Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41162
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » di jan 28, 2014 8:51 am

Zolang Chelsea daarmee door wil gaan is er niets aan de hand. Het risico voor Vitesse zit er in dat ze op een gegeven moment misschien niet meer interessant zijn voor Chelsea. Stel nu dat er geen constructie te verzinnen is voor het dichten van het tekort. Iets dat niet onaannemelijk is. Dan spelen ze wellicht geen europees voetbal. In Arnhem ligt daar misschien niemand wakker van maar Chelsea ziet die huurlingen ongetwijfeld graag wat ervaring op doen. Of er doet zich elders gewoon een betere mogelijkheid voor kwa opleidingsclub.

Wat zijn dan de argumenten die Chelsea in Arnhem zullen houden? Ze stappen er toch zo uit als ze dat willen? Voor hun spelers is altijd wel onderdak te vinden. Genoeg clubs die interesse hebben in een paar van die huurlingen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse

Bericht door Yopi » di jan 28, 2014 11:57 am

CL. Etalage. De meeste huurlingen maken geen kans op een plaats in de selectie van Chelsea.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41162
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » di jan 28, 2014 12:24 pm

Stel dat Vitesse zich daar dit jaar voor plaats. Rechtstreeks door het kampioenschap of via de voorronde als nummer twee. Dan lopen ze dus de kans dat de UEFA ze deelname gaat ontzeggen vanwege de financiële problemen. Daar ga je dan met je etalage. Wat gaat Chelsea/Abramovich dan tegenhouden om op zoek te gaan naar een andere satellietclub?

Er is geen enkele binding. Hooguit het geld dat er dan al is ingestoken. Maar ik schat zo in dat ze daar dan net zo lief mee doorgaan bij een andere club. Kunnen ze weer drie jaar vooruit en dan zien ze daar wel weer of het dan lukt om het financieel beter op orde te hebben zodat ze langer door kunnen gaan.

Wat nog wel voor Vitesse spreekt is dat je in Nederland relatief snel om de prijzen kunt spelen. En daarmee dus om eventuele CL deelname. Steek er een paar centen in en je doet bovenin mee. Dat kan bijvoorbeeld in België ook wel maar dáár speelt zelfs de kampioen al voorronde. Haal je daar de titel niet dan doe je sowieso niet mee.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Vitesse

Bericht door Baseman » di jan 28, 2014 3:07 pm

De Nederlandse competitie staat heel goed aangeschreven als het over talenten gaat, die krijgen hier namelijk speeltijd en ze kunnen zich tactisch en technisch verbeteren op een aardig niveau. Europees voetbal voor Vitesse/Abramovic is een bonus, geen vereiste.

Ik verwacht trouwens dat als Vitesse echt financiele problemen zou krijgen, dat Abramovic wel even een shirtsponsor regelt.
En die nieuwe sponsor kan eventueel vast wel een jaar of 2-3 vooruit betalen met sponsorgeld, probleem opgelost.
Of Chelsea (of een satelietclub met geld) koopt een speler van Vitesse, probleem ook opgelost.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41162
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » di jan 28, 2014 3:57 pm

Zulke constructies zijn inderdaad denkbaar. Als ze verder willen met Vitesse zal het die kant wel op gaan. Want zelfstandig gaan ze dat gat niet dichten met de beschikbare potentiële markt en achterban van Vitesse.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse

Bericht door Cruijff » di jan 28, 2014 4:05 pm

wimpey schreef:Ik vind het voor de eredivisie ook goed, deze constructie. Piazon is een attractie. Oscarito was ook lovend over Traoré. Heb zondag op hem gelet en ik geef 'm gelijk: je ziet meteen dat die jongen iets bijzonders heeft.
Ik vind het niet goed voor de Eredivisie, want een speler als Van Ginkel was ook een attractie voor de Eredivisie en die raak je nu sneller kwijt dan nodig was. Sterker nog, hij speelt nu voor een andere club dan hij zelf wenste.

Een ingespeeld team bouw je op deze manier nooit op, ze hebben nu zelfs nieteens een ploeg die probleemloos NEC verslaat. De beste spelers als Piazon spelen na één jaar weer ergens anders, of Vitesse nu wel of geen Europees voetbal speelt, ze starten het seizoen telkens met een flink blik vol vreemdelingen.

En spelers die overduidelijk een te laag rendement hebben zoals Chanturia, mogen jaar in jaar uit wat aankloten terwijl ze de plek innemen van een Nederlander (of zelfs een Gelderlander) met meer potentiële waarde voor Vitesse en de Eredivisie.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Vitesse

Bericht door Daily Blind » do jan 30, 2014 4:15 pm

Theo Janssen heeft zojuist op de training een zware knieblessure opgelopen

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse

Bericht door Jöhnk » do jan 30, 2014 4:20 pm

Treurig.

Wilde hij te snel? De verhalen over Janssen die een medisch wonder zou zijn vond ik al merkwaardig.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Vitesse

Bericht door Alexander » do jan 30, 2014 4:24 pm

Vond het al zeer merkwaardig. Laten we zeggen dat Theo geen echte atleet is. Hoe is het dan mogelijk dat hij binnen 3 maanden van zo een zware blessure is genezen?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Vitesse

Bericht door Daily Blind » do jan 30, 2014 4:30 pm

Geen idee ik hoorde dit net van een collega die bij hem op het veld stond.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Vitesse

Bericht door Le T. » do jan 30, 2014 6:09 pm

Alexander schreef:Vond het al zeer merkwaardig. Laten we zeggen dat Theo geen echte atleet is. Hoe is het dan mogelijk dat hij binnen 3 maanden van zo een zware blessure is genezen?
Hij hoeft er ook alleen maar mee te wandelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wouter
Berichten: 19040
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do jan 30, 2014 9:42 pm

Wat vind jij ervan, Wouter? Maak je je geen zorgen?
Niet zo veel als in de periode 2000-2010, Yopi. Toen stonden ze constant op de rand van een faillissement. En in 2010 waren ze eigenlijk ook failliet. In die zin is elk jaar erbij een bonusjaar. En dat ze nu weer bovenin meespelen is natuurlijk mooi. Het alternatief was een faillissement in 2010, of misschien met heel veel geluk zo door het leven gaan als NAC nu doet.

Overigens hebben ze net een hoofdsponsor gestrikt en hebben ze afgelopen winterstop ook een paar duizend halve seizoenkaarten verkocht. Met dat laatste ben ik enerzijds blij (inkomsten voor de club zijn natuurlijk keihard nodig) maar ergens ook weer niet. De media belichtten het relatief kleine toeschouwersaantal (overigens relatief klein t.o.v. Ajax, Feyenoord en PSV, niet ten opzichte van clubs als uit ongeveer even grote steden) altijd negatief, maar als supporter vond ik het wel prima. Toen Vitesse nog onderaan bungelde zaten we met 18000 man in een stadion en toen Vitesse bovenaan stond ook. Gewoon de echte Vitessenaren zeg maar. Nu krijg je langzamerhand het eerste gloryhunterpubliek dat bij wijze van spreken een paar maanden geleden nog juichte toen Ajax kampioen werd.

Daarnaast vind ik het ook wel meevallen met "het vreemdelingenlegioen". Ze hebben meer Nederlanders in de basis staan dan de gemiddelde eredivisieclub, en jongens als Pröpper, Velthuizen en Janssen zijn natuurlijk wel echte clubvoetballers. De club contracteert ook nog wel spelers buiten de huurlingen om hoor (recentelijk dus die Servische spits en die back van PEC). Ik vind het alleen wel jammer dat er de laatste jaren (sinds Van Ginkel en Pröpper zeg maar) niks meer doorbreekt uit de jeugdopleiding, maar als ik de "jeugdwatchers" op het Vitesseforum mag geloven is de huidige lichting 18-jarigen ook wel een hele zwakke.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Banjavi » vr jan 31, 2014 7:54 am

Eens met Wouter. We doen nu net wel of Chelaea 2 in Arnhem speelt, maar kijk aan de overkant. Daar stonden vorige week 2 nederlanders in de basis. DAT is pas een vreemdelingenlegioen .
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Vitesse

Bericht door Baseman » vr jan 31, 2014 9:42 am

Chelsea 3 eerder...
Het probleem bij Vitesse is ook niet het aantal buitenlanders, maar het aantal huurlingen. Maar liefst 6 alleen al van Chelsea.
Dat heeft weinig te maken met zaken als beleid en visie en opbouwen van Vitesse kant.

Niet voor iets zijn ook stromannen als De Wit en Allach in de directie gezet.
Die doen wat Abramovic ze verteld en verder ontlopen ze de media zoveel mogelijk.

Ik geef Vitesse geen ongelijk trouwens, maar het is wel jammer.

Lionel
Berichten: 47629
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse

Bericht door Lionel » vr jan 31, 2014 9:44 am

banjavi schreef:Eens met Wouter. We doen nu net wel of Chelaea 2 in Arnhem speelt, maar kijk aan de overkant. Daar stonden vorige week 2 nederlanders in de basis. DAT is pas een vreemdelingenlegioen .
Overkant?
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Vitesse

Bericht door Baseman » vr jan 31, 2014 9:50 am

NEC denk ik?
Die inderdaad ook niet echt aantonen een goed beleid te voeren...

Lionel
Berichten: 47629
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse

Bericht door Lionel » vr jan 31, 2014 9:51 am

AZ, Ajax, Zwolle, Heracles ... de rest van de clubs doet echt maar wat.
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Banjavi » vr jan 31, 2014 12:52 pm

NEC en beleid... Tsss.... Dat kennen ze daar niet. Die moeten zich kapot schamen.

Ik denk ook wel dat ze dat doen, maar dat zeggen ze natuurlijk niet.

Maar als je jezelf serieus neemt, weet je dat het daar niet goed gaat en dat je dan eigenlijk moet zeggen: dit kan ik niet, dus moet ik niet doen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19040
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr jan 31, 2014 1:36 pm


Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse

Bericht door Jöhnk » vr jan 31, 2014 1:41 pm

Rare opmerking van Koeman trouwens.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41162
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » vr jan 31, 2014 1:59 pm

Misschien zijn manier om de druk op Vitesse op te voeren voor de wedstrijd van vanavond? Maar als het gaat om concurrenten voor het kampioenschap kijk ik toch echt eerder naar Vitesse.

Sowieso hebben we een goede avond. Puntverlies voor Vitesse zou mooi zijn, dan hebben we een kans om het naar minimaal vier punten te tillen (en kun je dus één keer een misstap maken). En puntverlies voor Feyenoord is altijd leuk. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse

Bericht door Thijs » vr jan 31, 2014 2:06 pm

Haha, hij zei na ADO ook al 'we zullen ongetwijfeld tegen Vitesse weer een goede wedstrijd spelen'.

Feyenoord is echt het nieuwe Ajax van 2005-2010. Alleen maar praatjes en een grote mond, maar intussen zelf constant falen op de beslissende momenten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41162
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » vr jan 31, 2014 2:09 pm

Wouter schreef:
Wat vind jij ervan, Wouter? Maak je je geen zorgen?
Niet zo veel als in de periode 2000-2010, Yopi. Toen stonden ze constant op de rand van een faillissement. En in 2010 waren ze eigenlijk ook failliet. In die zin is elk jaar erbij een bonusjaar. En dat ze nu weer bovenin meespelen is natuurlijk mooi. Het alternatief was een faillissement in 2010, of misschien met heel veel geluk zo door het leven gaan als NAC nu doet.

Overigens hebben ze net een hoofdsponsor gestrikt en hebben ze afgelopen winterstop ook een paar duizend halve seizoenkaarten verkocht. Met dat laatste ben ik enerzijds blij (inkomsten voor de club zijn natuurlijk keihard nodig) maar ergens ook weer niet. De media belichtten het relatief kleine toeschouwersaantal (overigens relatief klein t.o.v. Ajax, Feyenoord en PSV, niet ten opzichte van clubs als uit ongeveer even grote steden) altijd negatief, maar als supporter vond ik het wel prima. Toen Vitesse nog onderaan bungelde zaten we met 18000 man in een stadion en toen Vitesse bovenaan stond ook. Gewoon de echte Vitessenaren zeg maar. Nu krijg je langzamerhand het eerste gloryhunterpubliek dat bij wijze van spreken een paar maanden geleden nog juichte toen Ajax kampioen werd.

Daarnaast vind ik het ook wel meevallen met "het vreemdelingenlegioen". Ze hebben meer Nederlanders in de basis staan dan de gemiddelde eredivisieclub, en jongens als Pröpper, Velthuizen en Janssen zijn natuurlijk wel echte clubvoetballers. De club contracteert ook nog wel spelers buiten de huurlingen om hoor (recentelijk dus die Servische spits en die back van PEC). Ik vind het alleen wel jammer dat er de laatste jaren (sinds Van Ginkel en Pröpper zeg maar) niks meer doorbreekt uit de jeugdopleiding, maar als ik de "jeugdwatchers" op het Vitesseforum mag geloven is de huidige lichting 18-jarigen ook wel een hele zwakke.
Vanuit die positie van het bijna faillissement kan ik me voorstellen dat je wat anders tegen de zaken aankijkt als een buitenstaander. Als je op een gegeven moment moet kiezen tussen geen club of een club in handen van een rijke Rus is dat voor een supporter toch wat anders dan wanneer er feitelijk niet zoveel aan de hand is en er komt toch zo'n overname.

Toch zou ik denk ik echt grote moeite hebben met het veranderen van de club. Al was dat voor een belangrijk gedeelte al zo voor deze figuren in beeld kwamen. Vitesse is feitelijk een compleet andere club geworden sinds de verhuizing van Monnikenhuizen naar het Gelredome. Net zoals Ajax, als je puur in mijn nostalgisch supportershart kijkt, als club niet beter is geworden sinds de overstap naar de Arena.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Vitesse

Bericht door Le T. » za feb 01, 2014 11:41 am

Jöhnk schreef:Rare opmerking van Koeman trouwens.
Hij gaat steeds wilder om zich heen slaan in de hoop een willekeurige snaar te raken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mr. Ajax
Berichten: 14574
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Vitesse

Bericht door Mr. Ajax » di feb 04, 2014 9:05 pm

Ennnn Van Aanholt zet AZ op een 1-0 voorsprong :ajaxsmiley.gif: Lekker.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie