USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Trab » do dec 21, 2023 10:50 pm

Duke schreef:
Ja die Valkanis komt er wel…Man man, we blijven stront aantrekken als trainer. Eerst Waterhoofd, toen Steijn en nu Schip met z’n assistent. Dat is ook gewoon nivo PEC. Kan die wel Ajax dna hebben maar daar schieten we ook niks mee op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Marillion » do dec 21, 2023 10:53 pm

Het lijkt verdacht veel op de eerste wedstrijden onder Heitinga na Schreuder. Eerst is er iets van een korte opleving maar al snel komen alle gebreken weer aan het licht en stuntelen we verder.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Monkey Tonk » do dec 21, 2023 11:07 pm

RIP Ajax

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Alexander » do dec 21, 2023 11:44 pm

Tyfuskneuzen. Mislingtat moet in de gevangenis.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Lionel » vr dec 22, 2023 12:00 am

Het probleem zit ‘m in de trainers toch? Oké, de aankopen zijn niet heel best maar dit zijn allemaal (jeugd)internationals.

Hier moet toch iets van te maken zijn? In ieder geval een fit elftal. Maar dat lukt ook niet.

Geef me alsjeblieft een ban.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door generaal » vr dec 22, 2023 12:20 am

Is Ajax sowieso niet al een beetje verloren met al die Zuidas-achtige avonturiers aan de knoppen, de afgelopen jaren? De toevalstreffer Marc Overmars heeft een hoop bestuurlijke onkunde verbloemd. Dankzij hem haalde Ajax Frenkie de Jong binnen (Brands had hem al eerder op de radar) en als Overmars niet uit de club was gedwongen, had Ajax er nu oneindig veel beter voorgestaan.

Die transfer van De Jong zette uiteindelijk een domino-effect van slimme handelingen en bijbehorend sportief succes in gang. Omdat Overmars a) een voormalige topvoetballer is en b) zakelijk nog rijker is geworden dan in zijn sportcarrière. Die wist precies wat Ajax verder zou brengen.

In schril contrast met de aardige oen Edwin van der Sar, die nog nooit heeft bewezen dat die kwaliteiten buiten het keepersvak had. Hij liftte mee op de balls & brains van Overmars. Stond als pierlala de Arena toe te spreken en kreeg enkel respect omdat hij nou eenmaal een legendarische doelman is geweest.

Ajax verdient intelligente voetbalmensen als leiders, zonder allerlei wereldvreemde elitaire bestuurders in hun nek. Die moeten vooral lekker een skybox huren als ze zulke grote Ajacieden zijn, maar met hun hoogdravende geleuter ver van alle clubbeslissingen vandaan blijven. Een voetbalclub succesvol runnen is namelijk een vak apart. En dat vak leer je niet door in de collegebankjes van een universiteit te brallen of aan de vergadertafel van een beursgenoteerd bedrijf.

Iemand met een leidinggevende functie bij Aegon of ABN AMRO is niet meer geschikt dan Keje Molenaar of Louis van Gaal. Eerder (veel) minder. Het rot bij jullie in de top. Haal eerst daar de bezem doorheen. De selectie is volgens mij jullie kleinste probleem. Mislintat is geen oorzaak, maar een gevolg. Ajax is zo Ajax niet meer.

Deze terechte nederlaag tegen een Utrechtse amateurclub werkt bij mij als PSV’er maar even op de lachspieren. Vervolgens besef ik dat het Nederlandse voetbal internationaal voor lul staat. En je wilt het liefst kampioen worden na een bloedstollende sportieve strijd tussen teams die amper voor elkaar onderdoen. Dat geeft namelijk extra glans aan een titel.

Hoe bestaat het dat Ajax in de jaren ‘90 de ene na de andere topspeler opleidde? De meeste toptalenten kwamen zelfs uit de regio. Het is heel vreemd dat ze opeens haast niet meer lijken te bestaan. Daar is dus iets goed fout gegaan in de opleiding. En dat zul je moeten repareren. In de eerste plaats voor je eigenbelang, maar direct daarna in het belang van het Nederlandse voetbal.

Ajax heeft genoeg geld om de allerbeste opleiders van Europa aan te trekken. Dat kost je minder dan transfersommen. Ontdoe je zo snel mogelijk van alle randzaken (inclusief wokies en overige kneuzen van de vijfde colonne) en focus je maximaal op je kerntaak: voetbal. Dan herrijst Ajax uit de as. Pluk net als in Frankrijk elke grote atletische jongen weg uit gymzalen van basisscholen en bij nabijgelegen amateurclubs en je zult geheid een nieuwe Stam en Van Dijk oogsten. Of zouden die donkere jongens in Marseille en Parijs allemaal toevallig veel meer voetbaltalent hebben dan die in Amsterdam?

Nee, bij Ajax vliegen ze een judoka en een voormalige sprinter in. Want… Dat is blijkbaar enorm vooruitstrevend. Bij Barcelona zie je ze niet hoor. Daar trainen ze sportspecifiek. We hebben in Nederland notabene Wiel Coerver gehad. Leg de accenten daar weer op. Maak de jeugdopleiding harder, voor meer weerbaarheid en leid geen arrogante prinsjes meer op. Zorg voor staalharde koningen, die imponeren door met hun voeten te spreken. Door die grondhouding vanaf de jongste jeugd in je opleiding te stampen, ontwikkelen die talenten ook een hele andere houding naar aasgieren van zaakwaarnemers.

Eerst bewijzen dat je het waard bent om voor Ajax 1 te spelen en anders wegwezen: de concurrentie is moordend en voor jou staat er morgen een betere op. Op dat level moet Ajax weer Ajax worden. Geen 1 op de stropdas, maar 1 in de ruggengraat. Vanaf de F’jes tot diep in het eerste.

Sterkte, Ajacieden. Ik geniet dit seizoen logischerwijs van de vele sportieve hoogtepunten van mijn club, maar verheug me op een nieuwe sportieve tweestrijd tussen Ajax en PSV. Grote clubs hebben andere grote clubs nodig om nog groter te worden. Voetballen in het land der blinden is namelijk voor niemand leuk.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 22, 2023 5:55 am

Waanzinnig wanbeleid. Ajax is echt kapot gemaakt. Van een abonnement op de CL naar dit zooitje ongeregeld. Ze hadden naar Tadic moeten luisteren.

Derde klasse amateurs. De 18de plek kon je snel wegpoetsen, maar deze afgang gaat de geschiedenis in.

En dan ook nog dat lulletje rozewater van Berghuis die ervoor zorgt dat Ajax met stippen op de rug speelde. Als je zo slecht speelt, moet je gewoon je kop houden en presteren. Maar nee hoor. Een politieke actie. Breng Overmars terug. Hoe weegt al deze idiotie nou op tegen wat ongepaste plaatjes? Waar is deze club mee bezig?
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door wimpey » vr dec 22, 2023 8:34 am

Lionel schreef:
vr dec 22, 2023 12:00 am
Het probleem zit ‘m in de trainers toch? Oké, de aankopen zijn niet heel best maar dit zijn allemaal (jeugd)internationals.
Vorig seizoen ook slechte aankopen en slechte trainers. Toen werd de bekerfinale gehaald.

Deze puinhopen zijn vooral het werk van Mislintat.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Lionel » vr dec 22, 2023 8:46 am

Ik ben het met je eens dat Mislintat er een bende van heeft gemaakt. Wellicht is de dynamiek ook niet meer te herstellen. Maar dan moet je in de winter / komende zomer al je verlies pakken op een aantal spelers want je kunt spelers hier niet houden en ze niet of nauwelijks opstellen. Dat gaat ten koste van veel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Marillion » vr dec 22, 2023 8:54 am

wimpey schreef:
vr dec 22, 2023 8:34 am
Lionel schreef:
vr dec 22, 2023 12:00 am
Het probleem zit ‘m in de trainers toch? Oké, de aankopen zijn niet heel best maar dit zijn allemaal (jeugd)internationals.
Vorig seizoen ook slechte aankopen en slechte trainers. Toen werd de bekerfinale gehaald.

Deze puinhopen zijn vooral het werk van Mislintat.
Vorig seizoen hadden we nog Tadic, Alvarez, Timber en Kudus lopen. Daar zou menig Ajacied nu een moord voor doen. Ik denk dat we Alvarez nog het meeste missen. Hij was het 1 mans middenveld van Ajax. Daar staat nu iemand die tot voor kort kennelijk nog spits was.

Deze uitslag gaat de hele wereld over. Zal ook langer blijven hangen dat die 18e plek want die was tijdelijk. Ben er echt goed ziek van terwijl ik eigenlijk dacht dat me dat dit seizoen niet meer ging gebeuren. Kennelijk toch nog niet comfortably numb.

En dan lees je ook nog dat de winnaar van Twente/PSV en Feyenoord in de volgende ronde tegen elkaar spelen. De kans om dit seizoen toch nog voor een troostprijs te gaan laten we zo lopen. En dat terwijl we het als supporters gewoon zagen aankomen dat dit wel eens fout kon gaan. Kan er echt niet bij dat je dan als technische staf dit elftal samenstelt en dat je dit als spelers laat gebeuren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Jinne » vr dec 22, 2023 8:58 am

Het seizoen is wel zo bagger dat dit er ook wel bij kan en weinig extra zeer mee doet. Thuis verliezen tegen Feyenoord vind ik dan veel erger.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Trab » vr dec 22, 2023 8:58 am

Marillion schreef:
wimpey schreef:
vr dec 22, 2023 8:34 am
Lionel schreef:
vr dec 22, 2023 12:00 am
Het probleem zit ‘m in de trainers toch? Oké, de aankopen zijn niet heel best maar dit zijn allemaal (jeugd)internationals.
Vorig seizoen ook slechte aankopen en slechte trainers. Toen werd de bekerfinale gehaald.

Deze puinhopen zijn vooral het werk van Mislintat.
Vorig seizoen hadden we nog Tadic, Alvarez, Timber en Kudus lopen. Daar zou menig Ajacied nu een moord voor doen. Ik denk dat we Alvarez nog het meeste missen. Hij was het 1 mans middenveld van Ajax. Daar staat nu iemand die tot voor kort kennelijk nog spits was.

Deze uitslag gaat de hele wereld over. Zal ook langer blijven hangen dat die 18e plek want die was tijdelijk. Ben er echt goed ziek van terwijl ik eigenlijk dacht dat me dat dit seizoen niet meer ging gebeuren. Kennelijk toch nog niet comfortably numb.

En dan lees je ook nog dat de winnaar van Twente/PSV en Feyenoord in de volgende ronde tegen elkaar spelen. De kans om dit seizoen toch nog voor een troostprijs te gaan laten we zo lopen. En dat terwijl we het als supporters gewoon zagen aankomen dat dit wel eens fout kon gaan. Kan er echt niet bij dat je dan als technische staf dit elftal samenstelt en dat je dit als spelers laat gebeuren.
Ja helemaal mee eens. En ik vrees dat jongens als Hato en Brobbey na de afgang van gisteren ook niet lang meer zullen blijven. Probeer dan nog maar eens fatsoenlijke spelers te halen zonder uitzicht op CL voetbal of misschien zelfs überhaupt Europees voetbal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Mano » vr dec 22, 2023 9:27 am

Je kan iedereen de schuld geven maar het feit is dat je blind 11 spelers had (moeten) kunnen kiezen, ze geen enkele opdracht had hoeven geven en dat ze dan nog hadden moeten winnen. Zo groot is het verschil vanaf de basis.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Mano » vr dec 22, 2023 9:30 am

Marillion schreef:
vr dec 22, 2023 8:54 am


Vorig seizoen hadden we nog Tadic, Alvarez, Timber en Kudus lopen. Daar zou menig Ajacied nu een moord voor doen. Ik denk dat we Alvarez nog het meeste missen. Hij was het 1 mans middenveld van Ajax. Daar staat nu iemand die tot voor kort kennelijk nog spits was.

Dit roept menigeen op AT al jaren. Het middenveld klopt niet. Het laatste jaar onder EtH ook al niet.
En geen enkele trainer/coach/TD of AD lijkt dat te zien. Het middenveld is al zeker 3 jaar onze zwakste schakel.
Dat is dat deel van het veld waar de bal het meeste is
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Trab » vr dec 22, 2023 9:31 am

Mano schreef:Je kan iedereen de schuld geven maar het feit is dat je blind 11 spelers had (moeten) kunnen kiezen, ze geen enkele opdracht had hoeven geven en dat ze dan nog hadden moeten winnen. Zo groot is het verschil vanaf de basis.
Nou niet dus. Dat hebben we gezien. Ik snap werkelijk niet hoe die Valkanis tot deze opstelling kwam. En die twee ernaast vonden het ook allemaal best kennelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Yopii » vr dec 22, 2023 9:57 am

Marillion schreef:
do dec 21, 2023 10:53 pm
Het lijkt verdacht veel op de eerste wedstrijden onder Heitinga na Schreuder. Eerst is er iets van een korte opleving maar al snel komen alle gebreken weer aan het licht en stuntelen we verder.
We hadden beter Jong Ajax kunnen sturen.

Ik was gisteravond uit eten met vrienden. Iemand zei dat Ajax van Hercules (WTF) verloren had. :confused.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Mano » vr dec 22, 2023 10:06 am

Trab schreef:
vr dec 22, 2023 9:31 am
Mano schreef:Je kan iedereen de schuld geven maar het feit is dat je blind 11 spelers had (moeten) kunnen kiezen, ze geen enkele opdracht had hoeven geven en dat ze dan nog hadden moeten winnen. Zo groot is het verschil vanaf de basis.
Nou niet dus. Dat hebben we gezien. Ik snap werkelijk niet hoe die Valkanis tot deze opstelling kwam. En die twee ernaast vonden het ook allemaal best kennelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
enige opstelling die slechter was, was als hij 3 keepers had opgesteld :smallgrin.gif:
Toch denk ik dat van 't Schip zijn akkoord heeft gegeven op deze opstelling.
Wellicht dachten ze 'we proberen wat uit'
Nou, dat proefballonnetje kan de kast in :smallgrin.gif:

Wat dit Ajax mist (en de afgelopen 2 a 3 seizoenen ook) is het onvoorwaardelijke werken voor elkaar.
Spelers als Berghuis en Bergwijn, jouw leiders zijn vaak de eerste die het onvoorwaardelijke loslaten.

die 2 "leiders" moet je heel snel dumpen, herstel de hiërarchie met leiders die natuurlijke leiders zijn en drop de deadbeats die af en toe shinen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 22, 2023 10:29 am

Trab schreef:
vr dec 22, 2023 8:58 am
Marillion schreef:
wimpey schreef:
vr dec 22, 2023 8:34 am


Vorig seizoen ook slechte aankopen en slechte trainers. Toen werd de bekerfinale gehaald.

Deze puinhopen zijn vooral het werk van Mislintat.
Vorig seizoen hadden we nog Tadic, Alvarez, Timber en Kudus lopen. Daar zou menig Ajacied nu een moord voor doen. Ik denk dat we Alvarez nog het meeste missen. Hij was het 1 mans middenveld van Ajax. Daar staat nu iemand die tot voor kort kennelijk nog spits was.

Deze uitslag gaat de hele wereld over. Zal ook langer blijven hangen dat die 18e plek want die was tijdelijk. Ben er echt goed ziek van terwijl ik eigenlijk dacht dat me dat dit seizoen niet meer ging gebeuren. Kennelijk toch nog niet comfortably numb.

En dan lees je ook nog dat de winnaar van Twente/PSV en Feyenoord in de volgende ronde tegen elkaar spelen. De kans om dit seizoen toch nog voor een troostprijs te gaan laten we zo lopen. En dat terwijl we het als supporters gewoon zagen aankomen dat dit wel eens fout kon gaan. Kan er echt niet bij dat je dan als technische staf dit elftal samenstelt en dat je dit als spelers laat gebeuren.
Ja helemaal mee eens. En ik vrees dat jongens als Hato en Brobbey na de afgang van gisteren ook niet lang meer zullen blijven. Probeer dan nog maar eens fatsoenlijke spelers te halen zonder uitzicht op CL voetbal of misschien zelfs überhaupt Europees voetbal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het gaat erom dat je ze als club een duidelijke visie en plan kunt voorschotelen. En vervolgens een echte vakman als trainer aanstelt om die visie te verwezenlijken. Maar ik zie niemand dat doen. Van Praag en Van Gaal zitten er inmiddels als een maand of wat bij, maar je hoort en ziet er bijzonder weinig van. Lijkt wel alsof heel de club gewoon in schok is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Yopii » vr dec 22, 2023 10:33 am

Het helpt natuurlijk niet als de trainer naar een bruiloft gaat.

De spelers zien op Instagram hun trainer lekker in de zon tussen de kangoeroes champagne drinken, terwijl ze zelf in de storm en de regen tegen een amateurclub moeten voetballen. Psychologisch is dat funest. De boodschap is dat die twee wedstrijden niet zo belangrijk zijn.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Toppie » vr dec 22, 2023 10:37 am

Ik maak me helemaal niet druk over deze uitschakeling , we weten allemaal allang dat het fout zit... Zelfs Bosz had hier niets aan veranderd... We zitten in een periode wat ik nog weet van de jaren 80 dat Ajax bijna failliet was (Boby Haarms tijd geloof ik) en de club er alsnog goed uitkwam... Gewoon garagesale en de juiste sterkhouders kopen die Denne :blush.gif: appel zal mijn reet roesten
Laatst gewijzigd door Toppie op vr dec 22, 2023 11:16 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Alexander » vr dec 22, 2023 11:05 am

Yopii schreef:
vr dec 22, 2023 10:33 am
Het helpt natuurlijk niet als de trainer naar een bruiloft gaat.

De spelers zien op Instagram hun trainer lekker in de zon tussen de kangoeroes champagne drinken, terwijl ze zelf in de storm en de regen tegen een amateurclub moeten voetballen. Psychologisch is dat funest. De boodschap is dat die twee wedstrijden niet zo belangrijk zijn.
Exact dat. Begrip voor de situatie van Schip, maar Ajax had hier nooit toestemming voor moeten geven. We hebben niets aan een trainer die dit er even bij doet. Had die zoon 50K gegeven om dit allemaal even 10 dagen later te doen.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Liberty » vr dec 22, 2023 11:19 am

Welke idioot haalt het überhaupt in zijn harses om het hele team om te gooien? Waarom in godsnaam? Het is de laatste wedstrijd van het jaar, nu hebben ze een aantal weken rust.
Waarom dan Hato van zijn beste plaats afhalen?
Waarom niet gewoon starten met Brobbey?
Dit zijn notabene de spelers in vorm op het moment.
Laat het elftal staan wat de afgelopen weken in ieder geval wat zelfvertrouwen heeft opgedaan en ga niet schuiven met spelers.

Als Van 't Schip het eens was met deze opstelling dan mag hij per direct opstappen. Heft Valkenis dit helemaal alleen bedacht dan lijkt ontslag op staande voet niets meer dan terecht.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Trab » vr dec 22, 2023 11:26 am

Liberty schreef:Welke idioot haalt het überhaupt in zijn harses om het hele team om te gooien? Waarom in godsnaam? Het is de laatste wedstrijd van het jaar, nu hebben ze een aantal weken rust.
Waarom dan Hato van zijn beste plaats afhalen?
Waarom niet gewoon starten met Brobbey?
Dit zijn notabene de spelers in vorm op het moment.
Laat het elftal staan wat de afgelopen weken in ieder geval wat zelfvertrouwen heeft opgedaan en ga niet schuiven met spelers.

Als Van 't Schip het eens was met deze opstelling dan mag hij per direct opstappen. Heft Valkenis dit helemaal alleen bedacht dan lijkt ontslag op staande voet niets meer dan terecht.
Helemaal mee eens. Deze nederlaag - en ook het gelijkspel tegen PEC - komt volledig op conto van de technische staf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door bryan » vr dec 22, 2023 11:27 am

Tomas Galasek is inmiddels 50 jaar en heeft een bierbuik maar zelfs hij had het tegen die amateurs beter gedaan dankzij zijn positiespel.

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: USV Hercules - Ajax KNVB BEKER Do 21-12-'23

Bericht door Ajax Rules » vr dec 22, 2023 11:36 am

In alle eerlijkheid: wat wisselspelers de kans geven, wordt al vele, vele, vele jaren gedaan, door slechte en goede coaches. Ik denk dat Schip en zijn assistent nog een relatief sterke opstelling de wei in hebben gestuurd zelfs in vergelijking met de mutaties uit het verleden.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie