Ajax - PEC Zo 17-12-23 16.45u

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - PEC Zo 17-12-23 16.45u

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma dec 18, 2023 2:19 pm

999 schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma dec 18, 2023 1:01 pm
Ja Berghuis was inderdaad de slechtste. Hoe dat kan, terwijl hij weken ervoor prima in vorm leek, is een raadsel.

Ramaj heeft trouwens een manco: hij komt z’n doel veel te weinig uit. Voorafgaand aan de 2-2 loopt Gaaei voor een Pec aanvaller om hem af te stoppen met zijn armen omhoog terwijl de bal naar Ramaj rolt, duidelijk met de bedoeling dat de keeper uit komt en die eenvoudig opraapt. Omdat Ramaj aan de lijn gekluisterd blijft staan zat er niks anders op dan een corner weg te geven, waaruit PEC scoort.

Daarvoor bleef Ramaj bij een corner ook al op de lijn staan ipv twee passen naar voren om de bal makkelijk te vangen.

Het is best een goeie keeper, maar dit is niet ok.
Onzin ...

Gaaei trapt de bal niet corner, maar ingooi .. Vervolgens staan Forbs, Martha als een amateur te kijken/verdedigen en kan de bal vrijuit voor geslingerd worden, dan springen er 3 !! naar die Vellios ( maar raken dus niks ) en laten daar door die Th vrijstaan .. Overigens als die dromer Martha gewoon een stap meer naar voren doet staat Thy buitenspel..

Mocht je het terug kijken, kijk even wat die Tahirović doet bij knullig balverlies Hlynsson ( de 2 - 1 ) ... helemaal niks dus
Ja klopt inderdaad was een ingooi geen corner. Maar het punt is: waarom komt Ramaj niet van de lijn daaraan voorafgaand?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PEC Zo 17-12-23 16.45u

Bericht door 999 » ma dec 18, 2023 2:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma dec 18, 2023 2:19 pm
999 schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma dec 18, 2023 1:01 pm
Ja Berghuis was inderdaad de slechtste. Hoe dat kan, terwijl hij weken ervoor prima in vorm leek, is een raadsel.

Ramaj heeft trouwens een manco: hij komt z’n doel veel te weinig uit. Voorafgaand aan de 2-2 loopt Gaaei voor een Pec aanvaller om hem af te stoppen met zijn armen omhoog terwijl de bal naar Ramaj rolt, duidelijk met de bedoeling dat de keeper uit komt en die eenvoudig opraapt. Omdat Ramaj aan de lijn gekluisterd blijft staan zat er niks anders op dan een corner weg te geven, waaruit PEC scoort.

Daarvoor bleef Ramaj bij een corner ook al op de lijn staan ipv twee passen naar voren om de bal makkelijk te vangen.

Het is best een goeie keeper, maar dit is niet ok.
Onzin ...

Gaaei trapt de bal niet corner, maar ingooi .. Vervolgens staan Forbs, Martha als een amateur te kijken/verdedigen en kan de bal vrijuit voor geslingerd worden, dan springen er 3 !! naar die Vellios ( maar raken dus niks ) en laten daar door die Th vrijstaan .. Overigens als die dromer Martha gewoon een stap meer naar voren doet staat Thy buitenspel..

Mocht je het terug kijken, kijk even wat die Tahirović doet bij knullig balverlies Hlynsson ( de 2 - 1 ) ... helemaal niks dus
Ja klopt inderdaad was een ingooi geen corner. Maar het punt is: waarom komt Ramaj niet van de lijn daaraan voorafgaand?
Omdat het te ver is ... Mijn mening is dat Ramaj het juiste doet in deze situatie .. Je kan je ook afvragen waarom Gaaei niet de bal richting Ramaj trapt, daar heeft ie tijd en ruimte voor ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma dec 18, 2023 2:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PEC Zo 17-12-23 16.45u

Bericht door wimpey » ma dec 18, 2023 2:23 pm

999 schreef:
ma dec 18, 2023 1:57 pm
Komop zeg, net als of Berghuis degene is/was waardoor het gisteren een grote puinhoop was ..
Hij neemt de boel niet op sleeptouw. Hato van 17 en Brobbey wel. Berghuis is alles of niks. En vaak niks.

We hebben na 23 aankopen in een jaar een selectie om te janken. Barre tijden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PEC Zo 17-12-23 16.45u

Bericht door 999 » ma dec 18, 2023 2:36 pm

wimpey schreef:
ma dec 18, 2023 2:23 pm
999 schreef:
ma dec 18, 2023 1:57 pm
Komop zeg, net als of Berghuis degene is/was waardoor het gisteren een grote puinhoop was ..
Hij neemt de boel niet op sleeptouw. Hato van 17 en Brobbey wel. Berghuis is alles of niks. En vaak niks.

We hebben na 23 aankopen in een jaar een selectie om te janken. Barre tijden.
Niemand neemt het op sleeptouw , wat dat met deze kwaliteit aan spelers dan ook moge betekenen.Het begint zoals Trab ook al aangeeft met de opstelling.Hoe verzin je deze opstelling als trainer ?.Dan kijk effe naar de instelling/arbeid .Ze hebben g.v.d. donderdag gespeeld en lopen er net bij als of ze 3 wedstrijden in 2 dagen hebben gespeeld.Dat zie vanaf het begin.

Dan de wissels, en de wijzigingen die er dan worden doorgevoerd in het elftal waardoor HET ook mis gaat.Martha die als een zak zout staat te verdedigen, Akpom die denkt dat ie de nieuwe Bale is.Geen middenveld.

In de 88ste minuut valt de 2 - 2 , 88ste minuut.Zie hoe ze staan te verdedigen.Die 6 minuten moet je toch gewoon dood maken.Zelfs de vrouwen van Oranje weten dat .. En dat kan dus ook gewoon.Maar niet bij AJAX .. En dat ligt dus heus niet aan Berghuis.

Tis altijd het zelfde liedje, en daar bedoel ik mee dat als speler X ( laat we dat effe voor het gemak aannamen ) verzaakt dat dan wil niet zeggen dat die andere 10 x-zen ook moeten/mogen verzaken ..

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PEC Zo 17-12-23 16.45u

Bericht door Lionel » ma dec 18, 2023 2:44 pm

Trab schreef:
ma dec 18, 2023 1:58 pm
Lionel schreef:
Yopii schreef:
ma dec 18, 2023 12:29 pm


Precies, dat was het grootste probleem. Er lag een gat zo groot als een krater op het middenveld. Blijkbaar (??) hebben de spelers de grootste moeite om negentig minuten vol gas te geven, laat staan twee keer per week. Ik weet niet wie op dit moment de conditietrainer (performance blabla) is, maar ik zou een andere zoeken. Elke wedstrijd haalt een aantal spelers het einde van de wedstrijd niet, met als gevolg dat er gewisseld moet worden. Zo krijg je nooit automatismen in een elftal.

Iedereen zal zijn pispaal hebben na deze wedstrijd. Ik vond Berghuis de allerslechtste. Hij was de meest ervaren en ongetwijfeld best betaalde speler op het veld en hij maakt er een potje van.
Eens met alles. Berghuis, van wie je ook wat meer mag verwachten, speelt lekker vrijblijvend op rechts. Enige wat hij wil is een steekbal geven :excited.gif: Maar wie Akpom op 10 zet is ook een idioot hoor.
Niet zoveel met conditie te maken. Meer dat er tactisch geen reet van klopt. Dan loop je automatisch meer. Huidige staf is ook niks. Hoe verzin je het om Akpom op 10 te zetten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het klopt ook conditioneel niet, Trab. Qua atletisch vermogen, conditie, fysieke kracht etc. etc. doen we echt onder voor heel veel clubs. Een Tahirovic is niet in staat om gaten dicht te lopen maar is ook niet in staat om veel duels te winnen op basis van kracht. Volgens mij verliezen we ook best veel luchtduels. Voorin hebben we amper spelers die op snelheid een man voorbij kunnen. Forbs zou dat kunnen maar hij is te dom.

En los van bovenstaande klopt er tactisch inderdaad ook weinig. Akpom op 10....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - PEC Zo 17-12-23 16.45u

Bericht door Sandro » ma dec 18, 2023 4:38 pm

Akpom op 10, terwijl iedereen op AT ziet dat die gast alleen bruikbaar is om er een bal in te pissen uit een panklare voorzet. En verder BIJZONDER weinig kwaliteiten heeft. Hoe komt zoiets dan tot stand, wie verzint het. Ik kan er met mijn verstand niet bij...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PEC Zo 17-12-23 16.45u

Bericht door Marillion » ma dec 18, 2023 5:35 pm

Ik snap dat ook niet, deze selectie vraagt er nu eenmaal om dat je soms wat anders moet spelen. Waarom vasthouden aan een formatie als je de spelers daarvoor niet hebt?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie