Feyenoord 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Michael_B » wo jul 13, 2011 5:20 pm

InnerHarbour schreef:Boskamp mag niet in Nederland trainen, niet de juiste papieren.

Denk niet dat Louis trek heeft in Feyenoord, is toch een Ajax symbool voor Rotterdam en hij zal ook niet vergeten zijn wat ze zongen vlak na het overlijden van zijn eerste vrouw.
Brrr, vind ik nog steeds zo enorm erg wat er toen is gezongen. Hij krijg je het in je bol. Daar krijg ik echt tranen van in mijn ogen als ik daaraan denk.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door generaal » wo jul 13, 2011 5:35 pm

Misschien heeft Ron Jans wel zin; of anders Ronnie K. :headbang.gif: .

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Justin » wo jul 13, 2011 6:06 pm

Adrie Koster? Harm van Veldhoven? Of iemand als Jos Luhukay?

Ik heb echt geen idee voor wat trainer ze zullen gaan. Het zal nog lastig genoeg worden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Daily Blind » wo jul 13, 2011 6:31 pm

leon schreef:Inderdaad, hij trekt wel héél makkelijk z'n handen er van af.

Dit is overigens wel de tweede keer op rij dat de spelersgroep bij F. er voor zorgt dat een trainer wordt ontslagen/dan wel zelf opstapt.
Presteren ze tenminste nog iets..

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Michael_B » wo jul 13, 2011 7:25 pm

De kakkies winnen met 11-0 van FC Horst. Stakkers.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door peter » wo jul 13, 2011 7:25 pm

Henkie Timmer heeft dan goed verzaakt. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Marillion » wo jul 13, 2011 8:07 pm

Het lek is boven!

Ik zie net pas de beelden van Martin van Geel. Je moet het maar durven. Als dikbetaalde TD afscheid van je trainer nemen en vervolgens doodleuk melden dat je er niet verantwoordelijk voor bent.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door peter » wo jul 13, 2011 8:12 pm

Ja een pertinente leugen natuurlijk. Je bent dan namelijk altijd verantwoordelijk.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Feyenoord 2011-2012

Bericht door jabu » wo jul 13, 2011 10:40 pm

Is die Du Chatinier niet wat voor Feyenoord?

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Lionel » wo jul 13, 2011 11:11 pm

Wat moet Van Geel dan?

Ik vind het trouwens wel komisch. Die spelers denken echt dat ze heel wat zijn. Ongelooflijk. Paar keer beelden gezien van de de finale in 1970 en ze vinden zichzelf heel wat.

Probleem is hier dat de spelers in de jeugd wat wedstrijden winnen van de jeugd van bijvoorbeeld VVV, Roda enzo. Maar nu is het andere koek.

Ik vind het wel komisch allemaal. Nu is Van Gastel de verlosser. Geniaal!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door beelzebub » wo jul 13, 2011 11:15 pm

Tja. Als je kijkt naar oud Feyenoorders kom je snel op die namen uit.

Fraser, van Gastel, van Wonderen, Bosz.
Heeft hun oude held Bosvelt al een papiertje? En waarom is John de Wolf nog niet genoemd haha.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Justin » wo jul 13, 2011 11:48 pm

Ja, je hebt natuurlijk ook Van Wonderen nog. Zit die nu niet bij FC Twente?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door 999 » do jul 14, 2011 12:06 am

Hans Kraay Jr. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door gaizka » do jul 14, 2011 7:24 am

Justin schreef:Adrie Koster? Harm van Veldhoven? Of iemand als Jos Luhukay?

Ik heb echt geen idee voor wat trainer ze zullen gaan. Het zal nog lastig genoeg worden.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, heeft het goed gedaan bij Roda en is een bekende van van Geel, zou zomaar kunnen!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Thijs » do jul 14, 2011 8:44 am

Ruben Schaken, Dani Fernandez, Sekou Cissé, Kostas Lamprou en Kamohelo Mokotjo zagen allen nog heil in een langer verblijf van Been op Varkenoord.*

Ron Vlaar, Leroy Fer, Diego Biseswar, Karim El Ahmadi, Bart Schenkeveld, Jerson Cabral, Adil Auassar, Darley, Kelvin Leerdam, Stefan de Vrij, Ricky van Haaren, Bruno Martins Indi en Erwin Mulder zagen Beens aanblijven niet zitten.*

Haha, wat een snotblagen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Duke » do jul 14, 2011 8:47 am

Lekker stel zeg, ze mogen blij zijn als ze een trainer vinden die met dat zootje wil werken. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Duke » do jul 14, 2011 9:52 am

Deze spelers stemden voor vertrek Been

Het is niet zo ingewikkeld de kopstukken van de opstand aan te wijzen, die gisteren het einde van Mario Been bij Feyenoord inluidde. Behalve Ron Vlaar zijn Leroy Fer en ook Karim El Ahmadi toonaangevende figuren binnen de spelersgroep, met ieder een eigen groepje vertrouwelingen. Stefan de Vrij is dat nu nog wat minder, maar de jonge verdediger is dik bevriend met Vlaar, met wie hij in juni nog vakantie vierde.

De laatste dagen bleef De Vrij dan ook nadrukkelijk naast de aanvoerder staan. Diego Biseswar, geregeld disciplinair bestraft door Been en geregeld bankzitter, maalde al helemaal niet om een vertrek van de coach.

Afbeelding
Juist die groep van vier à vijf spelers heeft doelbewust aangestuurd op een breuk, of dat vooraf nu zo geregisseerd was of niet. Zij hadden kunnen weten dat veel jonge spelers (Van Haaren, Martins Indi, Leerdam, Darley, Mulder, Cabral, Schenkeveld) hun spoor vanzelf zouden volgen bij een crisisberaad zoals dit. En ook zij waren het die verzuimden hun ongenoegen eerder duidelijk kenbaar te maken aan de staf, of richting hoofdrolspeler Mario Been zelf.

Of hun kritiek nu terecht was of niet; de spelers ontnamen hun coach bewust de kans om te strijden voor een ommekeer bij zijn grote liefde. Voor Been, die zijn elftal zo vaak beschermde voor kritiek, kan dat onmogelijk anders voelen dan een dolksteek in de rug.

Stemmen tegen vertrek Been
Schaken, Dani Fernandez, Cissé, Lamrpou en Mokotjo stemden voor het aanblijven van Been. De van Excelsior overgekomen nieuwelingen (Ramsteijn, Guyon Fernandez, Clasie, Nelom en Isoufi) onthielden zich van stemming. (Sjoerd Mossou)
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Lionel » do jul 14, 2011 9:54 am

Been is toch ook een koekenbakker? Heeft behoorlijk vaak ruzie met zijn spelers. Was bij NEC ook al zo.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Jinne » do jul 14, 2011 10:06 am

Dat is wel zo, maar het spelersmateriaal is ook middelmaat en ze zorgen er nu al voor de 2e keer op rij voor dat de trainer weg moet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door 999 » do jul 14, 2011 10:16 am

Ach Verbeek kon ook vertrekken van deze groep .. Wat was dat ook weer ? .. trainde te hard toch ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Bert » do jul 14, 2011 10:16 am

Beschermde Been zijn elftal zo vaak? Volgens mij heeft hij toch vrij vaak de "ik ben niet te benijden"-kaart getrokken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Lionel » do jul 14, 2011 10:27 am

Precies Bertje. Been moet niet gaan janken. El Ahmadi was een van de beste middenvelders van Nederland maar heeft bij Twente nooit een normaal niveau gehaald. Been probeerde het zelfs met JvB in de spits.

En Verbeek is weggestuurd door de oude garde toen. Die zijn al allemaal weg.

Nee die Been weet het allemaal mooi te verpakken maar het is een drama als trainer en als persoon hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Khraa » do jul 14, 2011 11:19 am

Blijft een raar verhaal dat de spelers nooit/nauwelijks iets tegen Been hebben gezegd en het via Van Geel hebben gespeeld.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door 999 » do jul 14, 2011 11:26 am

BEEN AFGEZET

ERMELO, donderdag

Feyenoord heeft nog geen opvolger op het oog voor de opgestapte trainer Mario Been.

De directie van de Rotterdamse club zegt overrompeld te zijn door de actie van de spelersgroep, die ras-Feyenoorder Been tijdens het trainingskamp in Ermelo met dertien tegen vijf stemmen van het toneel liet verdwijnen. Drie weken voor de start van de competitie is Feyenoord weer in een crisis beland.

De spelersgroep belegde maandag, zonder de technische staf en de clubleiding daarvan op de hoogte te brengen, een overleg.
Sluimerende problemen in spelersgroep waren tijdbom onder bewind Feyenoord-coach
BEENTJE GELICHT

ERMELO – Mario Been vindt dat de spelers van Feyenoord hem in de rug hebben aangevallen en dat de clubleiding niets heeft ondernomen om die aanval te voorkomen. De Rotterdamse coach is dinsdagavond kapot van emoties en woede uit het trainingskamp op de Veluwe naar huis gereden en blijft de komende weken in zijn tweede huis in Zuid-Spanje om niet te worden geconfronteerd met de hysterie rond De Kuip.

In Spanje probeert Been te ontdekken en te evalueren wat er tussen hem en de spelersgroep is fout gegaan. Maar de tijdbom die tot ontploffing is gekomen moet hij al maanden onder de bank van zijn dug-out hebben zien liggen. Hij had die bom onschadelijk kunnen maken door met Feyenoord een ticket voor Europees voetbal te halen in het afgelopen seizoen.

Een bescheiden sportief succes was de enige redding voor Been als trainer geweest en zou ook hebben geholpen bij het langer aan boord houden van spelers als Georginio Wijnaldum en Leroy Fer. Zijn aanbod aan de spelersgroep van Feyenoord om na de 10-0 nederlaag tegen PSV zijn positie ter beschikking te stellen, was vorig jaar de eerste scheur in het huwelijk tussen Been en de selectie.

Op de achtergrond speelden bovendien de botsingen tussen de coach en een aantal voetballers een grotere rol dan het publiek en hijzelf misschien vermoedden. Diego Biseswar voelde zich in het eerste jaar van Been maandenlang vernederd, Tim de Cler kreeg te horen dat Been hem nooit meer wilde zien, Karim El Ahmadi werd naar het tweede elftal verbannen, Leroy Fer werd na de winterstop op de bank gezet (omdat Been koos voor Kelvin Leerdam), Georginio Wijnaldum moest tegen zijn zin in op de rechterflank spelen, de Zuid-Afrikaan Mokotjo voelde zich niet serieus genomen door zijn trainer en het aantrekken van Jhon van Beukering vond de hele selectie een blunder van het duo Been en Beenhakker.

De uitspraak deze week van een van de spelers (’er zijn dingen gebeurd, die ik nooit zal vergeten’) was in dat opzicht al veelzeggend. Tegelijkertijd was er in de spelersgroep zelfs begrip voor Wijnaldum en Fer, „omdat bij Twente en PSV de trainers Adriaanse en Rutten spelers beter kunnen maken…’’ (El Ahmadi in VI). Ook dat was dodelijk voor een hoofdtrainer van Feyenoord.

Het gros van die problemen was wel degelijk bekend bij de leiding in De Kuip. Maar de nieuwe technisch directeur Martin van Geel dacht Been meer steun te kunnen geven door naast hem dicht op het elftal te kruipen. Van Geel stapte maandag met een aktetas de spelersbus in en wilde deze week gebruiken om de selectie beter te leren kennen. Aanleiding om te denken dat er in Ermelo een explosie zou plaats hebben had hij niet, want drie dagen voor het vertrek had de hele spelersgroep nog een uitje waarbij de homogeniteit van de groep juist werd geprezen.

Van Geel wilde samen met Been, zo vertelde hij, de lucht nog klaren en de spelersgroep op andere gedachten brengen. Maar nadat de stemming 13 voor een vertrek van Been en 5 tegen naar buiten was gekomen, knakte de Feyenoordcoach in zijn kamer in hotel Heerlickheid. Hij vond het verschrikkelijk en voelde zich bedrogen, legde Van Geel uit. Been werd zelfs emotioneel.

Maar uiteindelijk trok de coach dezelfde conclusie als de spelers, de clubleiding en de achterban. Er was geen vertrouwen meer. Niet in hem, niet in een beter seizoen dan het vorige rampseizoen.
VLAAR: „ IRRITATIES IN SPELERSGROEP ”


ERMELO – Ron Vlaar ging zijn verantwoordelijkheid als aanvoerder niet uit de weg en durfde op de persconferentie van zijn club rond het vertrek van trainer Mario Been eerlijk te zijn over het gebrek aan vertrouwen bij de spelersgroep van Feyenoord in hun hoofdcoach. „Het gebrek aan vertrouwen heeft absoluut met vorig seizoen te maken. Toen de spelersgroep maandagavond bijeen was, kwam alle irritatie eruit”, aldus Vlaar, die afgelopen maand net zijn contract verlengde. „Ik dacht letterlijk, oh my god , wat gaat hier gebeuren nu? Ja, ik had ook niks kunnen doen als aanvoerder van Feyenoord. Maar dan zit je met een groep waar een groot ongenoegen in zou blijven hangen. Ik heb niet voor niks mijn contract verlengd bij deze club.

Ik wil vooruit en als ik merk dat opeens alles naar buiten komt bij de spelers, vind ik wel dat ik dat bij een technisch directeur hoor neer te leggen.’’ Vlaar heeft zelf nog gerichte vragen aan de groep gesteld voordat de spelers tot stemming wilden overgaan. „Daar kwamen heel duidelijke antwoorden op. Die vormden zo’n sterk signaal, dat je dat niet links kunt laten liggen. De intentie was wel degelijk een gesprek tussen de groep en de trainer, maar ik besefte dondersgoed dat het ook anders kon uitpakken als het gevoel van de groep besproken zou worden. Dat is gebeurd.” De vier spelers die net van Excelsior zijn gekomen en Been vorig jaar niet hebben meegemaakt, wensten niet aan de stemming mee te doen. Vlaar wilde niet bekendmaken wie voor en wie tegen de trainer waren.
VLEMMINGS BERAADT ZICH

ERMELO – Fans van Feyenoord hebben gisteren bij de oefenwedstrijd van hun club tegen FC Horst geen actie gevoerd tegen de spelers of de leiding van de club. De 11-0 zege van Feyenoord was meteen de grootste zege in de oefencampagne.

De aanwezige politie hoefde niet in actie te komen. Totaal verrast en zwaar teleurgesteld heeft waarnemend Feyenoord-coach Leon Vlemmings kennis genomen van de muiterij binnen de spelersgroep die Mario Been deed besluiten om op te stappen. ,,Binnen de gehele staf hebben we geen enkel signaal opgevangen dat kon duiden op hetgeen dinsdagavond is gebeurd. Normaal voel je dat soort zaken aan binnen de staf, maar dit kwam als een volslagen verrassing.

Niettemin weet ik precies hoe het zit, maar dat houd ik binnenskamers”, stelde Vlemmings, doelend op een complot binnen de selectie tegen Been. De interimcoach vertelde dat hij zich beraadt op zijn positie: ,,Tot nader orde neem ik de honneurs waar, maar ik wil snel een gesprek met de directie. Ik ben zwaar teleurgesteld en heb zeer fijn samengewerkt met Mario.”
WIE VOLGT BEEN?

Het publieke geheim dat Georginio Wijnaldum en Leroy Fer niet zouden bijtekenen zolang Mario Been hoofdtrainer van Feyenoord zou zijn, bleek dus onbekend bij de directie van Feyenoord, de Vrienden van Feyenoord, de commissarissen van Feyenoord en de staf rond het eerste elftal van Feyenoord. Bij elkaar zo’n vijftien mensen die bivakkeren in het hart van de Rotterdamse club. Geen flauw benul hadden ze over de houdbaarheid van Been bij de spelersgroep.

Deze bedenkelijke constatering mag de leiding van Feyenoord zich aanrekenen. Ernstige twijfel over de competentie van de leiding om een voetbalbedrijf te runnen, is op z’n plaats. Alarmbellen gingen zelfs niet rinkelen na de 10-0 nederlaag bij PSV en tiende plaats in de eindrangschikking. De nieuwe technisch directeur Martin van Geel valt weinig kwalijk te nemen, hoewel hij tot dusver veel naïviteit tentoonspreidde. Mario Been was de beste man voor de ’job’ bij Feyenoord, volgens alle beleidsbepalers.

De gebeurtenissen afgelopen dagen bewijzen dat de clubleiding in een gevaarlijke tunnelvisie verkeert bij het afbouwen van de schuldpositie. De techniek, de basis van een voetbalclub, is de ver-van-ons-bedshow gebleken voor de saneerders. Vandaar dat iedere vertrouwensband tussen spelers en clubleiding ontbreekt. Tot januari strandden signalen uit de spelersgroep wellicht bij Beens maatje, technisch directeur Leo Beenhakker. Na diens vertrek wisten de spelers de weg naar de clubleiding evenmin te vinden. Dat geeft voor beide partijen te denken.

Het resultaat is dat de spelers Mario Been hebben ontslagen. Met een mes in de rug. Zij waren zo laf om Been niet persoonlijk – zelfs niet op bijltjesdag – de waarheid te vertellen. Been is een faire kans op eerherstel ontnomen, hoewel de botsingen tussen de trainer en spelers achter de kleedkamerdeur legio waren. Bewust of onbewust sloot Been daar z’n ogen voor en toonde zelfs na het desastreuze seizoen geen greintje zelfkritiek. Toen de clubleiding wederom niet anticipeerde, zagen de spelers geen andere uitweg dan het vertrouwen in Been op te zeggen.

Met deze onomkeerbare daad heeft de jonge, labiele spelersgroep z’n nek in een strop gehangen. Zij moeten op het veld hun gelijk bewijzen. Op zich een gezonde situatie, maar niet bij zo’n grote club als Feyenoord, met z’n explosieve aanhang.

Door de jaren heen zijn in De Kuip veel spelers bezweken onder de enorme druk. Nu moet een onervaren spelersgroep zich hiertegen wapenen en valt te vrezen voor het ergste. Helemaal omdat Feyenoord met Wijnaldum en Ryo Miyaichi twee spelers is kwijtgeraakt die het verschil kunnen maken, Fer geen toekomst in De Kuip ziet en Van Geel met handen en voeten is gebonden om Feyenoord op de transfermarkt substantieel te versterken.

Dit Feyenoord begint op 5 augustus op Woudestein niet op nul, maar op -10. En zit het vervolgens even tegen, dan zal het legioen eerst om bloed, zweet en tranen schreeuwen en vervolgens de pijlen richten op de al onder vuur liggende directeur Eric Gudde en president-commissaris Dick van Well. Het knappe beleid om te komen tot financiële gezondmaking van Feyenoord zal ondersneeuwen bij het verwijtbare gedrag van de clubleiding betreffende het technisch beleid.

Mario Been is het eerste, maar ongetwijfeld niet het laatste slachtoffer van de spelersactie.

V. Driessen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord 2011-2012

Bericht door Marillion » do jul 14, 2011 12:03 pm

Die Vlemmings zal ook wel aansturen op een vertrek. Als je kennelijk geen idee hebt wat er in de selectie speelt dan heb je toch iets niet goed gedaan. Alleen zal hij z'n contract wel niet willen inleveren vanwege de centen. Feyenoord heeft destijds nog een afkoopsom voor 'm betaald...:smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie