PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PSV

Bericht door El Clavo » wo jul 24, 2013 2:12 pm

Die staan met beide beentjes op de grond, nu jij nog.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 2:15 pm

generaal schreef:Straks blijkt Arias ook wat met die maatschappij van doen te hebben.
Goede kans, ja. Heeft het bij Sporting niet kunnen maken en wordt nu doorgesluisd naar de volgende club in de keten.

@Baseman: meen je dat nou? Zie je echt geen wolken aan de horizon? :baaa.gif:

Een serieuze vraag waar ik graag antwoord op zou willen krijgen: hoe krijg je de doorstroming vanuit de jeugd op gang als er spelers komen via een investeringsmaatschappij? En zeg nou niet dat de beste moet spelen, want een speler in wie niets geïnvesteerd is staat op voorhand op achterstand.
Laatst gewijzigd door Yopi op wo jul 24, 2013 2:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » wo jul 24, 2013 2:15 pm

Wellicht dat de hier heel mooi door Toon van Driel getekende en altijd in geld geïnteresseerde Guus Hiddink binnenkort ook nog opduikt in dit piramidespel...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 24, 2013 2:23 pm

Hoe zien jullie dat investeringsfonds eigenlijk ten opzichte van een beursgang?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 2:30 pm

In de meeste gevallen is een beursgang een ramp. Voor je het weet zit je opgescheept met een sjeik die een speeltje zoekt.

Gelukkig heeft Ajax een meerderheidsaandeel behouden. Daarmee is de angel er wel uit. Toch zie ik niet wat het ons heeft opgeleverd.

Beursgang, samenwerking met investeerders, het zijn noodgrepen van clubs die hun zaakjes niet op orde hebben.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo jul 24, 2013 2:39 pm

Baseman schreef: wat is er in hemelsnaam gebeurd met met name Joey en Wimpey de afgelopen jaren?
De laatste doet je de groeten en wenst je veel plezier op je roze psv-wolk.
generaal schreef:Straks blijkt Arias ook wat met die maatschappij van doen te hebben.
Sporting zit in zwaar weer. Zou me niets verbazen wanneer Doyen daar geld in steekt en in ruil daarvoor met hun spelers de boer op kan. Arias, Schaars en wellicht die Portugees naar psv, da's me net iets teveel toeval.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2013 2:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoe zien jullie dat investeringsfonds eigenlijk ten opzichte van een beursgang?
Yopi schreef:In de meeste gevallen is een beursgang een ramp. Voor je het weet zit je opgescheept met een sjeik die een speeltje zoekt.

Gelukkig heeft Ajax een meerderheidsaandeel behouden. Daarmee is de angel er wel uit. Toch zie ik niet wat het ons heeft opgeleverd.

Beursgang, samenwerking met investeerders, het zijn noodgrepen van clubs die hun zaakjes niet op orde hebben.
Mee eens, clubs halen dit soort trucs uit in een poging om spelers te halen die anders niet haalbaar zijn. Als je terugkijkt wat een club als Ajax met al dat beursgeld heeft gedaan springen de tranen je in de ogen. Als je supporter van de club bent tenminste.

Het enige voordeel van een beursgang is dat het allemaal wat overzichtelijker is. Zeker wanneer de club de meerderheid blijft houden. Als je zo'n netwerk induikt dan krijg je er van alles bij waar je niet om vraagt. Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of clubs dat wel overzien. Zo'n Brands. Het zal misschien best een aardige kerel zijn maar zou hij echt weten waar hij aan begint in een geval als dit?

PSV heeft niet voor niets destijds de banden met Lemic verbroken. Nu gaan ze weer zo'n soort traject in.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » wo jul 24, 2013 3:26 pm

generaal schreef:50% van de transferrechten van Maher verkopen aan een investeringsmaatschappij voor 3.5 miljoen euro? Los van het in zee gaan met een investeringsmaatschappij als zodanig, vind ik het een motie van wantrouwen aan de potentie van Maher om na het betalen van 6,5 miljoen euro, 50% van zijn transferrechten voor 3,5 miljoen in de uitverkoop te doen. Dom, dom, dom. Maar ik weet natuurlijk niet meer, dan er in dat berichtje van VI vermeld wordt. Wie weet is het één of andere handige constructie die de club indekt tegen verwachte problemen in de toekomst.
Grappig dat je je weer een rad voor de ogen laat draaien door PSV. Jij zou als fanatiek volger toch beter moeten wegen. Alex was eerst ook 'van ons', weet je nog?

Deze situatie is weer typisch PSV. Maher wordt met behulp van een investeringsmaatschappij (persoonlijk denk ik dat dit een eis was van het kamp Maher, en dat Overmars daarom resoluut is afgehaakt) binnengehaald. Dit wordt natuurlijk niet zo naar buiten gebracht, want bij PSV is men extreem gevoelig voor wat de buitenwereld ervan vindt. In plaats daarvan wordt het volk alvast 'opgewarmd'. PSV is benaderd door een investeringsmaatschappij, en overweegt om hier in de toekomst mee samen te gaan werken.

Nu dat nieuws een beetje is bezonken en iedereen aan het idee gewend is, moet duidelijk worden gemaakt dat Maher niet voor de volle honderd procent van PSV is. Dit nieuws moet natuurlijk zo gunstig mogelijk gebracht worden. PSV gaat dus 'wellicht', tegen vergoeding, afstand doen van een gedeelte van de transferrechten van Maher. En daarbovenop krijgt men 'toegang' tot spelers uit het fonds.

Ik denk echter dat dit een onzinverhaal is. Alsof Brands, de man die denkt dat de spelers waar hij het in ziet zitten binnen het jaar in waarde verdrievoudigen, hier vrijwillig mee akkoord zou gaan. Geloof ik niks van. Ik denk dat niet PSV, maar het kamp Maher is benaderd door het investeringsfonds, en dat het kamp Maher deze constructie vervolgens als eis bij de geinteresseerde clubs heeft neergelegd.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » wo jul 24, 2013 3:57 pm

Ik denk dat wij allemaal maar wat blij waren geweest als Sulejmani voor de helft door een louche investeringsmaatschappij was aangetrokken...

Het kan dus net zo goed helemaal verkeerd gaan!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 3:58 pm

Ik ben het zeker met je eens dat PSV het mooi probeert in te kleden. Niets aan de hand, we zijn baas in eigen huis, blabla.

Misschien heeft PSV 'hulp' gekregen bij het verkopen? PSV heeft meer binnengehaald dan je gemeten naar de kwaliteit van de spelers zou verwachten. :confused.gif: Denk maar de situatie toen met Kezman, voor wie geen club zich meldde. Tot Ome Roman opeens ruimhartig de portemonnee trok.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo jul 24, 2013 4:24 pm

http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum1/4223.php


Brands had er niet veel over te zeggen, denk ik.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 4:35 pm

Hoe bedoel je, generaal?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo jul 24, 2013 4:36 pm

Dergelijke beslissingen worden niet door een TD'tje genomen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » wo jul 24, 2013 4:52 pm

Door een AD'tje dan wel?

Uit wiens koker komt dit dan? :confused.gif:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo jul 24, 2013 5:16 pm

Het lijkt me niet dat dit zonder de Raad van Bestuur is goedgekeurd. En Tiny Sanders is natuurlijk ook niet bepaald in de Efteling geschoold.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » wo jul 24, 2013 5:45 pm

generaal schreef:Het lijkt me niet dat dit zonder de Raad van Bestuur is goedgekeurd. En Tiny Sanders is natuurlijk ook niet bepaald in de Efteling geschoold.
Volgens mij gelooft Tiny nog steeds in sprookjes dus in de Efteling zit hij goed op z'n plaats.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2013 7:02 pm

generaal schreef:Het lijkt me niet dat dit zonder de Raad van Bestuur is goedgekeurd. En Tiny Sanders is natuurlijk ook niet bepaald in de Efteling geschoold.
Dat vraag ik me wel serieus af. Wie zijn er bij zo'n besluit betrokken? Het zal zeker niet alleen Brands zijn. Ik denk dat Sanders en hij hier wel samen in zitten. Maar of dat veel verder gaat dan die twee? Geen idee, maar daar zou ik nou geloof ik niet zoveel op zetten. De praktijk wijst uit dat dit soort zaken bij voetbalclubs vaak verrassend opportunistisch worden geregeld.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV

Bericht door Dubbel » wo jul 24, 2013 7:25 pm

Jöhnk schreef:Deze situatie is weer typisch PSV. Maher wordt met behulp van een investeringsmaatschappij (persoonlijk denk ik dat dit een eis was van het kamp Maher, en dat Overmars daarom resoluut is afgehaakt) binnengehaald. Dit wordt natuurlijk niet zo naar buiten gebracht, want bij PSV is men extreem gevoelig voor wat de buitenwereld ervan vindt. In plaats daarvan wordt het volk alvast 'opgewarmd'. PSV is benaderd door een investeringsmaatschappij, en overweegt om hier in de toekomst mee samen te gaan werken.
Ik weet het natuurlijk ook niet maar ik zou op jouw uitleg m'n geld wel durven zetten. Ook al omdat Overmars (of de Boer) op een gegeven moment iets riep van 'daar doen we niet aan mee' zonder dat het werd toegelicht. De tijd zal het leren.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » wo jul 24, 2013 7:45 pm

Welk belang zou de speler (i.c. Maher) bij zo'n constructie hebben?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV

Bericht door Dubbel » wo jul 24, 2013 7:58 pm

Duke schreef:Welk belang zou de speler (i.c. Maher) bij zo'n constructie hebben?
Goeie vraag. Misschien geld voor imagerechten. En de verwachting dat hij via het netwerk makkelijker naar de club van z'n dromen kan?

Waar is Steef als je hem nodig hebt!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2013 8:06 pm

Lijkt me dat het voor een speler ook gewoon om geld gaat. Waarom zouden diverse topspelers anders naar een club als Monaco gaan?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo jul 24, 2013 8:08 pm

Ondertussen speelt PSV vandaag tegen Fenerbahce. Een week voor de eerste voorronde CL. Dit zal dus wel het elftal zijn waar Cocu het voorlopig mee wil gaan doen:

Zoet, Arias, Rekik, Bruma, Willems, Wijnaldum, Schaars, Maher, Bakkali, Matavz, Depay
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo jul 24, 2013 8:17 pm

Arias en Bakkali maken erg veel indruk op mij. Wijnaldum speelt behoorlijk goed. Dit PSV bevalt mij wel tegen een sterke tegenstander, ook al is het dan maar een oefenpot.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » wo jul 24, 2013 8:33 pm

PSV doet het sowieso vrij goed. Alleen Willems is slecht. En Maher is wat onzichtbaar.

Rekik valt me met name op. Verdedigend secuur en opbouwend sterk.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: PSV

Bericht door Rijkaard » wo jul 24, 2013 8:40 pm

ik vind met name maher en bakkali extreem leuk om naar te kijken. rasvoetballers!
Als cocu de balans vindt tussen zakelijk en frivoliteit is psv gewoon weer een geduchte concurrent. Strootman en van bommel weg is volgens mij heel bepalend voor de sfeer in positieve zin daar.
Is 1995 echt zolang geleden??

Plaats reactie