NEC 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » ma okt 03, 2011 1:33 pm

Laat ik het dan anders verwoorden... want er is qua club niet veel leuks aan Vitesse inderdaad...


Maar Vitesse speelt leuk voetbal momenteel.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » ma okt 03, 2011 1:48 pm

Thnx! :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:



Zie weinig van ze, maar ik neem dat direct van je aan.

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » ma okt 03, 2011 6:15 pm

En ja, ik heb er zin an, Wouter!
Ik kan het me voorstellen, Ramona. Als trotse Gelderlanders kijken wij allemaal graag naar de wederopstanding van Vitesse. De passeerbewegingen van Chanturia, de techniek en de kracht van Bony, de steekpassjes van Van Ginkel, het solide verdedigende werk van Kashia en Kalas, we genieten er allemaal van. En natuurlijk ook van Piet, die toch elke week laat zien dat je het als jongen uit de periferie van Gelderland kunt maken in de hoofdstad.

Ik hoop dat al die jongens flink hun best gaan doen en dat je flink kunt genieten van hun spel.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » ma okt 03, 2011 6:56 pm

zie je wel dat Vitesse uit successupporters bestaat... :)

Straks is Jordania weg en de supporters zeggen massaal hun seizoenskaart weer op... niet te geloven dat volk. Tot het zielige aan eigenlijk.

Nog even en ze gaan echt denken dat ze volgend jaar echt kampioen worden.

Ik zou willen zeggen tegen al die lui...

Nah, laat ik dat ook maar niet doen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » ma okt 03, 2011 7:04 pm

? Ik wist niet dat Ramona al een seizoenkaart voor Vitesse had besteld? :confused.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » ma okt 03, 2011 8:14 pm

hoest serieus eigenlijk met de kaartverkoop daaro??
Loopt dat al een beetje beter dan vorig jaar ??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » di okt 04, 2011 12:12 am

Gemiddeld zitten er 15 à 16 duizend man. Voor Vitessebegrippen nog steeds weinig, maar natuurlijk wel nog altijd meer dan bij NEC.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » di okt 04, 2011 7:38 am

Oh ja... joepieieie...

"wij hebben lekker meer suppoorteeeers... naa na na naaaa na... "

:)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Poeder » di okt 04, 2011 4:58 pm

in principe zijn we weer terug bij de situatie van pak em beet een jaar of 10 geleden. Vitesse de technisch de betere selectie met meer talent, Nec meer inzet en plichtsbesef (iig tegen Vitresse).

Oftewel Vitesse verliest de wedstrijd net zo hard,... en Nec heeft voorlopig geen schijn van kans meer in het Gelredome.

Tot slot nog even een quotje van Nec Forum:
Wij gaan deze pot winnen, mits er met dezelfde inzet wordt gespeeld als gister. Vitesse is nou ook weer geen PSV, op Bony en Chanturia na is het allemaal niet veel, en Vitesse speelt uit meestal minder dan thuis. Tevens verwacht ik dat Chanturia het lastig gaat krijgen tegen Conboy, omdat deze verdedigend sterk is en er bij Lens, een betere rechtsbuiten dan Chanturia, de hele tijd goed opzat. Kwalitatief zit er echt niet zo veel verschil tussen NEC en Vitesse, Vitesse wordt ook een beetje gehyped omdat Bony veel dingen goed doet, maar met dezelfde spelopvatting als gister en iets meer scherpte winnen wij van die smeerlappen. Op zeker.
Ik heb er al weer zin an!!!

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » di okt 04, 2011 5:22 pm

Oftewel Vitesse verliest de wedstrijd net zo hard,...
Ga je mond spoelen! Wij gaan gewoon WINNEN.

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Poeder » di okt 04, 2011 5:29 pm

Ok ok we gaan winnen!!!!!

Denk dat ik maar een kaartje ga halen,... laatste keer dat ik erbij was won Vitesse ook (het beroemde Potje incident)!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » di okt 04, 2011 6:04 pm

@ Poeder...

Wat moet jij op een forum van NEC... ??
Vitesse supporters houden zich toch alleen met zichzelf bezig... wat maakt een mening van een NEC supporter dan nog uit??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Poeder » di okt 04, 2011 6:41 pm

Doe vaak een rondje fora,.... zo kom ik bijvoorbeeld ook uit op Ajaxtalk :)

Vind gewoon grappig wat beide kanten te melden hebben, bijzonder onschuldig en daar komt bij dat ik een aantal vrienden heb die geboren en getogen nuilers zijn en ik moet toch weten wat hen bezig houdt (al heb ik daar de komende anderhalve week wel een aardig idee over)

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » di okt 04, 2011 10:34 pm

Oh... ik zelf ben dan niet zo geïnteresseerd in wat Vitessenaren van NECers vinden... dat weet ik wel... wij zijn zielig en de calimero's van Gelderland... blabla... Zijn we geen calimero's omdat we slechter zijn dan Vitesse... dan zijn we wel Calimero's omdat we ooit slechter waren dan Vitesse...

Maar... Poeder... jij bent nu meer geïntregreerd in het NEC publiek (dank voor je research).. val ik nog mee of ben ik wel erg? (ik val wel mee toch??)

En nee... ik ga er niet zelf naar op zoek, want zelfs de mening van een NEC supporter doet mij niet ter zake.. (het is dat ik nu een makkelijk antwoord kan krijgen van een echte Vitessenaar)

Ik zie verder wel... winnen We... leuk en 3 punten bonus... verliezen Ze... Ja jammer... dat zullen ze wel vaker doen dit jaar.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » do okt 06, 2011 10:46 pm

banjavi schreef:Oh ja... joepieieie...

"wij hebben lekker meer suppoorteeeers... naa na na naaaa na... "

:)

Nou mot je us kieken...
Vol uitvakkie voor de afwisseling... :biggthumpup.gif:

Uitvak bij NEC-Vitesse in recordtijd vol


Afbeelding
Drukte bij de kaartverkoop bij GelreDome. foto Vitesse

ARNHEM - Vitesse heeft donderdagmiddag in iets meer dan een uur alle 500 beschikbare kaarten verkocht voor de uitwedstrijd tegen NEC op zondag 16 oktober.


Al meer dan een uur voor aanvang van de kaartverkoop stonden de eerste fans voor de kassa in GelreDome.

Een woordvoerder van de Arnhemse club schat dat er honderden mensen teleurgesteld moeten worden. "De kaarten zijn op en er staan nog zo'n 150 supporters voor de kassa", zegt hij. Vitesse had ook vrijdag nog als verkoopdag voor de derby tegen de Nijmeegse rivaal ingepland. "Dit is voor ons ook een verrassing."

"De afgelopen twee jaar hielden we steeds zo'n negentig kaarten over", aldus de woordvoerder. "We merken al weken dat de wedstrijd heel erg leeft onder de fans. Taferelen als deze hebben we de laatste jaren niet meegemaakt."

Zo'n tachtig zogenoemde servicekaarthouders kochten woensdag al een ticket voor de uitwedstrijd tegen NEC. Mensen met een dergelijke kaart krijgen voorrang bij de kaartverkoop voor wedstrijden van Vitesse.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » do okt 06, 2011 10:50 pm

Dan kan EnieSee niet achterblievuh, nietwaar?! :smallgrin.gif: :headbang.gif:

NEC telt af naar de wedstrijd van het jaar

Auteur: door Joris Jan Voermans | donderdag 06 oktober 2011 | 21:49 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 06 oktober 2011 | 22:50


Afbeelding
Babos viert een zege op Vitesse met het publiek. archieffoto Theo van Zwam

NIJMEGEN - Om de spanning op te bouwen naar het duel tegen aartsrivaal Vitesse op zondag 16 oktober houdt NEC dit jaar een heuse countdown. De vijftig uur voor het beladen duel staan bol van sfeeracties en feesten, zo maakte de eredivisionist donderdag bekend op de supportersavond in het Goffertstadion.


De clash tussen NEC en Vitesse is voor veel supporters de belangrijkste wedstrijd van het seizoen.

Het aftellen begint op vrijdag 14 oktober om 10.30 uur, precies 50 uur voor aanvang van de wedstrijd. Voor dit getal is gekozen vanwege het 50-jarig bestaan van de Supportersvereniging dit jaar.

Vanaf de start worden er verschillende activiteiten georganiseerd. Zo is er op vrijdag een speciale persconferentie en een derby-borrel voor zowel sponsors als supporters. Op zaterdag worden de spelers tijdens de laatste training voor de wedstrijd met verschillende acties op scherp gezet voor het duel tussen de Gelderse aartsrivalen. De HKN organiseert die avond in café Goffertzicht een derby-night.

De wedstrijddag begint met een feest in De Eendracht. Op de tribunes zal met name Legio Noviomagum van zich laten horen, de Supportersvereniging zorgt op het veld voor spektakel.

Naast NEC en de Supportersvereniging zijn ook de HKN, Radio 024, de sfeergroepen Legio Noviomagum en Zifo, fansites De Trouwe Honden en ForzaNEC.nl en de business clubs OSRN, Business Friends en Jupla betrokken.

Het initiatief ligt echter bij de club zelf. Bij de start van het seizoen besloot de Nijmegen Eendracht Combinatie er een aantal wedstrijden 'uit te lichten', vertelt algemeen directeur Jacco Swart.

"De thuiswedstrijd tegen NAC grepen we aan om iets bijzonders te doen voor de sponsors, met een middagprogramma en een etentje. De derby is een logische keuze om voor de fans iets speciaals te doen."

Het doel is om de beleving nóg groter te maken dan hij al is. Swart: "Dat lukt ons nooit alleen, daar hebben we alle supporters voor nodig. Vandaar dat we al deze partijen hebben uitgenodigd."

Het gezelschap brainstormde de afgelopen weken over de invulling van de countdown. "Het allermooiste is: iedereen doet mee. Alles wat samen NEC vormt zit aan tafel. Daar kunnen we nu al trots op zijn", vertelt Swart tevreden.

Ook Rob Schevers, voorzitter van de Supportersvereniging, looft het gezamenlijke karakter en Rick van Legio Noviomagum noemt de voor zowel sponsors als supporters georganiseerde vrijdagborrel 'uniek'. "Het is mooi dat alles echt door de club en supporters samen wordt georganiseerd", aldus de fanatieke NEC-fan.

De supportersavond werd aangegrepen om de plannen openbaar te maken. Swart: "Met deze grootse aanloop laten we zien dat we klaar zijn voor de wedstrijd van het jaar."

Meer over de supportersavond in De Gelderlander, editie Nijmegen, van vrijdag 7 oktober.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » do okt 06, 2011 11:15 pm

Nu ik toch bezig ben... :hypocrite.gif:

NEC test Hongaarse verdediger

donderdag 06 oktober 2011 | 18:31 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 06 oktober 2011 | 18:57


Afbeelding
Stef Nijland scoorde tegen GA Eagles. Foto: Broer van den Boom

NIJMEGEN - NEC heeft donderdag een trainingswedstrijd met 4-2 gewonnen van Go Ahead Eagles. Het oefenpotje tegen de eerstedivisionist uit Deventer werd gespeeld achter de gesloten deuren van van het Goffertstadion.

In de laatste twintig minuten van het duel kwam ook nog Zoltán Szélesi binnen de lijnen. De Hongaarse rechtsback werd twee jaar geleden al gescout door NEC toen hij nog bij het Franse Strasbourg speelde. Szélesi verkaste toen echter naar Debrecen en speelde het afgelopen seizoen bij het Olympiakos Volos. Bij die Grieske club mag hij transfervrij vertrekken nu Volos door de bond is teruggezet naar de eerste divisie.

Szélesi is 29 jaar en speelde 27 interlands voor Hongarije. ''De grootste vraag is of we hen speelgerechtigd kunnen krijgen. Dat gaan we nu eerst maar eens onderzoeken ", zei technisch directeur Carlos Aalbers.

Voor NEC scoorden tegen de Go Ahead Eagles Cayfano Latupeirissa, Nick van der Velden, Stef NIjland en Remy Amieux.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » vr okt 07, 2011 1:02 pm

Bij NEC doen ze wel heel veel moeite om zichzelf een beetje moed in te praten. Ik weet dat de wedstrijd tegen Grote Broer Vitesse is waar het hele seizoen in Nijmegen om draait, maar toch... Is dit niet een beetje overdreven?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: NEC 2011-2012

Bericht door M.. » vr okt 07, 2011 1:09 pm

Tering, een rus pompt wat bloedgeld in het gelredome en Vitesse is ineens een 'grote broer'.. lachen daar in Gelderland

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » vr okt 07, 2011 1:59 pm

Dat heeft niks met Jordania te maken, maar meer met Aalbers en de jaren negentig. Sindsdien bestaat er in Nijmegen een soort Calimerogevoel jegens Vitesse.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » vr okt 07, 2011 3:56 pm

Het zit je allemaal wel hoog, he Wouter??
Dat calimero gedoe van jou...

Maar ik ben blij dat die ongepaste arrogantie van die vitessenaren weer lekker terug is... ik miste het al...

Want de supporters van Vitesse vinden dit namelijk maar een van de 34 wedstrijden... vandaar dat het nu ook ineens weer wel is uitverkocht. Kunnen ze weer stoeltjes in de Goffert slopen als ze onverhoopt toch verliezen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » vr okt 07, 2011 5:13 pm

M schreef:Tering, een rus pompt wat bloedgeld in het gelredome en Vitesse is ineens een 'grote broer'.. lachen daar in Gelderland

Grote broer...mot niet gekker worden idd! :drecul.gif:

*b u r p*

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Wouter » vr okt 07, 2011 5:50 pm

Maar ik ben blij dat die ongepaste arrogantie van die vitessenaren weer lekker terug is... ik miste het al...
Arrogantie? Welnee, daarvoor is het na tien jaar wanprestaties veel te vroeg. Maar ondanks al die wanprestaties trekt Vitesse meer publiek dan NEC, heeft de club nu ook weer een hogere begroting etc. En op dit moment ook een kwalitatief betere selectie, naar mijn mening. Vandaar de term "Grote Broer".

Maar dat is zeker niet allesbepalend voor de uitslag volgende week. Al heb ik er wel meer vertrouwen in dan in voorgaande jaren. Vooral omdat er met Kashia en Kalas een veel sterker duo staat centraal achterin, en omdat Bony altijd wel een doelpunt kan maken. Ik denk/hoop ook dat die jongens niet zo onder de indruk zullen zijn van die tienduizend schuimbekkende mensen langs de lijn.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Ramona » vr okt 07, 2011 6:01 pm

We'll see! :headbang.gif:

Heb er zin an.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2011-2012

Bericht door Banjavi » vr okt 07, 2011 6:27 pm

Als de Graafschap de 0 kan houden tegen NEC moet Vitesse ... ook zonder die 2... het ook wel lukken hoor... kan geen probleem zijn. Ik heb mijn toto in jullie voordeel uitgesproken...
Maar ondanks al die wanprestaties trekt Vitesse meer publiek dan NEC,
Joehoeoeoeoe... meer supporters... ik ben trots op je.. :)

Ajax en Feynoord hebben ook meer supporters dan Vitesse... zijn dit nu ook mooiere clubs dan?

En het is "te vroeg voor ongepaste arrogantie"???

Of er is ongepaste arrogantie (want dan is die arrogantie niet gepast) en dan is hij er dus op tijd...kampioen binnen 3 jaar... kijk ons nou goed zijn... (laat ze het nou maar gewoon volhouden... dan praten we verder.

Of er is arrogantie ... die bij Ajax past bijvoorbeeld... omdat dat nou eenmaal bij de club hoort... beetje blaaskakerij, maar niet ongepast... want zij hebben nou eenmaal gepresteerd in hun bestaan...

Wanner is die "ongepaste arrogantie" er dan niet te vroeg volgens jou?

En die term "grote broer" en "calimero" gebruik je al tijden... schijnt een stokpaardje van je te zijn... Vitesse is namelijk (ookal was er wanprestatie, een slechter begroting, etc) altijd al de beste club van Gelderland geweest en NECers zijn daar altijd al stinkjaloers op geweest... blablabla...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie