PSV 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Arthur » di dec 06, 2011 10:21 pm

Het zijn wel een stel jankerds geworden daar in Eindhoven, zeg.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door wimpey » di dec 06, 2011 10:28 pm

Wouter schreef:Tja, zo gaat het in de voetbalwereld.
Exactly. Alsof het moreel te verantwoorden is dat de gemeente Eindhoven 30 miljoen in spelersmateriaal pompt in een seizoen waarin psv 17 miljoen heeft geleden.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Laudrup » wo dec 07, 2011 11:44 am

Arthur schreef:Het zijn wel een stel jankerds geworden daar in Eindhoven, zeg.
Geworden? Zijn ze toch altijd al geweest? :excited.gif:
15 mei 2011.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Demosthenes » wo dec 07, 2011 11:56 am

"Na regen komt zonneschijn", deze winter gewoon drie nieuwe verdedigers kopen, voor zo'n 25 miljoen moet dat toch lukken, de burger betaalt dat graag.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door wimpey » wo dec 07, 2011 5:45 pm

Demosthenes schreef:Heb alleen de samenvatting gezien en telde acht kansen voor PSV, tegen vijf voor Feyenoord.
Als persoon die de gehele wedstrijd heeft gezien, kan ik je vertellen dat feyenoord deze wedstrijd volledig verdiend (want: gewoon beter) won. Ik denk eigenlijk dat alle AT-ers die mening zijn toegdaan, incl. bijv. D_skilled.

Een samenvatting zegt me niet veel. Het was trouwens een heerlijke wedstrijd om te bekijken.
Ik ben onder de indruk van het aanvallende PSV
Mertens en Wijnaldum speelden een goede wedstrijd. De laatste was wel bang om feyenoord pijn te doen. Labyad was anoniem, Toivonen en Matavz ronduit slecht. Strootman werd overvleugeld door Bakkal. Zo goed is dit psv echt nog niet, ze teren vnl. op individuele klasse. Als elftal was feyenoord afg. zondag beter.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Lionel » wo dec 07, 2011 6:04 pm

010 counterde goed. zette soms goed druk. de tactiek werkte.. maar beter? Zo wil ik Ajax thuis nooit zien voetballen hoor.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door wimpey » wo dec 07, 2011 6:20 pm

Rishi schreef:010 counterde goed. zette soms goed druk. de tactiek werkte.. maar beter? Zo wil ik Ajax thuis nooit zien voetballen hoor.
Je ziet Ajax liever ballen als tegen de kakkies, AZ en NAC? :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Lionel » wo dec 07, 2011 6:43 pm

Dat staat er niét. Ik vond 010 niét beter. PSV kreeg zat kansen. Teveel om te zeggen dat ze veel beter waren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door 999 » za dec 10, 2011 8:35 am

naweeën van het voetbal”
ICOON VAN PSV


EINDHOVEN – Het voetballandschap was overzichtelijk eind jaren zestig, begin jaren zeventig. Ajax had Cruijff, Feyenoord Van Hanegem en PSV Van der Kuijlen. Waar de eerste twee hun Brabantse tegenhanger de baas zijn qua interlands, erelijst, bankrekening en slepende conflicten kan Van der Kuijlen bogen op een uniek record. Met 311 eredivisiegoals staat de Helmonder op eenzame hoogte. „Dat is een record dat nooit gebroken zal worden”, beseft Van der Kuijlen. „Eigenlijk vind ik dat jammer, want records zijn er om verbeterd te worden. Het is ook niet zo dat er geen spelers meer zijn, die dat zouden kunnen, maar zulke voetballers spelen tegenwoordig binnen twee, drie jaar in het buitenland.”

Een lucratief buitenlands avontuur heeft ’skiete Willy’ zelf nooit meegemaakt. „Alles bij elkaar zit ik al meer dan veertig jaar bij PSV. Sinds mijn komst in 1964, ben ik maar een jaar of vijf weg geweest. PSV is mijn club, maar ik ben niet altijd goed behandeld door PSV. Er is jarenlang met mij omgegaan alsof ik tot het meubilair behoorde en dat bedoel ik niet positief. Ze hebben me voor 3000 gulden overgenomen van HVV en ik begon met een bescheiden contractje. Dat is lang zo gebleven. Spelers die van buitenaf kwamen, werden veel beter beloond. Uiteindelijk heb ik weinig overgehouden aan het voetbal.”

„Ook heeft het me teleurgesteld dat ik bij PSV nooit een afscheidswedstrijd heb gekregen. Dat werd toen heel laconiek afgedaan met de dooddoener ’dat hebben we nog nooit gedaan en gaan we ook nu niet doen’. Maar later hebben Willy van de Kerkhof en Hans van Breukelen wel zo’n afscheidswedstrijd gekregen.”

„Pas de laatste jaren is er meer erkenning gekomen voor mijn prestaties. Er staat nu een standbeeld bij het Philips Stadion en onlangs is er de biografie ’Onze Willy’ verschenen. In eerste instantie hoefde dat voor mij allemaal niet zo, maar aan de andere kant zijn het toch mooie blijken van waardering. Als voetballer heb je het toch ook altijd gedaan voor de waardering van de mensen. Ik heb steeds een goede band met het publiek gehad, al had je er altijd wel eentje tussen die ’luie Helmonder’ naar je schreeuwde.”

„In Helmond hadden ze op een gegeven moment bedacht dat er een straat naar mij moest worden vernoemd. Dat kon echter niet doorgaan, omdat straten alleen vernoemd mogen worden naar mensen die dood zijn. Toen heb ik gezegd dat ze het dan ook niet meer hoeven te doen als ik dood ben, want dan heb ik er toch niks meer aan.”

„Ik vind het bijzonder, dat ik tegenwoordig nieuwe spelers van PSV het eerste shirt mag overhandigen, zoals Alfredo di Stefano dat doet bij Real Madrid. Jan Reker heeft dat bedacht en dat is voortgezet onder de huidige leiding. Di Stefano was mijn grote jeugdidool. Dat was de beste die ik in die tijd rond zag lopen. Ik had grote bewondering voor hem. Maar ik had nog een jeugdidool: Frans Overzier van HVV uit Helmond.”

„Als kind was voetbal al alles voor mij. Sinterklaas en mijn verjaardag op 6 december vielen bijna samen, dus dat was niet zo gunstig. Meestal kreeg ik dan een bal. Bij ons thuis werd altijd verteld dat mijn ouders een keer met de nodige moeite een fiets voor me hadden gekocht. Mijn vader werkte in een spinnerij en het was financieel niet gemakkelijk in de jaren vijftig, dus een fiets was een grote uitgave. Vader en moeder waren trots dat het toch was gelukt, maar ik keek helemaal niet om naar die fiets. Ik had alleen maar oog voor het balletje van chocola dat ernaast lag.”

„Bij ons thuis hadden ze speciaal een glasverzekering afgesloten, omdat er op ons plein in Helmond regelmatig een ruit sneuvelde door het voetballen. Het nadeel van die verzekering was dat een gebroken ruit mij ook in de schoenen werd geschoven als ik niet eens in de buurt was geweest. Door die verzekering dachten ze gemakkelijker hun geld te kunnen krijgen.”

Van der Kuijlen is een aimabel mens, maar toch wordt zijn carrière behalve door een stortvloed aan doelpunten ook gekenmerkt door enkele grote conflicten. „Als je zeventien jaar ergens voetbalt, dan is het logisch dat er wel eens wat gebeurt met een trainer. Ook met Kees Rijvers is wel eens wat voorgevallen, al is hij de beste trainer geweest met wie ik heb gewerkt. Ik kan niet tegen onrecht. Als ik het gevoel had dat ik niet goed werd behandeld, dan kon ik daar niet mee akkoord gaan.”

„Ik heb nergens spijt van. Ook niet van het conflict met Johan Cruijff bij het Nederlands elftal. Natuurlijk had ik veel meer interlands kunnen spelen zonder dat conflict, maar ik heb er nog het meest spijt van dat ik nog een keer terug ben gegaan. Dat had ik nooit moeten doen, want we werden nog steeds niet serieus genomen.”

„Die periode heb ik helemaal afgesloten. Als ik nu de jongens van Ajax tegenkom bij mijn werk als scout dan hebben we het gewoon gezellig op de tribune. Ook naar Cruijff toe zit er bij mij geen oud zeer. Ik heb het als een mooie handreiking beschouwd, dat hij mij toentertijd heeft gevraagd voor het Elftal van de Eeuw.”

„Bij PSV hadden wij in die tijd een sterke onderlinge band in de selectie en ik ben ervan overtuigd dat we daardoor in de jaren zeventig zo veel succes hebben gehad. Na de wedstrijd gingen we altijd met een groepje spelers stappen in Breda, Den Bosch, Budel of Helmond. En ook zijn we een paar keer met zes, zeven ploeggenoten gezamenlijk op vakantie geweest. Dan reden we met de auto’s achter elkaar naar Spanje. Zoiets komt nu niet meer voor in het voetbal.”

„Als je kijkt in welk rijtje PSV-topscorers mijn naam staat, dan ben ik daar trots op met spelers als Romario, Ronaldo, Ruud van Nistelrooy en Luc Nilis. Die laatste was het meest een type-Van der Kuijlen. Ook een speler met een geweldige traptechniek, tweebenigheid en creativiteit, maar ook met oog voor zijn medespelers. Ik houd van technisch voetbal. Bij mijn eerste interland in Oranje stond ik op het veld met Coen Moulijn. Prachtig, hoe hij met die korte beentjes zijn man voorbij wist te gaan. Ik ben altijd een liefhebber van het pure spel gebleven. Als ik op zaterdagavond voor de tv zit en FC Barcelona zie voetballen dan valt al het overige voetbal in de wereld voor mij af. FC Barcelona speelt het ware voetbal en ik kan me ook kapot ergeren aan Real Madrid met dat geschop en dat rare gedrag van die trainer. Dat heeft voor mij niets met voetbal te maken.”

„Met spelers die schoppen uitdelen op het veld heb ik sowieso niks. In mijn hele carrière heb ik één keer een gele kaart gehad. Willem van Hanegem pakte mij, ik sloeg over de kop en zwaaide door, waarbij ik hem weer raakte. Dat werd beoordeeld als een opzettelijke overtreding. Als een verdediger me een paar keer een lelijke trap gaf, dan maakte ik liever een goal dan dat ik hem terugtrapte. Na die goal liep ik dan eventjes bij hem langs en lachte. Daarmee raakte ik hem meer dan wanneer ik mezelf liet gaan.”

„Ik heb veel goals gemaakt, maar ééntje staat me het meest bij van allemaal. We speelden in Polen de Europacupwedstrijd tegen Ruch Chorzow. In de rust zei Rijvers tegen mij dat ik niet goed functioneerde. Dit was niet goed en dat was niet goed. Ik

zei ’pak maar een ander’ en deed mijn schoenen uit. De jongens zeiden ’kom op Kuijl’ en ik deed mijn schoenen weer aan, maar het hoefde al niet meer van Rijvers. Voor de return had Rijvers de opstelling op het bord geschreven. Bij elke speler vertelde hij iets, maar niet bij mij. Ik wist voor mezelf wel dat ik iets had goed te maken. In die wedstrijd heb ik mijn mooiste goal ooit gemaakt. Ik nam de bal aan op de borst, wipte hem met rechts over mijn tegenstander heen en schoot hem met links keihard in het kruis.”

„Ik ben helemaal geen man van hobby’s. Toen we nog een caravan aan de Maas hadden, ging ik wel eens vissen, maar nu de caravan is verkocht, doe ik dat ook niet meer. Buiten het voetbal om besteden mijn vrouw Nelly en ik vooral heel veel tijd aan onze kleinkinderen Kelsey, Mitchel, Kevin en Mike. Als ik niet voor PSV op pad ben, hebben we een heel spoorboekje om overal langs de lijn te staan als ze voetballen of tennissen. Dat vind ik het allerleukste om te doen. Ik heb nu de tijd om mijn kleinkinderen de aandacht te geven die mijn kinderen Wendy en Mark hebben moeten missen, omdat het voetbal me toen zo opslokte.”

„Mijn kleinzoon Mitchel voetbalt in de jeugd bij Helmond Sport. Die legt een aardig balletje weg. Mitchel oefent nu ook op tweebenigheid. Dat vind ik heel belangrijk voor de ontwikkeling van een voetballer, kijk maar naar Wesley Sneijder. Ik vind het een zwaktebod als een prof helemaal niks kan met zijn mindere been. Als kind heb ik enorm veel getraind op tweebenigheid en daarvan heb ik veel profijt gehad. In de UEFA Cupfinale tegen Bastia schoot ik met rechts tegen de paal en knalde ik de terugkomende bal met links in het doel.” „Ik heb niet zo veel gekke dingen gedaan in mijn leven, maar wél domme dingen. Mijn beslissing om met een sportzaak op de markt in Helmond te gaan zitten, was achteraf niet goed. Het ging mis met die winkel en daardoor ben ik het beetje spaargeld, dat ik met het voetbal had opgebouwd, kwijtgeraakt. Er werd tegen mij gezegd dat ik de zaak maar failliet moest laten gaan. Dat zou financieel gunstiger zijn. Zoiets doen was mijn eer te na en ik heb het financieel allemaal netjes afgewerkt, maar dat heeft me wel veel geld gekost.”

„Tegenwoordig ondervind ik grote fysieke naweeën van het voetbal. Dat heb ik te danken aan al die harde schoten en het kappen en draaien. De afgelopen jaren heb ik heel wat operaties ondergaan. Ik heb al een kunstheup en een kunstknie en krijg volgend jaar een tweede kunstknie. Allemaal vanwege de slijtage die door het voetbal is ontstaan. Ik heb behoorlijk wat pijn en een potje tennissen of voetballen met de kleinkinderen zit er niet in. Door de schade aan mijn knieën was de hele stabiliteit weg uit mijn benen. Ik ben de laatste jaren bang geweest dat ik bij een misstap helemaal af zou breken. Als je mij zag lopen, zou je denken dat ik in een rolstoel terecht zou komen. Gelukkig gaat het nu na die operaties weer wat beter. Het voetbal heeft me veel gegeven, maar dit is wel de keerzijde van de medaille.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2011 8:55 pm

Hup NAC!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2011 9:21 pm

Manolev. :excited.gif:

That's it. Ben klaar met deze wedstrijd Ik schakel over naar de voorbeschouwing van Real - Barca.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2011 9:27 pm

Ai Ten Rouwelaar, wat doe je?! Mertens weer 1 doelpunt meer dan Bas Dost.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door wimpey » zo dec 11, 2011 9:49 am

psv gaat er volgend weekend aan in Heerenveen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Cruijff » zo dec 11, 2011 1:13 pm

Hoop het wel ja, hoop niet dat ze met een of andere pismazzel daar punten pakken. Go for it Bas Dost!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door wimpey » zo dec 11, 2011 2:04 pm

Cruijff schreef:Hoop het wel ja, hoop niet dat ze met een of andere pismazzel daar punten pakken. Go for it Bas Dost!
psv en Ajax hebben dezelfde problemen: individueel aardige spelers (die de club vooral als tussenstation zien), als elftal en qua beleving matig. En met een paar zeer zwakke schakels, m.n. defensief.

Cisse en Schaken vraten de psv-backs vorig weekend op. Narsingh en Assaidi gaan helemaal gehakt van die 2 maken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Cruijff » zo dec 11, 2011 2:27 pm

Voor een deel dezelfde problemen, maar zit er gelukkig wel een wereld van verschil tussen Amsterdam en Eindhoven. Onze aanvoerder kan als hij richting zijn plafond speelt enorm zijn mannetje staan, is bloedfanatiek als het gaat om van rivalen winnen. Hun aanvoerder is een vervelende matennaaier en jankerd die tegen clubs groter dan De Graafschap zelden thuis geeft.

Onze club leidt op, hun club koopt. En de met afstand beste speler van PSV bekende in zijn Utrecht tijd nog dat Ajax zijn droomclub is. :smile-ajax.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Banjavi » zo dec 11, 2011 4:14 pm

'PSV zet trainer McClaren op shortlist'


Steve McClaren staat voor een mogelijke terugkeer in de Eredivisie. Volgens The Sunday Times is de Engelsman één van de twee kandidaten om volgend seizoen hoofdtrainer te worden bij PSV.

McClaren was in het verleden al werkzaam als trainer van FC Twente. De Enschedese ploeg leidde hij voor de eerste keer in de clubgeschiedenis naar de landstitel, waarna hij de overstap maakte naar VfL Wolfsburg. In Duitsland werd hij echter al voortijdig aan de kant geschoven.

Na een eveneens mislukt avontuur bij Nottingham Forest aast McClaren op revanche. De oud-bondscoach van Engeland zint hierbij op een terugkeer naar de Eredivisie. Om die reden zou hij Rob Jansen hebben aangesteld als zijn zaakwaarnemer voor de Nederlandse markt.

PSV zou de Engelsman op de shortlist hebben gezet. De Eindhovenaren werken nu nog met Fred Rutten, maar zijn contract loopt af. Over zijn verdere toekomst is nog geen beslissing genomen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Michael_B » zo dec 11, 2011 4:42 pm

Geen topper.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Banjavi » zo dec 11, 2011 4:46 pm

Toptrainers komen echt niet meer naar de NL competitie hoor...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Marillion » zo dec 11, 2011 5:22 pm

Prima dit soort geruchten. Laat het maar lekker onrustig worden daar.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Frank » zo dec 11, 2011 7:55 pm

Ik denk eerder dat het onrustiger gaat worden als ze bekend maken dat Rutten contractverlenging krijgt... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Banjavi » zo dec 11, 2011 8:02 pm

Ik zou hier als PSVer ook niet onrustig van worden...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Lionel » zo dec 11, 2011 10:32 pm

McClaren heeft Twente kampioen gemaakt. Hoezo geen toptrainer?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door wimpey » ma dec 12, 2011 9:26 am

Rishi schreef:McClaren heeft Twente kampioen gemaakt. Hoezo geen toptrainer?
Engeland, Wolfsburg, Nottingham? :confused.gif:

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door FCT-Bantje » ma dec 12, 2011 10:29 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:McClaren heeft Twente kampioen gemaakt. Hoezo geen toptrainer?
Engeland, Wolfsburg, Nottingham? :confused.gif:
M.a.w. voor Nederlandse begrippen een toptrainer. Internationaal niet. Van mij mag hij terugkomen hoor.

Plaats reactie