ook alleen maar lopen loven om hoe trouw en fanatiek ze zijn en laten dan doorgaans nogal na de negatieve kanten te benadrukken. Overigens haalt dit twitteraccount de meest extreme posts van het FR12 netwerk naar voren, wat je daar allemaal leest...pfoe; https://twitter.com/BestOfFR12

Het volgende zegt misschien ook wel wat; https://www.ad.nl/rotterdam/kritiek-na- ... ~ade8cc9e/
Het lijkt NEC wel. Al blijven die ook in een seizoen waarin ze wel duidelijk een betere selectie hebben dan Vitesse de polonaise lopen na een saaie 0-0 in Arnhem. :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Wouter » vr apr 07, 2023 11:05 pm

Mano schreef:
do apr 06, 2023 11:57 am
Wouter schreef:
do apr 06, 2023 11:47 am
Als Theo Janssen bij NEC-Vitesse een hoekschop nam, kon half Nijmegen de rest van de dag niet meer roken.

Het gebeurt ook bij andere clubs en al jaren, maar het blijft schandalig wangedrag. Je moet in zo'n geval als dit gewoon staken en de thuisploeg reglementair met 0-5 laten verliezen.

Paradoxaal genoeg doen ze dat bij Feyenoord juist niet omdat ze bang zijn voor een chaotische ontruiming.
:biggrin.gif:
Ik zie een nieuw probleem.
Feyenoorders die Ajax-shirts aandoen en dan gaan gooien om die 0-5 te pakken
Het is van het grootste belang dat mijn voorstel zo snel mogelijk ingevoerd wordt. In ieder geval binnen een week.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Lionel » za apr 08, 2023 7:57 am

Marillion schreef:
vr apr 07, 2023 5:51 pm
Overigens. Ik kan me wel vinden in de opmerking dat spelers ook een rol hebben in het geheel. Natuurlijk kun je wangedrag op tribunes niet goed praten door te verwijzen naar misdragingen op het veld. Maar invloed heeft het wel degelijk. Je ziet het bij dit betreffende incident letterlijk gebeuren. Een opstootje op het veld en dat slaat direct over op de tribunes.

Ik zou willen dat het voetbal er eens serieus over gaat nadenken hoe we de huidige cultuur op het veld kunnen ombouwen naar de omgangsvormen die je aantreft bij een doorsnee rugby wedstrijd.
Met Tadic hebben wij natuurlijk ook een bloedzuiger in ons team. Zet daar een idioot als Kokcu naast en het is logisch dat het ontspoort.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Zuidema » za apr 08, 2023 8:20 am

Zuidema schreef:
vr apr 07, 2023 1:49 pm
Moet je ook maar eens naar foto's van het Kuip-publiek kijken als een of meer Ajacieden in de buurt van de tribunes staan. Al die scum-blikken vol verzengende haat. Zo erg heb ik het in de Arena nog niet gezien.
Afbeelding

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Lionel » za apr 08, 2023 9:06 am

Komt ook omdat in de Kuip alle Mongolen langs de lijn zitten. In een nieuw stadion zullen ze dat ook niet meer toestaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Marillion » za apr 08, 2023 9:37 am

Lionel schreef:
za apr 08, 2023 7:57 am
Marillion schreef:
vr apr 07, 2023 5:51 pm
Overigens. Ik kan me wel vinden in de opmerking dat spelers ook een rol hebben in het geheel. Natuurlijk kun je wangedrag op tribunes niet goed praten door te verwijzen naar misdragingen op het veld. Maar invloed heeft het wel degelijk. Je ziet het bij dit betreffende incident letterlijk gebeuren. Een opstootje op het veld en dat slaat direct over op de tribunes.

Ik zou willen dat het voetbal er eens serieus over gaat nadenken hoe we de huidige cultuur op het veld kunnen ombouwen naar de omgangsvormen die je aantreft bij een doorsnee rugby wedstrijd.
Met Tadic hebben wij natuurlijk ook een bloedzuiger in ons team. Zet daar een idioot als Kokcu naast en het is logisch dat het ontspoort.
Het gaat mij om de hele cultuur op het voetbalveld. Het is regelmatig een aaneenschakeling van incidenten. Opstootjes om niets. Spelers die vallen en elkaar een kaart proberen aan te naaien. Scheidsrechters belagen. Er is geen sport waar spelers zich op deze schaal misdragen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Trab » za apr 08, 2023 10:36 am

Lionel schreef:
Marillion schreef:
vr apr 07, 2023 5:51 pm
Overigens. Ik kan me wel vinden in de opmerking dat spelers ook een rol hebben in het geheel. Natuurlijk kun je wangedrag op tribunes niet goed praten door te verwijzen naar misdragingen op het veld. Maar invloed heeft het wel degelijk. Je ziet het bij dit betreffende incident letterlijk gebeuren. Een opstootje op het veld en dat slaat direct over op de tribunes.

Ik zou willen dat het voetbal er eens serieus over gaat nadenken hoe we de huidige cultuur op het veld kunnen ombouwen naar de omgangsvormen die je aantreft bij een doorsnee rugby wedstrijd.
Met Tadic hebben wij natuurlijk ook een bloedzuiger in ons team. Zet daar een idioot als Kokcu naast en het is logisch dat het ontspoort.
Tadic en Alvarez deden wel heel opzichtig hun best om het ritme van de wedstrijd te breken. Vraag mij af of dat opdracht was. Het werkte in ieder geval goed. Bij de scrum voor de wedstrijd trouwens ook opvallend dat Alvarez het woord voerde en niet Tadic.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Frank » za apr 08, 2023 11:44 am

Goed om te zien dat er ook nog mensen zijn die wel snappen wat ik met mijn opmerking bedoelde en niet meteen weer in de verdediging schieten. :biggthumpup.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door zeux » za apr 08, 2023 12:15 pm

Is die watersproeier al in beeld bij KNVB of F. ?

Keek hem triomfantelijk lachen richting de tribune, waar hij werd toegejuicht. Dat zet al een toon natuurlijk. Gewoon een werknemer van F.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Trab » za apr 08, 2023 12:35 pm

zeux schreef:Is die watersproeier al in beeld bij KNVB of F. ?

Keek hem triomfantelijk lachen richting de tribune, waar hij werd toegejuicht. Dat zet al een toon natuurlijk. Gewoon een werknemer van F.
De ballenjongens hadden ook instructies. Lieten alles liggen als de bal voor Ajax was. Te sneu voor woorden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door zeux » za apr 08, 2023 12:41 pm

Trab schreef:
za apr 08, 2023 12:35 pm
zeux schreef:Is die watersproeier al in beeld bij KNVB of F. ?

Keek hem triomfantelijk lachen richting de tribune, waar hij werd toegejuicht. Dat zet al een toon natuurlijk. Gewoon een werknemer van F.
De ballenjongens hadden ook instructies. Lieten alles liggen als de bal voor Ajax was. Te sneu voor woorden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is dus allemaal één op één F. aan te rekenen.

Gaat de KNVB dat ook doen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door columbus » za apr 08, 2023 3:19 pm

Marillion schreef:
Lionel schreef:
za apr 08, 2023 7:57 am
Marillion schreef:
vr apr 07, 2023 5:51 pm
Overigens. Ik kan me wel vinden in de opmerking dat spelers ook een rol hebben in het geheel. Natuurlijk kun je wangedrag op tribunes niet goed praten door te verwijzen naar misdragingen op het veld. Maar invloed heeft het wel degelijk. Je ziet het bij dit betreffende incident letterlijk gebeuren. Een opstootje op het veld en dat slaat direct over op de tribunes.

Ik zou willen dat het voetbal er eens serieus over gaat nadenken hoe we de huidige cultuur op het veld kunnen ombouwen naar de omgangsvormen die je aantreft bij een doorsnee rugby wedstrijd.
Met Tadic hebben wij natuurlijk ook een bloedzuiger in ons team. Zet daar een idioot als Kokcu naast en het is logisch dat het ontspoort.
Het gaat mij om de hele cultuur op het voetbalveld. Het is regelmatig een aaneenschakeling van incidenten. Opstootjes om niets. Spelers die vallen en elkaar een kaart proberen aan te naaien. Scheidsrechters belagen. Er is geen sport waar spelers zich op deze schaal misdragen.
Helemaal eens. Hoe vaak ze je dat bij een overtreding een speler van de andere kant aan komt stormen om verhaal te halen. En wat je zegt elkaar kaarten aannaaien, rollebollen bij een tikje enz enz.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Trab » za apr 08, 2023 3:25 pm

Tadic over zijn gebaar richting kokcu: “ik vroeg hem of het gras lekker smaakte. Daarna zei ik dat hij wat vaker naar de sportschool moet. Dat was alles”. Haha. Heerlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Jinne » za apr 08, 2023 5:32 pm

Turkse social media leger kan weer terug in het hok.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Jinne » zo apr 09, 2023 6:46 am

Met Baas kwam het aantal versleten linksbacks dit seizoen wel op minimaal 6: BBB, Wijndal, Rensch en Hato. En einde thuis wedstrijd Volendam speelde Taylor er ook nog volgens mij.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door De Dominee » zo apr 09, 2023 8:21 am

En Nico is vertrokken voor een appel en een ei...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Marillion » zo apr 09, 2023 9:26 am

Ja, dat blijft wel zuur. Vraag me af of het haalbaar was geweest om hem te behouden als we hem echt belangrijk hadden gemaakt. Of dat hij sowieso nog een ander avontuur wilde hebben.

Natuurlijk was hij een enkele keer wel eens te wild en had hij ook wel z'n beperkingen. Maar iedereen zal het er toch over eens zijn dat het ons enorm had geholpen als hij dit seizoen gewoon op links had gestaan en Wijndal in Alkmaar was gebleven.

Richting de bekerfinale trouwens opvallend. Dat viel me eerlijk gezegd deze week pas op. We spelen straks twee keer op rij tegen PSV. De 23e uit voor de competitie en dan een week later de bekerfinale.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Jinne » zo apr 09, 2023 9:49 am

De Dominee schreef:
zo apr 09, 2023 8:21 am
En Nico is vertrokken voor een appel en een ei...
In het begin van het seizoen was Blind er nog op links. En Nico wilde graag weg. Maar dan hadden we wel meer punten en centen gehad met die twee ipv Bassie en Wijndal.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 09, 2023 10:01 am

Baas heb ik nog niet opgegeven. Is aanvallend comfortable aan de bal.
Alleen handig als je ook kan verdedigen als verdediger ;).

Tweede helft tegen Feyenoord was het een stuk beter.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Yopii » zo apr 09, 2023 10:06 am

De Dominee schreef:
zo apr 09, 2023 8:21 am
En Nico is vertrokken voor een appel en een ei...
Hij wilde weg. Die jongen had alles meegemaakt bij Ajax en wilde cashen.

Het probleem is niet dat Nico is vertrokken, het probleem is dat ze hem niet adequaat hebben vervangen.

Baas was erg zwak tegen F, maar je mag die jongen niet op één wedstrijd beoordelen. In de jeugd was hij vrij betrouwbaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Marillion » zo apr 09, 2023 9:43 pm

Van Hooijdonk suggereert bij Studio Voetbal dat Klaassen prima verder had gekund en dat Ajax 'm bewust heeft laten uitvallen. Ok, Pierre. Met dit soort suggesties komen we wel bij betere verstandhoudingen.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Wouter » zo apr 09, 2023 9:53 pm

Van Hooijdonk doet sowieso vaak raar bij Studio Voetbal. Kon echt niet over zijn lippen krijgen dat Steijn het goed doet bij Sparta bijvoorbeeld. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Zuidema » ma apr 10, 2023 1:13 am

Marillion schreef:
zo apr 09, 2023 9:26 am
We spelen straks twee keer op rij tegen PSV. De 23e uit voor de competitie en dan een week later de bekerfinale.
Bah. Dus in 1 week tijd kunnen we tegen een en dezelfde rivaal alles uit handen geven. Dat zou wel een einde in stijl betekenennvan een rampseizoen. Of we weten ons op de een of andere manier bij elkaar te rapen en Psv met twee doodsteken in diepe rouw te dompelen. Ik hoop natuurlijk het laatste, maar ik vrees het eerste. Oké, voorstel: iedereen iets. Psv dat flutbekertje, wij die tweede plek voor de CL. :666.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Lionel » ma apr 10, 2023 7:31 am

Marillion schreef:
zo apr 09, 2023 9:43 pm
Van Hooijdonk suggereert bij Studio Voetbal dat Klaassen prima verder had gekund en dat Ajax 'm bewust heeft laten uitvallen. Ok, Pierre. Met dit soort suggesties komen we wel bij betere verstandhoudingen.
Ik zei dit ook al. Kom op. Van een aansteker ga je echt niet K.O.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Trab » ma apr 10, 2023 7:54 am

Lionel schreef:
Marillion schreef:
zo apr 09, 2023 9:43 pm
Van Hooijdonk suggereert bij Studio Voetbal dat Klaassen prima verder had gekund en dat Ajax 'm bewust heeft laten uitvallen. Ok, Pierre. Met dit soort suggesties komen we wel bij betere verstandhoudingen.
Ik zei dit ook al. Kom op. Van een aansteker ga je echt niet K.O.
Of het waar is of niet, als analist moet je dit soort dingen niet roepen als je geen bewijs hebt. Dit voedt de Feyenoord supporters alleen maar en de haat wordt hierdoor alleen maar erger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie