Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Lionel » do apr 06, 2023 5:35 pm

Precies. Het spel en de sfeer is 100* beter dan in december en januari.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12851
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Liberty » do apr 06, 2023 7:07 pm

Laten we nou ook niet doen alsof Ajax de kleine tegenstanders onder Heitinga oprolt. Ja, hij doet het beter dan Schreuder, maar dat was gewoon een amateur. Heitinga heeft hooguit het bloeden gestopt. Maar ook met een Heitinga vanaf dag 1 zouden we tegen genoeg puntverlies aankijken.
Tijd voor iets nieuws.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Mano » do apr 06, 2023 8:02 pm

Ik zag net een fragment tijdens het warm lopen.

Tadic loopt warm en zo’n kakkie kneus richt de sproeier op Tadic. Tadic beweegt 10m de andere kant op en diezelfde kneus past sproeier aan zodat deze weer op Tadic gericht is.

Tadic hield zich cool (maar was wel drijfnat)

Die lamlul werkt voor Feyenoord, dan moet je gewoon respect tonen voor de tegenstander!!!

Die hele club is verrot!


Hier de link

https://youtube.com/shorts/wBB0HvBLHgU?feature=share
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door LucaS » do apr 06, 2023 9:06 pm

Ze zullen wel.een foei te horen krijgen van de.knvb en ober tot de orde van de dag
I think I lost my fucking headache

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Historicus » do apr 06, 2023 9:14 pm

Mano schreef:
do apr 06, 2023 8:02 pm
Ik zag net een fragment tijdens het warm lopen.

Tadic loopt warm en zo’n kakkie kneus richt de sproeier op Tadic. Tadic beweegt 10m de andere kant op en diezelfde kneus past sproeier aan zodat deze weer op Tadic gericht is.

Tadic hield zich cool (maar was wel drijfnat)

Die lamlul werkt voor Feyenoord, dan moet je gewoon respect tonen voor de tegenstander!!!

Die hele club is verrot!


Hier de link

https://youtube.com/shorts/wBB0HvBLHgU?feature=share
Ik vroeg me al af waarom die gast in beeld was op tv, maar hierom dus. Stom gedrag.

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Historicus » do apr 06, 2023 9:33 pm

elliquido schreef:
do apr 06, 2023 4:47 pm
Mano schreef:
do apr 06, 2023 8:11 am
Ik was even aan het opletten op Berghuis.

Die jongen kan echt niet op het middenveld.
Hij is zo reactief en heeft alleen oog voor de bal. Hele busladingen spelers kunnen langs hem lopen, hij ziet ze niet.
Loopt pas mee als ze al voorbij zijn.

Als iemand een actie inzet of wat dan ook, kijkt hij en staat erbij. Als men vervolgens de bal in zijn loop passt, gaat hij pas lopen.
Hierdoor is hij makkelijk te verdedigen en dus onzichtbaar in topwedstrijden
Exact dit
En dan neemt hij ook nog eens te veel risico met zijn passes op het middenveld en loop je tegen counters aan.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7310
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Trab » vr apr 07, 2023 9:29 am

We hebben gewonnen!!! Kut kakkerlakken!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Lionel » vr apr 07, 2023 9:37 am

Ik had toch liever voor de competitie gewonnen. Maar blij dat we er niet twee keer afgegaan zijn in een maandje.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Toppie » vr apr 07, 2023 9:44 am

LucaS schreef:
do apr 06, 2023 9:06 pm
Ze zullen wel.een foei te horen krijgen van de.knvb en ober tot de orde van de dag
Een soort Rutte beleid kop in het zand en door :excited.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Frank » vr apr 07, 2023 10:13 am

columbus schreef:
do apr 06, 2023 4:17 pm
Tja, dat is toch ook pleisters plakken? Denk dat het veel breder is. De clubs moeten dit keihard afstraffen en het niet bagatelliseren. Net als de Wolf gisteren, hoe goed de bedoeling en de insteek ook is. Hij wordt al met applaus ontvangen, zegt een keer gvd, reactie is gelach en applaus, en hij roept op om de ploeg te steunen. En ik denk dat de media er ook een rol in speelt, het groots maken van het legioen in dit geval.
Ik mis overal ook de conclusie dat de SPELERS zelf ook een behoorlijke rol spelen in dit hele gezeik.

Als de heren zelf nu eens zouden stoppen met het (verbaal) aanvallen van het scheidsrechter, zich eens normaal.zouden gedragen met swalbes of grove overtredingen en de met enige regelmaat voorkomende agressie naar elkaar toe, zou dat in ieder geval al.het goede voorbeeld geven.

Waarom zouden de toeschouwers zich moeten gedragen als de heren op het veld het slechte voorbeeld blijven geven?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Ramona » vr apr 07, 2023 10:27 am

Ramona schreef:
do apr 06, 2023 4:29 am
Blij met de overwinning; nu ga ik toch ook anders werken met mijn f-collega! :smile-ajax.gif:

Overigens werd ik bij binnenkomst op de afdeling direct omhelst door haar en gefeliciteerd.
Zelf baalde zij enorm van wat er allemaal gebeurd is; ze vond dat de wedstrijd gestaakt had moeten worden. Ze zat ook in die achterlijk grote zwarte wolk van rook... :baaa.gif:

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door LucaS » vr apr 07, 2023 11:06 am

I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18401
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Yopii » vr apr 07, 2023 11:15 am

Waarom zouden de toeschouwers zich moeten gedragen als de heren op het veld het slechte voorbeeld blijven geven?
Omdat ze normaal opgevoed zijn, bijvoorbeeld? :confused.gif:

Die belachelijke Ajax-haat wordt gecultiveerd bij F, het is een bindende factor.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 07, 2023 11:16 am

columbus schreef:Tja, dat is toch ook pleisters plakken? Denk dat het veel breder is. De clubs moeten dit keihard afstraffen en het niet bagatelliseren. Net als de Wolf gisteren, hoe goed de bedoeling en de insteek ook is. Hij wordt al met applaus ontvangen, zegt een keer gvd, reactie is gelach en applaus, en hij roept op om de ploeg te steunen. En ik denk dat de media er ook een rol in speelt, het groots maken van het legioen in dit geval.
Hou mij d’r even buiten he. :ajaxsmiley.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 07, 2023 11:19 am

Yopii schreef:
Waarom zouden de toeschouwers zich moeten gedragen als de heren op het veld het slechte voorbeeld blijven geven?
Omdat ze normaal opgevoed zijn, bijvoorbeeld? :confused.gif:

Die belachelijke Ajax-haat wordt gecultiveerd bij F, het is een bindende factor.
Kijk, ik heb ook een (irrationele) bloedhekel aan dat zwakbegaafde ongedierte; maar een ding staat vast; als de kakkerlakken bij ons op bezoek komen hoeven ze niet begeleid te worden door waterkanonnen. Wij hebben een uitstraling van: “Wij zijn Ajax”. Zij hebben een uitstraling van: “Zij zijn Ajax”, in plaats van: “Wij zijn Kakkies”, ingegeven dus door negatieve gevoelens. Daarom gaat het daar ook zo vaak fout.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op vr apr 07, 2023 11:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Zuidema » vr apr 07, 2023 11:19 am

Ramona schreef:
vr apr 07, 2023 10:27 am
Ramona schreef:
do apr 06, 2023 4:29 am
Blij met de overwinning; nu ga ik toch ook anders werken met mijn f-collega! :smile-ajax.gif:

Overigens werd ik bij binnenkomst op de afdeling direct omhelst door haar en gefeliciteerd.
If you cannot beat them, join them. :666.gif:

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door wimpey » vr apr 07, 2023 11:21 am

Frank schreef:
vr apr 07, 2023 10:13 am
Waarom zouden de toeschouwers zich moeten gedragen als de heren op het veld het slechte voorbeeld blijven geven?
Als je buurman zich als een aso gedraagt, doe jij dat dan ook maar? Dat "vonk die overslaat van veld naar tribune" principe vind ik zo'n onzin.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Zuidema » vr apr 07, 2023 11:23 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr apr 07, 2023 11:19 am

Kijk, ik heb ook een (irrationele) bloedhekel aan dat zwakbegaafde ongedierte; maar een ding staat vast; als de kakkerlakken bij ons op bezoek komen hoeven ze niet begeleid te worden door waterkanonnen. Wij hebben een uitstraling van: “Wij zijn Ajax”. Zij hebben een uitstraling van: “Zij zijn Ajax”, in plaats van: “Wij zijn Kakkies”, ingegeven dus door negatieve gevoelens. Daarom gaat het daar ook zo vaak fout.
Wat eigenlijk duidt op een gigantisch minderwaardigheidscomplex t.o.v. Ajax. Niet zonder reden trouwens. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18401
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Yopii » vr apr 07, 2023 11:53 am

Dat is het het precies, heer Zuidema.

Waarom die mensen/kakkies zich prettig voelen bij die zelfaangemeten identiteit is voer voor psychologen.

Die PVV-mentaliteit: boos op de wereld. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40933
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Marillion » vr apr 07, 2023 1:17 pm

Ze bouwen het altijd enorm op. Om de spelersbus veilig binnen te krijgen is al een klus. Sowieso is het een anonieme bus (dat gebeurd nergens anders) en ze zetten soms ook nog een extra bus in om verwarring te zaaien.

Buiten het stadion is het ook gewoon slecht geregeld qua infrastructuur. Die bus kan het stadion niet anoniem bereiken. Ook de aankomst voor uit supporters was altijd een drama als het gaat om organisatie. Er is wel een afgesloten tunnel maar voor je daar vanuit de trein in komt moet je eerst langs het plein waar iedereen staat. En na de tunnel is er ook nog een open stuk waar van twee kanten kan worden gegooid met van alles. Dat het bij die 2-3 waar we uiteindelijk niet naar binnen mochten geen totale veldslag is geworden is een klein wonder.

Binnen draaien ze agressieve en harde muziek. Fouilleren is lachertje (zie het vuurwerk). En Bor kwam op z’n minst met een dubbele bedoeling het veld op natuurlijk.

Het gooien van allerlei voorwerpen gebeurd al jaren alleen kunnen ze niet zo goed mikken dus na Bergdolmo was het nu pas weer een keer raak. En als Ajax scoort zie je in ieder vak direct mensen om zich heen kijken om te zien of ze een Ajacied ontdekken. Ook op de lange zijde. Ze zijn heus niet allemaal zo erg maar de hoeveelheid idioten is echt flink bovengemiddeld.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Zuidema » vr apr 07, 2023 1:49 pm

Marillion schreef:
vr apr 07, 2023 1:17 pm
Ze zijn heus niet allemaal zo erg maar de hoeveelheid idioten is echt flink bovengemiddeld.
In de harde kern van Ajax zitten natuurlijk ook geen lieverdjes, maar het aantal psychopaten bij F. is inderdaad alarmerend hoog. Moet je ook maar eens naar foto's van het Kuip-publiek kijken als een of meer Ajacieden in de buurt van de tribunes staan. Al die scum-blikken vol verzengende haat. Zo erg heb ik het in de Arena nog niet gezien.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Andriy Demchenko » vr apr 07, 2023 3:36 pm

Even serieus, maar wij kunnen ons als supporters niet voorstellen hoe frustrerend het is om Feyenoordsupporter te zijn met als grote rivaal Ajax.

Kijk je naar de afgelopen veertig jaar dan hebben we ze op zoveel verschillende manieren vernederd. Wat voorbeeldjes.

1. Ze winnen twee keer van ons en brengen een DVD uit en vervolgens worden ze twee keer vernederd in de play-offs
2. Ze staan kort voor tijd 2-1 voor en vervolgens winnen we die pot met Grygera en Maduro nog met 2-3
3. De laatste Ten Hag potten, heel slecht spelen en ze echt met minimale inspanning winnen
4. Ze verliezen 3-0 van Ajax, vervolgens kent Ajax een extreem zwakke pot en verliest Ajax met 6-2. Denk je er eindelijk te zijn, vernedert Ajax ze een maandje erna in de beker weer doodleuk met 3-0
5. Zijn ze eindelijk een keer kampioen geworden, krijgen ze alsnog van Ajax op de broek met Richard Witschge met wat hoogstandjes.

En zo kunnen we wel even doorgaan. Elke Feyenoorsupporter wordt zo geconditioneerd dat ze wel weten dat van dat arrogante Ajax altijd wel minimaal een keer per seizoen verloren wordt (ik kan me amper een seizoen herrinneren dat we niet minimaal een confrontatie wonnen). Feyenoord kan op sportief vlak niet matchen met Ajax. Maar al heel lang heb ik gezien dat de Feyenoorders een ander soort competitie zijn begonnen namelijk: wie heeft de echtste, trouwste, meest fanatieke, beste supporters. Een competitie waarbij het heel belangrijk te laten zien hoe jij als supporter je zo boven die vermadelijke Ajacieden kunt verheffen. En dat leidt al snel in doorslaan, want wat is er verkeerd vanuit fanatisme Ajax de meest verschrikkelijke dingen toe te wensen? Dat laat gewoon zien hoe fanatiek ik ben!
Het fanatisme (deels ook gevoed door de frustratie) wordt altijd met d mantel der liefde bedekt door de media. Stelt de media dat toch aan de kaak dan zorgt dat zelfde fanatisme (ik verdedig mijn club en sta bij de journalist in de tuin als die negatief over ons schrijft) wel dat de journalistiek verder geïntimideerd wordt.
Bij elke club zitten doorgeslagen fanaten, bij Feyenoord is die groep alleen een stuk groter. En zoals eerder al gesteld, het wordt daar gewoon gecultiveerd. Zelfs bij De Wolfs betoog (John, niet jij weledelgestelde heer Cees) kwam na de veroordeling toch ook weer effe het aanwakkeren van de supporters.

De Feyenoordbesturen hebben de supporters vaak ook alleen maar lopen loven om hoe trouw en fanatiek ze zijn en laten dan doorgaans nogal na de negatieve kanten te benadrukken. Overigens haalt dit twitteraccount de meest extreme posts van het FR12 netwerk naar voren, wat je daar allemaal leest...pfoe; https://twitter.com/BestOfFR12

Het volgende zegt misschien ook wel wat; https://www.ad.nl/rotterdam/kritiek-na- ... ~ade8cc9e/
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18401
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Yopii » vr apr 07, 2023 4:07 pm

De vermoedelijke gooier van de aansteker naar Ajax-middenvelder Davy Klaassen woensdag tijdens de Klassieker in De Kuip wordt ernstig bedreigd. De 32-jarige Feyenoord-aanhanger uit Roelofarendsveen is inmiddels vrijgelaten, maar moet zich nog wel voor de politierechter verantwoorden.
De politie en het Openbaar Ministerie (OM) houden de bedreigingen scherp in de gaten. "Dit incident roept heftige emoties op, maar we wijzen erop dat het bedreigen van personen of voor eigen rechter spelen een strafbaar feit is", schrijft het OM in een persbericht.
:1evil.gif:

Bedreigen, uitschelden op internet... Hebben zulke mensen geen leven? :confused.gif:

Iets anders:
Ik was even aan het opletten op Berghuis.

Die jongen kan echt niet op het middenveld.
Hij is zo reactief en heeft alleen oog voor de bal. Hele busladingen spelers kunnen langs hem lopen, hij ziet ze niet.
Loopt pas mee als ze al voorbij zijn.

Als iemand een actie inzet of wat dan ook, kijkt hij en staat erbij. Als men vervolgens de bal in zijn loop passt, gaat hij pas lopen.
Hierdoor is hij makkelijk te verdedigen en dus onzichtbaar in topwedstrijden
Het is de schuld van de trainer, je mag zo'n speler niet op het middenveld zetten. In feite geeft de trainer er door zo'n verkeerde beslissing blijk van dat hij niet begrijpt wat er op het middenveld gevraagd wordt.

Ajax heeft zelfs twee van die onbenullen lopen, Kudus is de andere. Een beetje tegenstander maakt dan gehakt van je.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40933
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Marillion » vr apr 07, 2023 4:59 pm

Zuidema schreef:
vr apr 07, 2023 1:49 pm
Marillion schreef:
vr apr 07, 2023 1:17 pm
Ze zijn heus niet allemaal zo erg maar de hoeveelheid idioten is echt flink bovengemiddeld.
In de harde kern van Ajax zitten natuurlijk ook geen lieverdjes, maar het aantal psychopaten bij F. is inderdaad alarmerend hoog. Moet je ook maar eens naar foto's van het Kuip-publiek kijken als een of meer Ajacieden in de buurt van de tribunes staan. Al die scum-blikken vol verzengende haat. Zo erg heb ik het in de Arena nog niet gezien.

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40933
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax woensdag 5 april, 20.00u KNVB Beker Halve Finale

Bericht door Marillion » vr apr 07, 2023 5:51 pm

Overigens. Ik kan me wel vinden in de opmerking dat spelers ook een rol hebben in het geheel. Natuurlijk kun je wangedrag op tribunes niet goed praten door te verwijzen naar misdragingen op het veld. Maar invloed heeft het wel degelijk. Je ziet het bij dit betreffende incident letterlijk gebeuren. Een opstootje op het veld en dat slaat direct over op de tribunes.

Ik zou willen dat het voetbal er eens serieus over gaat nadenken hoe we de huidige cultuur op het veld kunnen ombouwen naar de omgangsvormen die je aantreft bij een doorsnee rugby wedstrijd.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie