Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Feyenoord

Bericht door elliquido » ma feb 24, 2014 2:34 pm

kleine elliquido vroeg vanmorgen: spelen we in de Arena zondag tegen feijenoord ; nee, we spelen in de kuip; "Oh gelukkig" . Ik frons en vraag hoezo gelukkig? "Nou anders maakt Pelle alles stuk in de Arena"

7 jaar.

:ajaxscarf.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » ma feb 24, 2014 2:54 pm

De 0-1 blijkt inderdaad veel te lijken op de 2-2!
Op het AN staat ook nog een andere foto, erg scherp gezien:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post319948

Ik ben benieuwd of de media dit oppakken.
Dacht het ook al, maar omdat alle aandacht naar de 2-2 uitgaat, is de rest ineens van minder belang. Ik denk dat Koeman nu wel heel erg boos is de scheidsrechter, weer een fout geconstateerd, zelfs een echte fout i.t.t. de 2-2/ :neutral.gif:

De media: vanavond vi.nl mailen, met 1.000 man!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Rijkaard » ma feb 24, 2014 3:03 pm

Laat me voorop stellen dat ik absoluut hoop dat Pelle zondag gewoon mee mag doen tegen ons. Je wint toch liever van het sterkste feyenoord dan dat je ze op voorhand al een excuus geeft. Maar ik vind wel dat Pelle geschorst moet worden. In Engeland opteren ze in dit soort geval voor een schorsing omdat je het voetbal in diskrediet brengt.

Ik vind dat alle voetballers (en hoe krom ook, aanvoerders van Ajax, psv en feyenoord in het bijzonder!!) een voorbeeld functie hebben voor de jeugd. Mocht je Pelle dus niet schorsen geef je impliciet aan dat het ok is om na een wedstrijd de kleedkamer van de tegenpartij, een vuilnisbak of reclameborden kapot te schoppen. Zou een lekker zooitje worden bij het amateurvoetbal, omdat het daar ook weer reacties uitlokt etc.. Serieus, als de Jong dit deed zou ik er ook voor zijn om hem namens Ajax zelf te schorsen. Een schorsing voor 1 wedstrijd (en dat mag na Ajax zijn) voor Pelle vind ik prima. In ieder geval duidelijk maken dat dit niet normaal is.
Is 1995 echt zolang geleden??

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » ma feb 24, 2014 3:18 pm

Dat kan ook niet anders, Vertonghen en Lens gingen hem voor.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » ma feb 24, 2014 3:21 pm

Heb liever dat ze een excuus voor de nederlaag hebben dan een gelijkspel. De scheidsrechter, de knvb, ze krijgen toch altijd de schuld van ieder verliespunt, met eerlijke scheidsrechters zou Feyenoord jaar in jaar uit kampioen worden, denkt een behoorlijk deel van de posters op FN (Zie de commentaren na een nederlaag/gelijkspel)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » ma feb 24, 2014 3:55 pm

Van AS
Update - 14.00 uur
Graziano Pellè kan zondag gewoon in actie komen tegen Ajax dit weekend. De spits hangt een schorsing boven het hoofd na zijn uitspatting na de wedstrijd tegen FC Twente. De KNVB laat aan De Telegraaf echter weten dat het onderzoek naar de aanvaller nooit voor dit weekend is afgerond. Daardoor is Pellè gewoon speelgerechtigd in de Klassieker.

De krant gaat daarbij wel uit van het feit dat Feyenoord hoe dan ook in beroep gaat tegen de eerst opgelegde straf. De tuchtcommissie komt donderdag bij elkaar en ook die uitspraak kan Pellè verwerpen om zondag in actie te komen. Of Feyenoord nog stappen onderneemt tegen de goalgetter is nog niet bekend.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Thijs » ma feb 24, 2014 4:20 pm

Afbeelding

:smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Toppie » ma feb 24, 2014 5:04 pm

:drecul.gif: sloopstijl
Laatst gewijzigd door Toppie op ma feb 24, 2014 5:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Toppie » ma feb 24, 2014 5:07 pm

:drecul.gif: sloopstijl

Mocht feyenooit zondag verliezen dan kan men beter dat hele stadion slopen en plaats maken voor een nieuwe.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Feyenoord

Bericht door ferry » ma feb 24, 2014 5:08 pm

Hij is geinig! (Er staat er trouwens ook een op die site met een Red Bull die een Ajacied op z'n hoorns neemt. Da's dan weer mindere humor. :hypocrite.gif: )

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Kowalczyk » ma feb 24, 2014 7:55 pm

Ideale scenario:

- Pellè krijgt een schikkingsvoorstel van - pakweg - twee wedstrijden
- Feyenoord weigert, zodat Pellè kan spelen tegen Ajax
- Ajax molt Feyenoord mét Pellè: 0-3
- Na het weekend krijgt Pellè een definitieve schorsing van vier wedstrijden

:smallgrin.gif:

K.
Still alive...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Dubbel » ma feb 24, 2014 9:16 pm

'Dat een speler achter de laatste verdediger staat, is op zich geen reden om te fluiten voor buitenspel', legt Van Egmond uit op de KNVB-website. 'Anders dan vroeger zijn de regels nu zo dat een scheidsrechter voor buitenspel fluit op het moment dat de speler die in buitenspelpositie staat ook daadwerkelijk ingrijpt in het spel of een tegenstander hindert in zijn spel. Van beide was in dit geval geen sprake en was het dus een rechtmatig doelpunt.'
:rules.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16877
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord

Bericht door GangstaRiB » di feb 25, 2014 8:49 am

Kowalczyk schreef:Ideale scenario:

- Pellè krijgt een schikkingsvoorstel van - pakweg - twee wedstrijden
- Feyenoord weigert, zodat Pellè kan spelen tegen Ajax
- Ajax molt Feyenoord mét Pellè: 0-3
- Na het weekend krijgt Pellè een definitieve schorsing van vier wedstrijden

:smallgrin.gif:

K.
Ideaal en waarschijnlijk.

Ik hoor alleen maar in de media dat Feyenoord de titel kan vergeten door die scheidsrechter. Niemand zet vraagtekens bij het feit dat ze alweer een wedstrijd uit handen geven. Koeman vind dat ook wel best natuurlijk. Die had de boel niet lekker neergezet in de slotfase tegen Twente.....

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 8:54 am

Zelfs als ze hadden gewonnen was de achterstand op Ajax 7 punten geweest. Hoezo de titel vanwege deze twee puntjes missen? Feyenoord gaat echt wel meer dan 2 punten onder Ajax eindigen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » di feb 25, 2014 8:56 am

Schandalig! Koeman wekt suggestie dan arbiters fouten bewaren voor Feyenoord
Door: Chris van Nijnatten

Opeens lag de benoeming van de scheidsrechter voor de Klassieker van komende zondag onder een vergrootglas. En dus fluit Björn Kuipers de aanstaande editie van Feyenoord - Ajax. Het komt door het plotseling opgefokte sfeertje rond Feyenoord, de club die zich ten onrechte gepakt voelt door scheidsrechter Gözübüyük.

Het mag kennelijk echt niet meer gebeuren dat er weer een fluitist als deze man wordt aangesteld. Eentje die het waagde fouten te begaan in het nadeel van Feyenoord. Zijn ze in Zeist helemaal besodemieterd? Die ambiance is gecreëerd.

Waarom? Onder andere omdat Ronald Koeman de suggestie wekte dat bepaalde arbiters - hij noemde Liesveld en Gözübüyük - hun blunders bewaren voor Feyenoord, in het nadeel van Feyenoord welteverstaan. Wat een schandalige onzin is dat! We hebben in Nederland goede en slechte rechtsprekers en inderdaad had Feyenoord aan het begin van de wedstrijd tegen FC Twente een strafschop moeten krijgen. Nou en? Foutloze voetbalwedstrijden bestaan er niet, nergens en nooit. Het zou normaal moeten zijn die vergissingen te accepteren.

O ja, dat spraken we in december 2012 met zijn allen af, toen grensrechter Richard Nieuwenhuizen in Almere was doodgetrapt. We zouden elkaar voortaan met respect tegemoet treden. Ook in dat licht bezien was het treurig om het zelf ook niet bepaald foutloos voetballende Feyenoord te zien reageren na de wedstrijd tegen FC Twente.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » di feb 25, 2014 9:00 am

Ik vind het wel zulke jankerds bij fnoord. Och och och wat worden ze toch genaaid, en dat al twee wedstrijden achter mekaar. De hele wereld is tegen ze. Ze vergeten voor het gemak even dat ze om de haverklap onterechte penalties meekrijgen in de eigen kuip.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Toppie » di feb 25, 2014 9:09 am

Ik ben alleen bang, dat zodra ze over een grasspriet vallen, de schijts naar de stip wijst. Bij voorkeur staat deze klassieker al op scherp. Ik denk toch aan gretig Feyenooit, met een over mijn lijk mentaliteit, want ze hebben niks meer te verliezen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » di feb 25, 2014 10:07 am

Duke schreef:
Schandalig! Koeman wekt suggestie dan arbiters fouten bewaren voor Feyenoord
Door: Chris van Nijnatten

Opeens lag de benoeming van de scheidsrechter voor de Klassieker van komende zondag onder een vergrootglas. En dus fluit Björn Kuipers de aanstaande editie van Feyenoord - Ajax. Het komt door het plotseling opgefokte sfeertje rond Feyenoord, de club die zich ten onrechte gepakt voelt door scheidsrechter Gözübüyük.

Het mag kennelijk echt niet meer gebeuren dat er weer een fluitist als deze man wordt aangesteld. Eentje die het waagde fouten te begaan in het nadeel van Feyenoord. Zijn ze in Zeist helemaal besodemieterd? Die ambiance is gecreëerd.

Waarom? Onder andere omdat Ronald Koeman de suggestie wekte dat bepaalde arbiters - hij noemde Liesveld en Gözübüyük - hun blunders bewaren voor Feyenoord, in het nadeel van Feyenoord welteverstaan. Wat een schandalige onzin is dat! We hebben in Nederland goede en slechte rechtsprekers en inderdaad had Feyenoord aan het begin van de wedstrijd tegen FC Twente een strafschop moeten krijgen. Nou en? Foutloze voetbalwedstrijden bestaan er niet, nergens en nooit. Het zou normaal moeten zijn die vergissingen te accepteren.

O ja, dat spraken we in december 2012 met zijn allen af, toen grensrechter Richard Nieuwenhuizen in Almere was doodgetrapt. We zouden elkaar voortaan met respect tegemoet treden. Ook in dat licht bezien was het treurig om het zelf ook niet bepaald foutloos voetballende Feyenoord te zien reageren na de wedstrijd tegen FC Twente.
http://www.ad.nl
Een wonder, ik ben het met Van Nijnatten eens. :blush.gif:

Wat F. nu doet is cynisch en héél fout. Ze proberen de scheidsrechter van a.s. zondag alvast te intimideren.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » di feb 25, 2014 10:10 am

Ze hebben het kampioenschap verloren door een Guzu en Liesveld :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » di feb 25, 2014 10:21 am

Toppie schreef:Ik ben alleen bang, dat zodra ze over een grasspriet vallen, de schijts naar de stip wijst. Bij voorkeur staat deze klassieker al op scherp. Ik denk toch aan gretig Feyenooit, met een over mijn lijk mentaliteit, want ze hebben niks meer te verliezen.
Was dat niet het doel van Koeman?

Tijdens vi.nl werd toch ook zoiets gezegd als: "Kuipers moet maar fluiten"? Bepalen tegenwoordig Derksen en Feyenoord wie welke wedstrijd fluit? Kuipers uit Enschede/Oldenzaal, maar dat mag ik natuurlijk niet schrijven, Twente is de enige concurrent van Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41042
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » di feb 25, 2014 10:27 am

Als je daar naar gaat kijken kun je niemand meer aanstellen. Bovendien, iemand uit Twente kan prima een voorkeur hebben voor Ajax of Feyenoord.

Nee, ik ga uit van onpartijdige scheidsrechters. Er zitten goede scheidsrechters tussen, en zeker ook een aantal slechte. Maar ik geloof pertinent niet in beschuldigingen zoals Koeman ze nu plaatst. Denkt hij dat het leuk is om als scheidsrechter na afloop voor een camera te moeten verschijnen als je een fout hebt gemaakt? Alles en iedereen valt dan over je heen. Beslissingen pakken soms vervelend uit maar ik ben er van overtuigd dat de arbiters hun best doen om een wedstrijd goed te fluiten.

Heeft iemand Koeman overigens al gehoord over het falen van zijn defensie bij die 2-2? Ik zou als supporter liever zien dat mijn coach daar mee bezig zou zijn. Dát is namelijk wat er uiteindelijk voor zorgt dat ze die wedstrijd niet winnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Arthur » di feb 25, 2014 10:27 am

We zullen daar met minstens twee goals verschil moeten winnen om met de 3 punten naar huis te gaan, zoveel is wel duidelijk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Arthur » di feb 25, 2014 10:32 am

Marillion schreef:Nee, ik ga uit van onpartijdige scheidsrechters. Er zitten goede scheidsrechters tussen, en zeker ook een aantal slechte. Maar ik geloof pertinent niet in beschuldigingen zoals Koeman ze nu plaatst.
Ik geloof uiteraard ook niet dat de scheidsrechters structureel tegen F. fluiten. Vorig seizoen kregen ze meer punten cadeau dan wie dan ook.

Daar staat tegenover dat ik ook niet geloof dat al die beslissende fouten allemaal per ongeluk worden gemaakt. Scheidsrechters kijken niet naar de feiten, maar zijn continu aan het marchanderen en interpreteren en bepalen zo mede het verloop van de competitie. Dat is gewoon een ontzettend slechte zaak. Ik kan me niet herinneren dat er 20 jaar geleden elk weekend een fout werd gemaakt die een ploeg punten kostte, terwijl dat inmiddels wel het geval is.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 10:49 am

Kuipers is filiaalhouder van C1000, een grote sponsor van Twente. Maar goed, ik denk geen moment dat Kuipers in het voordeel van Twente fluit.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » di feb 25, 2014 10:55 am

Scheidsrechters zijn vooral met zichzelf bezig. Met hun eigen prestatie, met het cijfer dat ze krijgen. Ze zijn bang voor kritiek: van de kant van de trainers, van het analyserende volkje op de televisie.

Partijdig? Ik geloof er geen zak van. Niet bewust, tenminste.

Plaats reactie