AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Andriy Demchenko » wo jan 31, 2024 12:21 pm

Tja ik hoop op een mooi verjaardagscadeau maar ik vrees ervoor.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Monkey Tonk » wo jan 31, 2024 7:44 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di jan 30, 2024 6:53 pm
Je maakt er een mentaal spel van MT; en ten dele is het dat ook. Maar het andere deel gaat om de voetbalkwaliteiten. En als die niet goed genoeg zijn, zoals bij een substantieel deel van de selectie, kan je mentaal ijzersterk zijn, maar ga je geen statement kunnen maken.
Vroeg in 2019 ging Ajax hard onderuit in de Kuip. Zes tegengoals. Feyenoord wilde het meer. Ajax had veel meer kwaliteit. Zo kun je natuurlijk talloze voorbeelden aanhalen. In sport wint gelukkig de favoriet vaak niet. Ajax was mentaal vooral bezig met pieken in de CL. Dat waren de echte grote wedstrijden waarin het moest gebeuren. Een potje in de Kuip was van een mindere orde. De twee teams hadden andere prioriteiten die dag. Voor Feyenoord was het de grootste wedstrijd van het seizoen. Ze vierden die overwinning alsof ze kampioen waren geworden. Feyenoord was bezig om in ieder geval te proberen aan te haken bij het hoge niveau van Ajax. En niet voor niks. De jaren erna waren bij de beste in de historie van die club, inclusief een paar CL-krakers (en een verdwaalde Telegraaf journalist die wist uit te kramen dat Feyenoord 2023 nog beter was dan Ajax 2019).

Fast forward to Ajax 2024... Wat wordt er zaterdag gezaait?
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do feb 01, 2024 9:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 01, 2024 9:08 am

Ok, dan kijken we even naar hoeveel prioriteit PSV de eredivisie geeft. 19 wedstrijden gespeeld, 18 gewonnen, 1 gelijk.

Daar komt nog bij dat het kwaliteitsverschil tussen de kakkies en ons in 2019 een stuk kleiner was, dan thans tussen ons en psv. Kun jij je nog herinneren wanneer we voor het laatst een “topper” wonnen tegen Twente, AZ, kakkies of PSV?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niks liever dan winnen van PSV, maar ik denk dat als het gaat om de absolute wil om te winnen, dat je het gras, de doelpalen en de cornervlaggen erbij wil opvreten, een soort grinta 3.0, je beter 11 AT’ers kan opstellen dan enige speler in onze selectie.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Monkey Tonk » do feb 01, 2024 9:15 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do feb 01, 2024 9:08 am
Ok, dan kijken we even naar hoeveel prioriteit PSV de eredivisie geeft. 19 wedstrijden gespeeld, 18 gewonnen, 1 gelijk.

Daar komt nog bij dat het kwaliteitsverschil tussen de kakkies en ons in 2019 een stuk kleiner was, dan thans tussen ons en psv. Kun jij je nog herinneren wanneer we voor het laatst een “topper” wonnen tegen Twente, AZ, kakkies of PSV?
De vraag is niet zozeer waar we nu zijn, want dat is niet best, maar waar we naartoe willen. Dat betekent ook de kunst om op het juiste moment te pieken. Je kunt inderdaad zeggen dat je pas kunt pieken als er eerst een fundament is. Zonder fundament wordt alles moeilijk. Maar om te winnen zul je de wedstrijd in moeten gaan met de mentaliteit om te pieken. Als je dat niet doet dan win je ook niet. Je hebt niks te verliezen en veel te winnen, want een overwinning hier kan een nieuwe basis worden.

Ik stip dit alleen aan omdat er een soort verwachting heerst dat Ajax wel zal verliezen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do feb 01, 2024 9:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47495
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Lionel » do feb 01, 2024 9:16 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do feb 01, 2024 9:08 am
Ok, dan kijken we even naar hoeveel prioriteit PSV de eredivisie geeft. 19 wedstrijden gespeeld, 18 gewonnen, 1 gelijk.

Daar komt nog bij dat het kwaliteitsverschil tussen de kakkies en ons in 2019 een stuk kleiner was, dan thans tussen ons en psv. Kun jij je nog herinneren wanneer we voor het laatst een “topper” wonnen tegen Twente, AZ, kakkies of PSV?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niks liever dan winnen van PSV, maar ik denk dat als het gaat om de absolute wil om te winnen, dat je het gras, de doelpalen en de cornervlaggen erbij wil opvreten, een soort grinta 3.0, je beter 11 AT’ers kan opstellen dan enige speler in onze selectie.
Ben ik het niet mee eens hoor. Ajax won een maand of twee later met 0-3 vrij gemakkelijk in de Kuip.

Ik zie niet in waarom wij niet kunnen van PSV. Onze beperkingen vind ik eerder mentaal dan op voetballend gebied. Ik hoop dat Henderson daar een rol in kan spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Monkey Tonk » do feb 01, 2024 9:23 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do feb 01, 2024 9:08 am
Ok, dan kijken we even naar hoeveel prioriteit PSV de eredivisie geeft. 19 wedstrijden gespeeld, 18 gewonnen, 1 gelijk.
Prioriteit gaan over NU.

Psv heeft al gepiekt. Ze hebben in 2024 al twee keer verloren, in de compettie, en in de beker.
Ajax is sinds Schippie de tweede club. Dus Ajax zit in de lift omhoog, eindelijk, en heel langzaam, en psv zit in de lift omlaag.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 01, 2024 9:27 am

Nu ik erover nadenk, moeten we ook maar gewoon AT’ers gaan opstellen. Joey zetten we op goal, hij is al een dagje ouder maar voelt zijn Ajax hart kloppen als hij in de doelmond die vieze PSV’ers op zich ziet afkomen. Dat zal echter niet vaak gebeuren want in het centrum staan uw Weekend Cees en AR. Ik zal hoogstpersoonlijk zorgen dat Luk de Jong verdwaasd gewisseld zal worden en er in de kleedkamer achter komt dat hij zijn voortanden mist. AR zal voor verwarring verzorgen door met woorden van meer dan drie lettergrepen libertarische teksten op de voorhoede van PSV los te laten. Als backs spelen Thijs en Peter, nadat ze eerst even hun lul in de soep van Peter Bosz hebben gehangen, tijdens de lunch in het JCA restaurant. Het middenveld bestaat uit Marillion, met zijn stamina als bergbeklimmer, alfamale Wimpey als het bijtertje (oppassen voor rood) en natuurlijk Andriy Demchenko, nader introductie overbodig. De voorhoede bestaat uit rechtsbuiten MT, die iedereen oppept met mentale boosts en verwijzingen naar het Ajax van 2019 en de coronapandemie, linksbuiten Zeux , want veel linkser krijg je ze niet en spits Lionel, die zijn kont erin draait en de verdediging van PSV tot suïcidale gedachten brengt met zijn goals. Raymon en Duke zullen dit zooitje ongeregeld coachen, 999 is de materiaalman, Columbus de teammanager en de 50+ ers worden in de loop van de eerste helft gewisseld, want die moeten aan het gas, voor de trappelende Lucas, Dominee, Gangstarib, Nihad en Mr. Ajax. Maar dan staan we al wel 3-0 voor.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Monkey Tonk » do feb 01, 2024 9:53 am

Je kunt mij beter in de spits zetten, want ik mist nooit. Elke kans is een doelpunt.

:ajaxsmiley.gif:
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door wimpey » do feb 01, 2024 10:11 am

Die wedstrijd had niets met ambitie te maken, maar alles met Van Persie v Magallan. En het Ajax van nu kent meerdere spelers van niveau Magallan. Dan kun je tegen een sterk team nog steeds een resultaat halen - koe en haas - maar de kans daarop is vrij klein.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Marillion » do feb 01, 2024 10:28 am

Kunnen we het daar niet meer over hebben? Dan speelt m'n ptss teveel op. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Marillion » do feb 01, 2024 10:29 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do feb 01, 2024 9:27 am
Nu ik erover nadenk, moeten we ook maar gewoon AT’ers gaan opstellen. Joey zetten we op goal, hij is al een dagje ouder maar voelt zijn Ajax hart kloppen als hij in de doelmond die vieze PSV’ers op zich ziet afkomen. Dat zal echter niet vaak gebeuren want in het centrum staan uw Weekend Cees en AR. Ik zal hoogstpersoonlijk zorgen dat Luk de Jong verdwaasd gewisseld zal worden en er in de kleedkamer achter komt dat hij zijn voortanden mist. AR zal voor verwarring verzorgen door met woorden van meer dan drie lettergrepen libertarische teksten op de voorhoede van PSV los te laten. Als backs spelen Thijs en Peter, nadat ze eerst even hun lul in de soep van Peter Bosz hebben gehangen, tijdens de lunch in het JCA restaurant. Het middenveld bestaat uit Marillion, met zijn stamina als bergbeklimmer, alfamale Wimpey als het bijtertje (oppassen voor rood) en natuurlijk Andriy Demchenko, nader introductie overbodig. De voorhoede bestaat uit rechtsbuiten MT, die iedereen oppept met mentale boosts en verwijzingen naar het Ajax van 2019 en de coronapandemie, linksbuiten Zeux , want veel linkser krijg je ze niet en spits Lionel, die zijn kont erin draait en de verdediging van PSV tot suïcidale gedachten brengt met zijn goals. Raymon en Duke zullen dit zooitje ongeregeld coachen, 999 is de materiaalman, Columbus de teammanager en de 50+ ers worden in de loop van de eerste helft gewisseld, want die moeten aan het gas, voor de trappelende Lucas, Dominee, Gangstarib, Nihad en Mr. Ajax. Maar dan staan we al wel 3-0 voor.
Haha, dan komt het helemaal goed!
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18814
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Yopii » do feb 01, 2024 10:37 am

Joey zetten we op goal, hij is al een dagje ouder maar voelt zijn Ajax hart kloppen als hij in de doelmond die vieze PSV’ers op zich ziet afkomen. Dat zal echter niet vaak gebeuren want in het centrum staan uw Weekend Cees en AR.
Daar begin ik niet aan. Weekend Cees loopt tegen die spits aan te praten in de hoop hem te overtuigen en AR heeft boeken gelezen over verdedigen, maar de praktijk is een ander verhaal. :1evil.gif: :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door peter » do feb 01, 2024 11:20 am

Moeten we nog afspraken maken, Thijs? Ga jij eerst of ik?

Anyway, het slaat nergens op natuurlijk, maar ik ben best positief gesteld. Zul je zien dat we er gewoon weer af gaan met 1-3.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33592
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door zeux » do feb 01, 2024 12:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nu ik erover nadenk, moeten we ook maar gewoon AT’ers gaan opstellen. Joey zetten we op goal, hij is al een dagje ouder maar voelt zijn Ajax hart kloppen als hij in de doelmond die vieze PSV’ers op zich ziet afkomen. Dat zal echter niet vaak gebeuren want in het centrum staan uw Weekend Cees en AR. Ik zal hoogstpersoonlijk zorgen dat Luk de Jong verdwaasd gewisseld zal worden en er in de kleedkamer achter komt dat hij zijn voortanden mist. AR zal voor verwarring verzorgen door met woorden van meer dan drie lettergrepen libertarische teksten op de voorhoede van PSV los te laten. Als backs spelen Thijs en Peter, nadat ze eerst even hun lul in de soep van Peter Bosz hebben gehangen, tijdens de lunch in het JCA restaurant. Het middenveld bestaat uit Marillion, met zijn stamina als bergbeklimmer, alfamale Wimpey als het bijtertje (oppassen voor rood) en natuurlijk Andriy Demchenko, nader introductie overbodig. De voorhoede bestaat uit rechtsbuiten MT, die iedereen oppept met mentale boosts en verwijzingen naar het Ajax van 2019 en de coronapandemie, linksbuiten Zeux , want veel linkser krijg je ze niet en spits Lionel, die zijn kont erin draait en de verdediging van PSV tot suïcidale gedachten brengt met zijn goals. Raymon en Duke zullen dit zooitje ongeregeld coachen, 999 is de materiaalman, Columbus de teammanager en de 50+ ers worden in de loop van de eerste helft gewisseld, want die moeten aan het gas, voor de trappelende Lucas, Dominee, Gangstarib, Nihad en Mr. Ajax. Maar dan staan we al wel 3-0 voor.
Voordeel is dat ik altijd naar het midden knijp om het steekpassje richting het doel te geven. Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18814
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Yopii » do feb 01, 2024 12:06 pm

Ik dacht dat je krijt aan je voeten had, Zeux. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door wimpey » do feb 01, 2024 12:48 pm

zeux schreef:
do feb 01, 2024 12:03 pm
Voordeel is dat ik altijd naar het midden knijp om het steekpassje richting het doel te geven. Afbeelding
Je bent een klassieke linksbuiten i.m.o. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33592
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door zeux » do feb 01, 2024 2:32 pm

wimpey schreef:
zeux schreef:
do feb 01, 2024 12:03 pm
Voordeel is dat ik altijd naar het midden knijp om het steekpassje richting het doel te geven. Afbeelding
Je bent een klassieke linksbuiten i.m.o. :hypocrite.gif:
Dat komt omdat je geen veldoverzicht hebt. :ajaxsmiley.gif:

edit: oe, wat worden sommige emoji's lelijk op AT. Effe vervangen.
Laatst gewijzigd door zeux op do feb 01, 2024 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Monkey Tonk » do feb 01, 2024 4:04 pm

wimpey schreef:
do feb 01, 2024 10:11 am
Die wedstrijd had niets met ambitie te maken, maar alles met Van Persie v Magallan. En het Ajax van nu kent meerdere spelers van niveau Magallan. Dan kun je tegen een sterk team nog steeds een resultaat halen - koe en haas - maar de kans daarop is vrij klein.
Het grote reset effect van de winterstop zullen we maar in de volgende cursus voetbal doen. In ieder geval had Ajax de goede vorm van voor de winterstop niet meteen weer te pakken, en vlogen de goals het team opeens om de oren. Heerenveen, zonder van Persie, scoorde ook vier keer. De paniek brak hier aardig uit. Het was juist goed dat Ajax meteen even keihard met de neus op de fouten (!) werd gedrukt. Het team was daarna vlijmscherp in Europa.

Magallan was geen geweldenaar, maar bij psv loopt ook een aardige joker centraal achterin. En Brobbey is nu wel in vorm...

Volgens mij speelde Feyenoord die wedstrijd keihard. Moet Ajax nu ook doen. Die lampjes willen niet geblesseerd zijn voor hun CL potjes. Ook omdat ze zich dan echt in de kijker kunnen spelen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Marillion » do feb 01, 2024 7:26 pm

Ben het wel met MT eens. Onderschat niet wat je kunt bereiken met mentale kracht, de absolute wil om een resultaat te halen. We hebben het in betere tijden toch zeer regelmatig zien gebeuren dat matige tegenstanders tegen Ajax ineens als de brandweer gingen?

Dit seizoen hebben we het op een andere manier meerdere keren tegen ons zien werken. Dat spelers gewoon opzichtig niet meelopen met een tegenstander en het maar aan collega's overlaat. Als we alleen dat al beter hadden gedaan hadden we nu al meer punten gehad. Zonder dat je tactisch beter zou staan of kwalitatief betere spelers zou hebben.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door wimpey » vr feb 02, 2024 11:26 am

Monkey Tonk schreef:
do feb 01, 2024 4:04 pm
In ieder geval had Ajax de goede vorm van voor de winterstop niet meteen weer te pakken, en vlogen de goals het team opeens om de oren. Heerenveen, zonder van Persie, scoorde ook vier keer.
Toe had je Sinkgraven als LB. Z'n opponent (Van Bergen?) had de dag van z'n leven. En die kleine Griekse grabbelaar stond op doel.

Ajax had een topteam, maar alleen als de beste 11 speelden. Daar kwamen we tegen Spurs ook achter, toen ontbrak Neres. De highs en lows zijn verklaarbaar en gaan verder dan motivatie / ambitie.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Monkey Tonk » vr feb 02, 2024 1:01 pm

wimpey schreef:
vr feb 02, 2024 11:26 am
Monkey Tonk schreef:
do feb 01, 2024 4:04 pm
In ieder geval had Ajax de goede vorm van voor de winterstop niet meteen weer te pakken, en vlogen de goals het team opeens om de oren. Heerenveen, zonder van Persie, scoorde ook vier keer.
Toe had je Sinkgraven als LB. Z'n opponent (Van Bergen?) had de dag van z'n leven. En die kleine Griekse grabbelaar stond op doel.

Ajax had een topteam, maar alleen als de beste 11 speelden. Daar kwamen we tegen Spurs ook achter, toen ontbrak Neres. De highs en lows zijn verklaarbaar en gaan verder dan motivatie / ambitie.
Net als de winterstop kan de rust een verandering van mentaliteit teweeg brengen. Ajax had tegen Spurs beter met 1-0 kunnen gaan rusten. Nu, bij 2-0, en de 1-0 winst in Londen, was het verder kat in 't bakkie en liepen de spelers met een lach (!) de kleedkamer in. Ze waanden zich al in de finale. Weg superconcentratie....

Tegen Heerenveen was de voorspong in de rust 3-1, en dat was 4-1 geweest als Tadic op slag van rust geen penalty mist. Geen vuiltje aan de lucht. Maar net als later tegen Spurs werd er al vooruitgekeken. De volgende week stond Feyenoord op het programma. Looking ahead is een sleutelbegrip in het handicappen op motivatie.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7912
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door elliquido » vr feb 02, 2024 1:23 pm

Bergwijn en sutalo trainen weer mee
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7912
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door elliquido » vr feb 02, 2024 2:02 pm

Henderson start
Sutalo wordt morgen besloten
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7912
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door elliquido » vr feb 02, 2024 2:44 pm

Bergwijn ook starten.

Verder reageerde schip kriegelig of ajax met een extra verdediger ging spelen. Opvallend.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC AJAX - PSV zat 3 feb 20:00

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 02, 2024 11:30 pm

Benieuwd wat de basis plek van Henderson betekent voor de rol van Tahirovic dan wel Hlynsson (Taylor zie ik Schip niet passeren morgen).

Zelf zou ik met Henderson-Tahirovic als dubbele 6 spelen met Hlynsson ervoor. Hlynsson verliest de bal minder vaak dan Taylor en balverlies op het middenveld is tegen dit psv erg gevaarlijk. Verder wil Hlynsson vaker dan Taylor zonder bal bewegen en ook dat is morgen belangrijk als je de bal eroverheen speelt, wat vaak zal gebeuren om onder de druk van psv uit te komen.

Publiek erachter, Henderson boost en Brobbey in vorm - ik heb er (nu nog) wel zin in.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie