Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » ma jul 28, 2014 10:40 pm

Besiktas moet je wel hoger inschatten lijkt me, zeker over twee wedstrijden.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » ma jul 28, 2014 10:51 pm

Ze willen deze week nog twee spelers halen. Liefst voor morgenavond, dan kan hij of kunnen zij nog meedoen in de return van de VCL. (PN)

Turkse teams vallen doorgaans tegen, en zo bang hoef je niet te zijn voor die 'heksenketel' daar. Normaal gesproken, als je niet al je goede spelers verkocht hebt tenminste. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » ma jul 28, 2014 10:58 pm

brigade zuid schreef:Besiktas moet je wel hoger inschatten lijkt me, zeker over twee wedstrijden.
Over twee wedstrijden wel ja, maar die 3,5 uitkering krijgt gaizka dus alleen bij een overwinning van Besiktas in de Kuip overmorgen.

Twee jaar terug speelde fey ook eerst thuis gelijk tegen Dynamo Kiev voordat ze er in de return af gingen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » di jul 29, 2014 8:38 am

Ik heb geen idee met wat voor een elftal Besiktas komt. Maar als dat een beetje een ingespeelde ploeg is moeten ze het gelijk proberen af te maken. Feyenoord komt straks met een halve gelegenheidsformatie. Als je als toeschouwer niet alleen je kaartje maar ook je voetbalschoenen meebrengt kan het zomaar zijn dat ze een beroep op je moeten doen.

Die Turkse ploegen zijn wel vaak thuis een stuk sterker dan uit. Wellicht dat ze daarom uit genoegen nemen met een gelijkspel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » di jul 29, 2014 9:32 am

Immers: 'Feyenoord is aan Europees voetbal toe'

Daar stond Lex Immers, pas overgekomen van ADO Den Haag, ineens met Feyenoord in de voorronde van de Champions League. Tussen gelouterde profs van Dinamo Kiev, die achteloos een tandje konden bijschakelen. 'Wat gebeurt hier', dacht Immers toen. Nu, twee jaar verder en publiekslieveling, schrikt hij niet meer van een tegenstander als Besiktas.

In Kiev kwamen de Rotterdammers op voorsprong door een doelpunt van Ruben Schaken. Op aangeven van de Haagse aanwinst. 'Maar toen kreeg ik even voetballes', vertelt Immers. 'Dinamo Kiev besloot na de achterstand zomaar een tandje bij te schakelen. Ik weet nog dat ik dacht: wat gebeurt hier? Zo'n hoog tempo had ik nog nooit meegemaakt. Ik kwam net van ADO en stond nu ineens tegenover Miguel Veloso, een Portugees international. De Champions League, die speelde ik kort daarvoor alleen op de PlayStation.'

De Oekraïners wonnen uiteindelijk nipt met 2-1. 'Een ideale uitgangspositie voor de thuiswedstrijd in De Kuip', vond Immers. Feyenoord speelde uitstekend in eigen huis, maar zoals wel vaker bij Nederlandse clubs in Europa brak een gebrek aan effectiviteit de Rotterdammers op. Immers, zelf akelig dicht bij een treffer: 'We lieten drie honderd procent kansen onbenut. In de blessuretijd sloegen zij toe uit een razendsnelle counter... 0-1.'

Wat ook niet meehielp was de afwezigheid van een echte doelpuntenmaker. Graziano Pellè moest nog van het strand worden geplukt, waardoor Ruben Schaken als diepste spits op het veld stond, met Immers daar kort achter. Ook nu is Feyenoord verre van compleet, met vier basisspelers die zijn verkocht en Mitchell te Vrede vooralsnog als enige echte centrumspits.

Vertrek De Vrij
Natuurlijk is het vertrek van de topspelers ook een onderwerp van gesprek in de kleedkamer. Het verlies van De Vrij, vlak voor de belangrijke wedstrijd tegen de Turken, is een nieuwe sportieve domper. Maar Immers wijst op teamgenoten Joris Mathijsen en Khalid Boulahrouz en hun ervaring die nog steeds aanwezig is. En dan is er nog zijn eigen inbreng. 'Ik ben twee jaar verder, sterker en weet beter wat er binnen én buiten de lijnen van mij wordt gevraagd. Ik ben steeds meer naar het niveau van Feyenoord toegegroeid.'

'Soms moet je als topclub een nieuwe start maken. Dat hoort erbij. De jongens die hier nu nog zijn, zijn goed genoeg bevonden om in het Feyenoord-shirt te spelen.'

Ook met deze groep ziet Immers kansen om eindelijk weer Europees voetbal te halen. Van een naam als Besiktas ligt de middenvelder niet meer wakker. 'Ik heb het nu al een keer meegemaakt, dat scheelt. Het blijft eeuwig zonde dat we het toen tegen Dinamo Kiev niet hebben afgemaakt, nu moet het wél lukken. Deze club is aan Europees voetbal toe.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » di jul 29, 2014 10:24 am

Duke schreef:
Immers: 'Feyenoord is aan Europees voetbal toe'


In Kiev kwamen de Rotterdammers op voorsprong door een doelpunt van Ruben Schaken. Op aangeven van de Haagse aanwinst. 'Maar toen kreeg ik even voetballes', vertelt Immers. 'Dinamo Kiev besloot na de achterstand zomaar een tandje bij te schakelen. Ik weet nog dat ik dacht: wat gebeurt hier? Zo'n hoog tempo had ik nog nooit meegemaakt. Ik kwam net van ADO en stond nu ineens tegenover Miguel Veloso, een Portugees international. De Champions League, die speelde ik kort daarvoor alleen op de PlayStation.'
Klopt, Lex. En dat deed je de 730 dagen die op die wedstrijd volgden ook weer. :biggrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » di jul 29, 2014 10:26 am

Overigens klopt dit verhaal van het AD volgens mij niet. Speelden ze in dat voorronde CL tweeluik met Dynamo Kiev niet de eerste wedstrijd thuis?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13831
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » di jul 29, 2014 10:31 am

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » di jul 29, 2014 11:00 am

Ah dan was het de (eveneens verloren) EL play-off tegen Sparta Praag waar ze eerst thuis gelijk speelden en vervolgens uit verloren.

Ik keek het laatste kwartier van de heenwedstrijd live op EL, Evert ten Napel zat met zeer partijdig commentaar Feyenoord naar het Sparta Praag doel te schreeuwen waarop ze in de laatste minuut de gelijkmaker scoorden. Uit in Tsjechië gingen ze er afgetekend aan.

De supporters van fey hadden zich zelf wijsgemaakt dat ze erg goed gespeeld hadden tegen Dynamo Kiev en dat Sparta Praag een niveautje minder was en dat ze die voorronde wel even zouden gaan winnen. Mooi niet dus. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » di jul 29, 2014 12:55 pm

F. wacht blijkbaar op Bas Dost. Je moet er zin in hebben.

Van Geel heeft onderhand centjes, doet hij er nog wat mee? Of staan de toptalenten niet te springen om naar Rotterdam te komen?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » di jul 29, 2014 1:12 pm

Volgens de T. gaat Wolfsburg pas in de laatste week van de transferwindow beslissen of Dost weg mag of niet.

Is Van Geel weer eens slecht voorbereid, of lijkt dat maar zo?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » di jul 29, 2014 1:19 pm

Het lijkt er sterk op. :666.gif:

Snap het niet, alsof Dost zo bijzonder is?

Ricky van Wolfswinkel mag (d.w.z. moet) weg bij Norwich...

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Feyenoord

Bericht door gaizka » di jul 29, 2014 2:11 pm

Cruijff schreef:
brigade zuid schreef:Besiktas moet je wel hoger inschatten lijkt me, zeker over twee wedstrijden.
Over twee wedstrijden wel ja, maar die 3,5 uitkering krijgt gaizka dus alleen bij een overwinning van Besiktas in de Kuip overmorgen.

Twee jaar terug speelde fey ook eerst thuis gelijk tegen Dynamo Kiev voordat ze er in de return af gingen.
'Besiktas to qualify' staat op 1.75 keer je inzet, dat is ook een mooie quotering en een stuk 'veiliger' !

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » di jul 29, 2014 2:36 pm

Volgens Fred Rutten zijn Feyenoord en Besiktas gelijkwaardig. Dat zou betekenen dat de bookmakers Besiktas overschatten, en dat je juist op Feyenoord moet inzetten. :hypocrite.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » di jul 29, 2014 3:21 pm

Oh zijn ze nu al gelijkwaardig, het kan hard gaan in een weekje. Vorige week had Rutten het betreffende deze wedstrijd nog over 'het onmogelijke mogelijk maken'.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » wo jul 30, 2014 12:25 pm

Ik heb afgelopen nacht over Feyenoord-Besiktas gedroomd. :blush.gif: :blush.gif: Het was echt bizar, maar Feyenoord won wel. Dat ging als volgt.

Feyenoord begon ijzersterk aan de wedstrijd. De ploeg zat hoog in de concentratie, hoog in de anticipatie, enzovoorts, en zette Besiktas direct vast op eigen helft. De bal ging in hoge snelheid rond, Boëtius gooide er de ene na de andere solo uit, Clasie strooide met passes 'over de hele', en Immers was met zijn aanwezigheid in de 16 een continue dreiging voor de Turken, die stonden te trillen als rietjes. Aangemoedigd door Het Legioen, kreeg Feyenoord zelfs een grote kans, via Te Vrede - na een schitterende voorzet van Verhoek. Zijn omhaal belandde onfortuinlijk op de lat.

So far so good, zou je zeggen. Er was echter één probleem. Waar Mathijsen op de middellijn verdedigde en volop mee dartelde in het frisse en fruitige pressievoetbal van Ruttens Feyenoord, kon Boulahrouz het niveau niet aan. Hij kwam amper meer vooruit, en hief continu buitenspel op doordat hij letterlijk twintig meter achter Mathijsen verdedigde. Als Feyenoord aan de bal was, ging Boulah zelfs even op het gras liggen, zodat hij bij kon komen van het moordende tempo waarin de wedstrijd zich voltrok.

Maar je voelt 'm dus al aankomen: bij de eerste de beste counter van Besiktas was het direct raak. Hutchinson, die slim positie had gekozen in het gapende gat tussen de twee centrale verdedigers van Feyenoord, kreeg in alle vrijheid de bal en soleerde richting Boulahrouz, die vervolgens over zijn eigen benen struikelde waarna Besiktas eenvoudig op 0-1 kwam.

En zo ging de wedstrijd verder. Feyenoord bleef hartstochtelijk de aanval zoeken; Besiktas counterde erop los. Het werd 0-2, 0-3, 0-4... En Rutten? Die kon niks doen. Hij had geen wissels meer op de bank zitten, want die waren allemaal verkocht.

In de tachtigste minuut, bij een 0-7 tussenstand, werd het zelfs nog gekker. Besiktas nam een corner. Alhoewel het hier duidelijk om een ingestudeerde variant ging, was het geen beste corner. De corner was laag en zacht, en zo lukte het Boulahrouz om de bal te onderscheppen. Met zijn laatste krachten wilde hij de bal zo hard als hij kon wegschieten. Hij gaf de bal een gigantische poeier, echt niet normaal hard. Het werd helemaal stil in de Kuip. Zoiets had Het Legioen nog nooit gezien. Zelfs Bombarda kon niet zo hard schieten.
De bal kwam echter niet ver. Boulah schoot namelijk tegen de scheidsrechter aan, en de bal plofte in het doel van Mulder. 0-8. Sterker: omdat de scheidsrechter een dood spelelement is, werd dit doelpunt op naam van Boulahrouz geschreven. Het horrorscenario was compleet.

Maar toen gebeurde er iets geks. Voordat Feyenoord voor de zoveelste keer kon gaan aftrappen, verscheen er een helikopter aan de horizon, aan de Rotterdamse skyline. Het geluid van de propeller werd steeds luider; de helikopter kwam steeds dichterbij. Pas toen de helikopter recht boven het stadion hing, werd het voor iedereen duidelijk: dit was dezelfde helikopter waaruit Boulahrouz tevoorschijn was gekomen op de open dag.

Net als op de open dag, landde de helikopter in de middencirkel. De deur ging open, er kwamen vijf silhouetten tevoorschijn. Het duurde even totdat de supporters op de tweede ring het ook doorhadden: het waren Koningin Beatrix, Willem Alexander, Maxima, Prinses Amalia en Guidetti! Het werd rumoerig in de Kuip, maar Beatrix had gelukkig een megafoon bij zich, en ze sprak:

Landgenoten, Fredje. Die Boulahrouz, die kan écht niet meer. Gooi ons er maar in!

En zo geschiedde. Boulahrouz verdween weer in de helikopter, terwijl Bea, Wim-Lex, Maxima en Amalia het veld op kwamen. Guidetti koos geen positie op het veld. Hij nam plaats op de bank, want hij was nog niet speelgerechtigd.

Logischerwijs kwam Besiktas er na deze tactische ingreep niet meer aan te pas. Feyenoord stond immers met 14 man op het veld. Desondanks had Feyenoord moeite met het uitspelen van open kansen. Dit was volgens co-commentator John de Wolf te wijten aan het feit dat de nieuwe aanwinsten nog niet hadden meegetraind; ze hadden het systeem van Fredje nog niet helemaal onder de knie.

De seconden tikten weg. De wedstrijd zat inmiddels in blessuretijd. Als Feyenoord nog een gunstige uitslag neer wilde zetten met het oog op de return, dan moest het NU gebeuren. Mathijsen aan de bal, breed naar Willem Alexander. Willem Alexander op Amalia. Steekpass naar Verhoek. Verhoek, Verhoek, voorzet....
Gemor in de Kuip. Gevloek zelfs. Wat een absolute baggervoorzet van Verhoek. Veel te hoog, die bal! Jan-Dirk Stouten, die zelfs na de 0-8 nog hoop had gehouden, ontstak op Radio Rijnmond in een tirade die deed denken aan zijn commentaar na RKC-Feyenoord van vorig seizoen.

Maar toen gebeurde wat niemand nog verwachtte. Terwijl de bal door het luchtruim boven de Kuip zweefde, haalde Beatrix een tennisracket onder haar jurk tevoorschijn. De bal daalde, en daalde, en daalde.... En vlak voordat de keeper van Besiktas de bal wilde plukken, strekte Bea zich uit. Als Serena Williams sprong ze omhoog, en met een noodgang smashte ze de bal in het Turkse doel. Doelpunt Feyenoord! Sterker nog: omdat de goal met een tennisracket was gemaakt, telde deze goal niet voor één punt, maar voor 15 punten. Eerlijk is eerlijk natuurlijk, want op Wimbledon krijg je ook 15 punten na een succesvolle smash.

En dus won Feyenoord de wedstrijd met 15-8. Ondertussen trilde de Kuip op zijn grondvesten en werd Jan-Dirk Stouten afgevoerd met een hartverzakking. Wie hield het hoofd nog koel? John de Wolf natuurlijk. "In de heksenketel van Istanbul moet je er gewoon voor zorgen dat er geen muisje meer doorkomt", zo sloot hij af.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » wo jul 30, 2014 12:33 pm

Samen met Cruijff gezopen gisteravond? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » wo jul 30, 2014 12:44 pm

:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 30, 2014 12:44 pm

Ofwel je hebt dit ergens gekopieerd en hier geplakt, ofwel je doet je nickname eer aan en hebt dit getypt na het gebruik van een aanzienlijke hoeveelheid geestverruimende middelen!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » wo jul 30, 2014 12:48 pm

In beide gevallen een pracht van een lulverhaal dat het delen meer dan waard was. :biggrin.gif:

:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 30, 2014 6:37 pm

Schitterend! :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41114
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Marillion » wo jul 30, 2014 6:42 pm

Van Gaal heeft Rutten op een idee gebracht. Schaken speelt vanavond als back. :smallgrin.gif:

Ik had eigenlijk wel even zin in een half uurtje leedvermaak. Maar ik zie dat het niet eens op het open net te zien is. Nou ja, dan lees ik het straks wel.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord

Bericht door brigade zuid » wo jul 30, 2014 7:00 pm

Vanavond is er een samenvatting op het sportjournaal, maar idd stukje bij beetje verdwijnt straks alles van het open net. Mag toch aannemen dat het vanaf de poulefase gewoon weer bij de nos is?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord

Bericht door Duke » wo jul 30, 2014 7:02 pm

Kom jongens, trek die portemonnee nu gewoon! :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Feyenoord

Bericht door gaizka » wo jul 30, 2014 7:08 pm

brigade zuid schreef:Vanavond is er een samenvatting op het sportjournaal, maar idd stukje bij beetje verdwijnt straks alles van het open net. Mag toch aannemen dat het vanaf de poulefase gewoon weer bij de nos is?
Zonde inderdaad, Nos heeft de komende jaren wel het hoofdtoernooi. Op termijn zal de Nos echter ook moeten kiezen tussen de Eredivisie samenvattingen en CL heb ik begrepen, ivm kosten.

Plaats reactie