Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door 999 » za mar 09, 2024 10:37 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za mar 09, 2024 1:01 am
Ja dat zien we allemaal, dat het al twee jaar klote is; precies 2 jaar eigenlijk; het ging al bergafwaarts vanaf Benfica uit onder EtH.

Maar wat betekent dat? De langspeelplaat dat het beroerd gaat kennen we nu wel. Zijn we nu dan ineens geen supporter meer? Moet alles wat Ajax is, overgoten worden met azijn? Mogen we gezien de omstandigheden niet een beetje blij zijn met een 0-0 tegen de nummer 4 uit de PL? Mogen we niet enthousiast worden van Kaplan? Of stiekem hopen dat we niet buiten Amsterdam play-offs voor een voorronde Conf. League moeten spelen?
Wat is nu een voor gel!l, jij was ook azijn.Gaan we nu na het ver pissen wie de slechtste trainer ( en aankopen ) ooit is geweest, krijgen van wie het meest kritisch is w.b. AJAX.

Tijdje terug , toen was het maar wij zijn AJAX wij zijn altijd kritisch en willen beter. ( Ongeveer dan toch toen jij steeds kritisch was )

En alle argumenten die jij op noemt hebben toch er niks mee te maken of dat je kritisch bent of niet.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door wimpey » za mar 09, 2024 10:39 am

@Cees: eens kijken of men club-breed geleerd heeft van de voorbije 2 jaar. Al heb ik wel fiducie in Kroes. Dat lijkt me geen domme jongen. Maar de club is nog steeds niet transparant. Wie garandeert ons dat er straks niet weer een Mislintat-achtig type de selectie gaat inrichten?

De interesse in Brobbey, Hato en weldra Kaplan zal groot zijn. Blijven ze? Wat heeft Ajax ze sportief te bieden de komende jaren?

Ergo: de club is aan zet. Niet de fan.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mar 09, 2024 12:20 pm

De club is áltijd aan zet, in goede en slechte tijden. Mijn opmerkingen de vorige post (ik snap niet zo goed waarom Voets dat gelul vindt, dus ik verduidelijk het maar even) houdt in dat het nu superkut is, maar dat wij daar verder niks aan kunnen doen en ik me afvraag waarom we steeds moeten herhalen dat het superkut is, als we dat allemaal al weten.

Veel logischer vind ik om Ajax in de huidige staat te beoordelen en niet vergelijken met 5 jaar, 24 jaar of 52 jaar geleden, want die vergelijking gaat op alle onderdelen mank. En als in de huidige setting een 5-4-1 wordt gespeeld waarmee we ineens - zo lijkt het op het eerste gezicht- veel minder kansen en dus ook goals tegen krijgen, dan is dat momenteel iets om dan - in de hui-di-ge si-tu-a-tie dus - een beetje positief over te worden. Dan kan je vinden dat we zelf ook veel minder creëren en het voetbal saaier is (en dat klopt óók), maar zoals de vlag er nu bij hangt kan ik dat als supporter momenteel accepteren, zo lang we maar een stijgende lijn volhouden. Mocht dan Bergwijn terugkomen, zeker geen wondervoetballer maar we zien tijdens zijn absentie dat de alternatieven in de huidige selectie helemáá ruk zijn, en hij komt er bijvoorbeeld in voor Hlynsson, dan kun je met het sterk verdedigende blok wel 5-3-2 gaan spelen en creëren we vermoedelijk meer kansen. Wellicht dat we dan nog voor een daverende verrassing in de Conference League kunnen zorgen. Ben ik dan tevreden over de huidige staat van Ajax? Nee natuurlijk niet; ik wil graag een Ajax van 5 jaar geleden zien, maar dat gaat nu gewoonweg niet en dat moeten we accepteren. We moeten roeien met de riemen die we hebben en dan vind ik het zinloos om vervolgens steeds te gaan zeiken dat we alleen peddels hebben en geen buitenboordmotor. Hopelijk komt die er weer als Kroes (waarvan trouwens het gevaar bestaat dat we hem overschatten, want om Ajax er bovenop te krijgen is een monsterklus) zijn werk goed doet.

We kunnen en moeten als supporters wel kritisch zijn op Ajax, uiteraard, maar wel in het juiste referentiekader. Zo kijk ik er tegenaan en als iemand dat gelul vindt moet ie dat lekker zelf weten.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door Trab » za mar 09, 2024 12:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:De club is áltijd aan zet, in goede en slechte tijden. Mijn opmerkingen de vorige post (ik snap niet zo goed waarom Voets dat gelul vindt, dus ik verduidelijk het maar even) houdt in dat het nu superkut is, maar dat wij daar verder niks aan kunnen doen en ik me afvraag waarom we steeds moeten herhalen dat het superkut is, als we dat allemaal al weten.

Veel logischer vind ik om Ajax in de huidige staat te beoordelen en niet vergelijken met 5 jaar, 24 jaar of 52 jaar geleden, want die vergelijking gaat op alle onderdelen mank. En als in de huidige setting een 5-4-1 wordt gespeeld waarmee we ineens - zo lijkt het op het eerste gezicht- veel minder kansen en dus ook goals tegen krijgen, dan is dat momenteel iets om dan - in de hui-di-ge si-tu-a-tie dus - een beetje positief over te worden. Dan kan je vinden dat we zelf ook veel minder creëren en het voetbal saaier is (en dat klopt óók), maar zoals de vlag er nu bij hangt kan ik dat als supporter momenteel accepteren, zo lang we maar een stijgende lijn volhouden. Mocht dan Bergwijn terugkomen, zeker geen wondervoetballer maar we zien tijdens zijn absentie dat de alternatieven in de huidige selectie helemáá ruk zijn, en hij komt er bijvoorbeeld in voor Hlynsson, dan kun je met het sterk verdedigende blok wel 5-3-2 gaan spelen en creëren we vermoedelijk meer kansen. Wellicht dat we dan nog voor een daverende verrassing in de Conference League kunnen zorgen. Ben ik dan tevreden over de huidige staat van Ajax? Nee natuurlijk niet; ik wil graag een Ajax van 5 jaar geleden zien, maar dat gaat nu gewoonweg niet en dat moeten we accepteren. We moeten roeien met de riemen die we hebben en dan vind ik het zinloos om vervolgens steeds te gaan zeiken dat we alleen peddels hebben en geen buitenboordmotor. Hopelijk komt die er weer als Kroes (waarvan trouwens het gevaar bestaat dat we hem overschatten, want om Ajax er bovenop te krijgen is een monsterklus) zijn werk goed doet.

We kunnen en moeten als supporters wel kritisch zijn op Ajax, uiteraard, maar wel in het juiste referentiekader. Zo kijk ik er tegenaan en als iemand dat gelul vindt moet ie dat lekker zelf weten.
Zo zit ik er ook in. De afgelopen 2 wedstrijden waren prima. Niet alleen niks weggeven, maar ook goed drukbezet. Beter dan toen we 4-3-3 speelden. Het staat gewoon als een huis. Alleen aanvallend moeten we meer gaan creëren maar dat komt wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door 999 » za mar 09, 2024 1:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za mar 09, 2024 12:20 pm
De club is áltijd aan zet, in goede en slechte tijden. Mijn opmerkingen de vorige post (ik snap niet zo goed waarom Voets dat gelul vindt, dus ik verduidelijk het maar even) houdt in dat het nu superkut is, maar dat wij daar verder niks aan kunnen doen en ik me afvraag waarom we steeds moeten herhalen dat het superkut is, als we dat allemaal al weten.

Veel logischer vind ik om Ajax in de huidige staat te beoordelen en niet vergelijken met 5 jaar, 24 jaar of 52 jaar geleden, want die vergelijking gaat op alle onderdelen mank. En als in de huidige setting een 5-4-1 wordt gespeeld waarmee we ineens - zo lijkt het op het eerste gezicht- veel minder kansen en dus ook goals tegen krijgen, dan is dat momenteel iets om dan - in de hui-di-ge si-tu-a-tie dus - een beetje positief over te worden. Dan kan je vinden dat we zelf ook veel minder creëren en het voetbal saaier is (en dat klopt óók), maar zoals de vlag er nu bij hangt kan ik dat als supporter momenteel accepteren, zo lang we maar een stijgende lijn volhouden. Mocht dan Bergwijn terugkomen, zeker geen wondervoetballer maar we zien tijdens zijn absentie dat de alternatieven in de huidige selectie helemáá ruk zijn, en hij komt er bijvoorbeeld in voor Hlynsson, dan kun je met het sterk verdedigende blok wel 5-3-2 gaan spelen en creëren we vermoedelijk meer kansen. Wellicht dat we dan nog voor een daverende verrassing in de Conference League kunnen zorgen. Ben ik dan tevreden over de huidige staat van Ajax? Nee natuurlijk niet; ik wil graag een Ajax van 5 jaar geleden zien, maar dat gaat nu gewoonweg niet en dat moeten we accepteren. We moeten roeien met de riemen die we hebben en dan vind ik het zinloos om vervolgens steeds te gaan zeiken dat we alleen peddels hebben en geen buitenboordmotor. Hopelijk komt die er weer als Kroes (waarvan trouwens het gevaar bestaat dat we hem overschatten, want om Ajax er bovenop te krijgen is een monsterklus) zijn werk goed doet.

We kunnen en moeten als supporters wel kritisch zijn op Ajax, uiteraard, maar wel in het juiste referentiekader. Zo kijk ik er tegenaan en als iemand dat gelul vindt moet ie dat lekker zelf weten.
Dus mensen mogen niet vinden dat het superkut is ?.

Nee, dan Ome Cees , dit zit met een smile in zijn Audi 123ASDAD terwijl links en rechts de onderdelen van zijn motor om zijn oren vliegen, maar er hangen nog wel twee buitenspiegels op zijn wat eens zijn grote trots was ..

Maar goed, we krijgen weer het hoe moet een supporters reageren dingentje ..

Ik vind het superkut, op dit moment, en het is ook superkut op dit moment, maar een troost, hoe superkut het op dit moment ook is ( of nog zal worden ) ik blijf AJAX altijd trouw. En als dadelijk de ALSEN in jouw betoog werkelijkheid gaan worden, maar waarvan niemand hier de garantie kan geven dat dat ook gaat worden dan vind ik het weer minder ( of helemaal niet meer ) superkut ..

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mar 09, 2024 3:33 pm

Iedere Ajax supporter vindt Ajax superkut. Echt allemaal. Geen enkele supporter uitgezonderd. Nergens zeg ik iets anders of dat iemand dat niet mag vinden. En dan is het maar net hoe je ermee omgaat. Jij op jouw manier, maar dat is niet de mijne, zoals ik inmiddels onderbouwd heb.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door ferry » za mar 09, 2024 3:51 pm

Ligt er allemaal aan hoe je het wilt zien, vind ik. De selectie is bagger, dat weten we al een tijdje. De trainer is ook niet goed. Die begon aardig, maar is niet de voetbalgekke trainer die 24 uur per dag aan de details van zijn vak werkt, lijkt me.
De selectie kan niet veranderd worden op dit moment, dat kan pas van de zomer weer. De trainer zou je kunnen veranderen, maar dat gaat meer onrust dan betere resultaten veroorzaken waarschijnlijk.

Dus je bekijkt een wedstrijd met dezelfde spelers waarvan je weet dat ze slecht zijn, en met dezelfde trainer die niet goed is. Dan verwacht ik ook niet veel. Hogere verwachtingen hebben is niet realistisch omdat er niet veel veranderd is. Ik weet dat dit elftal niet opeens gaat voetballen als het Ajax van een paar jaar geleden.

Nou zie ik een andere taktiek, en de met de toevoeging van Kaplan en Mannsverk lijkt er wat kwaliteit aan de selectie toegevoegd. Vervolgens speel je tegen een tegenstander waarvan vantevoren iedereen had verwacht dat we er hard af zouden gaan, en dan houden ze zich toch goed staande. En ja, dat is niet met Ajax-waardig voetbal, maar het is het beste wat we nu kunnen verwachten. En ja, creatief is het mager, maar misschien met de terugkomst van een van de bergen wordt dat ook wat beter. En als we dat vol kunnen houden tot het eind van de competitie, is dat het beste wat ik verwacht van Ajax. Daarna: grote schoonmaak van de zomer, nieuwe trainer, en volgend jaar ingaan met hogere verwachtingen hopelijk.

En iedereen mag trouwens overal wat van vinden, waarom niet?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door 999 » za mar 09, 2024 4:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za mar 09, 2024 3:33 pm
Iedere Ajax supporter vindt Ajax superkut. Echt allemaal. Geen enkele supporter uitgezonderd. Nergens zeg ik iets anders of dat iemand dat niet mag vinden. En dan is het maar net hoe je ermee omgaat. Jij op jouw manier, maar dat is niet de mijne, zoals ik inmiddels onderbouwd heb.
Ja dat is prima, maar waarom wordt dat voor mijn ( en Wimpey ) voeten gegooid ?.

Ik heb ook onderbouwd waarom ik het superkut vind, jullie herhalen tig keer dat het vanaf nu ( misschien ) beter gaat, prima.Nou en ik herhaal dat ik daar een zwaar hoofd in hebt.

Daarbij, als ik de wedstrijd tegen AV kut vind dan mag ik hem toch kut vinden ..

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door elliquido » za mar 09, 2024 8:25 pm

Dit is mijn club, mijn ideaaaaaal, amsterdams zeiken doen we allemaal. :ajaxscarf.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door Lionel » zo mar 10, 2024 10:50 am

Hoe vinden we het eigenlijk gaan de afgelopen drie jaar?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Aston Villa do 7-03-2024 18:45

Bericht door LucaS » zo mar 10, 2024 11:21 am

Eigenlijk heeft het gevolg van die hele Cruijff revolutie ons in een diepe afgrond gestort he. Bestuurlijk organisatorisch is Ajax eeen enorme teringbende
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie