PSV 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Marillion » ma mar 12, 2012 11:08 am

:biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Ride » ma mar 12, 2012 11:10 am

Rutten heeft al een nieuwe baan..

Afbeelding
Vakkie 129

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Feest » ma mar 12, 2012 11:14 am

Flauw.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door 999 » ma mar 12, 2012 11:16 am

Afbeelding

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Jöhnk » ma mar 12, 2012 11:44 am

Volgens Thijs Slegers gaat er voorlopig niets gebeuren met Rutten.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Thijs » ma mar 12, 2012 11:46 am

Dat zou mooi zijn!

Afbeelding

Mooi plaatje dit.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door InnerHarbour » ma mar 12, 2012 12:13 pm

Jöhnk schreef:Volgens Thijs Slegers gaat er voorlopig niets gebeuren met Rutten.
Goed nieuws! :ajaxsmiley.gif:
YNWA

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door D_skilled » ma mar 12, 2012 12:13 pm

thijsslegers #Ploegsma arriveert bij stadion #PSV. Dat wijst op afhandeling ontslag #Rutten. Later meer

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Le T. » ma mar 12, 2012 12:17 pm

Jim schreef:
Le T. schreef:Toch vind ik het raar dat de positie van een trainer 'onhoudbaar' wordt wanneer er 2 competitiewedstrijden en een zware Europese uitwedstrijd worden verloren. Hij doet nog gewoon mee om de titel en hij zit in maar nog in Europa, dus het kan nog een mooi seizoen voor PSV worden. Het lijkt me een beetje opgeklopt allemaal.
Het gaat dan ook helemaal niet alleen om het verliezen van die 2 competitiewedstrijden en dat Europese potje. Het gaat om een veel langer durende voorgeschiedenis. Allereerst is PSV intussen al weer enkele jaren geen landskampioen meer geworden. Dat zijn ze in Eindhoven helemaal niet gewend. Ze hadden de jaren daarvoor zo ongeveer een abonnement op de titel. Het PSV-publiek is in die jaren enorm verwend geraakt door de successen. De supporters vonden het onderhand haast vanzelfsprekend dat ze jaar in jaar uit met die schaal stonden te zwaaiden. Dat lukt nu al enkele seizoenen niet meer en daar kan de Eindhovense goegemeente absoluut niet mee omgaan.
Bovendien zitten ze met een coach die nu al bijna 3 seizoenen lang nog geen poedelprijs heeft gewonnen en daarom intussen als een loser wordt beschouwd. Nu ook dit seizoen opnieuw op een fiasco dreigt uit te lopen, kookt het potje gewoon over en escaleert de situatie volledig. Rutten is de kop van jut. De supporters geloven er helemaal niet meer in dat Rutten in staat is PSV kampioen te maken. Niet alleen dus door het verliezen van die laatste paar wedstrijden, maar omdat het hem de voorgaande seizoenen ook niet gelukt is. Alle opgekropte ellende van de voorgaande seizoenen komt bij PSV nu tot een uitbarsting. Terecht of niet, zo werkt het mechanisme nu eenmaal.
Overigens heb ik best met Rutten te doen. Aimabele, beschaafde man die zijn clubs naar buiten uit altijd keurig vertegenwoordigd. Maar daar zit ook meteen het probleem. Rutten is simpelweg niet hard genoeg voor een topclub, hij is te lief. Geen winnaar.
"Zo werkt het mechanisme nu eenmaal" valt wat mij betreft in de categorie "positie trainer ..... is niet meer houdbaar". Wie maakt dat het mechanisme zo werkt? Wie houdt iemand in positie en hoe en waarom? Er wordt dan verwezen naar algemeenheden, alsof het feiten van buitenaf zijn waar de verantwoordelijkheden geen invloed op hebben. Onzin. Er is iemand die beslist over zijn ontslag of aanblijven, en als die Rutten de beste trainer vindt om dit seizoen tot een goed einde te brengen dan is er niks aan de hand, behalve een inkijkje in de verbale vermogens van onze Eindhovense supportersvrienden.

Hij slist en hij laat zich nogal eens verleiden tot openhartige bespiegelingen voor de camera. Daarom is het imago geen toptrainer en softie op hem geplakt. Dat zou best kunnen, het is alleen niet gebaseerd op een inzicht op hoe hij zijn vak doet maar slechts op zijn mediapresentatie. Als de verantwoordelijken zich daar niks van aantrekken is er ook niks aan de hand.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door 999 » ma mar 12, 2012 12:32 pm

Komst zaakwaarnemer Rutten duidt op ontslagprocedure

12/03/2012 12:19

De dagen van Fred Rutten bij PSV lijken geteld. Kees Ploegsma, zaakwaarnemer van de trainer, heeft zich zojuist bij het stadion van de Eindhovense club gemeld. Dat kan erop duiden dat een ontslagprocedure wordt afgehandeld.

Marcel Brands, technisch manager van PSV, was maandagochtend voor een regulier directieoverleg op trainingscomplex De Herdgang. Daar is Brands inmiddels weer vertrokken, zonder iets te zeggen. De selectie van PSV werkte deze ochtend nog een training af.

De Brabanders verloren zondag voor de derde keer op rij. Het was voor PSV de vierde verliespartij in de laatste vijf officiële optredens, waardoor het zicht op de titel flink is vertroebeld.

Zondagavond wachtten circa honderd PSV-supporters de spelersbus op bij terugkomst op trainingscomplex De Herdgang. Kevin Strootman en Rutten gingen de dialoog aan met de teleurgestelde fans. Rutten gaf toen nog aan de ontwikkelingen eerst te willen laten bezinken alvorens over de toekomst na te willen denken.

VI.nl

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Thijs » ma mar 12, 2012 12:35 pm

Vuurwerkbom op Herdgang

EINDHOVEN - Supporters van de harde kern van PSV hebben een vuurwerkbom op het trainingsveld van de Eindhovenaren gegooid. De spelersselectie was even daarvoor naar binnen gegaan.

Er is grote commotie bij PSV, nu de positie van trainer Fred Rutten onhoudbaar lijkt te zijn. Later vandaag wordt er meer nieuws verwacht over een eventueel ontslag van Rutten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door 999 » ma mar 12, 2012 12:40 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door 999 » ma mar 12, 2012 12:42 pm

'Cocu de geschikte man om seizoen bij PSV af te maken'

Phillip Cocu zou door de directie van PSV naar voren moeten worden geschoven om de kwakkelende Eindhovense formatie door het restant van het seizoen te loodsen. Dat is althans de inschatting van de bezoekers van VI.nl.

We legden in een poll de vraag voor wie de meest geschikte man is om bij PSV het seizoen af te maken. Van de ruim vijftienduizend mensen bracht dik veertig procent een stem uit op op ex-speler (nu assistent van Fred Rutten) Cocu.

Een derde van de stemmers houdt vertrouwen in Rutten, ondanks de 3-1 nederlaag van zondag tegen NAC Breda. Dick Advocaat (17 procent) en Louis van Gaal (12 procent) zijn minder populair.

Overigens is het nog maar de vraag welke ontwikkelingen de maandag Eindhoven met zich meebrengen. Rond de klok van tien uur vindt er een regulier directieoverleg plaats, waarop besloten wordt of Rutten al dan niet voor de groep blijft staan.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Kowalczyk » ma mar 12, 2012 1:14 pm

Eindelijk een beetje reuring daar in Maaskantje.

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Feest » ma mar 12, 2012 1:39 pm

Ik verdenk Zlatan van die vuurwerkbom.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Alexander » ma mar 12, 2012 1:46 pm

Volgens de Telegraaf is Fredje weg. Vooral Wijnaldum zou erg emotioneel zijn.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Jim » ma mar 12, 2012 1:52 pm

Le T. schreef: "Zo werkt het mechanisme nu eenmaal" valt wat mij betreft in de categorie "positie trainer ..... is niet meer houdbaar". Wie maakt dat het mechanisme zo werkt? Wie houdt iemand in positie en hoe en waarom? Er wordt dan verwezen naar algemeenheden, alsof het feiten van buitenaf zijn waar de verantwoordelijkheden geen invloed op hebben. Onzin. Er is iemand die beslist over zijn ontslag of aanblijven, en als die Rutten de beste trainer vindt om dit seizoen tot een goed einde te brengen dan is er niks aan de hand, behalve een inkijkje in de verbale vermogens van onze Eindhovense supportersvrienden.

Hij slist en hij laat zich nogal eens verleiden tot openhartige bespiegelingen voor de camera. Daarom is het imago geen toptrainer en softie op hem geplakt. Dat zou best kunnen, het is alleen niet gebaseerd op een inzicht op hoe hij zijn vak doet maar slechts op zijn mediapresentatie. Als de verantwoordelijken zich daar niks van aantrekken is er ook niks aan de hand.
Laat ik wat specifieker zijn. Met "zo werkt het mechanisme nu eenmaal" bedoel ik dat je als coach in het betaald voetbal wordt afgerekend op prestaties/resultaten. Louter en alleen die bepalen je lot, want uiteindelijk word je daar op beoordeeld en vroeg op laat op afgerekend.
Als puntje bij paaltje komt bepalen de resultaten of “men” (supporters/media/directie/bestuur) vindt dat een coach zijn vak goed doet.
Zaken als mediapresentatie en krediet spelen slechts zijdelings een rol. Ze komen pas in beeld als de prestaties/resultaten niet goed genoeg zijn. Hoezeer Rutten ook als een slissende dorpspastoor overkomt in zijn mediaoptredens, het wordt allemaal voor zoete koek geslikt zolang hij genoeg wint. Het wordt eventueel pas tegen hem gebruikt als die resultaten er niet in afdoende mate zijn.
De verantwoordelijken bij PSV trekken zich overigens niet eens zoveel aan van Rutten’s mediapresentatie, want die is al jarenlang hetzelfde, en Rutten is desondanks al bijna drie jaar hoofdcoach van PSV. Als zijn mediapresentatie een hoofditem was, hadden ze hem veel eerder weg kunnen sturen. Ook het gegeven dat Rutten vrijwel geen krediet meer heeft bij de supporters speelt weliswaar zijdelings mee, maar is niet hoofdbepalend voor de verantwoordelijken. Voor aanvang van dit seizoen had Rutten namelijk bij de fans, na twee prijsloze seizoenen, al niet zo vreselijk veel krediet meer. Toch mocht Rutten aanblijven. Zelfs na de dramatische pot tegen Twente mocht Rutten nog aanblijven. Rutten heeft over krediet dus echt niet veel te klagen gehad.
Op een gegeven moment houdt het echter gewoon op. PSV is geen filantropische instelling, maar een miljoenenbedrijf waar prestaties worden verlangd. Rutten dreigt dit seizoen de landstitel opnieuw mis te lopen. Ik denk daarom ook dat de verantwoordelijken bij PSV inmiddels puur op basis van dat gegeven nu uiteindelijk (moeten) concluderen dat Rutten niet de beste trainer (meer) is om dit seizoen tot een goed einde te brengen. En eerlijk gezegd kan ik me daar wel iets bij voorstellen, hoezeer ik Rutten als mens ook waardeer. “Zo werkt het mechanisme nu eenmaal”.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Thijs » ma mar 12, 2012 2:01 pm

@VI_nl DEFINITIEF: PSV breekt met trainer Fred Rutten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 12, 2012 2:02 pm

Jammer
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Thijs » ma mar 12, 2012 2:07 pm

Om 15u een persconferentie.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Le T. » ma mar 12, 2012 2:09 pm

Jim schreef:
Le T. schreef: "Zo werkt het mechanisme nu eenmaal" valt wat mij betreft in de categorie "positie trainer ..... is niet meer houdbaar". Wie maakt dat het mechanisme zo werkt? Wie houdt iemand in positie en hoe en waarom? Er wordt dan verwezen naar algemeenheden, alsof het feiten van buitenaf zijn waar de verantwoordelijkheden geen invloed op hebben. Onzin. Er is iemand die beslist over zijn ontslag of aanblijven, en als die Rutten de beste trainer vindt om dit seizoen tot een goed einde te brengen dan is er niks aan de hand, behalve een inkijkje in de verbale vermogens van onze Eindhovense supportersvrienden.

Hij slist en hij laat zich nogal eens verleiden tot openhartige bespiegelingen voor de camera. Daarom is het imago geen toptrainer en softie op hem geplakt. Dat zou best kunnen, het is alleen niet gebaseerd op een inzicht op hoe hij zijn vak doet maar slechts op zijn mediapresentatie. Als de verantwoordelijken zich daar niks van aantrekken is er ook niks aan de hand.
Laat ik wat specifieker zijn. Met "zo werkt het mechanisme nu eenmaal" bedoel ik dat je als coach in het betaald voetbal wordt afgerekend op prestaties/resultaten. Louter en alleen die bepalen je lot, want uiteindelijk word je daar op beoordeeld en vroeg op laat op afgerekend.
Als puntje bij paaltje komt bepalen de resultaten of “men” (supporters/media/directie/bestuur) vindt dat een coach zijn vak goed doet.
Zaken als mediapresentatie en krediet spelen slechts zijdelings een rol. Ze komen pas in beeld als de prestaties/resultaten niet goed genoeg zijn. Hoezeer Rutten ook als een slissende dorpspastoor overkomt in zijn mediaoptredens, het wordt allemaal voor zoete koek geslikt zolang hij genoeg wint. Het wordt eventueel pas tegen hem gebruikt als die resultaten er niet in afdoende mate zijn.
Klopt, maar daarmee maakt het wel het verschil. Slechts een enkele trainer heeft namelijk nooit een periode dat de resultaten wat tegenvallen. De een is dan een loser en de ander heeft gewoon even tegenwind of is nog onervaren.
De verantwoordelijken bij PSV trekken zich overigens niet eens zoveel aan van Rutten’s mediapresentatie, want die is al jarenlang hetzelfde, en Rutten is desondanks al bijna drie jaar hoofdcoach van PSV. Als zijn mediapresentatie een hoofditem was, hadden ze hem veel eerder weg kunnen sturen. Ook het gegeven dat Rutten vrijwel geen krediet meer heeft bij de supporters speelt weliswaar zijdelings mee, maar is niet hoofdbepalend voor de verantwoordelijken. Voor aanvang van dit seizoen had Rutten namelijk bij de fans, na twee prijsloze seizoenen, al niet zo vreselijk veel krediet meer. Toch mocht Rutten aanblijven. Zelfs na de dramatische pot tegen Twente mocht Rutten nog aanblijven. Rutten heeft over krediet dus echt niet veel te klagen gehad.
Op een gegeven moment houdt het echter gewoon op.
Nee, iemand beslist of het ophoudt of niet, als die geen centimeter meebuigt met een publieke opinie of stemmingmakerij van media dan houdt die vanzelf wel op. Die hetzes bestaan ook alleen maar omdat het effect sorteert. Ik zeg niet dat er nooit een trainer ontslagen mag worden maar dan moet je dat doen om een bepaald effect te bereiken, een effect op het elftal welteverstaan, niet het effect dat je als bestuurder geen lastige vragen kriijgt. Het idee alsof er een soort overmacht is die de verantwoordelijke bestuurders dwingt slaat gewoon nergens op. Als ze hem willen houden kunnen ze hem houden, dus is er niks onhoudbaars.
PSV is geen filantropische instelling, maar een miljoenenbedrijf waar prestaties worden verlangd. Rutten dreigt dit seizoen de landstitel opnieuw mis te lopen. Ik denk daarom ook dat de verantwoordelijken bij PSV inmiddels puur op basis van dat gegeven nu uiteindelijk (moeten) concluderen dat Rutten niet de beste trainer (meer) is om dit seizoen tot een goed einde te brengen. En eerlijk gezegd kan ik me daar wel iets bij voorstellen, hoezeer ik Rutten als mens ook waardeer. “Zo werkt het mechanisme nu eenmaal”.
Dat kan, ik vermoed echter dat als ze hem nu ontslaan ze dat doen om van het gezeik af te zijn. En het gezeik heeft weer van alles te maken met hoe hij overkomt en niet met hoe hij zijn vak doet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door mattie » ma mar 12, 2012 2:25 pm

ach wie je ook voor de groep zet.. De verdediging is hun zwakke schakel
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Arthur » ma mar 12, 2012 2:26 pm

De interim zal wel een Suf Vergoossen worden die de verdediging dichttimmert en op bevliegingen van Mertens gaat hopen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Duke » ma mar 12, 2012 2:28 pm

Tja, op korte termijn is het toch overleven, en dan begin je met achterin zekerheid inbouwen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Marillion » ma mar 12, 2012 2:31 pm

Le T. schreef:......Dat kan, ik vermoed echter dat als ze hem nu ontslaan ze dat doen om van het gezeik af te zijn. En het gezeik heeft weer van alles te maken met hoe hij overkomt en niet met hoe hij zijn vak doet.
Nu Rutten offeren is wellicht ook een manier om de aandacht wat van Brands en in mindere mate Sanders af te leiden. Want zo zijn ze in de voetbalwereld doorgaans dan ook wel weer. Eigen positie eerst!

Ik vraag me echt af of een ander het op korte termijn beter gaat doen. Hoe wil je de boel dicht timmeren als je spelers van het niveau Marcelo, Derijck, Manolev, Pieters, Willems en Bouma tot je beschikking hebt?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie