PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 12:44 pm

Nou moet ik wel zeggen dat de sfeer bij PSV -of iig op PN- behoorlijk monter is na 4 moeizame zeges op rij. Ik lees daar zelfs af en toe dat velen nog steeds vinden/denken dat PSV een betere selectie heeft als Ajax. En dat de drie (misschien vier) kampioenschappen op rij voor een groot deel op geluk zijn terug te voeren.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di feb 25, 2014 12:46 pm

LucaS schreef:Nou moet ik wel zeggen dat de sfeer bij PSV -of iig op PN- behoorlijk monter is na 4 moeizame zeges op rij. Ik lees daar zelfs af en toe dat velen nog steeds vinden/denken dat PSV een betere selectie heeft als Ajax. En dat de drie (misschien vier) kampioenschappen op rij voor een groot deel op geluk zijn terug te voeren.
Ik lees wel eens mee daar. Ene Lessie is werkelijk hilarisch.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » di feb 25, 2014 12:49 pm

Prima toch? Het lek is boven! :hypocrite.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » di feb 25, 2014 12:54 pm

LucaS schreef:Nou moet ik wel zeggen dat de sfeer bij PSV -of iig op PN- behoorlijk monter is na 4 moeizame zeges op rij. Ik lees daar zelfs af en toe dat velen nog steeds vinden/denken dat PSV een betere selectie heeft als Ajax.
Heel vreemd ja dat PSV supporters blij zijn dat PSV 4 wedstrijden op rij wint...
Daarbij zijn de individuele spelers bij PSV niet het probleem, ze vormden echter te weinig een team en ze passen niet allemaal bij elkaar.
Ajax is individueel nogal uitgehold de laatste jaren, maar als hecht team maken ze wel veel indruk.
En dat de drie (misschien vier) kampioenschappen op rij voor een groot deel op geluk zijn terug te voeren.
Voor een groot deel niet, maar dat Frank de Boer het geluk aan zijn kont heeft hangen moge ondertussen overduidelijk zijn.
Sowieso zijn enkele positiewijzigingen in het team vooral terug te voeren op pure mazzel, namelijk blessures bij medespelers.
Daarbij stond Ajax de afgelopen 3 seizoenen maar liefst 8, 9 en 10 punten achter de koploper in de winterstop, dan ben je dermate afhankelijk van de concurrentie dat enig geluk noodzakelijk is om kampioen te kunnen worden.

Maar goed, grijp vooral enkele posts op PN aan om die hier ter discussie te stellen.
Heeft echt veel nut :aai.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » di feb 25, 2014 1:01 pm

Huh? Afgelopen winter stonden we drie punten achter PSV.

Ook in 2010-11 was het gat zeker geen acht punten (of meer). Hoe kom je daar eigenlijk bij?

PSV had dit seizoen ook heel veel mazzel (--> blessures). :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 1:01 pm

Weinig van de posts die we hier maken hebben overmatig veel nut, maar in dit topic ouwehoeren we een beetje over PSV. Ik begrijp een beetje uit je antwoord dat ook jij denkt dat de PSV selectie gelijkwaardig, zoniet beter, is aan die van Ajax. Bijzonder.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di feb 25, 2014 1:04 pm

Geluk? Wat een onzin. Het maakt niet uit wanneer je de punten haalt, zolang je meer punten haalt dan de concurrentie. Dat Ajax drie keer op rij kampioen wordt is geen toeval meer. Blijkbaar slaagt geen enkele andere club erin constant te presteren.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di feb 25, 2014 1:07 pm

Baseman schreef: Daarbij stond Ajax de afgelopen 3 seizoenen maar liefst 8, 9 en 10 punten achter de koploper in de winterstop, dan ben je dermate afhankelijk van de concurrentie dat enig geluk noodzakelijk is om kampioen te kunnen worden.
Afg. seizoen waren het maar 3 punten t.o.v. psv, volgens mij. Daarnaast won Ajax toen bij psv en Twente, dat doe je op eigen kracht. In 2011 was het een min of meer gestolen titel (hoewel na 34 potjes de beste bovenaan staat, lijkt me). In 2012 wonnen we er 14 op rij. En vorig seizoen was Ajax veel stabieler dan psv.

Ik geef je trouwens op een briefje dat psv met de kern van de huidige ploeg volgend seizoen weer niet meedoet om de titel. Onvoldoende complementair aan elkaar, op enkele posities onvoldoende kwaliteit, TD die enkel aan handel denkt en niet aan het totaalplaatje. En dan nog Cocu.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » di feb 25, 2014 1:15 pm

Dat van die punten had ik ergens gelezen, maar dat klopt blijkbaar niet helemaal. :blush.gif:
Misschien dat Ajax op enig moment in de 1e seizoenshelft die achterstanden had?

Ik ben overigens van mening dat de kampioen altijd terecht is, maar 3 seizoenen op rij een (flinke) achterstand goed kunnen maken is alleen mogelijk als je ook wat geluk hebt. Dat is wel wat anders dan dat het voornamelijk geluk zou zijn, dat is namelijk niet mogelijk zo lang achtereen.
LucaS schreef:Weinig van de posts die we hier maken hebben overmatig veel nut.
Klopt, maar posts van een heel ander forum hier bespreken vind ik sowieso vrij nutteloos.
Al is het ook maar een kleinigheid natuurlijk.
Ik begrijp een beetje uit je antwoord dat ook jij denkt dat de PSV selectie gelijkwaardig, zoniet beter, is aan die van Ajax. Bijzonder.
Ik vind de selectie van Ajax dit seizoen vrij armoedig, voor Ajax begrippen.
Frank de Boer krijgt het ieder jaar voor elkaar om er een ingespeeld, homogeen, hecht, constant en vooral winnend geheel van te maken. Dat is ontzettend knap, maar dat maakt de individuele spelers geen grotere talenten.

Ik denk dat PSV niet onderdoet voor Ajax, op individueel gebied.
Als team is het echter heel andere koek. Het zat PSV soms ook totaal niet mee, maar de ondergrens ligt (lag?) dit seizoen wel erg laag.

PS: PSV had bijna een DVD kunnen maken over de 2 confrontaties tegen Ajax dit seizoen :wink.gif:
Flauwe grap natuurlijk, maar het zegt wel iets.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di feb 25, 2014 1:32 pm

Dat De Boer dat voor elkaar krijgt is geen toeval, Baseman. Ajax heeft de afgelopen jaren vooral stabiele spelers aangetrokken/opgeleid, degelijke spelers.

PSV daarentegen is al jaren mentaal kwetsbaar. Niet voor niets faalt het structureel in uitwedstrijden. Van PSV weet je vooraf dat het een tijdje goed kan gaan maar dan komt de klad erin. Brands koopt spelers voor de handel. Maher, Toivonen, Bakkali, Depay, Willems, Bruma, ze zullen best transferwaarde vertegenwoordigen, maar zet die jongens samen (of bijna allemaal samen) in één elftal en het wordt niets.

Ajax heeft maar één zo'n geval en dat is Fischer. Misschien dat er met Kishna een tweede bij komt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 1:35 pm

Baseman schreef:maar 3 seizoenen op rij een (flinke) achterstand goed kunnen maken is alleen mogelijk als je ook wat geluk hebt. Dat is wel wat anders dan dat het voornamelijk geluk zou zijn, dat is namelijk niet mogelijk zo lang achtereen.
Ligt er een beetje aan of je concurrenten opeens heel veel meer gaan laten liggen, of dat je zelf een veel betere tweede seizoenshelft speelt. Bij Ajax was het in vrijwel alle gevallen het tweede, hoewel een enkele concurrent inderdaad ook een slechte seizoenshelft speelde. Maar die eindigde dan ook op redelijk forse achterstand. Kortom, zelf beter gaan presteren heeft met geluk niets van doen.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di feb 25, 2014 1:51 pm

Baseman schreef: Ik denk dat PSV niet onderdoet voor Ajax, op individueel gebied.
Als team is het echter heel andere koek. Het zat PSV soms ook totaal niet mee, maar de ondergrens ligt (lag?) dit seizoen wel erg laag.
Dat is policy en inzicht, Base. Een selectie dient spelers te omvatten die complementair aan elkaar zijn. Daar heeft men bij psv niet zoveel kaas van gegeten. Brands is vooral bezig met de populariteitsprijs (rentree van de versleten Van Bommel, Narsingh, Maher, defensie verwaarlozen).

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 1:55 pm

Maar dan is PSV ook individueel niet beter. Individuele klasse heeft met veel meer te maken dan alleen maar met een mannetje kunnen uitspelen of niet. Dat heeft ook te maken met inzicht, samenspel, opofferingsgezindheid, weten wanneer wel en wanneer niet, een balletje kunnen aannemen, een keer raken, noem maar op.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di feb 25, 2014 2:16 pm

LucaS schreef:Maar dan is PSV ook individueel niet beter. Individuele klasse heeft met veel meer te maken dan alleen maar met een mannetje kunnen uitspelen of niet.
Ik meen dat Cillessen in de eredivisie dit seizoen een goal of 5 tegen heeft gekregen. Dan zou het vreemd zijn dat psv als team met individueel betere spelers een veelvoud daarvan om de oren krijgt.

Neemt niet weg dat er individueel bij Ajax nog een hoop te halen valt (waarvan het team zou profiteren). De voorzet van Van Rhijn bijv. Defensieve slimmigheden bij Veltman en Blind. Rust bij Fischer. Een spits in de spits, een buitenspeler als buitenspeler. :smallgrin.gif:

Ik zie bij psv op Depay na eigenlijk niemand (op Park na misschien, maar die loopt fysiek op z'n laatste benen) waarvan ik het idee heb dat ie een versterking voor Ajax zou zijn. En Depay moet net als Fischer ook leren doseren. Ik vind Depay wél verder dan Fischer trouwens... Jongens als Moisander, Blind, Schöne en Siem zouden psv significant sterker maken. Maar ja, die zijn niet zo spectaculair he. En dus individueel minder. :hypocrite.gif:

Een goed spelend Ajax beweegt z'n eredivisie-opponent suf met vele positiewisselingen. Dat verlangt als team en van het individu nogal wat. En dan zou het losse zand van psv dat zich een elftal waant uit betere individuele spelers bestaan. Uh huh. :excited.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di feb 25, 2014 3:40 pm

Depay? Groot talent zegt iedereen. En zijn rendement dan? Dat is bedroevend, hoor. Hoe vaak helpt hij niet kansen om zeep of ziet hij medespelers over het hoofd? Je zult Locadia maar zijn!

Vorig seizoen had PSV kampioen kunnen worden als het een sterke CV had gehaald in plaats van Narsingh. Dit jaar ligt het anders. PSV heeft goede (Strootman) tot redelijke (Mertens) spelers verkocht en er niet dezelfde kwaliteit voor teruggehaald.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV

Bericht door beelzebub » di feb 25, 2014 9:27 pm

Durf je de stelling aan dat PSV met Moisander en zonder Narsingh kampioen was geworden vorig seizoen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 9:44 pm

Toch maar even plaatsen, ik vind het een opmerkelijk bericht.
'Cocu dwingt respect af van zijn selectie door ommezwaai'

24 februari 2014

Tegen zijn voetbalgevoel is Phillip Cocu afgestapt van zijn gewenste middenveld met twee aanvallend ingestelde spelers en een controleur daarachter. De PSV coach is tot het inzicht gekomen dat dit is wat het elftal nu het meest nodig heeft. Volgens De Telegraaf heeft Cocu daarmee het respect van zijn ploeg afgedwongen en ervoor gezorgd dat zijn spelers de eer van de opleving niet Hiddink willen toeschuiven. Rekik daarover: "De credits zijn vooral voor Cocu. Die heeft ons door de slechte periode heen gekregen en ons nu weer op de rails gekregen."

Bron: PN
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door jabu » di feb 25, 2014 10:57 pm

Rekik zijn neus groeit.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo feb 26, 2014 8:44 am

beelzebub schreef:Durf je de stelling aan dat PSV met Moisander en zonder Narsingh kampioen was geworden vorig seizoen?
Nee, want wat Marcelo (Bruma) kapot maakt, kan Moisander niet recht breien. Bovendien heb je weinig aan Moisander wanneer ie een middenvelder als Bommel voor zich heeft, die telkens achteruit liep in een poging de ruimtes klein te maken om z'n gebrek aan snelheid en wendbaarheid te maskeren.
Die heeft ons door de slechte periode heen gekregen en ons nu weer op de rails gekregen."
Cocu heeft psv in een slechte periode gekregen. En na een paar mazzelige overwinningen staat het weer op de rails?

Is er al iets te vinden wat er op duidt dat Cocu een goede trainer is? Of dat psv volgend seizoen eindelijk weer eens serieus om de titel mee doet?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do feb 27, 2014 1:25 pm

Vind je dat Cocu trainer van PSV moet blijven, Baseman?

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do feb 27, 2014 1:38 pm

Yopi schreef:Vind je dat Cocu trainer van PSV moet blijven, Baseman?
Ligt eraan wat je ervoor in de plaats kan krijgen, lijkt me...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » do feb 27, 2014 3:07 pm

Wat wimpey zegt...daarbij is het seizoen nog niet voorbij en kan het team dus progressie blijven maken.
Als dat het geval is en de spelersgroep + directie zijn tevreden, dan is het natuurlijk goed mogelijk dat hij blijft.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do feb 27, 2014 3:20 pm

Maar heb je de indruk dat hij goed genoeg is? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do feb 27, 2014 3:28 pm

Baseman schreef:Wat wimpey zegt...daarbij is het seizoen nog niet voorbij en kan het team dus progressie blijven maken.
Als dat het geval is en de spelersgroep + directie zijn tevreden, dan is het natuurlijk goed mogelijk dat hij blijft.
Wanneer ik psv-er zou zijn, zou ik al wel genoeg gezien hebben van Cocu. :smallgrin.gif:

Hij doet me sterk denken aan Wouters en Blind. Twijfelaar, traag van begrip. Ook onder hen wonnen we wel eens een pot of 5 op rij. Zegt alleen zo weinig over trainer en elftal...

columbus
Berichten: 5411
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » do feb 27, 2014 5:32 pm

Cocu valt me tot op heden enorm tegen. Dacht echt dat hij samen met de Boer de nieuwe generatie toptrainers zou vertegenwoordigen. Maar vooralsnog komt hij over alsof hij trainertje aan het spelen is. De leider die hij was als speler zie ik er nog niet in terug. Het is allemaal erg twijfelend en gespeelde emotie. Dat filmpje dat hij zijn spelersgroep boos toespreekt komt toch totaal niet over. Ik denk dat hij het net zo heeft onderschat als van Basten destijds bij Ajax. Dingen die voor hun als spelers vanzelfsprekend waren moeten ze bijvoorbeeld nu 86 keer voorkauwen...

Sympathieke kerel maar een trainer, voorlopig een dikke nee.

Plaats reactie