Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » di feb 25, 2014 3:27 pm

'Al dat gehuil over scheidsrechters is afstotend'
OPINIE - Willem Vissers − 25/02/14, 12:20

Op de rode catwalk in Enschede, onderweg van veld naar kleedkamer, veranderde de dressman van Feyenoord in een kungfu-man. Baf, trap met rechts tegen de dug-out. Boem, beuk met links door een inderdaad verschrikkelijke reclamewand. Rinkeldekinkel, tv-lamp stuk, met rechts weer. Bijna perfect tweebenig, die Graziano Pellè.

Hij richtte alleen materiële schade aan, zei hij later pseudo-onschuldig, om zijn wangedrag goed te praten. Moet je net even met je vrouw kijken naar de herhaling op tv, en dan letten op de uitdrukking op haar gezicht. Zo van: jij liever dan ik, met dat voetbal.

Ja, al met al is Feyenoord behoorlijk 'genaaid' door de arbitrage tijdens Twente - Feyenoord, en een week eerder tegen NAC toevallig ook. Maar Feyenoord is ook weleens bevoordeeld, want zo gaat dat in voetbal: elke week worden overal ter wereld ploegen genaaid, waarbij het woord genaaid niet helemaal juist is gekozen. Dat suggereert immers dat het bewust gebeurt en dat is niet zo, tenzij het om matchfixing gaat. .

Moeilijk te verdragen
Trainer Koeman nam de beladen woorden 'bestolen' en 'schande' in de mond. Vooropgesteld: het is moeilijk te verdragen, onrechtvaardigheid in een heetgebakerde contactsport als voetbal, of je nu in de onderbond speelt of in de Champions League. Juist dan is het klasse enige beheersing te tonen, terloopse tekenen van civilisatie.

Zelfs als we tv-beelden toelaten bij de arbitrage, blijft ruimte voor suggestie. Veel blijft interpretatie. We hebben al talloze meningen gehoord over Castaignos, of hij hinderlijk buitenspel stond bij het schot van Martina voor de 2-2. Zo ja, was Immers dan ook niet hinderlijk buitenspel bij de 0-1 van Pellè?

De hele week gaat het over scheidsrechters, ook bij mannen die de beelden honderd keer hebben gezien. Zelfs scheidsrechters leggen zaken verschillend uit. Wat overblijft, tenminste tot de tijd dat we alles perfect denken te kunnen registreren, desnoods vanuit een drone boven het stadion: normaal doen, al is het maar een beetje. Leve Jean-Paul Boëtius, het dribbelventje van Feyenoord dat zei dat de scheidsrechter ook maar een mens is. Wijze woorden. .

De mens Gözübüyük maakt fouten, maar niet zo veel als bijvoorbeeld Immers, die door zijn gebrekkige techniek een hoekschop weggeeft en vervolgens op een meter of zeven van Martina lucht dekt. Of Mathijsen, die zich voor de 1-2 simpel voorbij laat lopen door Castaignos. Of Feyenoord zelf, dat voor het goede iets te vaak problemen krijgt in de slotfase. Is de ploeg conditioneel wel in orde? Wat allemaal niet wil zeggen dat de KNVB moet nalaten de scheidsrechters aan te spreken op falen.

Arsène Wenger
Al dat gehuil is afstotend. Neem Arsène Wenger, die zogenoemd nette Fransman, toch vaak de wolf in schaapskleding als het om arbitrage gaat. Waarom pakt de UEFA trainer Pellegrini van Manchester City aan en Wenger van Arsenal niet? Omdat Pellegrini de arbiter rechtstreeks beschuldigt van een wanprestatie tijdens het duel met Barcelona, terwijl Wenger de schuld van de rode kaart voor Szczesny gaf aan Robben. Die arme Robben mocht warempel blij zijn dat hij geen blessure opliep na de kamikazeactie van de doelman.

Terug naar Pellè, de aanbedene, de held, het voorbeeld van duizenden kinderen. Onlangs verscheen het boek 1000 vragen aan Pellè. Op de ene kant staat hij in burgerklof, op de andere kant in voetbalpak. Duizend supporters mochten een vraag stellen aan Pellè, onder wie veel kinderen. De kassa rinkelde. Voorbeeldig en openhartig gaf hij antwoord. Het ging over doelpunten, kapsels, vrouwen en natuurlijk over kleding.

Zondag liep de dressman naakt van het veld in Enschede. Hij toonde geen enkele schaamte.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter
Berichten: 18931
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » di feb 25, 2014 5:42 pm

Een duel voorwaardelijk voor Pelle. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het gevoel dat elke andere speler van elke andere club een zwaardere straf had gekregen...

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Rooie » di feb 25, 2014 5:43 pm

Het toneelstukje heeft z'n beoogde effect gehad. Nu zondag nog een makkelijk gegeven pingel en het plaatje is compleet...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » di feb 25, 2014 5:48 pm

Deel één van die missie lijkt inderdaad geslaagd. Want als je dit vergelijkt met eerdere incidenten is de straf wel erg mild. Een slecht signaal naar spelers maar ook publiek als het gaat om fatsoenlijk gedrag.

Laten wij er dan maar voor zorgen dat deel twee van Koeman zijn plan niet werkt. Gewoon winnen daar van hun sterkste formatie. Zoals het hoort.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 5:49 pm

Is Koeman trouwens niet geschorst? zijn broertje een paar maanden geleden wel omdat die in de pers had geroepen dat de scheids bij RKC niet capabel was. Tja..
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 25, 2014 5:50 pm

Ik lees zojuist dat Pelle ook nog een voorwaardelijk straf van 1 wedstrijd had staan ...... schijnbaar is dat ook niet voor Pelle van toepassing!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » di feb 25, 2014 5:53 pm

Volgens mij wordt onvoorwaardelijk alleen omgezet in een straf als je in de bepaalde periode nog een zelfde vergrijp begaat.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » di feb 25, 2014 5:53 pm

Typische polderoplossing. Heb een slecht gevoel over die wedstrijd van zondag.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » wo feb 26, 2014 8:47 am

[Update:] 'Heb Feyenoord afgezegd'

UPDATE - MOET JE NIET WILLEN - Louis van Gaal geldt als absolute topfavoriet voor de positie van hoofdtrainer bij Feyenoord volgend seizoen. De huidige bondscoach zou er al een aantal gesprekken op hebben zitten met de Rotterdamse club, zo meldt RTV Rijnmond.

Van Gaal zou niet onwelwillend tegenover de functie bij de aartsrivaal van Ajax staan. Met Feyenoord zou hij nu onderhandelen over de financiele mogelijkheden van de club uit de havenstad. De aftredend bondscoach zou garanties willen hebben dat hij volgend jaar zijn selectie kan versterken indien nodig.

Update - woensdag 26 februari 7.34 uur Louis van Gaal wordt niet de nieuwe trainer van Feyenoord, zo bericht de Volkskrant woensdag. 'Ik ben een week of twee geleden gebeld door Martin van Geel, maar ik heb meteen afgezegd', aldus de bondscoach tegenover het dagblad. Van Gaal heeft er nooit een geheim van gemaakt nog een keer in Engeland aan de slag te willen. 'Ik heb dan de kans in een vierde land kampioen te worden.'

Van Gaal heeft de interesse van de Rotterdamse club overigens niet uit sentiment jegens Ajax afgezegd. 'We passen wel bij elkaar. Feyenoord is een volksclub en ik ben een volksjongen', aldus Van Gaal, die erkent dat het moment nu niet juist is. 'In 2005 ben ik door Van Geel benaderd om naar AZ te komen. Dat heb ik toen gedaan. Als Feyenoord me toen had gevraagd, had ik gekozen voor Feyenoord.'
Nog zo'n echte Ajacied. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door jabu » wo feb 26, 2014 8:55 am

Dat hele stuk hangt van tegenstrijdigheden aan elkaar. RTV Rijnmond heeft duidelijk geen goede bron. :smallgrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feyenoord

Bericht door GangstaRiB » wo feb 26, 2014 8:56 am

Zo zie je maar weer, het Rotterdamse had zich al helemaal klaargemaakt voor LvG. Het AD wist het al bijna zeker.... Die gasten willen gewoon belazerd worden.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » wo feb 26, 2014 9:19 am

GangstaRiB schreef:Zo zie je maar weer, het Rotterdamse had zich al helemaal klaargemaakt voor LvG. Het AD wist het al bijna zeker.... Die gasten willen gewoon belazerd worden.
Het gaat om behoeftebevrediging, het waren toch een paar mooie, verwachtingsvolle dagen na de 2-2 (schuld scheidsrechter); het verlangen, de heimwee kwamen terug, Rotterdam bestaat dankzij het sentiment, het gevoel. Het maakt niet uit hoe LvG reageerde, er wordt een mooie draai aangegeven, zie het verhaal Babovic, die zelfs betaald zou zijn door zijn vader. Ik hoop voor Feyenoord dat de lening aan zijn vader al is afgelost, het zal geen renteloze lening zijn geweest. Veel Ajacieden dromen toch ook weg als er een bericht in De Telegraaf staat over weer een aanstormend talent, de nieuwe Kluivert die wordt gekocht of de heilzame werking van de "Jongkind-doctrine".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » wo feb 26, 2014 9:27 am

Van Gaal heeft de interesse van de Rotterdamse club overigens niet uit sentiment jegens Ajax afgezegd. 'We passen wel bij elkaar. Feyenoord is een volksclub en ik ben een volksjongen', aldus Van Gaal, die erkent dat het moment nu niet juist is. 'In 2005 ben ik door Van Geel benaderd om naar AZ te komen. Dat heb ik toen gedaan. Als Feyenoord me toen had gevraagd, had ik gekozen voor Feyenoord.
Staat genoteerd. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » wo feb 26, 2014 9:32 am

Mooi, ik had hier toch wat moeite mee gehad. Laat ze maar lekker één of andere oud speler aanstellen. Mario Been is ook weer vrij. Ik geef maar een tip. :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » wo feb 26, 2014 9:48 am

Yopi schreef:
Van Gaal heeft de interesse van de Rotterdamse club overigens niet uit sentiment jegens Ajax afgezegd. 'We passen wel bij elkaar. Feyenoord is een volksclub en ik ben een volksjongen', aldus Van Gaal, die erkent dat het moment nu niet juist is. 'In 2005 ben ik door Van Geel benaderd om naar AZ te komen. Dat heb ik toen gedaan. Als Feyenoord me toen had gevraagd, had ik gekozen voor Feyenoord.
Staat genoteerd. :smallgrin.gif:
Bij jou, want "als dan" is niet het sterkste argument, of zoals ze in Rotterdam (en elders?) zeiden:"Als m'n tante (zal wel vervangen zijn door me tante) klootjes had gehad, zou het m'n oom zijn geweest".

Het bij elkaar passen? JC en Feyenoord passen bij elkaar, van Duivenbode, Molenaar, Ling, die hebben er gespeeld. Daarvoor al Eddy P.G., Henk Groot (niet zo lang), maar Sjaak Swart niet (Is toch ooit gevraagd?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » wo feb 26, 2014 9:57 am

Mij maakt het niet uit, hoor. Zijn groupies zullen het minder leuk vinden. :666.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » wo feb 26, 2014 10:02 am

Ach, als. Feit is dat hij nu gevraagd wordt en het nu niet doet. Met toen, want, als, mits, tenzij en indien vroeger dit of dat, kan ik niet echt iets.
I think I lost my fucking headache

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Feyenoord

Bericht door Le T. » wo feb 26, 2014 10:07 am

Duke schreef:
'Al dat gehuil over scheidsrechters is afstotend'
OPINIE - Willem Vissers − 25/02/14, 12:20

Op de rode catwalk in Enschede, onderweg van veld naar kleedkamer, veranderde de dressman van Feyenoord in een kungfu-man. Baf, trap met rechts tegen de dug-out. Boem, beuk met links door een inderdaad verschrikkelijke reclamewand. Rinkeldekinkel, tv-lamp stuk, met rechts weer. Bijna perfect tweebenig, die Graziano Pellè.

Hij richtte alleen materiële schade aan, zei hij later pseudo-onschuldig, om zijn wangedrag goed te praten. Moet je net even met je vrouw kijken naar de herhaling op tv, en dan letten op de uitdrukking op haar gezicht. Zo van: jij liever dan ik, met dat voetbal.

Ja, al met al is Feyenoord behoorlijk 'genaaid' door de arbitrage tijdens Twente - Feyenoord, en een week eerder tegen NAC toevallig ook. Maar Feyenoord is ook weleens bevoordeeld, want zo gaat dat in voetbal: elke week worden overal ter wereld ploegen genaaid, waarbij het woord genaaid niet helemaal juist is gekozen. Dat suggereert immers dat het bewust gebeurt en dat is niet zo, tenzij het om matchfixing gaat. .

Moeilijk te verdragen
Trainer Koeman nam de beladen woorden 'bestolen' en 'schande' in de mond. Vooropgesteld: het is moeilijk te verdragen, onrechtvaardigheid in een heetgebakerde contactsport als voetbal, of je nu in de onderbond speelt of in de Champions League. Juist dan is het klasse enige beheersing te tonen, terloopse tekenen van civilisatie.

Zelfs als we tv-beelden toelaten bij de arbitrage, blijft ruimte voor suggestie. Veel blijft interpretatie. We hebben al talloze meningen gehoord over Castaignos, of hij hinderlijk buitenspel stond bij het schot van Martina voor de 2-2. Zo ja, was Immers dan ook niet hinderlijk buitenspel bij de 0-1 van Pellè?

De hele week gaat het over scheidsrechters, ook bij mannen die de beelden honderd keer hebben gezien. Zelfs scheidsrechters leggen zaken verschillend uit. Wat overblijft, tenminste tot de tijd dat we alles perfect denken te kunnen registreren, desnoods vanuit een drone boven het stadion: normaal doen, al is het maar een beetje. Leve Jean-Paul Boëtius, het dribbelventje van Feyenoord dat zei dat de scheidsrechter ook maar een mens is. Wijze woorden. .

De mens Gözübüyük maakt fouten, maar niet zo veel als bijvoorbeeld Immers, die door zijn gebrekkige techniek een hoekschop weggeeft en vervolgens op een meter of zeven van Martina lucht dekt. Of Mathijsen, die zich voor de 1-2 simpel voorbij laat lopen door Castaignos. Of Feyenoord zelf, dat voor het goede iets te vaak problemen krijgt in de slotfase. Is de ploeg conditioneel wel in orde? Wat allemaal niet wil zeggen dat de KNVB moet nalaten de scheidsrechters aan te spreken op falen.

Arsène Wenger
Al dat gehuil is afstotend. Neem Arsène Wenger, die zogenoemd nette Fransman, toch vaak de wolf in schaapskleding als het om arbitrage gaat. Waarom pakt de UEFA trainer Pellegrini van Manchester City aan en Wenger van Arsenal niet? Omdat Pellegrini de arbiter rechtstreeks beschuldigt van een wanprestatie tijdens het duel met Barcelona, terwijl Wenger de schuld van de rode kaart voor Szczesny gaf aan Robben. Die arme Robben mocht warempel blij zijn dat hij geen blessure opliep na de kamikazeactie van de doelman.

Terug naar Pellè, de aanbedene, de held, het voorbeeld van duizenden kinderen. Onlangs verscheen het boek 1000 vragen aan Pellè. Op de ene kant staat hij in burgerklof, op de andere kant in voetbalpak. Duizend supporters mochten een vraag stellen aan Pellè, onder wie veel kinderen. De kassa rinkelde. Voorbeeldig en openhartig gaf hij antwoord. Het ging over doelpunten, kapsels, vrouwen en natuurlijk over kleding.

Zondag liep de dressman naakt van het veld in Enschede. Hij toonde geen enkele schaamte.
http://www.volkskrant.nl
Waar dit stuk aan voorbij gaat is dat je enerzijds verkeerde beslissingen hebt die de ene keer mee zitten en de andere keer tegen, maar anderzijds ook scheidsrechters hebt die bang zijn om in het nadeel van een bepaalde ploeg te fluiten, en daarmee de tegenstander vanzelf benadelen. Wenger is een zure verliezer terwijl als hij wint ook nog een zure kop heeft, maar Arsenal trekt ook wel heel vaak aan het kortste eind met de arbitrage. Zeker een paar jaar geleden in de rivaliteit met Man U. Internationals als Terry en Ferdinand mogen ook gewoon iemand doormidden schoppen en volleyballen, want als je daar tegen fluit heb je stront aan de knikker. Suarez wordt dan weer extreem streng gestraft. Bij een latino is het een laffe misdaad, bij een Engelsman is het de Dunkirk spirit.

Je hebt Man U in Engeland, Barcelona en Real in de CL, en Twente in Nederland. Daar is wat anders aan de hand dan dat mensen fouten maken en het soms mee zit en soms tegen. Ook dat heeft Wenger al vaak ondervonden tegen Barca, maar zeker niet als enige club.
Jöhnk schreef:
wimpey schreef:
LucaS schreef:Overigens was de F goal dan ook buitenspel. Deze foto staat op AN:

Afbeelding
Scherp. :biggthumpup.gif:
Ene Blabla heeft het nu ook aangekaart op FN. http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML ... post423692

Buitenspel is op het moment van spelen he?
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » wo feb 26, 2014 10:10 am

Inderdaad.

Ik blijf het bijzonder vinden dat E. Koeman werd geschorst voor redelijk onschuldige opmerkingen over de arbitrage, terwijl R Koeman zelfs de integriteit van de scheids ter discussie mag stellen zonder een reactie door de tuchtcommissie. All pigs are equal!
Laatst gewijzigd door LucaS op wo feb 26, 2014 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » wo feb 26, 2014 10:17 am

Demosthenes schreef: Het bij elkaar passen? JC en Feyenoord passen bij elkaar, van Duivenbode, Molenaar, Ling, die hebben er gespeeld. Daarvoor al Eddy P.G., Henk Groot (niet zo lang), maar Sjaak Swart niet (Is toch ooit gevraagd?)
LvG en de kakkies volgens LvG ook.

Volksjongen? Is Louis aan het 'slummen' geslagen? :neutral.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » wo feb 26, 2014 10:40 am

Het grappige is, hij hóeft het niet te zeggen, want hij gaat niet eens naar F. Dat hij veel supporters van Ajax pijn doet met zijn uitspraken, boeit hem blijkbaar niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » wo feb 26, 2014 11:00 am

Dat interesseert haast geen enkele speler of trainer. De rivaliteit tussen clubs ligt nu eenmaal vooral bij supporters.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door LucaS » wo feb 26, 2014 11:01 am

Ach, de meeste supporters nemen het echte Ajacieden niet kwalijk als ze voor Feyenoord kiezen.
I think I lost my fucking headache

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Feyenoord

Bericht door DelToro » wo feb 26, 2014 11:02 am

Yopi schreef:Het grappige is, hij hóeft het niet te zeggen, want hij gaat niet eens naar F. Dat hij veel supporters van Ajax pijn doet met zijn uitspraken, boeit hem blijkbaar niet.
Dan zijn dat nogal gevoelige en kleinzerige mensen.
Dat vind ik overigens ook van mensen die het 30 jaar na dato nog altijd over Cruijff en Feyenoord hebben.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Demosthenes » wo feb 26, 2014 11:56 am

DelToro schreef:
Yopi schreef:Het grappige is, hij hóeft het niet te zeggen, want hij gaat niet eens naar F. Dat hij veel supporters van Ajax pijn doet met zijn uitspraken, boeit hem blijkbaar niet.
Dan zijn dat nogal gevoelige en kleinzerige mensen.
Dat vind ik overigens ook van mensen die het 30 jaar na dato nog altijd over Cruijff en Feyenoord hebben.
Hij hoeft niets te zeggen, want hij weet toch al wat er door sommigen wordt beweerd, ook al zal het gesprek na de vraag van Van Geel een "Nee", geweest zijn: één woord. Het is voor sommigen genoeg om op een forum er jaren over opmerkingen bij te verzinnen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie