FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door Trab » zo mei 28, 2023 9:17 pm

Lionel schreef:Natuurlijk verdient hij op basis van zijn spel weinig.

Rulli vind ik overigens een prima keeper. Maar hij krijgt ook gewoon opdrachten mee. Wanneer leren we nou eens om normaal te doen tijdens het opbouwen? Zelfs City speelt de lange bal. En die gaan vervolgens voor een tweede bal.
Ja klopt. Viel mij ook op laatst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door columbus » zo mei 28, 2023 10:13 pm

Ik vind Rulli ook een prima keeper en wil hem graag eens een heel seizoen zien met een normale verdediging voor zijn neus. Want allemachtig wat gaat daar een hoop mis. Zo'n Timber moet toch ook in de spiegel en beseffen dat hij nog niets te zoeken heeft bij een Liverpool oid?

Lionel
Berichten: 47280
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door Lionel » ma mei 29, 2023 2:41 am

Trab schreef:
zo mei 28, 2023 9:17 pm
Lionel schreef:Natuurlijk verdient hij op basis van zijn spel weinig.

Rulli vind ik overigens een prima keeper. Maar hij krijgt ook gewoon opdrachten mee. Wanneer leren we nou eens om normaal te doen tijdens het opbouwen? Zelfs City speelt de lange bal. En die gaan vervolgens voor een tweede bal.
Ja klopt. Viel mij ook op laatst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De eerste keer dat ze wel lang speelden, en de verdediging niet op de achterlijn stond, werd het duel om de tweede bal gewonnen en kwam je vrij makkelijk onder de druk van Twente uit. En dan kan je gaan voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18420
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door Yopii » ma mei 29, 2023 12:24 pm

Wat een kloteseizoen was dit. Ik ben blij dat het erop zit. Als ik negen maanden op wereldreis was gegaan had ik niets gemist.

:excited.gif: :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif:

Het blijft gissen naar de reden waarom de selectie zo totaal ongemotiveerd was, na een redelijk begin.

Sowieso heeft de trainerswissel niets uitgehaald. Dat was ook wel te verwachten. Een schijndode selectie krijg je niet zomaar aan de praat. Zelfs voor een meer ervaren trainer als Ten Hag was dat een hele klus, laat staan voor rookie Heitinga. Dat is ook de reden dat trainers met een goede staat van dienst niet staan te springen om midden in het seizoen aan de slag te gaan. Het afbreukrisico is groot.

Het belangrijkste is nu dat het enthousiasme terugkeert. Spelers die geen zin hebben om voor Ajax te voetballen moeten weg. :1evil.gif:

Ik heb er geen moeite mee dat dat we EL spelen. Het is wat we verdienen, en daarbij is een frisse start lastig als je meteen een paar keer flink op je bek gaat. Nu zullen onze concurrenten met die matpartijen te maken krijgen, ik zie F. en eventueel PSV geen potten breken in de CL.

Op naar betere tijden dan maar. :ajaxscarf.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 29, 2023 12:49 pm

Om EL te spelen moeten we eerst de play offs door komen he.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door Andriy Demchenko » ma mei 29, 2023 1:19 pm

Mr. Ajax schreef:
ma mei 29, 2023 12:49 pm
Om EL te spelen moeten we eerst de play offs door komen he.
Mja ik ben gaan kijken maar qua weerstand valt het wel mee opzich.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door Jöhnk » ma mei 29, 2023 7:49 pm

columbus schreef:
zo mei 28, 2023 10:13 pm
Ik vind Rulli ook een prima keeper en wil hem graag eens een heel seizoen zien met een normale verdediging voor zijn neus. Want allemachtig wat gaat daar een hoop mis. Zo'n Timber moet toch ook in de spiegel en beseffen dat hij nog niets te zoeken heeft bij een Liverpool oid?
‘Prima’ als in het woordenboek: uitstekend?

Rulli kan aardig ballen tegenhouden en ook wel meevoetballen maar hij is helaas niet erg betrouwbaar. (Mijns inziens één van de belangrijkste eigenschappen van een goede keeper.)

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door columbus » ma mei 29, 2023 8:08 pm

Oh nee hoor, niet uitstekend. Laten we zeggen een 6,5 Ben vooral benieuwd wanneer er een betere verdediging voor zijn neus staat. Hij is toch niet voor niets international

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door Trab » ma mei 29, 2023 9:41 pm

Jöhnk schreef:
columbus schreef:
zo mei 28, 2023 10:13 pm
Ik vind Rulli ook een prima keeper en wil hem graag eens een heel seizoen zien met een normale verdediging voor zijn neus. Want allemachtig wat gaat daar een hoop mis. Zo'n Timber moet toch ook in de spiegel en beseffen dat hij nog niets te zoeken heeft bij een Liverpool oid?
‘Prima’ als in het woordenboek: uitstekend?

Rulli kan aardig ballen tegenhouden en ook wel meevoetballen maar hij is helaas niet erg betrouwbaar. (Mijns inziens één van de belangrijkste eigenschappen van een goede keeper.)
Vind hem goed in de 1 tegen 1 en voetballend normaal gesproken ook. Op de lijn vind ik hem wat minder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door Mano » di mei 30, 2023 10:00 am

Yopii schreef:
ma mei 29, 2023 12:24 pm


Het blijft gissen naar de reden waarom de selectie zo totaal ongemotiveerd was, na een redelijk begin.

Er is geen (natuurlijke) hiërarchie in de selectie.
Niksnutten als Bergwijn en Berghuis staan te hoog op de ladder.

Als je op de bovenste 3 tredes staat, moet je elke week presteren en een voorbeeld zijn.
Bij Ajax staat Tadic op eenzame hoogte maar ook hij presteert minder dit jaar. Waardoor zijn status (onderling) ook afneemt.

persoonlijk denk ik niet dat je het hersteld met extra aankopen maar moet je een paar van die klaplopers wegdoen en dan pas aankopen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18420
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door Yopii » wo mei 31, 2023 10:31 am

Tadic is jarenlang de grote man geweest in de selectie, maar zoals dat gaat, er komt een moment dat bepaalde spelers zo'n leider moe zijn. Ze denken dan dat ze zelf ook heel wat kunnen brengen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door LucaS » wo mei 31, 2023 11:41 am

Er zitten alleen weinig spelers zo lang dat ze Tadic al moe kunnen zijn. Voor de gein eens kijken wie van 2 jaar terug nog over zijn
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente - AJAX 28 mei (14:30 uur)

Bericht door Marillion » wo mei 31, 2023 11:49 am

Zo uit mijn hoofd komen we dan bij iemand als Rensch uit. Meneer "we weten van elkaar dat we niet scherp beginnen aan de tweede helft".

Het is wel verstandig om te werken aan de opvolging van Tadic. Zowel wat betreft de speler als persoonlijkheid. Maar voorlopig is er niemand in zicht die deze rol over kan pakken. Je moet presteren en persoonlijkheid hebben. De afgelopen maanden hebben vooral slapjanussen en wannabees in beeld gebracht.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie