PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door wimpey » zo apr 23, 2023 4:43 pm

columbus schreef:
zo apr 23, 2023 4:37 pm
GangstaRiB schreef:Heitinga nog steeds op pole position?
Alsjeblieft niet. Maar dat vond ik al ver voor de wedstrijd. Nul visie, nul verrassing, tactisch niet zo sterk. Vind het echt helemaal niks. Laat hem eerst eens kleinere clubs trainen.
:biggthumpup.gif: Toch is de directie het grootste probleem gebleken. Je wordt leeg gekocht. En dan gaan ze onder het mom van doelstelling ‘Europese top’ de schatkist plunderen. Je had gewoon een pas op de plaats kunnen en moeten maken.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Yopii » zo apr 23, 2023 4:52 pm

Dat gebeurt elke keer, Wimpey. Weet jij ook wel.

Die internationale aandacht werkt verslavend. De realiteit raakt uit zicht. Dan gaat het zo hard bergafwaarts dat de hele wereld ons uitlacht. Dit proces is blijkbaar inherent aan de clubcultuur van Ajax. Er is veel druk om koste wat kost het niveau vast te houden.

Daardoor lukt het dus juist niet. Iedereen in de polonaise, niemand die het hoofd koel houdt. Als supporter herken je op een gegeven moment het patroon.

Over Heitinga, die wil de popie jopie uithangen, dat gaat niet werken. Het zou me verbazen als er een toptrainer in hem school. Hij een meeloper, altijd al geweest. Anderen hadden de ballen, hij het praatje voor de bühne.

Daarover gesproken:
Voor de camera vertelt Heitinga op welk vlak Ajax het zondag vooral heeft laten liggen in Eindhoven. 'Een stukje effectiviteit. Bij de eerste kans sta je meteen met 1-0 achter. Daarna moet je het spel gaan maken. Je krijgt wat kansjes, alleen je scoort niet. We zijn een aantal keer de trechter in gelopen en daarin hebben ze ons een aantal keer echt pijn kunnen doen. In topduels hangt het af van momenten. Je krijgt een aantal mogelijkheden en je had de aansluiting kunnen maken, maar vandaag (zondag, red.) heeft PSV terecht gewonnen.'
Blablabla... :excited.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Jinne » zo apr 23, 2023 5:18 pm

Verkleinwoorden in een voor- of nabeschouwing is sowieso een nono.

Blij dat ik niet gekeken heb. Helaas volgende week weer...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door columbus » zo apr 23, 2023 5:24 pm

Heitinga heeft het over een stukje effectiviteit. Allemachtig. Het spel is werkelijk geen haar beter dan onder Schreuder, een selectie is niet fit, gaan zonder enig idee en plan het veld in. Is totaal kansloos en meer heeft het over effectief zijn.

Je laat je elftal als een drol voetballen, wisselt nog slechter, wat een plaat voor zijn kop. Die jongen heeft niets te zoeken als hoofdtrainer van een topclub

Echt, de reset knop moet heel snel ingedrukt worden.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door wimpey » zo apr 23, 2023 6:35 pm

Fitness inderdaad. Bergwijn die kilo’s teveel heeft. Hij en Kudus die het niet opbrengen een back te volgen. Brobbey, die geen conditie heeft. Aan basisvoorwaarden wordt al niet voldaan.

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door columbus » zo apr 23, 2023 6:43 pm

wimpey schreef:Fitness inderdaad. Bergwijn die kilo’s teveel heeft. Hij en Kudus die het niet opbrengen een back te volgen. Brobbey, die geen conditie heeft. Aan basisvoorwaarden wordt al niet voldaan.
Inderdaad. Vind het niet fit zijn echt te treurig voor woorden. Deze spelers kunnen niet 90 minuten op top niveau spelen, dat is kwalijk. Het gras bij de buren is altijd groener maar kijk naar een Kokcu, het is soms wat wild maar als je ziet hoeveel energie hij in een wedstrijd legt en de ploeg op sleeptouw neemt. Onze vriend Taylor wordt al moe als hij een gaatje dicht moet lopen.

Ajax staat in standje zomeravond voetbal. En blijkbaar vindt de trainer dat het vooral aan de effectiviteit ligt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Marillion » zo apr 23, 2023 6:51 pm

Over Kokcu en Geertruida is bekend geworden dat zij extra trainingen doen bij een sportschool. Op zichzelf is het te gek voor woorden dat zoiets nodig is en dat een club dat niet regelt. Maar het werkt dus kennelijk wel. Vergelijk deze Kokcu maar met die van een jaar terug.

Bij Ajax zitten we inderdaad al het hele seizoen tegen spelers aan te kijken die niet topfit zijn. Natuurlijk ligt daar niet het hele probleem. Het elftal zit gewoon niet goed in elkaar. Er klopt tactisch niets van. Maar echt fit zijn is wel een basisvoorwaarde om tot goede prestaties te komen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » zo apr 23, 2023 7:30 pm

Trab schreef:
zo apr 23, 2023 4:35 pm
Ik was tot vandaag nog wel redelijk positief over Heitinga. Maar tegen PSV heeft hij slecht gecoacht. Klaar. Zijn wissel Brobbey voor Bassey pakte desastreus uit. Ben bepaald geen fan van Bassey, maar Grillitsch achterin is helemaal niks. Na rust was de hele verdedigende organisatie weg terwijl de 1e helft nog niet veel aan de hand was. Ook het niet brengen van Conceicao was onbegrijpelijk. Benieuwd wat de directie besluit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik snapte de keuze wel maar die Brobbey… die deed echt alles fout.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Marillion » zo apr 23, 2023 7:40 pm

Die jongen gaat ook met de week slechter spelen hé? Begon toch vrij behoorlijk.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » zo apr 23, 2023 7:49 pm

Marillion schreef:
zo apr 23, 2023 7:40 pm
Die jongen gaat ook met de week slechter spelen hé? Begon toch vrij behoorlijk.
Leek op werkweigering.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Trab » zo apr 23, 2023 8:19 pm

Lionel schreef:
Marillion schreef:
zo apr 23, 2023 7:40 pm
Die jongen gaat ook met de week slechter spelen hé? Begon toch vrij behoorlijk.
Leek op werkweigering.
Het was echt stuitend om te zien. Je zou denken dat iemand die wissel staat gretig is om in te vallen. De eerste twee keer dat hij ingespeeld werd liet hij die houten Klaas voor hem komen. Vervolgens levert ie een bal in waar de penalty uit komt. Dit allemaal in 7 minuten tijd. Weg wedstrijd. En dan heb ik het nog niet eens over de kansen die hij later in de wedstrijd miste.
Bergwijn hoeven we het helemaal niet over te hebben. Beweegt bijna nooit in de diepte, wacht steeds tot hij de bal in de voeten krijgt om hem vervolgens weer terug te kaatsen en als hij er een keer doorheen is komt ie met een belabberd schot. Nooit meer opstellen die gast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » zo apr 23, 2023 8:40 pm

Ik zou ze ook niet meer opstellen.

Lekker met Tadic, CCC en nog iemand uit de jeugd spelen. Iemand met diepgang.

Berghuis, Taylor en Alvarez op het middenveld.

Achterin Hato, CV, Timber en Sanchez opstellen.

Er moet toch iemand in de jeugd rondlopen? Of zet Hato maar centraal neer en Baas linksback.

Met een gretig team komen we verder dan met BBB.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Marillion » zo apr 23, 2023 9:12 pm

Ik zou echt zo graag weten wat het nou is met die gasten. Het ziet er zo ontzettend slap en ongeïnspireerd uit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13397
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Arthur » zo apr 23, 2023 10:02 pm

Marillion schreef:Ik zou echt zo graag weten wat het nou is met die gasten. Het ziet er zo ontzettend slap en ongeïnspireerd uit.
Als het tactisch niet goed staat kun je nooit druk ontwikkelen. De afstanden zijn veel te groot. Dan ziet het er al snel slap uit.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » zo apr 23, 2023 10:19 pm

Arthur schreef:
zo apr 23, 2023 10:02 pm
Marillion schreef:Ik zou echt zo graag weten wat het nou is met die gasten. Het ziet er zo ontzettend slap en ongeïnspireerd uit.
Als het tactisch niet goed staat kun je nooit druk ontwikkelen. De afstanden zijn veel te groot. Dan ziet het er al snel slap uit.
Het staat niet goed omdat ze ook amper druk zetten. Bergwijn gaat nooit diep, zoekt amper zijn man op, zet geen druk. Werd ook kinderlijk van de bal gelopen door Teze… diep en diep triest hoe hij erbij loopt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Marillion » zo apr 23, 2023 10:19 pm

Dat is op zichzelf zeker waar. Maar ik heb bij een aantal spelers toch wel de indruk dat het probleem groter is dan alleen tactisch.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door WP_Legend » ma apr 24, 2023 6:24 am

Volgens Timber waren ze niet ready... Nou lekker naar je trainer toe... kennelijk heeft Heit ze niet goed voorbereid...

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door wimpey » ma apr 24, 2023 7:38 am

Marillion schreef:
zo apr 23, 2023 9:12 pm
Ik zou echt zo graag weten wat het nou is met die gasten. Het ziet er zo ontzettend slap en ongeïnspireerd uit.
Ze zijn geestelijk en fysiek niet fit en worden niet goed getraind. En dan ontbreekt het ook nog eens aan technische kwaliteiten en gogme. :blush.gif:

Zet Ten Hag op deze groep en je doet i.i.g. mee om de titel. Schreuder en Heitinga hebben geen flauw idee hoe je in teamverband druk zet. Als je zelf aan de bal niet goed bent, dan heb je iemand nodig die er pressing in ramt.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Trab » ma apr 24, 2023 7:53 am

wimpey schreef:
Marillion schreef:
zo apr 23, 2023 9:12 pm
Ik zou echt zo graag weten wat het nou is met die gasten. Het ziet er zo ontzettend slap en ongeïnspireerd uit.
Ze zijn geestelijk en fysiek niet fit en worden niet goed getraind. En dan ontbreekt het ook nog eens aan technische kwaliteiten en gogme. :blush.gif:

Zet Ten Hag op deze groep en je doet i.i.g. mee om de titel. Schreuder en Heitinga hebben geen flauw idee hoe je in teamverband druk zet. Als je zelf aan de bal niet goed bent, dan heb je iemand nodig die er pressing in ramt.
Bergwijn is gewoon een luie flikker. Voor de wedstrijd roept ie nog het wordt een wedstrijd op leven en dood, maar als je hem dan ziet voetballen…
Goser moet lekker in de woestijn gaan voetballen. Misschien kan die Wijndal en Brobbey ook meenemen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Zuidema » ma apr 24, 2023 8:28 am

Trab schreef:
ma apr 24, 2023 7:53 am

Bergwijn is gewoon een luie flikker. Voor de wedstrijd roept ie nog het wordt een wedstrijd op leven en dood, maar als je hem dan ziet voetballen…
Goser moet lekker in de woestijn gaan voetballen.
Volgens Frank Lammers (komiek, Jumbo reclame, verstokt Psv-fan) gaf Bergwijn bij Psv acht van de tien wedstrijden niet thuis. En in de resterende twee wedstrijden liet hij dan ineens zien dat hij echt wel kon voetballen. Bij de Spurs eigenlijk hetzelfde verhaal. En nu bij Ajax weer.

Een fijne en erg dure erfenis van Overmars. Naast Wijndal en Brobbey, die overduidelijk ook uit zijn koker komen. Hij heeft alleen al die transfers door eigen toedoen nooit kunnen afronden. H2 helaas wel. :excited.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 24, 2023 8:47 am

Zullen we Bergwijn, Grillitsch en Brobbey een weekje op rugby doen? Kijken wat dat oplevert.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Alexander » ma apr 24, 2023 8:58 am

Als je zo een Vertonghen ziet spelen bij Anderlecht hè, wat bezielt je dan om Bassey te kopen voor 25 miljoen EUR? Vertonghen hadden we transfervrij op kunnen pikken. Is allang geen top meer, maar was bij dit Ajax een absolute versterking geweest.

Het valt me op dat Berghuis zo weinig kritiek krijgt. Ik zou zijn stats wel eens willen zien, want ik vermoed dat 85% van de ballen die hij vooruit heeft gespeeld heeft geleid tot balverlies. Als je gaan doorselecteren volgend seizoen zal ik toch beginnen bij hem.

Ik zou je verlies nemen op de helft van de selectie en het volgend jaar met eigen jeugd in combinatie met 3 gerichte aankopen proberen. Met vooral een trainer die het begrijpt aan het roer. Werk maar naar een basis toe met jongens als Fitz Jim, Hato, Baas, Godts en Aertssen. Ik geloof niet dat ik me dan meer zal irriteren dan nu.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Alexander » ma apr 24, 2023 8:59 am

Overigens, en eerlijk is eerlijk, een klein compliment aan Sanchez. Behoorde gisteren tot de minst slechte.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door Lionel » ma apr 24, 2023 9:13 am

Alexander schreef:
ma apr 24, 2023 8:59 am
Overigens, en eerlijk is eerlijk, een klein compliment aan Sanchez. Behoorde gisteren tot de minst slechte.
Maar kan niet verdedigen. Bij VI Pro een analyse van hoe hij verdedigt. Ongekend slecht.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV - Ajax - zo. 23-04 (14:30u)

Bericht door WP_Legend » ma apr 24, 2023 9:16 am

Ik vond hem ook niet slecht, maar volgens VI Pro was hij de hoofdschuldige aan 2 goals gisteren...

"Dat de Belg een vrije doortocht heeft in de omschakeling valt te wijten aan onnodig genomen risico bij Ajax-rechtsback Sánchez. Op het moment dat de Amsterdammers na een langlopende aanval balverlies lijden op hun linkerflank en PSV lang speelt op spits De Jong, staat Sánchez aan de contrakant nog voorin, met zo'n 80 meter ruimte in zijn rug. De Mexicaan kan dus niet meer van dienst zijn tegenover de Eindhovense counter. 

...

Sánchez heeft nog geen anderhalve minuut later niet geleerd van dit moment van onoplettenheid. Wanneer Brobbey door een slordige terugspeelpass balverlies lijdt, staat de Mexicaan nog aan de buitenkant te dekken bij Simons, terwijl de PSV-linksbuiten aan de binnenkant een dieptesprint trekt. Doordat Sánchez hem geen strobreed in de weg legt, kan Simons op volle snelheid worden gelanceerd door Joey Veerman richting het Amsterdamse strafschopgebied
...

Kort na de hervatting van de wedstrijd na de 2-0 is Ajax dichtbij de aansluitingstreffer via een afstandsschot van Taylor, dat beide palen raakt. Maar nog geen minuut later is PSV in de buurt van de beslissende derde treffer, wanneer Sánchez wederom verkeerd staat qua voetenwerk. Ditmaal staat de Mexicaan met zijn dekkingshouding naar de binnenkant van het veld gericht, als Veerman met wederom een splijtende pass ditmaal de overlappende linksback Patrick van Aanholt diepstuurt. Alert reageren van Taylor voorkomt dat Til uit de lage voorzet van Van Aanholt binnenschuift.
...

In de slotfase maakt Sánchez zijn drieluik van kostbare voetenwerkfouten compleet. Na een beauty van een pass met buitenkant van voet van grote uitblinker Veerman, komt Simons op de counter oog in oog te staan met de Mexicaan. Wederom staat Sánchez te dekken met het zwaartepunt op de verkeerde voet, waardoor Simons zelfs na een halve struikeling alsnog buitenom kan bij hem. De PSV-linksbuiten geeft vervolgens precies op het tijd voor, waarna De Jong via een touchering van Grillitsch de 3-0 binnenwerkt."




Plaats reactie