FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Alexander » wo mei 17, 2023 8:00 am

mattie schreef:
di mei 16, 2023 7:45 pm
Mijn god wat heeft deze speler " een stalen plaat " voor zijn kop..

Utrecht en Twente lekker banken en voor een milj 10/15 opzouten ermee..

Naast het feit dat Ajax schreuder etc had zie hier het kut grote verschil met 010.. daarom zijn zij oa kampioen..
Dat lijkt me niet verstandig. Die jongen heeft de grootste waarde van de selectie. Laat hem het seizoen maar afmaken en verpats hem in de zomer maar voor de hoofdprijs. Geweldige speler, maar 0 tactische discipline.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door peter » wo mei 17, 2023 8:09 am

Denk dat hij dit ook alleen flikt bij Ajax, hoor. Bij een club als Liverpool schoppen ze hem gelijk de tribune op en dan is het zo 'afgeleerd'. Met Schreuder en Sjonnie hebben we natuurlijk ook gewoon twee nietszeggende trainers die hier niet op ingrijpen.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Mano » wo mei 17, 2023 10:41 am

Peter schreef:
wo mei 17, 2023 8:09 am
Denk dat hij dit ook alleen flikt bij Ajax, hoor. Bij een club als Liverpool schoppen ze hem gelijk de tribune op en dan is het zo 'afgeleerd'. Met Schreuder en Sjonnie hebben we natuurlijk ook gewoon twee nietszeggende trainers die hier niet op ingrijpen.
En er staat niemand in het veld die hem op de training keihard aanpakt.
Er is een scheefgroei in de hiërarchie. Domme krachten als Bergwijn en Kudus moeten niet gaan denken dat zij 'het baasje' zijn. Dan ben je als club gezien.
Zij zijn van origine al lui en als ze denken dat ze het baasje zijn, doen ze alleen maar minder en minder.

Dat begint bij een coach maar moet ook gecorrigeerd worden op het veld. Beide is er niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Yopii » wo mei 17, 2023 10:50 am

Heeft Kudus het dan in zich om gedisciplineerd te spelen? De toekomst zal het leren, maar mijn indruk is dat hij weinig in zijn hoofd heeft.

Iets anders:

Hooligans aan de macht bij Groningen: 'Ik weet waar je kinderen naar school gaan'


De problemen bij FC Groningen stapelen zich op. Een aantal beveiligers, horecapersoneel en mogelijk zelfs vrijwilligers is niet opgewassen tegen de druk van hooligans, schrijft het Dagblad van het Noorden.

Zij durven niet in te grijpen als de hooligans supporters treffen met vuurwerk, klinkt het. Een deel van de oude kern van de Z-side, de harde kern van Groningen, zou de boel al geruime tijd 'terroriseren'. Personeel van het stadion staat naar verluidt onder grote druk, wordt bedreigd en gemaand 'een andere kant op te kijken' als hooligans bepaalde dingen het stadion in willen smokkelen.

Het medium schetst een vaak voorkomende situatie. "Jij houdt je mond, want ik weet waar je woont en waar je kinderen naar school gaan." Het zou soms nog verder gaan: hooligans eisen van beveiligers spullen mee naar binnen te nemen. "Dat soort geluiden komt ook ons ter ore", zegt een woordvoerder van burgemeester Koen Schuiling. "Zeer ernstig. De misdragingen in het stadion hebben onderhand een ondermijnend karakter."

De bendeleider van de oude kern van de Z-side is Jan B., die in 2011 negen jaar cel kreeg voor dertien strafbare feiten. "Iedereen is bang voor B.", verklaart een bron. "Van supporters en horecamensen tot politieagenten. Wie niet naar hem luistert, krijgt gedonder. Hij laat zich door niets en niemand tegenhouden."
Zo komen die rookbommen dus binnen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » wo mei 17, 2023 1:25 pm

Als ze weten wie het is en hij bedreigt mensen (inclusief politieagenten) dan moet hij toch zo weer vast zitten?
Of voelt ie zich een mini-Taghi?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18717
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Wouter » wo mei 17, 2023 6:25 pm

Bij Groningen is het zo vaak misgegaan afgelopen jaar.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Lionel » do mei 18, 2023 9:12 am

Yopii schreef:
wo mei 17, 2023 10:50 am
Heeft Kudus het dan in zich om gedisciplineerd te spelen? De toekomst zal het leren, maar mijn indruk is dat hij weinig in zijn hoofd heeft.

Iets anders:

Hooligans aan de macht bij Groningen: 'Ik weet waar je kinderen naar school gaan'


De problemen bij FC Groningen stapelen zich op. Een aantal beveiligers, horecapersoneel en mogelijk zelfs vrijwilligers is niet opgewassen tegen de druk van hooligans, schrijft het Dagblad van het Noorden.

Zij durven niet in te grijpen als de hooligans supporters treffen met vuurwerk, klinkt het. Een deel van de oude kern van de Z-side, de harde kern van Groningen, zou de boel al geruime tijd 'terroriseren'. Personeel van het stadion staat naar verluidt onder grote druk, wordt bedreigd en gemaand 'een andere kant op te kijken' als hooligans bepaalde dingen het stadion in willen smokkelen.

Het medium schetst een vaak voorkomende situatie. "Jij houdt je mond, want ik weet waar je woont en waar je kinderen naar school gaan." Het zou soms nog verder gaan: hooligans eisen van beveiligers spullen mee naar binnen te nemen. "Dat soort geluiden komt ook ons ter ore", zegt een woordvoerder van burgemeester Koen Schuiling. "Zeer ernstig. De misdragingen in het stadion hebben onderhand een ondermijnend karakter."

De bendeleider van de oude kern van de Z-side is Jan B., die in 2011 negen jaar cel kreeg voor dertien strafbare feiten. "Iedereen is bang voor B.", verklaart een bron. "Van supporters en horecamensen tot politieagenten. Wie niet naar hem luistert, krijgt gedonder. Hij laat zich door niets en niemand tegenhouden."
Zo komen die rookbommen dus binnen. :excited.gif:
Logisch toch. Zo een beveiliger krijgt €25 per dag ofzo. De oplossing is dus gewoon met de ME zo een vak leegvegen en er een paar neer knuppelen. Hetzelfde met die gast die het veld bestormde. Die had je eerst een paar kapotte knieschijven moeten slaan en dan pas van het veld moeten dragen. Nu loopt hij alweer vrij rond.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Marillion » do mei 18, 2023 11:47 am

Misschien voor de zekerheid de vakken ernaast ook meenemen? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door LucaS » do mei 18, 2023 12:19 pm

Ik zeg een bom op.het stadion
I think I lost my fucking headache

Wouter
Berichten: 18717
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Wouter » do mei 18, 2023 12:40 pm

Marillion schreef:
do mei 18, 2023 11:47 am
Misschien voor de zekerheid de vakken ernaast ook meenemen? :confused.gif:
Je moet een gepakt individu keihard straffen, maar natuurlijk niet in het wilde weg iedereen gehandicapt laten meppen door de ME.

Daarom vind ik die straf voor die Feyenoordsupporter veel te laag. Je moet ook een voorbeeld stellen: doe zoiets en je krijgt een groot probleem. Nu kun je stellen dat andere idioten die ook met spullen gooiden en toevallig geen speler raakten wel straffeloos wegkomen en die jongen die gepakt is er dan relatief wel heel hard vanaf komt, maar dat houd je altijd. De ene die 160 rijdt op de snelweg wordt wel gepakt en de ander niet.

Die gozer die het veld op kwam bij Groningen moet je ook zwaar straffen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Marillion » do mei 18, 2023 1:37 pm

Wouter schreef:
do mei 18, 2023 12:40 pm
Marillion schreef:
do mei 18, 2023 11:47 am
Misschien voor de zekerheid de vakken ernaast ook meenemen? :confused.gif:
Je moet een gepakt individu keihard straffen, maar natuurlijk niet in het wilde weg iedereen gehandicapt laten meppen door de ME.

Daarom vind ik die straf voor die Feyenoordsupporter veel te laag. Je moet ook een voorbeeld stellen: doe zoiets en je krijgt een groot probleem. Nu kun je stellen dat andere idioten die ook met spullen gooiden en toevallig geen speler raakten wel straffeloos wegkomen en die jongen die gepakt is er dan relatief wel heel hard vanaf komt, maar dat houd je altijd. De ene die 160 rijdt op de snelweg wordt wel gepakt en de ander niet.

Die gozer die het veld op kwam bij Groningen moet je ook zwaar straffen.
Klopt. De regels zoals die in de dagelijkse maatschappij gelden zijn ook gewoon van toepassing op een voetbalstadion.

In de praktijk is het nog wel eens lastig. Zo begrijp ik bijvoorbeeld dat je die gast die het veld op is gelopen in principe vrij slecht kunt straffen met de mogelijkheden die er nu zijn. Een stadionverbod zal wel lukken maar dat kun je dan weer slecht afdwingen.

Verder is sociale controle leuk maar de ene tribune is de andere niet. Soms is dat gewoon geen veilige optie. In zulke gevallen is het voor stewards ook niet te doen om in te grijpen. Moet je dan als supporter maar een ander vak kiezen? Lekker makkelijk. Mensen zitten vaak al jaren in een vak met bekenden om zich heen. Het zijn vaak ook de goedkoopste vakken. Niet iedereen neemt zomaar even een dure kaart aan de lange zijde. Moet er ook nog plek zijn overigens. Nu zal dat laatste bij FC Groningen misschien meevallen maar bij Ajax kom je gewoon op een wachtlijst.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Frank » do mei 18, 2023 8:48 pm

Ik heb er destijds (na PSV - Anderlecht) voor gekozen om mijn seizoenskaart door te knippen en niet meer naar een voetbalstadion te gaan.

Rigoreus misschien, maar het was voor mij de enige mogelijkheid omdat ik niet geassocieerd wilde worden met mensen die anderen in elkaar sloegen omdat ze voor de tegenstander waren en dat lieten zien.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Lionel » vr mei 19, 2023 1:11 am

Marillion schreef:
do mei 18, 2023 11:47 am
Misschien voor de zekerheid de vakken ernaast ook meenemen? :confused.gif:
Je merkt snel genoeg wie willen rellen en wie niet. Je geeft ze drie minuten om het vak te ontruimen.

Zo moeilijk is het niet hoor. Hoe kan die gast nu alweer op vrije voeten zijn?
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Andriy Demchenko » vr mei 19, 2023 10:08 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 14, 2023 1:42 pm
Andriy Demchenko schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 14, 2023 10:29 am
Sja. Iemand moest het doen.
Nu onze hoofd scouting naar Grunn is vertrokken wilden we jou eigenlijk aanstellen als nieuwe hoofdscout. Dat advocatenvak is ook niet meer wat het geweest is volgens ene Inez. Dusja binnenkort lekker snoepreisjes maken voor Ajax, voel je er wat voor?
Tuurlijk! Kan nog wel wat hulp gebruiken. Ga je mee?
Ik ben meer van de Oost Europa hoek, de nieuwe Demtsjenko scouten enzo. :hypocrite.gif: Maar ik zal AT Cruijff meesturen. :666.gif:

Ik zie dat de eerste pogingen al vruchten hebben afgeworpen.

https://eldeportivo.com.co/futbol-colom ... n-barrera/ :onfire.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Marillion » vr mei 19, 2023 5:04 pm

Lionel schreef:
vr mei 19, 2023 1:11 am
Marillion schreef:
do mei 18, 2023 11:47 am
Misschien voor de zekerheid de vakken ernaast ook meenemen? :confused.gif:
Je merkt snel genoeg wie willen rellen en wie niet. Je geeft ze drie minuten om het vak te ontruimen.

Zo moeilijk is het niet hoor. Hoe kan die gast nu alweer op vrije voeten zijn?
ME een vak insturen betekent per definitie chaos en paniek.

Waarom hij vrij is heb ik al aangegeven. Het is feitelijk niet meer dan een overtreding van het huishoudelijk reglement. Het betreden van het veld is geen overtreding van de wet. De persoon in kwestie is aangehouden omdat hij zich niet kon of wilde legitimeren.

Tenslotte is er ook nog zoiets als proportionaliteit.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Yopii » vr mei 19, 2023 5:57 pm

Inderdaad, overdrijven is ook een vak.

Plaats reactie