FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 14, 2023 6:14 pm

Ajax Rules schreef:
LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 3:45 pm
Je lijkt wel een communist AR, het collectieve belang boven het individu :-)
Maar wat is dan het individuele belang van uitgerekend in dat ene vak willen zitten?
Dat je je er goed bij voelt om samen met gelijkgestemden je club fanatiek aan te moedigen; dat je daarmee kennelijk voorwaardelijk opzet hebt op een paar debielen die kwaad willen is natuurlijk een absurd standpunt. En wat als zo’n bosmongool ineens met wat vrindjes kaartjes koopt voor de “nette” lange zijde? Gaan we dan alle mensen die daar zitten straffen?

Het is een ronduit bizarre gedachte om door het gedrag van een paar idioten een hel groep supporters te benadelen die voor de club soms hun hele leven centraal laten staan.

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Lionel » zo mei 14, 2023 6:15 pm

Wat is jullie voorstel?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2023 6:18 pm

6Zoals dat hoort in een fatsoenlijk land en een fatsoenlijke rechtstaat. Mensen verantwoordelijk houden voor hun eigen gedrag. Nederlandse voetbalwet is prima, is een vd strengste ter wereld, nu nog die meldplicht echt handhaven.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » zo mei 14, 2023 6:23 pm

LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 6:18 pm
6Zoals dat hoort in een fatsoenlijk land en een fatsoenlijke rechtstaat. Mensen verantwoordelijk houden voor hun eigen gedrag. Nederlandse voetbalwet is prima, is een vd strengste ter wereld, nu nog die meldplicht echt handhaven.
D'r wordt vrij opzichtig de vloer mee aangeveegd door de terreur-fans in Rotterdam, Groningen, Utrecht, Breda.

Door de staak-de-wedstrijd-regel hebben ze nu een extra 'instrument' in handen om te kloten.

Dusss???

Hoe dan wel?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2023 6:27 pm

Zoals ik al zei, de schuldigen eruit pikken, straffen en handhaven.

Volgens mijzien we steeds.meer dat schuldigen worden aamgesproken en aangewezen. Nu nog de straffen handhaven. Als de politie de meldplicht niet handhaaft moeten de clubs misschien maar gwld steken in een orgaan die dat wel kan en mag. En ik zou de kosten van het overspelen verhalen op degene(n) die opgepakt en schuldig bevonden wordt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » zo mei 14, 2023 6:37 pm

LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 6:27 pm
Zoals ik al zei, de schuldigen eruit pikken, straffen en handhaven.

Volgens mijzien we steeds.meer dat schuldigen worden aamgesproken en aangewezen. Nu nog de straffen handhaven. Als de politie de meldplicht niet handhaaft moeten de clubs misschien maar gwld steken in een orgaan die dat wel kan en mag. En ik zou de kosten van het overspelen verhalen op degene(n) die opgepakt en schuldig bevonden wordt.
Dat handhaven blijkt een utopie.
Er mag ook geen vuurwerk mee naar binnen. Gebeurt ook overdadig.
Theorie is mooi, praktijk werkt niet. Terwijl het in het 'nu' uit de hand aan het lopen is.
Leuk dat we de strengste wet hebben, maar het helpt niet veel zien we al een paar speelrondes.

Hoe groot is de kans dat ze alle jongens van vandaag 'eruit pikken'?

Het is een grote groep. Vandaag Gerrit, volgende week Klaas, de week daarna Pieter. Voordat je de hele groep hebt (alleen degene die écht wat doet mag je er uit pikken), ben je een seizoen verder... En dan nog zullen er individuen zijn. Binnenkort zitten ze met bivakmutsen op op de tribune. 'Pik' ze er dan maar eens uit...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2023 6:53 pm

Het is toch echt de enige optie. De suggestie om onschuldigen maar mee te nemen in straffen is stuitend. Ik zie hier overigens paralellen met de allochtonen discussie. Ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Een andere weg is er niet
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 14, 2023 6:55 pm

Iedere situatie is een beetje anders he. Een biertje bij Groningen NAC en Utrecht is duidelijk individueel. Vandaag is een heel gerichte actie van een groepje, die de boel willen saboteren omdat hun club is gedegradeerd. Vandaag is van een ander kaliber dan een plastic bekertje met bier. Het gekke is: op papier is de voetbalwet er. Maar het lijkt wel alsof die niet nageleefd wordt. Als je raddraaiers stadionverboden geeft en zorgt dat ze er niet meer inkomen op westrijddagen heeft dat vermoedelijk een preventief effect op de rest. Zie Engeland. Maar dat de lokale overheid de instrumenten niet goed benut is kennelijk geen sexy verhaallijn. Pas de wet verdomme gewoon toe. En breid die desnoods uit; zorg dat mensen herkenbaar moeten zijn in een stadion. Bivakmuts of masker? Gelijk eruit, legitimeren en op de zwarte lijst. Want dan is het duidelijk dat je niks goeds in de zin hebt.

Of gewoon lekker op z’n Argentijns; niet bij wat aanstekertjes of plastic flessen afblazen maar gewoon doorvoetballen met af en toe wat oproerpolitie op het veld. Vamoooooooos!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » zo mei 14, 2023 7:03 pm

LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 6:53 pm
Ik zie hier overigens paralellen met de allochtonen discussie.
???
Dit gaat over een zeer gerichte groep in een afgesloten gebied, waarbij je condities stelt voor dit afgezonderde gebied.
Ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Een andere weg is er niet
Zeker. Maar hoe handhaaf je dat? Dat is de hamvraag. En als de ellende van één duidelijke groep komt in een heel duidelijk afgebakend gebied en jij gaat zelf bij die groep staan, is het je persoonlijke keuze onderdeel te zijn van het probleem.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » zo mei 14, 2023 7:10 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 14, 2023 6:55 pm
Iedere situatie is een beetje anders he. Een biertje bij Groningen NAC en Utrecht is duidelijk individueel. Vandaag is een heel gerichte actie van een groepje, die de boel willen saboteren omdat hun club is gedegradeerd. Vandaag is van een ander kaliber dan een plastic bekertje met bier. Het gekke is: op papier is de voetbalwet er. Maar het lijkt wel alsof die niet nageleefd wordt. Als je raddraaiers stadionverboden geeft en zorgt dat ze er niet meer inkomen op westrijddagen heeft dat vermoedelijk een preventief effect op de rest. Zie Engeland. Maar dat de lokale overheid de instrumenten niet goed benut is kennelijk geen sexy verhaallijn. Pas de wet verdomme gewoon toe. En breid die desnoods uit; zorg dat mensen herkenbaar moeten zijn in een stadion. Bivakmuts of masker? Gelijk eruit, legitimeren en op de zwarte lijst. Want dan is het duidelijk dat je niks goeds in de zin hebt.
Eens dat er verschillende gevallen zijn.
Maar de KNVB-aanpak van het two strikes we stop the show-beleid, zorgt er nu voor dat een foutwillend vak met speels gemak een complete wedstrijd saboteert (voor een compleet stadion).

Daar zal een oplossing voor moeten worden gevonden, want voorlopig blijft het kinderspel om op die manier wedstrijden lam te leggen.

Mijn idee zou in ieder geval zijn om te zorgen dat je de middelen hebt om een vak leeg te vegen. Zeker zo'n duidelijk op sabotage belust vak als vandaag. Gaan ze vechten? Arresteren en ook ècht bestraffen. Volgens mij doen ze dat een paar keer en gaat de lol er dan wel vanaf als het ze gaat raken in hun maatschappelijke leven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Trab » zo mei 14, 2023 7:46 pm

Als we doorgaan met deze regels koopt er straks geen hond meer een seizoenskaart


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Historicus » zo mei 14, 2023 7:48 pm

Ajax moet dus volgende week eerst nog naar FC Groningen voordat het restant van de competitie kan worden afgewerkt. Of het alleen het restant is, of dat de beginfase wordt overgespeeld.... Toch weer die kant op helemaal. Hopelijk kunnen de spelers de focus houden voor die wedstrijd en zit er nog voldoende hersteltijd voor de laatste 2 duels tegen een ploeg die wel een week rust had. Bedoel het niet als Calimero, maar meer dat het een reden had dat de laatste drie competitierondes op hetzeldfde moment worden afgewerkt. AZ staat ondertussen ruim voor tegen FC Emmen waardoor ze in elk geval tijdeiljk boven Ajax staan na dit weekend (met een duel meer gespeeld).

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door mattie » zo mei 14, 2023 7:54 pm

Emmen gooit het wagenwijd open..

Mag hopen dat onze super vedettes het kunnen opbrengen om as DI met 0-1 te winnen daar..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Historicus » zo mei 14, 2023 8:04 pm

De burgemeester van Utrecht gebiedde dat de laatste minuten van FC Utrecht tegen RKC wel moesten worden uitgespeeld. En wat nou als daarna opnieuw een speler geraakt wordt met een "aansteker", bijvoorbeeld. Op welke wijze is zij dan aansprakelijk?

Gek genoeg liet Mansfeld ook al weten na afloop van Gronignen-Ajax dat als er dreiging van supportersgeweld buiten het stadion was, de wedstrijd weer wel zou worden uitgespeeld. Dus als er bijv. een groep zonder kaartjes buiten van te voren al rotzooi gaat schoppen, hebben de hooligans nog een manier extra om de boel te saboteren/manipuleren. Lekker dan.
Laatst gewijzigd door Historicus op zo mei 14, 2023 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2023 8:06 pm

zeux schreef:
zo mei 14, 2023 7:03 pm
LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 6:53 pm
Ik zie hier overigens paralellen met de allochtonen discussie.
???
Dit gaat over een zeer gerichte groep in een afgesloten gebied, waarbij je condities stelt voor dit afgezonderde gebied.
Ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Een andere weg is er niet
Zeker. Maar hoe handhaaf je dat? Dat is de hamvraag. En als de ellende van één duidelijke groep komt in een heel duidelijk afgebakend gebied en jij gaat zelf bij die groep staan, is het je persoonlijke keuze onderdeel te zijn van het probleem.
Alsof iedereen in dat vak bekend was met wat er ging gebeuren. Of sowieso alle fanatieke vakken maar opdelen, zoals Ajax ooit met weinig succes heeft willen doen?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Trab » zo mei 14, 2023 8:07 pm

Lionel schreef:Wat is jullie voorstel?
Wedstrijden staken en zonder publiek uitspelen voor het gooien van een beker bier is ridicuul. Je benadeeld het hele publiek ermee. Waarom zou je nog een seizoenkaart kopen als je kans loopt dat een wedstrijd na 5 minuten gestaakt wordt?
Oplossing lijkt me simpel. Geen bier meer de tribune op of iedereen die bier het veld opgooit meteen af laten rekenen. 1000 euro boete ofzo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2023 8:08 pm

Historicus schreef:
zo mei 14, 2023 7:48 pm
Ajax moet dus volgende week eerst nog naar FC Groningen voordat het restant van de competitie kan worden afgewerkt. Of het alleen het restant is, of dat de beginfase wordt overgespeeld.... Toch weer die kant op helemaal. Hopelijk kunnen de spelers de focus houden voor die wedstrijd en zit er nog voldoende hersteltijd voor de laatste 2 duels tegen een ploeg die wel een week rust had. Bedoel het niet als Calimero, maar meer dat het een reden had dat de laatste drie competitierondes op hetzeldfde moment worden afgewerkt. AZ staat ondertussen ruim voor tegen FC Emmen waardoor ze in elk geval tijdeiljk boven Ajax staan na dit weekend (met een duel meer gespeeld).
Psv is er ook nog niet he...als die vandaag gelijk spelen zou ik de suggestie van vd Doelen, van breukelen en vd kerkhof volgen. Expres verliezen van az:)

Ik lach me in verband met die suggestie echt dood als psv derde wordt omdat ze vanavond gelijk spelen en dan van az verliezen
Laatst gewijzigd door LucaS op zo mei 14, 2023 8:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » zo mei 14, 2023 8:16 pm

LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 8:06 pm
zeux schreef:
zo mei 14, 2023 7:03 pm
LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 6:53 pm
Ik zie hier overigens paralellen met de allochtonen discussie.
???
Dit gaat over een zeer gerichte groep in een afgesloten gebied, waarbij je condities stelt voor dit afgezonderde gebied.
Ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden. Een andere weg is er niet
Zeker. Maar hoe handhaaf je dat? Dat is de hamvraag. En als de ellende van één duidelijke groep komt in een heel duidelijk afgebakend gebied en jij gaat zelf bij die groep staan, is het je persoonlijke keuze onderdeel te zijn van het probleem.
Alsof iedereen in dat vak bekend was met wat er ging gebeuren. Of sowieso alle fanatieke vakken maar opdelen, zoals Ajax ooit met weinig succes heeft willen doen?
Laten we in ieder geval een begin maken met het probleem serieuzer aan te pakken. En als daarvoor nodig is om een heel vak - waar heel duidelijk de rotzooi vandaan komt - te 'straffen', dan moet dat dus maar.

Het zijn geen 'familievakken' hé? Die vakken hebben een heel duidelijke identiteit. Dus als je in zo'n vak gaat staan, weet je precies wat die identiteit is. Dan ben je geen onschuldige bystander meer. Daarbij: ik geloof dat ongeveer iedereen rond Groningen wist dat dit ging gebeuren. De groep in het vak zag er ook niet uit of ze even relaxed in de zon met een biertje naar een potje voetbal gingen kijken. Als je in dat vak staat - bewust in dat vak staat - en niet weet wat er speelt, dan zou ik diegene op zijn minst zeer naïef noemen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2023 8:18 pm

Dus als jij een ssc hebt in een vak met fanatiekste supporters (om jou moverende redenen) en je hoort dat er wellicht wat types uit jouw vak zoiets gaan doen, blijf je thuis of spreekt ze aan? Vind je het heel raar als ik dat niet geloof?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » zo mei 14, 2023 8:23 pm

LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 8:18 pm
Dus als jij een ssc hebt in een vak met fanatiekste supporters (om jou moverende redenen) en je hoort dat er wellicht wat types uit jouw vak zoiets gaan doen, blijf je thuis of spreekt ze aan? Vind je het heel raar als ik dat niet geloof?
Als jij de enige bent in dat vak, wat doe je daar dan? Blijkbaar voel je jezelf wel aangetrokken tot dat gedrag. Het romantiseren van hooligan-geweld is niks nieuws.
Ben je met (veel) meer supporters op die tribune die balen van het gedrag, kun je het gezamenlijk doen.

De realiteit nu is dat je met je ssc helemaal geen wedstrijd ziet. Als jij met je mede-tribunegenoten die er ook geen zin in hebben dat kunt voorkomen door die gasten aan te spreken, wat doe je dan?

Misschien is het juist wel tijd voor interne (sociale) controle.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door LucaS » zo mei 14, 2023 8:30 pm

Je zegt dus dat iedereen in de vakken met fanatiekste supporters in de kern een hooligan is of zich ermee verbonden voelt. Het zal wel, ik hou er iig mee op
I think I lost my fucking headache

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Historicus » zo mei 14, 2023 8:37 pm

zeux schreef:
zo mei 14, 2023 8:16 pm
LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 8:06 pm
zeux schreef:
zo mei 14, 2023 7:03 pm


???
Dit gaat over een zeer gerichte groep in een afgesloten gebied, waarbij je condities stelt voor dit afgezonderde gebied.



Zeker. Maar hoe handhaaf je dat? Dat is de hamvraag. En als de ellende van één duidelijke groep komt in een heel duidelijk afgebakend gebied en jij gaat zelf bij die groep staan, is het je persoonlijke keuze onderdeel te zijn van het probleem.
Alsof iedereen in dat vak bekend was met wat er ging gebeuren. Of sowieso alle fanatieke vakken maar opdelen, zoals Ajax ooit met weinig succes heeft willen doen?
Laten we in ieder geval een begin maken met het probleem serieuzer aan te pakken. En als daarvoor nodig is om een heel vak - waar heel duidelijk de rotzooi vandaan komt - te 'straffen', dan moet dat dus maar.

Het zijn geen 'familievakken' hé? Die vakken hebben een heel duidelijke identiteit. Dus als je in zo'n vak gaat staan, weet je precies wat die identiteit is. Dan ben je geen onschuldige bystander meer. Daarbij: ik geloof dat ongeveer iedereen rond Groningen wist dat dit ging gebeuren. De groep in het vak zag er ook niet uit of ze even relaxed in de zon met een biertje naar een potje voetbal gingen kijken. Als je in dat vak staat - bewust in dat vak staat - en niet weet wat er speelt, dan zou ik diegene op zijn minst zeer naïef noemen.
Elke keer dat ik een wedstrijd heb bezocht, ken ik verreweg de meeste mensen niet in mijn vak. Je zit ergens tussen velen. Kan me nog voorstellen dat je een heel vak leeg laat stromen als dat allemaal kan met de veiligheid. Verplicht geld terug aan iedereen die niks verkeerd deed en toch weg moet. Maar om al die personen dan ook nog echt te straffen.... Dat komt me voor als u doet boodschappen in een supermarkt waar vaak gestolen wordt. Hoewel u netjes afrekent, krijgt u wel een strafblad voor winkeldiefstal. Want u kiest er voor hier te winkelen en wij nemen het zekere voor het onzekere. En u mag ook niet meer terugkomen.
Laatst gewijzigd door Historicus op zo mei 14, 2023 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door zeux » zo mei 14, 2023 8:38 pm

LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 8:30 pm
Je zegt dus dat iedereen in de vakken met fanatiekste supporters in de kern een hooligan is of zich ermee verbonden voelt. Het zal wel, ik hou er iig mee op
Je wilt graag in dat vak staan. Dus ja, je voelt je er mee verbonden, anders ga je wel ergens anders zitten, lijkt mij.

Als een vak zich - zoals nu in Groningen - zeer agressief opstelt (zowel in de aanloop als concreet tijdens de wedstrijd) en je gaat daar tussen staan, dan ben je er in ieder geval niet op tegen. Lijkt mij.

Het hangt dus helemaal af van de manier waarop die 'fanatieke vakken' zich manifesteren. Worden ze agressief, dan verandert het speelveld en dus ook hoe je jezelf daar tegenover opstelt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Historicus » zo mei 14, 2023 8:40 pm

zeux schreef:
zo mei 14, 2023 8:38 pm
LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 8:30 pm
Je zegt dus dat iedereen in de vakken met fanatiekste supporters in de kern een hooligan is of zich ermee verbonden voelt. Het zal wel, ik hou er iig mee op
Je wilt graag in dat vak staan. Dus ja, je voelt je er mee verbonden, anders ga je wel ergens anders zitten, lijkt mij.

Als een vak zich - zoals nu in Groningen - zeer agressief opstelt (zowel in de aanloop als concreet tijdens de wedstrijd) en je gaat daar tussen staan, dan ben je er in ieder geval niet op tegen. Lijkt mij.

Het hangt dus helemaal af van de manier waarop die 'fanatieke vakken' zich manifesteren. Worden ze agressief, dan verandert het speelveld en dus ook hoe je jezelf daar tegenover opstelt.
Dus al die andere FC Groningen-supporters moeten maar thuisblijven.

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: FC Groningen - Ajax Zo 14 mei 2023 (14.30 uur)

Bericht door Historicus » zo mei 14, 2023 8:41 pm

LucaS schreef:
zo mei 14, 2023 8:08 pm
Historicus schreef:
zo mei 14, 2023 7:48 pm
Ajax moet dus volgende week eerst nog naar FC Groningen voordat het restant van de competitie kan worden afgewerkt. Of het alleen het restant is, of dat de beginfase wordt overgespeeld.... Toch weer die kant op helemaal. Hopelijk kunnen de spelers de focus houden voor die wedstrijd en zit er nog voldoende hersteltijd voor de laatste 2 duels tegen een ploeg die wel een week rust had. Bedoel het niet als Calimero, maar meer dat het een reden had dat de laatste drie competitierondes op hetzeldfde moment worden afgewerkt. AZ staat ondertussen ruim voor tegen FC Emmen waardoor ze in elk geval tijdeiljk boven Ajax staan na dit weekend (met een duel meer gespeeld).
Psv is er ook nog niet he...als die vandaag gelijk spelen zou ik de suggestie van vd Doelen, van breukelen en vd kerkhof volgen. Expres verliezen van az:)

Ik lach me in verband met die suggestie echt dood als psv derde wordt omdat ze vanavond gelijk spelen en dan van az verliezen
Het is nu de 82e minuut en 2-1 tegen Fortuna Sittard. :blackcat.gif:

Plaats reactie