PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door wimpey » di apr 25, 2023 7:59 am

Trab schreef:
ma apr 24, 2023 9:36 pm
Daar is maar 1 iemand verantwoordelijk voor. Flappie vde Sar. Bogarde veegde net nog ff de vloer aan met hem bij Rondo. Zomaar bij het grofvuil gezet zonder uitleg. Zolang Sar er zit keert ie niet terug.

Ieder verhaal heeft 2 kanten, maar vrijwel ieder verhaal legt (weer) een faal van vd Sar bloot. Niet te handhaven, lijkt me. Maar zolang ie zelf niet opstapt...

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door wimpey » di apr 25, 2023 8:01 am

Lionel schreef:
di apr 25, 2023 7:58 am
Dit is zo een dooddoener en ook gewoon niet waar. Bij Ajax lopen ze gewoon niet. Ze verdedigen EN niet mee en ze maken geen diepte, geen overlaps... Helemaal niks. Dan kan je je team nog zo goed neerzetten (ik weet niet of dit gebeurt).
Ik vind het ook een dooddoener. Als je zo 'fit' bent als Bergwijn, Grillitsch, Taylor en Brobbey, dan ben je geen topsporter. En win je dus geen pot van ploegen die net iets beter zijn dan subtop eredivisie.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » di apr 25, 2023 9:33 am

wimpey schreef:
di apr 25, 2023 8:01 am
Lionel schreef:
di apr 25, 2023 7:58 am
Dit is zo een dooddoener en ook gewoon niet waar. Bij Ajax lopen ze gewoon niet. Ze verdedigen EN niet mee en ze maken geen diepte, geen overlaps... Helemaal niks. Dan kan je je team nog zo goed neerzetten (ik weet niet of dit gebeurt).
Ik vind het ook een dooddoener. Als je zo 'fit' bent als Bergwijn, Grillitsch, Taylor en Brobbey, dan ben je geen topsporter. En win je dus geen pot van ploegen die net iets beter zijn dan subtop eredivisie.
Precies. Ongekend hoe weinig wij doen met fitheid. Feyenoord wordt kampioen met echt kneuzen. Puur omdat die gasten fitter zijn.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door columbus » di apr 25, 2023 9:59 am

En omdat er een trainer voor de groep staat met een idee, een visie en deze kan overbrengen op een spelersgroep die met iets meer zorg is samengesteld. Tel daarbij op een enorme mate van fitheid en je wordt dus kampioen van Nederland

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » di apr 25, 2023 10:34 am

Hun selectie is helemaal niet met meer zorg samengesteld. Die hebben overal spelers vandaan geplukt.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door columbus » di apr 25, 2023 11:08 am

Lionel schreef:Hun selectie is helemaal niet met meer zorg samengesteld. Die hebben overal spelers vandaan geplukt.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ze zochten een spits, wat die positie was vacant, en komen bij Gimenez uit. Ajax koopt Bergwijn, en of hij nu hoe of slecht is, voor een positie die al ruim bezet is. Feijenoord heeft inderdaad spelers overal vandaan geplukt maar wel met een idee

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Trab » di apr 25, 2023 4:28 pm

Lionel schreef:Hun selectie is helemaal niet met meer zorg samengesteld. Die hebben overal spelers vandaan geplukt.
Dat is zo, maar ze hebben wel iedere positie minstens dubbel bezet. Misschien geen toppers, maar ook niet heel slecht.
Bij Ajax is er geen stand-in voor Timber. Linker CV is er ook niet, aangezien Bassey er niks van kan. Nu moeten noodgedwongen middenvelders als Grillitsch en Alvarez daar spelen.
Op het middenveld is er geen stand-in voor Alvarez. Dat zijn al 3 posities (allemaal in de as) die heel mager bezet zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 25, 2023 4:38 pm

Maar dat wisten we gekmakend genoeg al voorafgaand aan dit seizoen en hebben heel wat AT’ers aan de kaak gesteld.

Echt man. Het lijkt wel of onze “miljoenenonderneming” geleid wordt door zwakbegaafden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Marillion » di apr 25, 2023 4:57 pm

wimpey schreef:
di apr 25, 2023 8:01 am
Lionel schreef:
di apr 25, 2023 7:58 am
Dit is zo een dooddoener en ook gewoon niet waar. Bij Ajax lopen ze gewoon niet. Ze verdedigen EN niet mee en ze maken geen diepte, geen overlaps... Helemaal niks. Dan kan je je team nog zo goed neerzetten (ik weet niet of dit gebeurt).
Ik vind het ook een dooddoener. Als je zo 'fit' bent als Bergwijn, Grillitsch, Taylor en Brobbey, dan ben je geen topsporter. En win je dus geen pot van ploegen die net iets beter zijn dan subtop eredivisie.
Ter aanvulling hierop. Fit zijn en een uitstekende wedstrijdinstelling hebben is uiteraard niet het hele pakket maar het zijn wel basisvoorwaarden om tot goede prestaties te komen.

Daarna kun je het gaan hebben over tactiek. En ja, als het elftal goed staat kun je wat minder energie verbruiken doordat je minder grote afstanden moet afleggen. Maar in de eerste plaats moet de basis goed zijn. Een aantal spelers wekt sterk de indruk dat niet voor elkaar te hebben.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Andriy Demchenko » di apr 25, 2023 5:21 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 25, 2023 4:38 pm
Maar dat wisten we gekmakend genoeg al voorafgaand aan dit seizoen en hebben heel wat AT’ers aan de kaak gesteld.

Echt man. Het lijkt wel of onze “miljoenenonderneming” geleid wordt door zwakbegaafden.
Zou je denken: https://www.youtube.com/shorts/7Uav5oSgTUw :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » di apr 25, 2023 8:09 pm

Trab schreef:
di apr 25, 2023 4:28 pm
Lionel schreef:Hun selectie is helemaal niet met meer zorg samengesteld. Die hebben overal spelers vandaan geplukt.
Dat is zo, maar ze hebben wel iedere positie minstens dubbel bezet. Misschien geen toppers, maar ook niet heel slecht.
Bij Ajax is er geen stand-in voor Timber. Linker CV is er ook niet, aangezien Bassey er niks van kan. Nu moeten noodgedwongen middenvelders als Grillitsch en Alvarez daar spelen.
Op het middenveld is er geen stand-in voor Alvarez. Dat zijn al 3 posities (allemaal in de as) die heel mager bezet zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We gingen het seizoen in met:

Pasveer en Stekelenburg. Later is daar Rulli bijgekomen.

Rensch en Sanchez (vervanger Nous)
Timber en ?
Bassey en Kaplan
Wijndal en Baas

Alvarez, Grillitsch en Fitz Jim
Klaassen, Taylor, Kudus en Berghuis voor de 8 en de 10

Antony en CCC waarbij Antony wegging en Ocampos zijn vervanger werd
Brobbey / Tadic en Lucca
Tadic / Bergwijn

We hebben geen extra CV maar verder hebben we toch op papier gewoon een hartstikke goede selectie?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Trab » wo apr 26, 2023 10:48 am

Lionel schreef:
Trab schreef:
di apr 25, 2023 4:28 pm
Lionel schreef:Hun selectie is helemaal niet met meer zorg samengesteld. Die hebben overal spelers vandaan geplukt.
Dat is zo, maar ze hebben wel iedere positie minstens dubbel bezet. Misschien geen toppers, maar ook niet heel slecht.
Bij Ajax is er geen stand-in voor Timber. Linker CV is er ook niet, aangezien Bassey er niks van kan. Nu moeten noodgedwongen middenvelders als Grillitsch en Alvarez daar spelen.
Op het middenveld is er geen stand-in voor Alvarez. Dat zijn al 3 posities (allemaal in de as) die heel mager bezet zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We gingen het seizoen in met:

Pasveer en Stekelenburg. Later is daar Rulli bijgekomen.

Rensch en Sanchez (vervanger Nous)
Timber en ?
Bassey en Kaplan
Wijndal en Baas

Alvarez, Grillitsch en Fitz Jim
Klaassen, Taylor, Kudus en Berghuis voor de 8 en de 10

Antony en CCC waarbij Antony wegging en Ocampos zijn vervanger werd
Brobbey / Tadic en Lucca
Tadic / Bergwijn

We hebben geen extra CV maar verder hebben we toch op papier gewoon een hartstikke goede selectie?
Mwah, het is in de breedte niet sterk genoeg. Je ziet wat er gebeurt als Alvarez en Kudus wegvallen. Dan hebben we geen fatsoenlijke linker CV, geen controleur op het middenveld en op rechtsbuiten stellen we Berghuis op wat eigenlijk meer een middenvelder geworden is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Yopii » wo apr 26, 2023 12:17 pm

Lionel schreef:
ma apr 24, 2023 10:30 pm
Flap bonjourde dit weekend ook een 84-jarige medewerker van het archief las ik… wegbezuinigd.. je verzint het niet
Hoor en wederhoor... misschien is die man wel aan het dementeren of zo. :smallgrin.gif:

Maar serieus, vroeger zat het archief in het hoofd van Schoevaert en nog een paar oude mannetjes. Dat was fijn voor die mannetjes, maar of het wenselijk is? :confused.gif:

Dat spanningsveld heb je natuurlijk. Voor clubmensen is het een leuke oudedagsbesteding, maar draagt iemand echt nog wat bij? Het probleem bij Ajax is juist dat te veel mensen bij het meubilair horen en zich overal mee bemoeien. Dat brengt dat achterlijke systeem van het 'gouden aandeel' met zich mee. De organisatie professionaliseren roept dan weerstand op, want dan is de positie van die 'clubmensen' in het geding. (Dit geheel los van deze specifieke situatie, waar jij en ik geen zicht op hebben.)

Dan kom je weer terug bij die DNA-discussie. AT'ers hier definiëren het Ajax-DNA in de trant van: aanvallend voetbal, vernieuwing, enz. Dat is niet de zienswijze van een aanmerkelijk deel van de betrokkenen, die vinden dat het DNA van Ajax in personen zit, en wel in personen die al (lang) bij Ajax betrokken zijn. De volgende stap is dan dat wie dat Ajax-DNA niet heeft, per definitie ongeschikt is. Dat maakten we bijvoorbeeld mee met Erik Ten Hag, toen die een aanloopperiode nodig had. Meteen ging het om zijn accent en zijn achtergrond. Met hulp van de T. voerden mensen binnen Ajax een campagne om hem weg te krijgen en een bekende zijn baan te laten innemen.

Als we denken op de manier van die stroming, dan is de vijver piepklein. Dan houden we de deur gesloten voor Pep Guardiola, terwijl Fred Grim een gerede kandidaat is, zeg maar.

Mijns inziens zijn er genoeg mensen van buiten die Ajax-cultuur kunnen vatten en uitdragen. Zo bijzonder is die ook weer niet.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » wo apr 26, 2023 3:29 pm

Trab schreef:
wo apr 26, 2023 10:48 am
Lionel schreef:
Trab schreef:
di apr 25, 2023 4:28 pm

Dat is zo, maar ze hebben wel iedere positie minstens dubbel bezet. Misschien geen toppers, maar ook niet heel slecht.
Bij Ajax is er geen stand-in voor Timber. Linker CV is er ook niet, aangezien Bassey er niks van kan. Nu moeten noodgedwongen middenvelders als Grillitsch en Alvarez daar spelen.
Op het middenveld is er geen stand-in voor Alvarez. Dat zijn al 3 posities (allemaal in de as) die heel mager bezet zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We gingen het seizoen in met:

Pasveer en Stekelenburg. Later is daar Rulli bijgekomen.

Rensch en Sanchez (vervanger Nous)
Timber en ?
Bassey en Kaplan
Wijndal en Baas

Alvarez, Grillitsch en Fitz Jim
Klaassen, Taylor, Kudus en Berghuis voor de 8 en de 10

Antony en CCC waarbij Antony wegging en Ocampos zijn vervanger werd
Brobbey / Tadic en Lucca
Tadic / Bergwijn

We hebben geen extra CV maar verder hebben we toch op papier gewoon een hartstikke goede selectie?
Mwah, het is in de breedte niet sterk genoeg. Je ziet wat er gebeurt als Alvarez en Kudus wegvallen. Dan hebben we geen fatsoenlijke linker CV, geen controleur op het middenveld en op rechtsbuiten stellen we Berghuis op wat eigenlijk meer een middenvelder geworden is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klopt. Maar je kunt echt niet beweren dat Feyenoord een betere selectie heeft of alles wel fatsoenlijk dubbel bezet heeft. Never nooit niet.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie