FC Twente 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Thijs » wo nov 09, 2011 9:51 am

Kersverse Nederlander Douglas is klaar voor vertrek
08/11/2011 12:11

Andreas Bjelland komt mogelijk in januari al naar FC Twente als opvolger van Douglas. De verdediger van FC Nordsjælland is vastgelegd voor komend seizoen, maar meldt zich een half jaar eerder als Douglas in de winterstop al vertrekt uit Enschede.

De in Brazilië geboren verdediger haalde vorige week zijn Nederlandse paspoort af en verkondigde zondag na de thuiswedstrijd tegen De Graafschap (4-0 winst) prompt aan open te staan voor een transfer. 'Als in de winter een topclub komt die zowel goed is voor FC Twente als voor mij, waarom niet? Ik ben er klaar voor', aldus Douglas.

Als Douglas FC Twente in de winterstop verlaat, komt Bjelland meteen naar Enschede. Zo niet dan meldt hij zich in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Dan gaat er een vierjarig contract in met een optie voor nog een seizoen. Bjelland wordt overgenomen van FC Nordsjælland, de huidige nummer 2 van Denemarken. FC Twente betaalt 2,5 miljoen euro.
VI

Echt, wel godverdomme. Die gast heeft net twee dagen z'n paspoort en wil alweer weg! Wat is dit voor onzin? Wat mij betreft nemen we 'm dat ding meteen weer af. :excited.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Demosthenes » wo nov 09, 2011 10:06 am

Er zal toch niemand op deze aarde te vinden zijn die denkt dat Douglas ooit iets anders voor ogen heeft gehad?

Munsterman e.c. dromen al lang van een groot transferbedrag, zij leven niet in 1950; zelfs Faas Wilkes verliet Nederland al, Bertus de Harder Frans de Munck gingen en dat zijn dan nog Nederlanders. Zal Douglas in het verre Brazilië echt gedroomd hebben van Twente?

Het is voor Douglas en Twente niet te hopen dat er scouts voor hem op de tribune zaten in die EL-wedstrijd of tegen PSV.

Engelse topclub? Die betalen het meest, maar het kan ook Fulham worden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Thijs » wo nov 09, 2011 10:08 am

Demosthenes schreef:Er zal toch niemand op deze aarde te vinden zijn die denkt dat Douglas ooit iets anders voor ogen heeft gehad?
Nee uiteraard niet, maar dat je het echt een paar dagen zegt nadat je dat paspoort hebt gekregen vind ik wel heel erg 'brutaal'.

Het gaat me om die Nederlandse nationaliteit. Hij is geen Nederlander, maar juist een prototype uitzuiger. En dan te bedenken dat die klootviool straks nog het oranje shirt moet gaan dragen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Demosthenes » wo nov 09, 2011 10:11 am

Nee uiteraard niet, maar dat je het echt een paar dagen zegt nadat je dat paspoort hebt gekregen vind ik wel heel erg 'brutaal'.
Zal hij wel professioneel noemen; het zou mij niet verbazen als er voor die tijd al onderhandelingen zijn gevoerd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door zeux » wo nov 09, 2011 11:10 am

Als Nederlander valt hij ook onder de EU-regels, of zit er helemaal geen beperking meer op het opstellen van buitenlanders in een team? Ik meende dat je nog wel maar een maximaal aantal spelers van buiten de EU mag hebben. Maar ik ben de draad in die regelgeving al een tijdje kwijt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41042
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Marillion » wo nov 09, 2011 11:24 am

Ik ben benieuwd naar zijn definitie van een topclub want ik heb een verrassing voor hem. De top is niet in hem geïnteresseerd.
Veel verder dan een club als Fulham gaat 'ie niet komen.

Verder is dit natuurlijk geen verrassing. Hier was het vanaf dag 1 om te doen. Maar goed, als de regels het toestaan is er natuurlijk niets op tegen om daar gebruik van te maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door mattie » wo nov 09, 2011 6:23 pm

die nieuwe Deen is het inderdaad wat? als je het red naar het nationale elftal moet je volgens mij toch wel wat kunnen.. Daarnaast ook lekker jong :neutral.gif: Wat bij een doorverkoop geld oplevert.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Demosthenes » wo nov 09, 2011 8:21 pm

Deens elftal zegt niet alles, Krohn-Dehli speelt er ook in.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Le T. » vr nov 11, 2011 8:42 am

joey schreef:Natuurlijk, Demo. Dat ligt heel erg voor de hand.

De grote Diego? Hij niet alleen, hoor. Na dat maaltijdincident hadden alle spelers het gehad met hem.
Ze hebben wel een uitstekend seizoen gespeeld. Het lijkt mij een misvatting dat topsport altijd maar leuk en gezellig moet zijn. Niet voor de spelers, en al helemaal niet voor de supporters. Dat is ook wat Ajax al jaren belet om te presteren, er worden allemaal eisen gesteld als uitstraling, spelersverleden, een Ajaxhart zo groot dat er ook nog plek is voor grotere clubs met hun grotere salarissen, handig met de pers en aardig voor de pers, want dat is volgens de pers héél belangrijk voor een trainer.

Daarom krijgen trainers als Adriaanse en Van Gaal bij het minste of geringste de wind van voren. Dan heeft de pers nog wat rekeningen open staan en de supporters hollen daar blind achteraan. Maar dat die trainers zo goed als nooit last hebben van lamlendige en wijfelende spelers die voor zichzelf aan het voetballen zijn heeft natuurlijk niks met hun strenge, vaak onvriendelijke aanpak te maken....
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door joey » vr nov 11, 2011 9:15 am

Dat vind ik onzin. De pers is juist dol op trainers met een uitgesproken mening. De Nederlandse journalisten sprongen een gat in de lucht toen Adriaanse terugkeerde naar Nederland. Toptrainer dit, toptrainer dat. Terwijl hij echt geen toptrainer is.

Porto is sinds jaar en dag de sterkste ploeg van Portugal. Voor Adriaanse, na Adriaanse. Adriaanse presteerde goed, maar niet uitzonderlijk. Als mens werd hij niet gepruimd, door zijn eigenaardige gedrag. Hij wist de voorzitter en de spelersgroep tegen zich in het harnas te jagen. Daar kan de pers verder weinig aan doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Ride » di nov 15, 2011 2:33 pm

Thijs schreef:
Demosthenes schreef:Er zal toch niemand op deze aarde te vinden zijn die denkt dat Douglas ooit iets anders voor ogen heeft gehad?
Nee uiteraard niet, maar dat je het echt een paar dagen zegt nadat je dat paspoort hebt gekregen vind ik wel heel erg 'brutaal'.

Het gaat me om die Nederlandse nationaliteit. Hij is geen Nederlander, maar juist een prototype uitzuiger. En dan te bedenken dat die klootviool straks nog het oranje shirt moet gaan dragen.
Als die van de winter vertrekt hoeven we daar niet meer over na te denken.. tenzij de dispensatie er doorkomt :hypocrite.gif:
Vakkie 129

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door joey » wo nov 16, 2011 9:29 am

Van Marwijk wil die klootviool er dolgraag bij hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Duke » wo nov 16, 2011 9:33 am

Ik kan het me voorstellen. Buiten Mathijssen en Heitinga (ook al geen toppers) hebben we niet veel bijzonders.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door joey » wo nov 16, 2011 10:00 am

Tja, de bondscoach is een pragmatisch man. Als Messi Nederlander wil worden: graag.

En laten we wel zijn, hij wordt afgerekend op de resultaten. Stel dat Nederland, mét Douglas, het EK wint, dan heeft niemand het er meer over dat Douglas een geboren Braziliaan is.
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2011 10:10 am

joey schreef:Tja, de bondscoach is een pragmatisch man. Als Messi Nederlander wil worden: graag.

En laten we wel zijn, hij wordt afgerekend op de resultaten. Stel dat Nederland, mét Douglas, het EK wint, dan heeft niemand het er meer over dat Douglas een geboren Braziliaan is.
en Affellay (die in de 90ste minuut de 1-0 maakt) is ineens geen ...Marokkaan meer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Duke » wo nov 16, 2011 10:12 am

joey schreef:Tja, de bondscoach is een pragmatisch man. Als Messi Nederlander wil worden: graag.

En laten we wel zijn, hij wordt afgerekend op de resultaten. Stel dat Nederland, mét Douglas, het EK wint, dan heeft niemand het er meer over dat Douglas een geboren Braziliaan is.
Als Jari voor Nederland had willen spelen hadden we dat toch prachtig gevonden? Ik wel in ieder geval. :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Ride » wo nov 16, 2011 10:30 am

Duke schreef: Als Jari voor Nederland had willen spelen hadden we dat toch prachtig gevonden? Ik wel in ieder geval. :blush.gif:
:blush.gif: dan hadden we in '96 en '98 de finales gehaald en gewonnen :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door 666 » do nov 17, 2011 2:00 am

Litmanen en Douglas vergelijken...

Jari bleef na de cup van '95 nog vier jaar langer bij Ajax en riep z'n teamgenoten op om hetzelfde te doen i.p.v. blind achter de lires en pesetas aan te rennen.

Opportunist Douglas heeft z'n nederlandse EU-paspoort nog nauwelijks in z'n zak of hij wil er al mee naar engeland om ponden te pakken. Nog even het seizoen uitzitten om met Oranje mee te mogen doen (altijd goed voor je marktwaarde) en weg is ie.
Duke schreef:Als Jari voor Nederland had willen spelen hadden we dat toch prachtig gevonden? Ik wel in ieder geval. :blush.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door joey » do nov 17, 2011 8:56 am

Litmanen liep transfervrij de deur uit en ging zijn zakken vullen bij Barcelona.

Het zegt natuurlijk wel een hoop over de staat van ons voetbal dat we niet eens meer zelf een verdediger van het kaliber Douglas kunnen opleiden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Jinne » do nov 17, 2011 11:23 am

Ja, absolute beunhaas die Jari. Had uiteindelijk helemaal niks met Ajax.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Thijs » do nov 17, 2011 11:33 am

Rare opmerking over Jari, joey. :confused.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door joey » do nov 17, 2011 11:34 am

Ach, dat gekwijl over Jari altijd...

Is ook gewoon een profvoetballer, hoor. Hij heeft heel wat clubs versleten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Jinne » do nov 17, 2011 11:38 am

Ja, hij mag blij zijn dat ie bij de FC Cruijff gevoetbald heeft.

<vriendin modus>Het is tijd voor een nieuw wereldreisje joey.</vriendin modus>
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door joey » do nov 17, 2011 11:54 am

Als dat zou kunnen... :neutral.gif:

Litmanen heeft meer dan tien clubs gehad.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41042
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Marillion » do nov 17, 2011 12:23 pm

Ja, maar dan moet je er wel even bij vertellen hoe die over zijn loopbaan zijn verdeeld. De laatste jaren leid hij een soort zwerversbestaan op zoek naar een plek waar hij nog plezier kan beleven aan zijn sport. En van de laatste seizoenen gaat hij niet rijk meer worden. Wat dat betreft is hij zeker niet de gemiddelde voetballer die alleen naar het geld kijkt want dan was hij allang gestopt.

Hij is destijds lang bij Ajax gebleven en ging pas als één van de laatste van dat elftal weg. Hij wilde wel degelijk dat het elftal destijds bij elkaar zou blijven om meer prijzen te winnen. Verder is hij uiteraard ook gewoon een beroepsvoetballer die er zijn brood mee verdient. Maar om hem nu even weg te zetten als een veredelde clubhopper gaat me toch echt even wat te ver.

Zo, dat moest er even uit! :smallgrin.gif:

Maar laten we het hier weer over Twente hebben. Daar heeft Jari niets mee te maken. Dat Douglas dit ging doen lag er natuurlijk dik bovenop. En waarom zou hij het ook niet doen? Die jongen maakt gebruik van de bestaande regelgeving. Met een beetje geluk heeft hij straks een dik contract in Engeland (weliswaar hooguit bij een subtopper) en is hij international. Wie had dat gedacht toen hij ergens uit een lagere Braziliaanse divisie vandaan op het vliegtuig stapte.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie