PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Marillion » ma apr 17, 2023 8:20 pm

Historicus schreef:
ma apr 17, 2023 7:36 pm
Zit nu Jong Ajax - Jong PSV live op tv te kijken, maar JA speelt leuker dan het eerste elftal. Staan ook in no time met 3-0 voor in de eerste heflt al.
Twee setpoints voor Jong Ajax inmiddels: 5-3.

Als Conceicao het op zijn heupen heeft kan 'ie echt wel voetballen hoor.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5406
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door columbus » ma apr 17, 2023 10:05 pm

Het is toch best een one trick pony met het postuur van een B junior. Het is zo voorspelbaar tot nu toe wat ik zie van die jongen

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » ma apr 17, 2023 10:27 pm

zeux schreef:
ma apr 17, 2023 1:42 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma apr 17, 2023 9:57 am
Nihad schreef:Gokken op een gelijkspel.
Is niet genoeg. Kijkend naar het restant van ons en hun programma hebben we een buffertje nodig in punten, want ik zie PSV qua doelsaldo nog wel inlopen.
Volgens mij hebben Ajax en psv juist een redelijk evenredig programma. Zie de lijst in het Emmen-topic met plaats op ranglijst er bij. Dan is de 'zwaarte' redelijk vergelijkbaar. Ik zie in ieder geval niet waar psv automatisch meer doelpunten gaat pakken.
Heerenveen en Fortuna thuis moeten ze nog. Maar ik zie ze ook niet zomaar winnen van Sparta of uit bij AZ. Daar moeten ze nog heen. Wij naar een Twente dat nergens voor speelt op dat moment en wellicht wat spaart voor de nacompetitie.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door LucaS » di apr 18, 2023 8:39 am

Net als de graafschap? Dit is de wedstrijd van het jaar voor die ploegen, of ze nog ergens voor spelen of niet
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Mr. Ajax » di apr 18, 2023 6:34 pm

columbus schreef:
ma apr 17, 2023 10:05 pm
Het is toch best een one trick pony met het postuur van een B junior. Het is zo voorspelbaar tot nu toe wat ik zie van die jongen
Ik vind hem juist best gevarieerd in z’n spel. Probeert het zowel binnen als buitenom. Rust en overzicht moet ie nog verbeteren, maar hij verdient wel meer dan invalbeurtjes van 4 minuten om de week.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7364
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Trab » di apr 18, 2023 6:41 pm

Mr. Ajax schreef:
columbus schreef:
ma apr 17, 2023 10:05 pm
Het is toch best een one trick pony met het postuur van een B junior. Het is zo voorspelbaar tot nu toe wat ik zie van die jongen
Ik vind hem juist best gevarieerd in z’n spel. Probeert het zowel binnen als buitenom. Rust en overzicht moet ie nog verbeteren, maar hij verdient wel meer dan invalbeurtjes van 4 minuten om de week.
Zondag moet hij sowieso spelen. Berghuis op rechtsbuiten werkt alleen tegen clubs als Fortuna.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus
Berichten: 5406
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door columbus » di apr 18, 2023 8:36 pm

Mr. Ajax schreef:
columbus schreef:
ma apr 17, 2023 10:05 pm
Het is toch best een one trick pony met het postuur van een B junior. Het is zo voorspelbaar tot nu toe wat ik zie van die jongen
Ik vind hem juist best gevarieerd in z’n spel. Probeert het zowel binnen als buitenom. Rust en overzicht moet ie nog verbeteren, maar hij verdient wel meer dan invalbeurtjes van 4 minuten om de week.
Echt? Ik vind het vooral enorm voorspelbaar allemaal. De keren dat hij buitenom gaat zijn op 1 hand te tellen. Het is altijd naar binnen gaan en de verre hoek zoeken. Weinig oog voor zijn medespelers… Nee ik ben nog niet overtuigd. En hij moet echt aan de aardappelen

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7364
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Trab » di apr 18, 2023 9:21 pm

columbus schreef:
Mr. Ajax schreef:
columbus schreef:
ma apr 17, 2023 10:05 pm
Het is toch best een one trick pony met het postuur van een B junior. Het is zo voorspelbaar tot nu toe wat ik zie van die jongen
Ik vind hem juist best gevarieerd in z’n spel. Probeert het zowel binnen als buitenom. Rust en overzicht moet ie nog verbeteren, maar hij verdient wel meer dan invalbeurtjes van 4 minuten om de week.
Echt? Ik vind het vooral enorm voorspelbaar allemaal. De keren dat hij buitenom gaat zijn op 1 hand te tellen. Het is altijd naar binnen gaan en de verre hoek zoeken. Weinig oog voor zijn medespelers… Nee ik ben nog niet overtuigd. En hij moet echt aan de aardappelen
Ik ben het wel met Mr Ajax eens. Hij is gevarieerd in zijn passeeracties, is snel en er gaat veel dreiging vanuit. Alleen zijn rendement is nog hopeloos. Zowel qua overzicht/passing als qua schot. Dat moet echt beter. Maar goed, hij is nog jong.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » di apr 18, 2023 10:18 pm

Ik ga mee met Columbus. Tegen junioren kan hij het leuk bolwerken maar in het eerste is het toch nog weinig? Zijn schot/voorzet… alsof er een kind van 13 schiet. Maar het is wel een leuke speler!
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Andriy Demchenko » wo apr 19, 2023 7:01 am

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Marillion » wo apr 19, 2023 9:31 am

Maandagavond was 'ie gewoon erg sterk bij Jong Ajax. Is tot nu toe inderdaad wel een speler die er tussenin zit. Bij Jong Ajax vaker goed, bij het eerste elftal vaak nog te weinig. In het Jong Ajax topic stelde ik al voor dat hij in een ketel met toverdrank zou moeten vallen gelijk Obelix. Als ze hem krachtiger kunnen maken dan zit er echt wel iets in. Kijk naar zijn balbehandeling. Ik snap in ieder geval wel dat Ajax deze gok heeft genomen.

Ondertussen heb ik nog steeds weinig vertrouwen in de komende wedstrijden. Ben wel benieuwd naar jullie mening. Als je moet kiezen, welke win je liever? Ik hoor de meeste mensen de competitie roepen maar ik win eerlijk gezegd liever de beker. Dat is onder de streep toch gewoon een prijs. En die CL deelname interesseert me niet zo op dit moment. We hebben gezien dat een zak geld ons weinig brengt. Misschien is het wel goed als de boodschap gewoon even heel hard binnenkomt dat we enorm hebben lopen prutsen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18807
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Yopii » wo apr 19, 2023 9:36 am

Berghuis op rechtsbuiten werkt alleen tegen clubs als Fortuna
.

Berghuis naar het middenveld, zeker? :excited.gif:

Berghuis wordt sowieso opgesteld, doe dan maar waar hij het minste kwaad kan. Een driemansmiddenveld met hem erbij is veel te kwetsbaar.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Andriy Demchenko » wo apr 19, 2023 10:19 am

Marillion schreef:
wo apr 19, 2023 9:31 am
Maandagavond was 'ie gewoon erg sterk bij Jong Ajax. Is tot nu toe inderdaad wel een speler die er tussenin zit. Bij Jong Ajax vaker goed, bij het eerste elftal vaak nog te weinig. In het Jong Ajax topic stelde ik al voor dat hij in een ketel met toverdrank zou moeten vallen gelijk Obelix. Als ze hem krachtiger kunnen maken dan zit er echt wel iets in. Kijk naar zijn balbehandeling. Ik snap in ieder geval wel dat Ajax deze gok heeft genomen.

Ondertussen heb ik nog steeds weinig vertrouwen in de komende wedstrijden. Ben wel benieuwd naar jullie mening. Als je moet kiezen, welke win je liever? Ik hoor de meeste mensen de competitie roepen maar ik win eerlijk gezegd liever de beker. Dat is onder de streep toch gewoon een prijs. En die CL deelname interesseert me niet zo op dit moment. We hebben gezien dat een zak geld ons weinig brengt. Misschien is het wel goed als de boodschap gewoon even heel hard binnenkomt dat we enorm hebben lopen prutsen.
Liever de competitie, de tweede plek is van levensbelang.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Marillion » wo apr 19, 2023 10:25 am

Is dat wel zo?

Natuurlijk scheelt het financieel. Maar we hebben afgelopen zomer gezien dat geld niet alles is. Misschien is het voor de club wel een keer goed als het signaal echt hard binnenkomt. Ook om te merken hoe snel het soms verkeerd kan gaan en dat je dat moet meewegen in de hoeveelheid risico die je neemt. Want een keertje geen CL is echt geen probleem maar twee keer gaat de club wel echt serieus voelen. Ik zou het zien als een bijkomend voordeel van een nadeel.

Als supporter win ik gewoon liever een prijs. Een tweede plek is geen prijs. Dit uiteraard als je moet kiezen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » wo apr 19, 2023 10:33 am

Het signaal is toch wel binnen aangezien er op alle vlakken wordt doorgeselecteerd? Bovendien haal je makkelijker nieuwe en vooral betere spelers als je ze CL kunt bieden. En je kunt een Bassey verkopen met verlies eventueel.

De beker interesseert mij alleen als het betekent dat we de dubbel pakken. Anders is het geen prijs voor Ajax. Prijzen moet je namelijk vieren en ik zit echt niet te wachten op een feestje nu.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Mano » wo apr 19, 2023 10:56 am

Marillion schreef:
wo apr 19, 2023 9:31 am
Ondertussen heb ik nog steeds weinig vertrouwen in de komende wedstrijden. Ben wel benieuwd naar jullie mening. Als je moet kiezen, welke win je liever? Ik hoor de meeste mensen de competitie roepen maar ik win eerlijk gezegd liever de beker. Dat is onder de streep toch gewoon een prijs. En die CL deelname interesseert me niet zo op dit moment. We hebben gezien dat een zak geld ons weinig brengt. Misschien is het wel goed als de boodschap gewoon even heel hard binnenkomt dat we enorm hebben lopen prutsen.
Kiezen? We moeten 2de worden en de beker pakken!
Dan hebben we EN een prijs EN kans op de CL-miljoenen!

:ajaxscarf.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Zuidema » wo apr 19, 2023 11:18 am

Mano schreef:
wo apr 19, 2023 10:56 am
Kiezen? We moeten 2de worden en de beker pakken!
Dan hebben we EN een prijs EN kans op de CL-miljoenen!

:ajaxscarf.gif:
:smile-ajax.gif:

En we flikkeren zo Psv in een identiteitscrisis. Geen titel, geen VCL, geen beker, slechte Europese campagne. Hoezo weer een rampseizoen voor Psv?

Sweet dreams. Ik zie nergens een flardje bij Ajax, dat me optimistisch maakt voor deze twee potjes. Ik vrees dat juist wij hierna onze vele wonden mogen likken. Maar als ik toch moet kiezen, volg ik Lionel: liever VCL dan het 20ste of 21 ste bekertje als troostprijsje voor een ronduit bespottelijk slecht seizoen. Om dezelfde redenen als Lionel.
Success will tear us apart.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9084
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 19, 2023 11:25 am

Inmiddels ben ik al zo ver dat ik mijn secretaresses heb moeten vertellen dat ze in de maanden september - december 2023, als er verhinderdata aan rechtbanken moeten worden doorgegeven voor de planning van zittingen, , óók rekening moeten houden met speeldata in de Europa League. Dat waren ze de afgelopen jaren niet meer gewend.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Marillion » wo apr 19, 2023 11:37 am

Een tweede plaats kun je niet in de prijzenkast zetten. Een beker wel.

Daarbij is het mooi dat Ajax zowel in landstitels als bekers de grootste van Nederland is. Die aantallen krijg je alleen bij elkaar als je ook in een slecht seizoen nog eens een prijs pakt.
Yopii schreef:
wo apr 19, 2023 9:36 am
Berghuis op rechtsbuiten werkt alleen tegen clubs als Fortuna
.

Berghuis naar het middenveld, zeker? :excited.gif:

Berghuis wordt sowieso opgesteld, doe dan maar waar hij het minste kwaad kan. Een driemansmiddenveld met hem erbij is veel te kwetsbaar.
Het gaat zonder Alvarez sowieso nog een hele klus worden om een sterk middenveld op te stellen. Wat gaat het worden? Taylor, Grillitsch en Klaassen waarschijnlijk. Berghuis zal weer op rechts starten bij afwezigheid van Kudus. Conceicao is dan een optie vanaf de bank.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Zuidema » wo apr 19, 2023 11:50 am

Marillion schreef:
wo apr 19, 2023 11:37 am
Een tweede plaats kun je niet in de prijzenkast zetten. Een beker wel.
Je kickt op vitrines vol prijzen? Van het 21ste knvb-bekertje blijft de schoorsteen niet roken. Van een VCL misschien wel. Volgens mij zijn we wel genoeg aan het schrikken gemaakt dit seizoen. Hoe snel Ajax de hele boel groots en meeslepend in puin kan laten veranderen. Dit nooit weer aub. En we moeten nog maar afwachten of de volgende broodnodige transitie wel gaat slagen. Nee, dan toch liever de kans op veel poen dan dertien in het dozijn-zilverwerk. Hebben we meer aan naar de toekomst.
Success will tear us apart.

Yopii
Berichten: 18807
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Yopii » wo apr 19, 2023 12:22 pm

Marillion schreef:
wo apr 19, 2023 11:37 am
Een tweede plaats kun je niet in de prijzenkast zetten. Een beker wel.

Daarbij is het mooi dat Ajax zowel in landstitels als bekers de grootste van Nederland is. Die aantallen krijg je alleen bij elkaar als je ook in een slecht seizoen nog eens een prijs pakt.
Yopii schreef:
wo apr 19, 2023 9:36 am
Berghuis op rechtsbuiten werkt alleen tegen clubs als Fortuna
.

Berghuis naar het middenveld, zeker? :excited.gif:

Berghuis wordt sowieso opgesteld, doe dan maar waar hij het minste kwaad kan. Een driemansmiddenveld met hem erbij is veel te kwetsbaar.
Het gaat zonder Alvarez sowieso nog een hele klus worden om een sterk middenveld op te stellen. Wat gaat het worden? Taylor, Grillitsch en Klaassen waarschijnlijk. Berghuis zal weer op rechts starten bij afwezigheid van Kudus. Conceicao is dan een optie vanaf de bank.
Een viermansmiddenveld voor de verandering?

Die beker interesseert me trouwens niets.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9084
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 19, 2023 12:38 pm

Die beker kan me inderdaad gestolen worden.

Nog los van het middenveld en wat-doen-we-met-Berghuis; zetten we Hato als CV neer?

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door wimpey » wo apr 19, 2023 12:58 pm

Het kan aan mij liggen, maar bij Berghuis 'hangt' dat ie 1 op de 5 wedstrijden goed speelt. En dat ie het niet laat zien in de toppers. En dat we met Bergwijn nog zo'n kat in de zak hebben gekocht.

Lionel
Berichten: 47490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » wo apr 19, 2023 2:15 pm

We spelen tegen PSV dat toch echt meer moet dan wij.

Ik zou Bassey centraal opstellen, Hato linksback. Zak maar iets meer in en laat PSV het spel maken. Dan komt er echt legio ruimte voor ons. Ik zou dan wel met CCC op linksvoor spelen. Eventueel met Bergwijn in de spits en Tadic op links.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door LucaS » wo apr 19, 2023 2:21 pm

Marillion schreef:
wo apr 19, 2023 11:37 am
Een tweede plaats kun je niet in de prijzenkast zetten. Een beker wel.

Daarbij is het mooi dat Ajax zowel in landstitels als bekers de grootste van Nederland is. Die aantallen krijg je alleen bij elkaar als je ook in een slecht seizoen nog eens een prijs pakt.
Yopii schreef:
wo apr 19, 2023 9:36 am
Berghuis op rechtsbuiten werkt alleen tegen clubs als Fortuna
.

Berghuis naar het middenveld, zeker? :excited.gif:

Berghuis wordt sowieso opgesteld, doe dan maar waar hij het minste kwaad kan. Een driemansmiddenveld met hem erbij is veel te kwetsbaar.
Het gaat zonder Alvarez sowieso nog een hele klus worden om een sterk middenveld op te stellen. Wat gaat het worden? Taylor, Grillitsch en Klaassen waarschijnlijk. Berghuis zal weer op rechts starten bij afwezigheid van Kudus. Conceicao is dan een optie vanaf de bank.
Ah maar een 2e plaats kan een cup met grote oren als gevolg krijgen
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie