Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Thijs » ma feb 19, 2024 4:13 pm

Nul vertrouwen in een goede afloop, maar wil WeekendCees toch veel plezier wensen boven de poolcirkel.

Redenen waarom we toch Bodo Glimt kunnen uitschakelen:
- Niet proberen te voetballen (kunnen we niet), gewoon bal over de middellijn en hopen op pingels/Ramaj
- Thuisfans zijn na een week vol zeldzame dingen als goedkope drank en daglicht weer terug in hun donkere dorp dus chagrijnig/stil
- Overstekende ijsbeer/aalscholver/papegaaiduiker/beluga waardoor bal van richting verandert en in doel Bodo terechtkomt
- We zetten Sivert Mannsverk met een viking-vermomming in de buurt van de teammeeting van Bodo en laten hem de tactiek afluisteren
- We proberen in de genade van Odin/Thor te komen en laten Weekendcees iets offeren wat typisch Noors is. Zoals een potje zalm of iets heel duurs.

Even denken. Ik kan nog wel meer zaken bedenken maar dan wordt het allemaal te fictief.

Let op: de wedstrijd begint om 18.45 uur. De eerste ergernissen vangen dan aan rond 18.48 uur en de eerste boosheid komt tegen 18.55 uur. En ondanks de verwachtingen die al onder de nachttemperaturen van Bodo liggen zal de woede rond 19.30 uur starten en de depressie om 20.30 uur.

Toch, hup Ajax! :ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door elliquido » ma feb 19, 2024 6:18 pm

Ramaj

Rench sutalo hato

Gaaai soza

Lynsson Henderson

Taylor

Akpom brobbey


Vd bomen niet op kunstgras
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Lionel » ma feb 19, 2024 9:12 pm

elliquido schreef:
ma feb 19, 2024 6:18 pm
Ramaj

Rench sutalo hato

Gaaai soza

Lynsson Henderson

Taylor

Akpom brobbey


Vd bomen niet op kunstgras
Waarom denk je dat deze opstelling beter zou werken?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door elliquido » ma feb 19, 2024 9:54 pm

Inieder geval iedereen op zijnnatuurlijke positie.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door WP_Legend » di feb 20, 2024 12:51 am

Taylor zou ik nooit opstellen als ik een sterkste 11 zou opstellen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Andriy Demchenko » di feb 20, 2024 2:02 am

Thijs schreef:
ma feb 19, 2024 4:13 pm
Nul vertrouwen in een goede afloop, maar wil WeekendCees toch veel plezier wensen boven de poolcirkel.

Redenen waarom we toch Bodo Glimt kunnen uitschakelen:
- Niet proberen te voetballen (kunnen we niet), gewoon bal over de middellijn en hopen op pingels/Ramaj
- Thuisfans zijn na een week vol zeldzame dingen als goedkope drank en daglicht weer terug in hun donkere dorp dus chagrijnig/stil
- Overstekende ijsbeer/aalscholver/papegaaiduiker/beluga waardoor bal van richting verandert en in doel Bodo terechtkomt
- We zetten Sivert Mannsverk met een viking-vermomming in de buurt van de teammeeting van Bodo en laten hem de tactiek afluisteren
- We proberen in de genade van Odin/Thor te komen en laten Weekendcees iets offeren wat typisch Noors is. Zoals een potje zalm of iets heel duurs.

Even denken. Ik kan nog wel meer zaken bedenken maar dan wordt het allemaal te fictief.

Let op: de wedstrijd begint om 18.45 uur. De eerste ergernissen vangen dan aan rond 18.48 uur en de eerste boosheid komt tegen 18.55 uur. En ondanks de verwachtingen die al onder de nachttemperaturen van Bodo liggen zal de woede rond 19.30 uur starten en de depressie om 20.30 uur.

Toch, hup Ajax! :ajax.gif:
Laten we eerlijk zijn, onze enige troefkaart is Cees. Cees zal - dat verwacht geen Noor - stiekem vanuit het thuisvak het veld moeten betreden om als twaalfde man die bal erin te leggen. Bij voorkeur ergens in blessuretijd als het het 0-0 staat. de gure weersomstandigheden en het gebrek aan camera's (zodat de VAR niet kan ingrijpen!) zullen ons dan moeten redden. Het belangrijkste wordt of Cees tegen het einde van de wedstrijd niet is stijfgevroren of niet te dronken is om het gevoel van stijfvriezen tegen te gaan. Het zal spannend worden!

"Vroeger jongen, toen had je Bodo-uit, dát waren pas wedstrijden! Dan ging je in zo'n afgekeurde Fokker naar een vliegveld in Noorwegen, ja, dat Scandinavië jongen, dat was me wat. Putin heerste er toen nog om de hoek, met ijzeren vuist. Ja, we kwamen op dat vliegveld aan, en toen moesten met sledenhonden in het holst van de nacht 200 kilometer naar Bodo afleggen, elke ander vervoersmiddel was hopeloos omdat alle wegen ondergesneeuwd waren. Onderweg maakten we de meest doldwaze avonturen mee, wat een tijd jongen, wat een tijd!

En och, in dat stadion, die supporters van Bodo, oef...STIJF van de illegaal gestookte vodka stonden die gasten. Dat spul kon je toen gewoon in de geheime achterkamer van winkel kopen daar. Gewoon een jerrycan inschenken vanuit een badkuip. We kwamen bij het stadion aan en het was rennen voor je leven. En dan had je nog de illegale Russische FSB agenten die de poolcirkel waren overgestoken, bloedlink waren ze jongen. Als ze merkten dat je uit Nederland kwam was je in de aap gelogeerd. Vermomd als ingehuurde hotdogverkopers liepen we onopvallend naar het uitvak, gelukkig mochten we naar binnen. En die wedstrijd dan, tsjongejonge. Ik weet niet meer of het nu Cees De Wolf of Jaydon Banel was, maar in de meest gure sneeuwbui scoorde Ajax in ieder geval de 0-1. We konden het doelpunt niet eens zien, zoveel sneeuw lag er! Wat een tijd jongen, wat een tijd.

En die terugweg. Rennen voor ons leven. Een horde dronken vikingen achter ons aan, met brandende bijlen en rieken. We renden zo hard we konden richting het oosten, staken de grens bij Kirkenes over en kwamen zo in de Sovjet-Unie terecht. Later werd dat geloof ik Novorossiya, ik weet het niet meer zo goed. Daar zijn we na veel omzwervingen in Nova Zembla aangekomen en van daaruit hebben we een half jaar overleefd totdat we genoeg wrakhout hadden voor een nieuwe boot. Via de Noordelijke ijszee binnendoor via Sint Petersburg en de Baltische straat zijn we in Amsterdam aangekomen, zeven maanden later.
Bodo-uit jongen, dat waren nog eens tijden."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Cruijff » di feb 20, 2024 3:44 am

Andriy Demchenko schreef:
di feb 20, 2024 2:02 am
Thijs schreef:
ma feb 19, 2024 4:13 pm
Nul vertrouwen in een goede afloop, maar wil WeekendCees toch veel plezier wensen boven de poolcirkel.
Laten we eerlijk zijn, onze enige troefkaart is Cees. Cees zal - dat verwacht geen Noor - stiekem vanuit het thuisvak het veld moeten betreden om als twaalfde man die bal erin te leggen. Bij voorkeur ergens in blessuretijd als het het 0-0 staat. de gure weersomstandigheden en het gebrek aan camera's (zodat de VAR niet kan ingrijpen!) zullen ons dan moeten redden. Het belangrijkste wordt of Cees tegen het einde van de wedstrijd niet is stijfgevroren of niet te dronken is om het gevoel van stijfvriezen tegen te gaan. Het zal spannend worden!

"Vroeger jongen, toen had je Bodo-uit, dát waren pas wedstrijden! Dan ging je in zo'n afgekeurde Fokker naar een vliegveld in Noorwegen, ja, dat Scandinavië jongen, dat was me wat. Putin heerste er toen nog om de hoek, met ijzeren vuist. Ja, we kwamen op dat vliegveld aan, en toen moesten met sledenhonden in het holst van de nacht 200 kilometer naar Bodo afleggen, elke ander vervoersmiddel was hopeloos omdat alle wegen ondergesneeuwd waren. Onderweg maakten we de meest doldwaze avonturen mee, wat een tijd jongen, wat een tijd!

En och, in dat stadion, die supporters van Bodo, oef...STIJF van de illegaal gestookte vodka stonden die gasten. Dat spul kon je toen gewoon in de geheime achterkamer van winkel kopen daar. Gewoon een jerrycan inschenken vanuit een badkuip. We kwamen bij het stadion aan en het was rennen voor je leven. En dan had je nog de illegale Russische FSB agenten die de poolcirkel waren overgestoken, bloedlink waren ze jongen. Als ze merkten dat je uit Nederland kwam was je in de aap gelogeerd. Vermomd als ingehuurde hotdogverkopers liepen we onopvallend naar het uitvak, gelukkig mochten we naar binnen. En die wedstrijd dan, tsjongejonge. Ik weet niet meer of het nu Cees De Wolf of Jaydon Banel was, maar in de meest gure sneeuwbui scoorde Ajax in ieder geval de 0-1. We konden het doelpunt niet eens zien, zoveel sneeuw lag er! Wat een tijd jongen, wat een tijd.

En die terugweg. Rennen voor ons leven. Een horde dronken vikingen achter ons aan, met brandende bijlen en rieken. We renden zo hard we konden richting het oosten, staken de grens bij Kirkenes over en kwamen zo in de Sovjet-Unie terecht. Later werd dat geloof ik Novorossiya, ik weet het niet meer zo goed. Daar zijn we na veel omzwervingen in Nova Zembla aangekomen en van daaruit hebben we een half jaar overleefd totdat we genoeg wrakhout hadden voor een nieuwe boot. Via de Noordelijke ijszee binnendoor via Sint Petersburg en de Baltische straat zijn we in Amsterdam aangekomen, zeven maanden later.
Bodo-uit jongen, dat waren nog eens tijden."
:smile-ajax.gif:

Ik denk dat de Ajaxtalk die dit verhaal ooit vertelt aan zijn nageslacht nu al niet kan wachten op de blik in de ogen van z'n toekomstige kleinzoon. Mooi man.

Afbeelding

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 20, 2024 8:32 am

Dank Thijs!

Jullie Ceessie vliegt vandaag naar Oslo, daar 5 uur wachten en dan naar Bodo…

Een maatje in ons kleine reisgezelschap heeft voor morgen “een plaatselijke verrassing” geregeld. Zit tussen hoop en vrees wat dat betekent…

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door wimpey » di feb 20, 2024 8:46 am

elliquido schreef:
ma feb 19, 2024 9:54 pm
Inieder geval iedereen op zijnnatuurlijke positie.
En wat nieuwe spelers: Rench, Soza, Lynsson. :smallgrin.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Andriy Demchenko » di feb 20, 2024 1:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di feb 20, 2024 8:32 am
Dank Thijs!

Jullie Ceessie vliegt vandaag naar Oslo, daar 5 uur wachten en dan naar Bodo…

Een maatje in ons kleine reisgezelschap heeft voor morgen “een plaatselijke verrassing” geregeld. Zit tussen hoop en vrees wat dat betekent…
De lokale paaldanseres van Bodo heeft geen snipperdag dat lijkt me duidelijk.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 20, 2024 3:40 pm

Voorlopig verveel ik mij kapot op Oslo airport.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Andriy Demchenko » di feb 20, 2024 10:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di feb 20, 2024 3:40 pm
Voorlopig verveel ik mij kapot op Oslo airport.
https://www.youtube.com/watch?v=UiUuVFUbMQM
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door elliquido » di feb 20, 2024 10:13 pm

NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Andriy Demchenko » wo feb 21, 2024 1:07 pm

Thijs schreef:
ma feb 19, 2024 4:13 pm
Nul vertrouwen in een goede afloop, maar wil WeekendCees toch veel plezier wensen boven de poolcirkel.

Redenen waarom we toch Bodo Glimt kunnen uitschakelen:
- Niet proberen te voetballen (kunnen we niet), gewoon bal over de middellijn en hopen op pingels/Ramaj
- Thuisfans zijn na een week vol zeldzame dingen als goedkope drank en daglicht weer terug in hun donkere dorp dus chagrijnig/stil
- Overstekende ijsbeer/aalscholver/papegaaiduiker/beluga waardoor bal van richting verandert en in doel Bodo terechtkomt
- We zetten Sivert Mannsverk met een viking-vermomming in de buurt van de teammeeting van Bodo en laten hem de tactiek afluisteren
- We proberen in de genade van Odin/Thor te komen en laten Weekendcees iets offeren wat typisch Noors is. Zoals een potje zalm of iets heel duurs.

Even denken. Ik kan nog wel meer zaken bedenken maar dan wordt het allemaal te fictief.

Let op: de wedstrijd begint om 18.45 uur. De eerste ergernissen vangen dan aan rond 18.48 uur en de eerste boosheid komt tegen 18.55 uur. En ondanks de verwachtingen die al onder de nachttemperaturen van Bodo liggen zal de woede rond 19.30 uur starten en de depressie om 20.30 uur.

Toch, hup Ajax! :ajax.gif:

Cees heeft het doorgebriefd; https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ajax- ... ats/431096
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 346
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door roelf » do feb 22, 2024 9:40 am

Sutalo heeft vorig jaar nog met 4-1 van Bodo gewonnen, dus dat komt wel goed.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door T82 » do feb 22, 2024 11:16 am

Berghuis en Forbs in plaats van Banel en Tahirovic. Wederom met verdedigers op de verkeerde plek dus. In ieder geval wel consequent.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Lionel » do feb 22, 2024 11:48 am

Ramaj; Gooijer - Sutalo - Hato - Sosa; Henderson - Mannsverk - Hlynsson; Berghuis - Brobbey - Forbs.

Laat Sosa maar achterin blijven. Hopen dat Henderson wel kan spelen. En ben benieuwd naar Mannsverk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Toppie » do feb 22, 2024 11:48 am

Thijs schreef:
ma feb 19, 2024 4:13 pm
Nul vertrouwen in een goede afloop, maar wil WeekendCees toch veel plezier wensen boven de poolcirkel.

Redenen waarom we toch Bodo Glimt kunnen uitschakelen:
- Niet proberen te voetballen (kunnen we niet), gewoon bal over de middellijn en hopen op pingels/Ramaj
- Thuisfans zijn na een week vol zeldzame dingen als goedkope drank en daglicht weer terug in hun donkere dorp dus chagrijnig/stil
- Overstekende ijsbeer/aalscholver/papegaaiduiker/beluga waardoor bal van richting verandert en in doel Bodo terechtkomt
- We zetten Sivert Mannsverk met een viking-vermomming in de buurt van de teammeeting van Bodo en laten hem de tactiek afluisteren
- We proberen in de genade van Odin/Thor te komen en laten Weekendcees iets offeren wat typisch Noors is. Zoals een potje zalm of iets heel duurs.

Even denken. Ik kan nog wel meer zaken bedenken maar dan wordt het allemaal te fictief.

Let op: de wedstrijd begint om 18.45 uur. De eerste ergernissen vangen dan aan rond 18.48 uur en de eerste boosheid komt tegen 18.55 uur. En ondanks de verwachtingen die al onder de nachttemperaturen van Bodo liggen zal de woede rond 19.30 uur starten en de depressie om 20.30 uur.

Toch, hup Ajax! :ajax.gif:
Je vergeet nog een punt 11 Ajacieden keken de gehele avond naar het noorderlicht ipv te voetballen :blush.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door GangstaRiB » do feb 22, 2024 5:08 pm

Gelukkig een vroege aftrap. Hoeven we niet de hele avond te wachten op een natte scheet.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Thijs » do feb 22, 2024 5:33 pm

Geen Henderson, ook geen Mannsverk, en geen Taylor.

Wel vd Boomen, Sosa, Tahirovic, Berghuis en Hlynsson.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Lionel » do feb 22, 2024 5:35 pm

Sosa op links dus?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Marillion » do feb 22, 2024 5:36 pm

Op kunstgras ergens rondom de poolcirkel en een tegenstander die misschien geen geweldige voetballers heeft maar wel speelt als een bijzonder ijverig collectief. En wij met onze zoveelste variant op een opstelling.

Wat kan er misgaan?
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Alexander » do feb 22, 2024 5:40 pm

Haha, onze vriend Schip doet wel zijn best om het iedere week helemaal om te gooien he?

Tahirovic dus weer. Dat wordt vast genieten.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door wimpey » do feb 22, 2024 5:56 pm

Elftal van een sub-topper in NL. Gelukkig eens geen Taylor. Hoeveel goals geven Rensch en Sutalo vandaag samen weg?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Bodo Glimt - Ajax 22-02-2024

Bericht door Trab » do feb 22, 2024 5:57 pm

Thijs schreef:Geen Henderson, ook geen Mannsverk, en geen Taylor.

Wel vd Boomen, Sosa, Tahirovic, Berghuis en Hlynsson.
Als je voor 4-3-3 kiest is dit in ieder geval de meest logische opstelling


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie