Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door zeux » ma jan 15, 2024 8:01 am

Tahirovic is melaats?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Arthur » ma jan 15, 2024 8:04 am

Het is ouderwets FdB om het middenveld heen spelen. De belangrijkste plekken van het veld worden overgeslagen omdat uitsluitend de makkelijkste weg wordt gekozen.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door wimpey » ma jan 15, 2024 9:08 am

Mr. Ajax schreef:
zo jan 14, 2024 11:59 pm
Slechter dan Tahirovic bestaat niet. En Fitz Jim heeft tenminste wel wat gevoel in z’n poten. Ik ben dus ook voor.
Volgens AR's grote vriend:
De Ajax-directeur vertelt dat Tahirović als verdedigende middenvelder in een 4-3-3 systeem speelt. 'Hij is naar mijn mening een van de grootste talenten die ik ooit op deze positie heb gezien. Natuurlijk moet hij zich ontwikkelen, maar dat kan hier en daar zullen wij hem bij helpen.' Volgens Mislintat heeft de aanwinst veel potentie om zich te ontwikkelen. 'Maar zijn huidige kwaliteiten zullen ons ook al helpen om meer te gaan winnen.'
Zelden in Ajax-shirt zo'n DOMME speler gezien als Tahirovic. Stentler liet een paar momenten zien gisteren. Die knakker heeft nul gevoel voor ruimte en positie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Marillion » ma jan 15, 2024 9:15 am

Hij is vrij lang spits geweest las ik onlangs. De omscholing naar middenvelder is pas van een paar seizoenen terug. Opleiding is nog niet helemaal voltooid geloof ik.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door wimpey » ma jan 15, 2024 9:24 am

Marillion schreef:
ma jan 15, 2024 9:15 am
Hij is vrij lang spits geweest las ik onlangs. De omscholing naar middenvelder is pas van een paar seizoenen terug. Opleiding is nog niet helemaal voltooid geloof ik.
Dit is VMBO-kader, terwijl Ajax universiteit wil zijn. Het is precies zoals Pasveer het uitdrukte: Mislintat had geen idee. Wie haalt nou niveau Akpom, Forbs naar Ajax? Wat zal de achterliggende gedachte zijn geweest bij het aantrekken van technisch zo zwakke spelers? Compleet kansloos.

Ook kansloos: je hebt geen zwaargewicht TD nu, die tegen al die bagger zegt: je moet wegwezen, want je krijgt hier geen minuut meer.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Monkey Tonk » ma jan 15, 2024 9:43 am

Ajax is geen team. Ik zag niemand naar Tahirovic rennen om de goal te vieren. Belangrijk doelpunt op.slag van rust. Dat was onmogelijk geweest onder Tadic... Onder her zogenaamde leiderschap van kleingeestigen als Bergwijn en huis is kliekjesvorming nooit ver.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Jinne » ma jan 15, 2024 9:53 am

Dat alleen juichen was inderdaad wel bijzonder ja. Viel mij ook op.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door wimpey » ma jan 15, 2024 10:01 am

Jinne schreef:
ma jan 15, 2024 9:53 am
Dat alleen juichen was inderdaad wel bijzonder ja. Viel mij ook op.
Deze verdwaasde jongetjes speler voor Ajax. Ze zijn in gedachten veel beter dan spel en stand doen vermoeden.

Die Bergwijn ook met z'n teksten na iedere wedstrijd... :excited.gif: Dan is dan je leider.

Bergwijnhuis staan erin voor een paar momentjes, lijkt het. Voor de rest gaat vrijwel alles fout, ze leiden onophoudelijk balverlies. Het is echt onvoorstelbaar hoe je in 1,5 jaar na 225M kapot te slaan zó diep kunt zinken. 1,5 jaar lang is simpelweg alles fout gedaan. Een prestatie op zich.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Marillion » ma jan 15, 2024 10:29 am

Keepertje begint overigens wel lekker ingespeeld te raken. Ik ben aardig onder de indruk hoe hij zich laat zien, toch ook als onervaren speler. Blijft altijd rustig. Heeft ook echt wel een paar foutjes gemaakt sinds hij speelt maar zondag was echt heel goed. En die jongen is toch ook onervaren en er staat chaos voor zijn neus.
Nil volentibus arduum

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door T82 » ma jan 15, 2024 10:47 am

Marillion schreef:
ma jan 15, 2024 10:29 am
Keepertje begint overigens wel lekker ingespeeld te raken. Ik ben aardig onder de indruk hoe hij zich laat zien, toch ook als onervaren speler. Blijft altijd rustig. Heeft ook echt wel een paar foutjes gemaakt sinds hij speelt maar zondag was echt heel goed. En die jongen is toch ook onervaren en er staat chaos voor zijn neus.
Eens. Goeie kop ook erop en laat zich horen. Hopen dat hij dit door kan trekken. Nog beter als hij minder te doen krijgt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Jinne » ma jan 15, 2024 11:07 am

Wel voor het eerst dat ie echt punten pakt. Maar sowieso qua uitstraling en rust een veel prettiger verschijning dan Gorter of Rulli.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Marillion » ma jan 15, 2024 11:32 am

Hij ontwikkelt zich in positieve zin en tegen de negatieve trend van het elftal in. Met name dat laatste is knap en de reden dat ik positief ben over zijn toekomst.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Yopii » ma jan 15, 2024 11:35 am

Ik heb gisteren met verbijstering zitten kijken. Organisatie en discipline zijn ver te zoeken. Middenvelders lopen niet mee (Taylor!), verdedigers geloven het wel (Sosa, Rensch), en ga zo maar door.

Op die manier is het geen doen. De spelers zien het blijkbaar niet meer zitten en zijn aan het overleven. Waarom zou je dan een sprintje trekken voor een ander.

Dit zag je ook in de voorhoede. Ruimte genoeg voor de counter, samenspelen ho maar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Marillion » ma jan 15, 2024 11:45 am

Ja, pijnlijk. Het is feitelijk net zo slecht als onder Steijn. De basis is op geen enkele manier op orde. Zonder organisatie en wedstrijddiscipline kom je nergens. Na een paar overwinningen hadden we het stiekem over de 3e plek en wellicht nog een leuk Europees avontuur. De realiteit lijkt echter te zijn dat we blij mogen zijn als we 4e of 5e worden en dat we er tegen Molde vanaf gaan.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door wimpey » ma jan 15, 2024 11:57 am

Yopii schreef:
ma jan 15, 2024 11:35 am
Ik heb gisteren met verbijstering zitten kijken. Organisatie en discipline zijn ver te zoeken. Middenvelders lopen niet mee (Taylor!), verdedigers geloven het wel (Sosa, Rensch), en ga zo maar door.
Er is geen kader (AD, TD). En er is een gigantisch gebrek aan kwaliteit, waaronder ook werkethiek. Je hebt geen Tadic meer, die collega's tot de orde roept (en vorig seizoen steeds meer gedesillusioneerd zal zijn geraakt). Het is ieder voor zich. En dan vind ik dat Schip met dit gezelschap eigenlijk goed presteert. Want met de alternatieven voor bijv. Taylor en Sosa wordt het er niet beter op.

Juist nu had je een TD nodig gehad. Iemand die met harde hand allerlei middelmaat naar de uitgang begeleidt.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Yopii » ma jan 15, 2024 12:09 pm

Vorig jaar was Tadic er nog en zag je dit probleem ook al.

Het heeft niets met kwaliteit te maken. Bij GAE wilden ze wel voor elkaar werken.

Op het moment dat een elftal op deze manier uit elkaar valt, komt niemand meer uit de verf, op misschien de keeper na.

Deze selectie, met veel jonge spelers, heeft een harde hand nodig. Wat die Bergwijn flikt... en dan doodleuk zeggen dat hij het wel prima vindt allemaal. :excited.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Mano » ma jan 15, 2024 12:28 pm

Er klopt werkelijk niets van dit Ajax en het begint bij de so called leiders van dit team.

De spelers die altijd het verschil zouden moeten maken, maken werkelijk NOOIT het verschil. (Bergwijn/Berghuis)
veld vulling en leiders in de vorm van: Do as i Say, Not as i do!
als je als tegenstander een half uur je huiswerk doet, kan je ze volledig uitschakelen, ook als verdediger van GA Eagles. Beide een one trick pony
Deze 2 moet je het eerst dumpen. Wat een alibi voetballers zijn dat zeg.

Als zij nergens het verschil maken, grossieren in balverlies en niet meeverdedigen, gaat je gehele middenveld uit positie spelen.
Ze gaan meer risico nemen, verder naar voren. Verdedigend ingestelden meer naar achter. Terwijl dit al niet je beste linie is.
We hebben al jaren geen goede middenvelder. Al tijden is het middelmaat. Als je dan bliksemafleiders hebt als Tadic, Neres of Antony komt het nationaal wel goed.
Maar die hebben we duidelijk niet. en dan ruikt zelfs Go Ahead bloed.... :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door 999 » ma jan 15, 2024 12:36 pm

Dat de twee genoemde spelers minder AJAX waardig zijn dan we zouden willen dat ze zijn is waar, maar daar ligt toch echt niet het probleem.Het probleem zit um in de kwalitatief arme en uit balans zijnde linies er achter.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Mano » ma jan 15, 2024 2:14 pm

Ik zeg niet dat ons middenveld niet zwak is, maar dat was hij de afgelopen 2 seizoenen ook.
Feit dat Alvarez uitblonk, was geen weelde. De man kan namelijk niet voetballen en moet het 100% hebben van inzet.

Toen hadden we alleen bliksemafleiders die het spel naar zich toe trokken en het verschil (konden) maken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door 999 » ma jan 15, 2024 2:34 pm

Mano schreef:
ma jan 15, 2024 2:14 pm
Ik zeg niet dat ons middenveld niet zwak is, maar dat was hij de afgelopen 2 seizoenen ook.
Feit dat Alvarez uitblonk, was geen weelde. De man kan namelijk niet voetballen en moet het 100% hebben van inzet.

Toen hadden we alleen bliksemafleiders die het spel naar zich toe trokken en het verschil (konden) maken.
Toch heb ik het idee dat als je Tahirović zou vervangen door een speler van niveau, zowel verdedigend als ( aanvallend ) voetballend denkvermogen die linie, en daardoor ook de aanvalslinie , al 200% beter zou gaan.Of dat Henderson moet zijn, daar heb ik ook mijn twijfels over ( maar goed, ik bepaal niet wie er wordt aangetrokken bij AJAX ).Het zelfde telt voor onze linksback positie. En over Sutalo heb ik zo ook mijn twijfels.Vervang die schakels door spelers die ECHT kunnen verdedigen.Ik heb het dan over de kwaliteiten nodig voor de NLD competitie.Internationaal praat ik voorlopig niet meer over.

Overigens maakte Schip het gisteren ook wel heel bont met zijn wissels, zag Rensch opeens op de plaats van Taylor staan te ballen.En zijn vervanger ging ( alweer ) bijna bij zijn eerste optreden de mist in ..

Maar verder denk ik dat iedereen het er wel over eens is dat einde dit seizoen, de Bergwijntjes en Berghuisjes mogen wieberen, maar dan wel voor BETERE spelers, en niet zoals onder Mislintat voor proefballonnentjes aan spelers ...

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Yopii » ma jan 15, 2024 3:34 pm

Mano schreef:
ma jan 15, 2024 2:14 pm
Ik zeg niet dat ons middenveld niet zwak is, maar dat was hij de afgelopen 2 seizoenen ook.
Feit dat Alvarez uitblonk, was geen weelde. De man kan namelijk niet voetballen en moet het 100% hebben van inzet.

Toen hadden we alleen bliksemafleiders die het spel naar zich toe trokken en het verschil (konden) maken.
Mwah, vorig jaar kreeg Tadic ook de wind van voren, hij was over zijn top, te traag, enz.

Voor een jonge speler die van buiten komt, dus niet in het stramien van Ajax is opgevoed, lijkt het me haast ondoenlijk om zich te onderscheiden in de huidige situatie. Alvarez had het op dit moment ook niet gered, waarschijnlijk. Ten Hag bood een strak kader met veel handvaten voor de spelers, ze kregen precies te horen wat ze moesten doen. Op dit moment is er in het geheel geen kader en doet iedereen maar wat.

Een jong elftal heeft een duidelijke coach nodig, niet een coach die met zijn eigen verwerkingproces bezig is.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door wimpey » ma jan 15, 2024 3:56 pm

999 schreef:
ma jan 15, 2024 12:36 pm
Dat de twee genoemde spelers minder AJAX waardig zijn dan we zouden willen dat ze zijn is waar, maar daar ligt toch echt niet het probleem.Het probleem zit um in de kwalitatief arme en uit balans zijnde linies er achter.
Eens. Hato is een heel fijne speler, Ramaj heeft talent. Sutalo valt heel erg tegen. Ik kijk nooit meer YT-filmpjes. :blush.gif:

Ik vind Rensch ook nog steeds een slappe dweil. Maar het middenveld slaat alles. Taylor. Menigeen ziet nog steeds iets in die jongen. Gewoon een luie diva. Hlynsson is iets van 51 kg op het oog. Wordt gewoon omver geblazen. En Tahirovic spant de kroon. In niets een VM / controleur.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door wimpey » ma jan 15, 2024 3:57 pm

Yopii schreef:
ma jan 15, 2024 3:34 pm
Een jong elftal heeft een duidelijke coach nodig, niet een coach die met zijn eigen verwerkingproces bezig is.
Ten Hag maakt hier ook geen chocola van, joey. 3/4 van deze selectie is middenmoot.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jan 15, 2024 4:14 pm

Marillion schreef:Ja, pijnlijk. Het is feitelijk net zo slecht als onder Steijn. De basis is op geen enkele manier op orde. Zonder organisatie en wedstrijddiscipline kom je nergens. Na een paar overwinningen hadden we het stiekem over de 3e plek en wellicht nog een leuk Europees avontuur. De realiteit lijkt echter te zijn dat we blij mogen zijn als we 4e of 5e worden en dat we er tegen Molde vanaf gaan.
Bodø.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Go Ahead Eagles- Ajax, Eredivisie (zo 13 jan. 2024) 14:30

Bericht door Mano » ma jan 15, 2024 4:24 pm

iedereen blaast op Tahirovic maar moet je eens kijken hoe vaak hij alleen staat. Op het middenveld en in een straal van 20meter geen mede middenvelder te bekennen.
vervolgens gaat ie als een blind paard druk op de bal zetten (wat dan geen enkel nut heeft) Maar ja, die jongen weet het ook niet meer... Dan is ie ook nog maar 20 jaar (in zo'n situatie) met relatief 0 ervaring

Denk dat die jongen echt wel kan voetballen maar wat er voor en om hem heen gebeurd is bijna werkweigering.
Alleen Brobbey werkt zich de tandjes voorin, de rest niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie