Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door De Dominee » vr aug 25, 2023 9:55 am

Yopii schreef:
vr aug 25, 2023 9:47 am
Zou kunnen, maar er is ook concurrentie nodig. Met alleen Brobbey of alleen Rensch kun je het seizoen niet in.

Steijn maakt Bergwijn te belangrijk. Bergwijn laat veel te weinig zien voor zijn salaris.
Precies. Als Gaaei ervoor zorgt dat Rensch zijn oorpronlijke belofte waar gaat maken is hij op die manier zijn geld waard. Idem voor Akpom en Brobbey, Branco en Taylor.

Bergwijn moeten ze verkopen aan eenieder die hem wil.
wimpey schreef:
vr aug 25, 2023 9:50 am
Yopii schreef:
vr aug 25, 2023 9:47 am
Zou kunnen, maar er is ook concurrentie nodig. Met alleen Brobbey of alleen Rensch kun je het seizoen niet in.
Perspectief van jongens als Vos, Misehouy, Fitz-Jim lijkt me gering. Een blik aankopen open trekken is bij Ajax nog nooit een goed idee gebleken. Vrees dat Mislintat doorslaat.
Vos is toch gewoon 1e backup op 6 achter Tahirovic? Misehouy mag eerst wel eens in JA laten zien wat hij waard is. Fitz-Jim lijkt het niet te gaan maken en zou ik verlengen en verhuren. Ik zie het wel in hem zitten maar meerdere trainers bij Ajax 1 vooralsnog niet.

Zal me niks verbazen als Vos zich in de basis knokt dit seizoen. Tahirovic kan het ook op 8 denk ik.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 10:18 am

wimpey schreef:
vr aug 25, 2023 9:50 am
Yopii schreef:
vr aug 25, 2023 9:47 am
Zou kunnen, maar er is ook concurrentie nodig. Met alleen Brobbey of alleen Rensch kun je het seizoen niet in.
Perspectief van jongens als Vos, Misehouy, Fitz-Jim lijkt me gering. Een blik aankopen open trekken is bij Ajax nog nooit een goed idee gebleken. Vrees dat Mislintat doorslaat.
Vos en Misehouy moeten gewoon werken en als ze beter zijn, zijn ze beter. Vos is verder dan Misehouy.
Fitz Jim moet je verkopen. Traag, klein, tenger met een goeie pass. Daar zijn er meer van
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Alexander » vr aug 25, 2023 10:20 am

Jöhnk schreef:
vr aug 25, 2023 9:48 am
Alle aankopen zijn vraagtekens, per definitie. Ook Sutalo.
Onzin. Hij had ook kunnen kiezen om een paar zekerheidjes te halen. Spelers waarvan je vooraf weet wat je er aan hebt. Is Lang nou zoveel minder dan Forbs? Ik had ook gekeken naar de categorie oud spelers die het ergens anders lastig hebben (gehad). Donny, Dest, Nico. Gebleken dat ze te kort komen voor de absolute top, maar je weet wat je koopt. Dat moet je met het hele lijstje wat we nu hebben gehaald nog maar afvragen.

Ik hoor Steijn gisteren weer roepen om 2 extra versterkingen. Onbegrijpelijk voor mij. We hebben meer dan genoeg spelers. Niet allemaal goed genoeg misschien, maar er is met de huidige selectie eigenlijk al geen ruimte meer voor de jeugd. We zijn 3 wedstrijden ver en Vos heeft nog 0 minuten mogen maken. Godts heeft 3 minuten gemaakt. Misehouy zat niet eens bij de selectie. Gooijer blinkt pre season en in eerste wedstrijden met Jong uit, maar ziet op de posities waar hij kan spelen 4 nieuwe jongens binnenkomen. Waar is de ruimte voor de jeugd?

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 10:26 am

Ja hoor. Dest: meer reserve dan basisspeler sinds zijn vertrek. Donny: nooit opgesteld + zware blessure. Nico: op leeftijd, en zo geweldig was hij ook weer niet.

Ajax kan beter investeren in jonge spelers die kunnen doorgroeien. De nieuwe Nico in plaats van de oude.

Lang ging al naar PSV toen Ajax Tadic en Bergwijn nog had, hè? NIet aan geschiedsvervalsing doen a.u.b.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 10:32 am

zeux schreef:
do aug 24, 2023 8:11 pm
Mano schreef:
do aug 24, 2023 8:10 pm
Forbs op links!!!

Bergwijn weer ruzie met bal maar gelukkig Kudus niet
Legt toch prima af? Beter dan dat hij zelf wat zou wagen, want stond er niet goed voor.
Kijk Zeux, Dit bedoelde ik.
Bergwijn is rechts, neemt dusdanig aan dat de bal rechts van zijn rechter beland en heeft daardoor eigenlijk maar 1 optie. afgeven aan Kudus.
hij heeft 2 stapjes nodig om na zijn aanname weer bij de bal te komen. Dat is er minimaal 1 te veel in deze situatie
Neemt hij hem goed aan, heeft hij die optie + zelf schieten.


moet je beeld stilzetten bij 0,06sec, het ligt helemaal open voor hem (bij een goede aanname)
Hij hersteld zijn slechte aanname wel btw. (speelt goed af)
Laatst gewijzigd door Mano op vr aug 25, 2023 10:44 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Jöhnk » vr aug 25, 2023 10:39 am

Alexander schreef:
vr aug 25, 2023 10:20 am
Jöhnk schreef:
vr aug 25, 2023 9:48 am
Alle aankopen zijn vraagtekens, per definitie. Ook Sutalo.
Onzin. Hij had ook kunnen kiezen om een paar zekerheidjes te halen. Spelers waarvan je vooraf weet wat je er aan hebt. Is Lang nou zoveel minder dan Forbs? Ik had ook gekeken naar de categorie oud spelers die het ergens anders lastig hebben (gehad). Donny, Dest, Nico. Gebleken dat ze te kort komen voor de absolute top, maar je weet wat je koopt. Dat moet je met het hele lijstje wat we nu hebben gehaald nog maar afvragen.
Nee, dat weet je helemaal niet. Donny en Dest hebben amper gespeeld de laatste jaren. Dat zijn bij uitstek vraagtekens, maar hun salaris is een uitroepteken. Donny verdient factor drie of vier van wat hij bij Ajax kreeg.

Het is net alsof ik de Telegraaf lees. Bergwijn was ook een zekerheidje, weet je nog?
Ik hoor Steijn gisteren weer roepen om 2 extra versterkingen. Onbegrijpelijk voor mij. We hebben meer dan genoeg spelers. Niet allemaal goed genoeg misschien, maar er is met de huidige selectie eigenlijk al geen ruimte meer voor de jeugd. We zijn 3 wedstrijden ver en Vos heeft nog 0 minuten mogen maken. Godts heeft 3 minuten gemaakt. Misehouy zat niet eens bij de selectie. Gooijer blinkt pre season en in eerste wedstrijden met Jong uit, maar ziet op de posities waar hij kan spelen 4 nieuwe jongens binnenkomen. Waar is de ruimte voor de jeugd?
Dat uitblinken vind ik wel meevallen. Heitinga blonk ook uit, zogenaamd. Het niveau van de jeugd is bedroevend geworden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2023 10:46 am

Het profiel van de behoorlijk deel van de aankopen spreekt mij meer aan dat het terughalen van in meer of mindere mate mislukte spelers.

De meeste spelers die Ajax nu heeft gehaald zijn gretig en willen via Ajax naar de absolute top doorgroeien. Spelers die dit al hebben geprobeerd maar er niet in zijn geslaagd zitten mentaal al anders in de wedstrijd.

Lang is een lastig verhaal. Die is nog wel echt op zoek naar de route naar de top. Iedereen weet ook dat hij kan voetballen. Maar iedereen weet ook dat hij met enige regelmaat voor problemen zorgt. Die krijg je er ook bij.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 10:48 am

Marillion schreef:
vr aug 25, 2023 10:46 am
Het profiel van de behoorlijk deel van de aankopen spreekt mij meer aan dat het terughalen van in meer of mindere mate mislukte spelers.

De meeste spelers die Ajax nu heeft gehaald zijn gretig en willen via Ajax naar de absolute top doorgroeien. Spelers die dit al hebben geprobeerd maar er niet in zijn geslaagd zitten mentaal al anders in de wedstrijd.

Lang is een lastig verhaal. Die is nog wel echt op zoek naar de route naar de top. Iedereen weet ook dat hij kan voetballen. Maar iedereen weet ook dat hij met enige regelmaat voor problemen zorgt. Die krijg je er ook bij.
Ajs je voor Bergwijn kiest, kies je dus niet voor Lang.
zelfde positie.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2023 10:51 am

Op zich mee eens. Maar dan is het wel vreemd dat je vervolgens Forbs haalt. Want die moet dus ook op links spelen. Je zag gisteren duidelijk het verschil.

Die Bergwijn is zo'n ontzettend blok aan het been. We hebben een godsvermogen betaald voor een hele matige en ongemotiveerde speler. Vorig seizoen zag iedereen dat Tadic de betere keuze was op links. Daarom was zijn transfer ook idioot, zelfs nog los van de enorme kosten. En gisteren kreeg ik het vermoeden dat we met Forbs opnieuw iemand anders in huis hebben die beter is op deze positie.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door wimpey » vr aug 25, 2023 10:56 am

Alexander schreef:
vr aug 25, 2023 10:20 am
Waar is de ruimte voor de jeugd?
Dat lijkt me wel een thema worden, ja. Het is wat duaal, want je selectie ziet er na 2021/22 bijna compleet anders uit. En je hebt een erfenis na Schreuder-ball en met al die miskopen. Er wordt veel verkocht (wat knap is van Mislintat) en dat is om bovengenoemde redenen ook noodzakelijk. Je zat met een schots en scheef in elkaar getimmerde selectie, die grotendeels ook nog eens verzadigd was.

Maar wel belangrijk dat je de juiste balans vindt, zodat er openingen blijven voor eigen talent. Om dat te bereiken zal Mislintat er hopelijk nog een aantal weten te verkopen. We kennen de namen van degenen die ook nog graag elders hun geluk mogen beproeven. Wat mij betreft staat onze captain met stip op 1. Ik zie geen rol waarin die jongen nog gaat excelleren voor Ajax.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 11:03 am

Eens!
5 min Forbs op links waren indrukwekkender dan de rest op rechts.

wat dat betreft is me dat ook een raadsel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Thijs » vr aug 25, 2023 11:04 am

zeux schreef:
do aug 24, 2023 8:05 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do aug 24, 2023 7:57 pm
Bizarre ervaring: ik kijk bij 0-0 op unibet naar wat odds en zie dat Ajax 0-1 voor staat. Pas 30 seconden later valt ie op tv.
Amerikaanse toestanden?
Vertraging inbouwen, zodat je kunt ingrijpen als er iets in beeld gebeurt? (streaker, demonstrant, klimaatactivist die zich aan goalpaal vastkleeft)
Dat heeft denk ik met de tv-verbinding te maken. Het moet vanuit dat dorp nog naar Sofia (denk ik), dan naar Hilversum en dan nog naar je eigen tv. En als je via internet kijkt duurt het nog een seconde of 5 langer.

Ik heb het een tijdje bijgehouden omdat ik achter het unibet-mannetje zat en in Nederland is die vertraging veel korter. Een seconde of 2/3 tov de tv-schermpjes in de ArenA. Met tv thuis vast nog 2 seconden erbij.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door zeux » vr aug 25, 2023 11:21 am

Flitstrading!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door De Dominee » vr aug 25, 2023 11:24 am

Jöhnk schreef:
vr aug 25, 2023 10:39 am
Alexander schreef:
vr aug 25, 2023 10:20 am
Jöhnk schreef:
vr aug 25, 2023 9:48 am
Alle aankopen zijn vraagtekens, per definitie. Ook Sutalo.
Onzin. Hij had ook kunnen kiezen om een paar zekerheidjes te halen. Spelers waarvan je vooraf weet wat je er aan hebt. Is Lang nou zoveel minder dan Forbs? Ik had ook gekeken naar de categorie oud spelers die het ergens anders lastig hebben (gehad). Donny, Dest, Nico. Gebleken dat ze te kort komen voor de absolute top, maar je weet wat je koopt. Dat moet je met het hele lijstje wat we nu hebben gehaald nog maar afvragen.
Nee, dat weet je helemaal niet. Donny en Dest hebben amper gespeeld de laatste jaren. Dat zijn bij uitstek vraagtekens, maar hun salaris is een uitroepteken. Donny verdient factor drie of vier van wat hij bij Ajax kreeg.

Het is net alsof ik de Telegraaf lees. Bergwijn was ook een zekerheidje, weet je nog?
Ik hoor Steijn gisteren weer roepen om 2 extra versterkingen. Onbegrijpelijk voor mij. We hebben meer dan genoeg spelers. Niet allemaal goed genoeg misschien, maar er is met de huidige selectie eigenlijk al geen ruimte meer voor de jeugd. We zijn 3 wedstrijden ver en Vos heeft nog 0 minuten mogen maken. Godts heeft 3 minuten gemaakt. Misehouy zat niet eens bij de selectie. Gooijer blinkt pre season en in eerste wedstrijden met Jong uit, maar ziet op de posities waar hij kan spelen 4 nieuwe jongens binnenkomen. Waar is de ruimte voor de jeugd?
Dat uitblinken vind ik wel meevallen. Heitinga blonk ook uit, zogenaamd. Het niveau van de jeugd is bedroevend geworden.
:hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 12:58 pm

Marillion schreef:
vr aug 25, 2023 10:51 am
Op zich mee eens. Maar dan is het wel vreemd dat je vervolgens Forbs haalt. Want die moet dus ook op links spelen. Je zag gisteren duidelijk het verschil.

Die Bergwijn is zo'n ontzettend blok aan het been. We hebben een godsvermogen betaald voor een hele matige en ongemotiveerde speler. Vorig seizoen zag iedereen dat Tadic de betere keuze was op links. Daarom was zijn transfer ook idioot, zelfs nog los van de enorme kosten. En gisteren kreeg ik het vermoeden dat we met Forbs opnieuw iemand anders in huis hebben die beter is op deze positie.
Daarom was ik ook fel tegen deze aankoop. Je zit met hem, hij wil niet weg. Hij krijgt nergens wat hij bij Ajax heeft, tenzij hij naar de zandbak gaat, wat hij dus niet wil.

Ik snap ook niet dat deze klaploper aanvoerder is? :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2023 3:11 pm

Wanhoopspoging om hem aan de praat te krijgen. Gebaseerd op psychologie van de koude grond.

Gaat 'm niet worden natuurlijk. Die jongen is in niets een aanvoerder. Hij is eigenlijk niet eens basisspeler.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ludogorets - Ajax Do. 24-08 20:00u

Bericht door peter » vr aug 25, 2023 9:20 pm

En toch is het ergens ook vreemd, want bij PSV was hij voor mijn gevoel wel een stuk beter. Al lag er daar natuurlijk ook veel meer ruimte.

Plaats reactie