Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Zuidema » zo apr 30, 2023 7:58 pm

Lionel schreef:
zo apr 30, 2023 7:56 pm
Prima jaar dit.
Alleen nu nog vierde worden. Dan is het helemaal klaar.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door mattie » zo apr 30, 2023 7:58 pm

Jinne schreef:
zo apr 30, 2023 7:56 pm
Wat een kutpingels. Stuur iedereen maar op vakantie

Inderdaad einde seizoen geef Vos etc maar de rest van het seizoen.. De Bergwijntjes etc gaan Ajax nu echt niet meer redden
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Wouter
Berichten: 18733
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Wouter » zo apr 30, 2023 7:58 pm

Yopii schreef:
zo apr 30, 2023 7:55 pm
????

Wat was dit? :confused.gif:
Die strafschop van Alvarez was zo'n bal die je geeft als je net begint in te spelen voor de wedstrijd.

Je zag het al wel aankomen, half Ajax had kramp. Ongelooflijk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door peter » zo apr 30, 2023 7:59 pm

Sjon leunde op zijn sterkhouders maar die jongens hadden allemaal kramp. Tsja.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Trab » zo apr 30, 2023 8:00 pm

Hij had Klaassen en Bergwijn niet moeten wisselen. Die 5 minuten hadden ze nog wel volgehouden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door mattie » zo apr 30, 2023 8:01 pm

Volgende week Az.. en twente uit.. klaar dit seizoen.. 4x verliezen van 040.. is een dieptepunt
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door mattie » zo apr 30, 2023 8:03 pm

Trab schreef:
zo apr 30, 2023 8:00 pm
Hij had Klaassen en Bergwijn niet moeten wisselen. Die 5 minuten hadden ze nog wel volgehouden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar Goots schiet raak.. en hoe..

Als de speler aangeeft einde dan is het einde
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

GangstaRiB
Berichten: 16830
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door GangstaRiB » zo apr 30, 2023 8:06 pm

120 minuten naar niks zitten te kijken en dan ook nog verliezen.

Ben er helemaal klaar mee.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Liberty » zo apr 30, 2023 8:07 pm

mattie schreef:
zo apr 30, 2023 8:03 pm
Trab schreef:
zo apr 30, 2023 8:00 pm
Hij had Klaassen en Bergwijn niet moeten wisselen. Die 5 minuten hadden ze nog wel volgehouden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar Goots schiet raak.. en hoe..

Als de speler aangeeft einde dan is het einde
Klaassen lag al meerdere keren op de grond met kramp. Die laat je echt geen penalty nemen. En Bergwijn is ook verre van een zekerheid.
Bij Ajax waren er, naast Tadic, ook geen zekerheidjes.

De gifbeker moet helaas helemaal leeg. Maar goed, als de clausule van Heitinga al bestond dan komt deze nu zeker niet uit.
Tijd voor iets nieuws.

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door De Dominee » zo apr 30, 2023 8:11 pm

Precies. Bekijk het positief: Heitinga gaat er nu tenminste uit. Ga ervan uit dat we 4e worden en accepteer het alvast.

Daarna weer opnieuw bouwen. Waarschijnlijk zonder Sar, Heitinga, Tadic oa...
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Liberty » zo apr 30, 2023 8:11 pm

Toppie schreef:
zo apr 30, 2023 7:56 pm
De gifbeker helemaal leeg wat een kutseizoen snel vergeten en hopen dat het 28 Mei is
Zal veel moeten worden verkocht en aangekocht
Ben bang dat we een tussenjaar tegemoet gaan. Want er loopt te veel brandhout rond en die zijn niet zomaar weg en met Conference League in het vooruitzicht zullen de grote jongens ook niet komen.

Tja, een jaar geleden werd er lacherig gedaan over Feyenoord en de Conference League en nu is dat ons voorland. Terwijl PSV en Feyenoord de Champions League ingaan.

En ondertussen blijft Van der Sar lekker zitten.......
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Trab » zo apr 30, 2023 8:14 pm

GangstaRiB schreef:120 minuten naar niks zitten te kijken en dan ook nog verliezen.

Ben er helemaal klaar mee.
Eerste gedeelte 2e helft waren we duidelijk beter. Helaas maakt Brobbey de 2-0 niet. Verlenging was slecht. Penalty’s helemaal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door LucaS » zo apr 30, 2023 8:19 pm

Ik hoop dat de spelers meer pit hebben. Winnen van AZ en Sparta van PSV en je staat weer 2e
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door mattie » zo apr 30, 2023 8:23 pm

Liberty schreef:
zo apr 30, 2023 8:11 pm
Toppie schreef:
zo apr 30, 2023 7:56 pm
De gifbeker helemaal leeg wat een kutseizoen snel vergeten en hopen dat het 28 Mei is
Zal veel moeten worden verkocht en aangekocht
Ben bang dat we een tussenjaar tegemoet gaan. Want er loopt te veel brandhout rond en die zijn niet zomaar weg en met Conference League in het vooruitzicht zullen de grote jongens ook niet komen.

Tja, een jaar geleden werd er lacherig gedaan over Feyenoord en de Conference League en nu is dat ons voorland. Terwijl PSV en Feyenoord de Champions League ingaan.

En ondertussen blijft Van der Sar lekker zitten.......

Oeps Frankrijk en Portugal gaan dan weer over NL heen..

Sar moet allang zijn functie neerleggen , net als KJH
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Andriy Demchenko » zo apr 30, 2023 8:39 pm

Vandaag was een illustratieve wedstrijd voor dit seizoen, ik heb het samen met een andere Ajacied gekeken en we werden op den duur een beetje melig van het gegeven dat we zelf al eerder wist wat een speler van Ajax dan die speler zelf. Het was, bal in de voet aannemen, beetje rondkijken, beetje kappen en vervolgens balletje breed naar de enige vrijstaande meespeler. Er zit werkelijk waar NUL qua automatismen, driehoekjes, coaching, initiatief, zelf in de bal kome, 1-2's in. Dit Ajax lijkt op een ploeg die net vanuit de zomerstop net begonnen is, waarbij spelers voor het eerst elkaar weer zien. Het enige verschil was dat er deze wedstrijd wel pit zat itt vorige week. Hoewel spelers ook daarbij regelmatig over de schreef gingen met kleinzerig en kinderachtig gedrag. Hoofddader van dit alles is Schreuder, die heeft afgelopen zomer lopen lamballen en ook gedurende het seizoen niks erin geslepen. Heitinga kreeg het kalf toen het al verdronken was, hem kun je het wat minder kwalijk nemen maar onder hem verliezen we ook bijna al onze topwedstrijden dus Mislintat mag aan de slag voor een trainer. Verder was vandaag een ontmaskering van de pseudovedettes zoals Brobbey en Bergwijn. Toch is dit alles te repareren volgend seizoen, je kan namelijk moeilijk nog slechter positiespel en samenspel doen als dat Ajax nu op de mat legt, er is heel veel winst te boeken.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18733
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Wouter » zo apr 30, 2023 8:52 pm

Ik had de indruk dat Ajacieden wel heel graag wilden tonen "strijders" te zijn door constant opstootjes te veroorzaken of er in ieder geval aan mee te doen, maar dat ze vooral zichzelf uit hun spel haalden.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Lionel » zo apr 30, 2023 9:30 pm

Wouter, wat vond je van Luuk de Jong, Teze en vooral Ramalho?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Yopii » zo apr 30, 2023 9:40 pm

'Je kan niemand wat kwalijk nemen. Ze gaan achter die bal staan en nemen hun verantwoordelijkheid. Ik kan alleen trots zijn op de ploeg met hoe ze voor elkaar gevochten hebben.'
Flikker toch op, Heitinga. :1evil.gif:

Voetballen moeten ze. Wij zijn De Graafschap niet.

Het was helemaal niets, en dan vindt Heitinga nog dat Ajax meer verdiend had. :confused.gif:

En wat een strijdplan, hè? Lange peren op Brobbey, dat was het wel. Geen begin van finesse. En dan nog overtreding op overtreding maken en zaniken tegen Higler. Deze vertoning was in alle opzichten Ajax-onwaardig. :blush.gif:

Begin maar eens met Heitinga te degraderen, zou ik zeggen. En schop dan iedereen eruit die niet meer voor Ajax wil spelen.

Dit was trouwens het slechtste PSV dat ik me kan herinneren. Baggerteam.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Lionel » zo apr 30, 2023 9:54 pm

Zuidema schreef:
zo apr 30, 2023 7:58 pm
Lionel schreef:
zo apr 30, 2023 7:56 pm
Prima jaar dit.
Alleen nu nog vierde worden. Dan is het helemaal klaar.
Ik speel dan liever helemaal geen Europees voetbal. Lekker met een team met een gemiddelde leeftijd van 22/23 jaar veel trainen door de weeks. In de Conference League kunnen we alleen maar verliezen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Trab » zo apr 30, 2023 10:06 pm

Yopii schreef:
'Je kan niemand wat kwalijk nemen. Ze gaan achter die bal staan en nemen hun verantwoordelijkheid. Ik kan alleen trots zijn op de ploeg met hoe ze voor elkaar gevochten hebben.'
Flikker toch op, Heitinga. :1evil.gif:

Voetballen moeten ze. Wij zijn De Graafschap niet.

Het was helemaal niets, en dan vindt Heitinga nog dat Ajax meer verdiend had. :confused.gif:

En wat een strijdplan, hè? Lange peren op Brobbey, dat was het wel. Geen begin van finesse. En dan nog overtreding op overtreding maken en zaniken tegen Higler. Deze vertoning was in alle opzichten Ajax-onwaardig. :blush.gif:

Begin maar eens met Heitinga te degraderen, zou ik zeggen. En schop dan iedereen eruit die niet meer voor Ajax wil spelen.

Dit was trouwens het slechtste PSV dat ik me kan herinneren. Baggerteam.
Klopt. PSV was ook helemaal niks. Angsthazen voetbal. Naast het gebrek aan kwaliteit was het ook schrijnend om te zien hoeveel er kramp kregen bij Ajax. Het tempo - met name de 1e helft - lag nou niet bepaald hoog.
Heitinga heeft er helaas niet veel beters van kunnen maken. Sommige keuzes kun je je vraagtekens bij zetten. Berghuis is al 2 seizoenen geen rechtsbuiten meer. Waarom dan niet gewoon met Conceicao beginnen? Dan had je Berghuis nog later in kunnen brengen voor de pingels. Grillitsch was na vorige week al duidelijk dat hij 3e nivo Bundesliga is. Had dan gewoon met Bassey of Vos begonnen. Ik kan me niet voorstellen dat Vos het slechter had gedaan. Seizoen afmaken en hopen op een goede transferperiode en een goede ervaren coach waar we verder mee kunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door LucaS » zo apr 30, 2023 10:06 pm

Yopii schreef:
zo apr 30, 2023 9:40 pm
'Je kan niemand wat kwalijk nemen. Ze gaan achter die bal staan en nemen hun verantwoordelijkheid. Ik kan alleen trots zijn op de ploeg met hoe ze voor elkaar gevochten hebben.'
Flikker toch op, Heitinga. :1evil.gif:

Voetballen moeten ze. Wij zijn De Graafschap niet.

Het was helemaal niets, en dan vindt Heitinga nog dat Ajax meer verdiend had. :confused.gif:

En wat een strijdplan, hè? Lange peren op Brobbey, dat was het wel. Geen begin van finesse. En dan nog overtreding op overtreding maken en zaniken tegen Higler. Deze vertoning was in alle opzichten Ajax-onwaardig. :blush.gif:

Begin maar eens met Heitinga te degraderen, zou ik zeggen. En schop dan iedereen eruit die niet meer voor Ajax wil spelen.

Dit was trouwens het slechtste PSV dat ik me kan herinneren. Baggerteam.
Dat zouden er best wel een aantal kunnen zijn. Die vinden zichzelf te goed voor conf league. Nou ja, volg week winnen en het is EL. Zijn ze ook te goed voor vermoed ik
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 30, 2023 10:32 pm

Spelen we als verliezend bekerfinalist niet sws play-off EL als PSV tweede wordt?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Zuidema » zo apr 30, 2023 10:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo apr 30, 2023 10:32 pm
Spelen we als verliezend bekerfinalist niet sws play-off EL als PSV tweede wordt?
De winnaar van de KNVB beker kwalificeert zich voor de play-offronde van de Europa League. Indien deze ploeg zich tevens voor de Champions League heeft gekwalificeerd, gaat dit recht over naar de als derde geëindigde ploeg in de eindstand.


Wiki.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 30, 2023 11:11 pm

Maar de nummer 3 krijgt toch al een EL play off ticket?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - PSV zondag 30 april, 18.00u KNVB Beker Finale

Bericht door Ramona » ma mei 01, 2023 6:29 am

Verdeling Europese tickets bij huidige stand
1. Feyenoord (hoofdtoernooi Champions League)
2. PSV (derde voorronde Champions League)
3. Ajax (play-offs Europa League)
4. AZ (derde voorronde Conference League)
5. Sparta (play-offs voor tweede voorronde Conference League)
6. FC Twente (play-offs voor tweede voorronde Conference League)
7. FC Utrecht (play-offs voor tweede voorronde Conference League)
8. NEC (play-offs voor tweede voorronde Conference League)


EL-ticket schuift door als PSV tweede wordt
Volgens de standaardverdeling gaat de kampioen naar het hoofdtoernooi van de Champions League en de nummer twee naar de derde voorronde van het elitetoernooi. De nummer drie speelt in de derde kwalificatieronde van de Conference League. De nummers vier tot en met zeven spelen play-offs voor één ticket dat recht geeft op een plek in de tweede voorronde van de Conference League.

PSV staat momenteel tweede en gaat dus naar de derde voorronde van de Champions League als die plek wordt vastgehouden. Hierdoor schuift het bemachtigde ticket voor de Europa League-play-offs door naar de nummer drie (op dit moment Ajax).

Het startbewijs voor de derde voorronde van de Conference League gaat in dat scenario naar de nummer vier. De play-offs om het laatste Europese startbewijs gaan dan niet tussen de nummers vier tot en met zeven, maar de nummers vijf tot en met acht.

Als PSV derde wordt, dan spelen de Eindhovenaren in de play-offs van de Europa League en schuift het ticket voor de derde voorronde van de Conference League door naar de nummer vier. De play-offs voor het laatste ticket gaan dan tussen de nummers vijf tot en met acht.


Conference League-winst AZ kan ook van invloed zijn
Met AZ als halvefinalist in de Conference League is er een scenario mogelijk waarin de tickets nog wat anders verdeeld worden. De winnaar van dat toernooi krijgt namelijk een ticket voor de groepsfase van de Europa League.

Als de Alkmaarders de Conference League winnen en in de Eredivisie derde of vierde worden, dan gaan er twee ploegen naar de Europa League en vervalt het startbewijs voor de derde Conference League-voorronde. De play-offs worden dan gespeeld om het ticket voor de tweede voorronde van de Conference League.

Met nog vier speelrondes te gaan staat PSV in de strijd om de tweede plek drie punten boven Ajax en vijf punten boven AZ. De ploeg van trainer Pascal Jansen gaat in de volgende speelronde op bezoek in Amsterdam en kan plek drie dus overnemen. AZ ontvangt in de laatste speelronde PSV.
Nu.nl

Plaats reactie