AZ - AFC Ajax zo 8-12 14:30 uur
Moderator: mods
AZ - AFC Ajax zo 8-12 14:30 uur
ALKMAAR- AZ neemt het aankomende zondag in speelronde vijftien op tegen Ajax. De Noord-Hollandse derby wordt op zondag 8 december om 14:30 uur afgetrapt in een uitverkocht AFAS Stadion.
In het laatste Eredivisieduel nam AZ het op tegen Heracles Almelo. Ondanks vele kansen bleef de stand voor een lange tijd 0-0, maar
de ploeg van hoofdtrainer Maarten Martens wist de drie punten toch in eigen huis te houden door een doelpunt van Mayckel Lahdo in de slotfase.
Ajax
Na Heracles staat het duel met Ajax zondag in eigen huis op het programma. De hoofdstedelingen staan momenteel op de tweede plek met 33 punten en staan hiermee vier plekken boven AZ. Van de veertien wedstrijden wisten de Amsterdammers er tien te winnen, waaronder de topper tegen PSV en De Klassieker tegen Feyenoord. Drie keer werd er gelijkgespeeld: tegen FC Twente, FC Utrecht en Go Ahead Eagles. Daarnaast verloor de ploeg van Francesco Farioli één keer dit seizoen van NAC Breda.
Onderlinge confrontaties
Aankomende zondag is het de 93ste keer dat de twee Noord-Hollandse ploegen tegenover elkaar staan in de Eredivisie. Ook is het de 47ste keer dat het Eredivisieduel tussen AZ en Ajax op Alkmaarse bodem plaatsvindt. Twaalf keer werden de Amsterdammers verslagen, twaalf keer eindigde de confrontatie in gelijkspel en de overige drieëntwintig wedstrijden resulteerden in een nederlaag. AZ verloor de afgelopen vijf confrontaties met Ajax in de Eredivisie niet: het won driemaal en speelde twee keer gelijk. Vorig seizoen was Ruben van Bommel met twee doelpunten de grote man aan de kant van AZ.
Nou, in een winderig alkmaar, wellicht met regen.
Az lijkt uit de dip, ajax zwemt er nog in
Gezien de staat van de selectie zou je haast beginnen met 5 verdedigers.
Pasveer
Gaaaei, sutalo,baas,kaplan,hato.
Henderson klaasen taylor
Weghorst brobbey
Kun je het laatste half uur godts , akpom en/of traore inbrengen
In het laatste Eredivisieduel nam AZ het op tegen Heracles Almelo. Ondanks vele kansen bleef de stand voor een lange tijd 0-0, maar
de ploeg van hoofdtrainer Maarten Martens wist de drie punten toch in eigen huis te houden door een doelpunt van Mayckel Lahdo in de slotfase.
Ajax
Na Heracles staat het duel met Ajax zondag in eigen huis op het programma. De hoofdstedelingen staan momenteel op de tweede plek met 33 punten en staan hiermee vier plekken boven AZ. Van de veertien wedstrijden wisten de Amsterdammers er tien te winnen, waaronder de topper tegen PSV en De Klassieker tegen Feyenoord. Drie keer werd er gelijkgespeeld: tegen FC Twente, FC Utrecht en Go Ahead Eagles. Daarnaast verloor de ploeg van Francesco Farioli één keer dit seizoen van NAC Breda.
Onderlinge confrontaties
Aankomende zondag is het de 93ste keer dat de twee Noord-Hollandse ploegen tegenover elkaar staan in de Eredivisie. Ook is het de 47ste keer dat het Eredivisieduel tussen AZ en Ajax op Alkmaarse bodem plaatsvindt. Twaalf keer werden de Amsterdammers verslagen, twaalf keer eindigde de confrontatie in gelijkspel en de overige drieëntwintig wedstrijden resulteerden in een nederlaag. AZ verloor de afgelopen vijf confrontaties met Ajax in de Eredivisie niet: het won driemaal en speelde twee keer gelijk. Vorig seizoen was Ruben van Bommel met twee doelpunten de grote man aan de kant van AZ.
Nou, in een winderig alkmaar, wellicht met regen.
Az lijkt uit de dip, ajax zwemt er nog in
Gezien de staat van de selectie zou je haast beginnen met 5 verdedigers.
Pasveer
Gaaaei, sutalo,baas,kaplan,hato.
Henderson klaasen taylor
Weghorst brobbey
Kun je het laatste half uur godts , akpom en/of traore inbrengen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Re: AZ - AFC Ajax zo 8-12 14:30 uur
Kan niet zeggen dat ik ernaar uitkijk..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee, dit blok is even kwaaie kersen eten.
Maar je weet nooit, volgende week kan het er weer zonnig uitzien.
Hoop is uitgestelde teleurstelling, maar toch.
Het blijft toch je kind he
Maar je weet nooit, volgende week kan het er weer zonnig uitzien.
Hoop is uitgestelde teleurstelling, maar toch.
Het blijft toch je kind he
Tja, na Psv thuis was het een en al hosanna, daarna werd het steeds minder hier :)
Blij met de punten ...
Een maand geleden had ik er weer zin in maar dit blok is afzien.
IK GELOOF!!!!!!
Aanmijnhoela , k!tsmoesjes

Overigens deze kun je gewoon winnen, zo goed is dat AZ niet ..
Blij met de punten ...
AZ heeft echt wel een goede selectie met heel veel talentvolle jeugd. Die trainer is vreselijk aan het onderpresteren daar. Maar kan zomaar omslaan. En ja we kunnen winnen, maar met spelers als Gaaei wordt dat lastig.999 schreef:Aanmijnhoela , k!tsmoesjes
Overigens deze kun je gewoon winnen, zo goed is dat AZ niet ..
De simpele waarheid als een koe is dat als je wint er weer uitstekende zaken zijn gedaan dit blok. Ondanks het vertoonde spel.
Dan doen We uitstekende zaken voor plek 2
Bij verlies ligt alles weer open en begint het gezeik aan te zwellen.
Dan doen We uitstekende zaken voor plek 2
Bij verlies ligt alles weer open en begint het gezeik aan te zwellen.
-
Hmmm weet ik niet zeker. Het recente verleden leert ons dat puntverlies tegen AZ niet incidenteel is, dus daar kunnen we tegenaan lopen. Zo lang we maar 6 punten tegen Almere en Sparta halen ben ik gematigd tevreden als je ziet waar we vandaan komen. Alles wat we vandaag aan positief resultaat mee terug nemen naar Amsterdam zie ik als een bonus.
Branco ipv Henderson.
Dan wordt het lastig.
Dan wordt het lastig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
En Berghuis ipv Traore, dat had ik gemist.
Het beetje kwaliteit wat we nog in de selectie hebben laat ie op het moment suprème banken. Frustrerend.
Het beetje kwaliteit wat we nog in de selectie hebben laat ie op het moment suprème banken. Frustrerend.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
In de Bomen hangen vreselijke opstelling Die brit is toch beter
Ik snap hier weinig van. Mijnans tegen Branco… Wolfe heeft ook al drie assist gegeven. Zal vandaag ook de nodige vrijheid krijgen.
IK GELOOF!!!!!!
Bijzondere opstelling..
Farioli hijst al vooraf de witte vlag?
Met 0 punten naar huis de laatste weken spelen ze dramatisch
Zijn Traoré en Henderson wel fit?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wat Marciano Vink zegt .. En hij ( Farioli) ) zeikt weer over moe zijn,en Berghuis is in topvorm .. lol ..
Maar goed, hopelijk pakken we 3 punten ..
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Lijkt me heel lastig met Branco en Berghuis. Die gaan helemaal ten onder tegen een club die er op gebrand is om van Ajax te winnen. Bereid me vast voor op een middag waar B&B overal te laat zijn en ieder duel verliezen.
Breghuis branco en gaaei
Er bestaan wonderen
Er bestaan wonderen
-
Tering kakkerlak die Nagtegaal
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008