PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » di aug 12, 2014 7:27 am

:biggthumpup.gif:
De voetbalwereld is schimmig, dus je ontkomt er helaas niet aan.

Vooralsnog is Twente de enige Nederlandse club die in zee is gegaan met Doyen, hopelijk blijft het daarbij.
Doyen heeft trouwens nu al een dikke winst op de paar miljoen die ze aan Twente geleend hebben (dankzij de transfers van Tadic en Promes), 'slimme' actie van Munsterman. Die moet echt flinke financiele problemen hebben (gehad?).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di aug 12, 2014 8:57 am

Ik kan me voorstellen dat je soms wel een speler wil kopen die is verbonden met zo'n netwerk. Simpelweg omdat dit bij steeds meer spelers het geval is. Maar dan zou de insteek wat mij betreft wel moeten zijn dat je de speler dan volledig kunt overnemen zodat je daarna niet meer te maken hebt met dat netwerk.

Zodra je eenmaal gaat financieren via een club als Doyen is het lastig om er nog uit te komen. Daarbij lever je dan per saldo gewoon bakken met geld in. Kijk naar Twente, dat kreeg geloof ik 5 miljoen. Die hadden ze ongetwijfeld nodig maar met de transfers die nu zijn gemaakt hadden ze dat bedrag ook overgehouden zonder dat netwerk. Nu krijgen ze niet alles. Eerder zag je het bij Feyenoord met die zogenaamde vrienden. Allemaal leuk en aardig maar als ik geld aan een vriend leen dan hoef ik er niet aan te verdienen. Dat ligt daar geloof ik ook wat anders.

Er is geen gratis geld in de voetballerij. Als je aan dit soort constructies begint is dat altijd uit zwakte. En op de lange termijn laat je mogelijke inkomsten liggen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52057
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di aug 12, 2014 9:35 am

Baseman schreef::biggthumpup.gif:
De voetbalwereld is schimmig, dus je ontkomt er helaas niet aan.
Pcs. Zie Laudrup, Arveladze. Ene Michael van Praag verhinderde een minuut stilte voor Ton Harmsen vanwege de FIOD-affaire. En onder diezelfde Van Praag sloot Ajax een shady deal met kamp-Shota dus. Geen minuut stilte voor MvP dus, wanneer die man ooit het hoekje om gaat. :hypocrite.gif:

Ik zie het probleem ook niet zo. Daar waar een gebrek aan middelen en geen gebrek aan ambitie is, worden wel eens rare sprongen gemaakt. Risico's genomen. Zolang dat (minimaal enigszins) verantwoord is: waarom niet. Ajax, Twente, psv zijn financieel door diepe dalen gegaan. Het gaat erom dat je geen fan-boys op de cruciale plekken in je organisatie hebt zitten, die een trainer carte blanche geven. Wat je dus vooral niét moet doen, is zoals Van Raay roepen 'Alex is van ons'. Dat komt altijd aan het licht en dan sta je eindeloos voor lul.

Het lijkt mij dat psv, met Gerbrands (die bij AZ financieel wel het e.e.a. heeft doorstaan), geen hele rare dingen meer gaat doen. psv heeft de voorbije jaren talloze grote fouten gemaakt. Gerbrands is een duidelijke stap in de goede richting. Voor Brands en Cocu staat het licht alvast op oranje. Ome Toon is not at home to Mr. Fuck up.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PSV

Bericht door Alexander » di aug 12, 2014 10:46 am

Iets anders, PSV verkoopt nog geen 600 kaarten voor de wedstrijd Ajax-PSV. Dat is ook wel een beetje triest zeg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di aug 12, 2014 11:00 am

Inderdaad, die krijgen dus gewoon niet eens één trein vol voor de wedstrijd tegen de club die zij als hun aartsrivaal zien. Maar echt nieuws is het natuurlijk niet. Ze houden hun reputatie in stand.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Thijs » di aug 12, 2014 11:18 am

Natuurlijk jammer wel, er zijn weinig clubs meer over die met grote aantallen uitsupporters komen.

Bij PSV zijn ze altijd drukker met gekke youtube-filmpjes opnemen waarin ze passie eisen dan dat ze eens een keer hun club achterna gaan reizen. Wat een figuren..
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » di aug 12, 2014 12:35 pm

Thijs schreef:Natuurlijk jammer wel, er zijn weinig clubs meer over die met grote aantallen uitsupporters komen.
Klopt helemaal.
Mede dankzij die vaak achterlijke combi-regelingen.
En voor PSV supporters is het redelijk normaal om niet massaal naar uitwedstrijden te gaan.

Al moet Ajax wel oppassen, je leest steeds meer verhalen van allerlei verschillende supporterclubs dat de uitwedstrijd tegen Ajax de grootste kans op rotzooi geeft. Ik begrijp niet goed waarom (erg geweldadige groep Ajax supporters?), maar om een of andere reden loopt het de laatste jaren vooral in Amsterdam uit de hand. Vorig seizoen zelfs tegen Cambuur.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » di aug 12, 2014 12:39 pm

Pisvee; famous for not traveling.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14568
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » di aug 12, 2014 2:22 pm

Baseman schreef:

En voor PSV supporters is het redelijk normaal om niet massaal naar uitwedstrijden te gaan.

En wat is de wijsheid die daarachter zit?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 2:30 pm

Wijsheid? Ik ga uit van de vrije wil. De een gaat naar thuiswedstrijden, de ander gaat mee naar alle uitwedstrijden, een derde kijkt alleen op tv. Je mag voor mij supporter zijn zoals je zelf wilt, ik maak geen onderscheid, de beleving is persoonlijk.

Feyenoorders gaan ook maar uit van "de beste supporters, dat zijn wij", waarom? Ze kennen de meeste ziektes? Ze maken de meeste spelfouten op hun spandoeken? Ze vernielen het meest? Ze hebben het laagste IQ?

Ik voel me niet de mindere van een supporter die zich het veiligst voelt bij de informatie van de pr-afdeling, maar alle clubs hebben die supporters, voel me ook niet beter dan die supporter (wel anders :ajaxsmiley.gif: )
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Thijs » di aug 12, 2014 3:27 pm

Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf weten en is de ene supporter niet 'meer' dan de ander. Maar het is wel frappant dat een club met 30.000 seizoenkaarthouders stelselmatig zo weinig supporters meeneemt naar uitwedstrijden. Met de combi's hebben Ajax en Feyenoord immers ook, en nog wel vaker, te maken.

Ik vind het wel interessant om daar over na te denken. Heeft het te maken met het feit dat Ajax en Feyenoord iets meer 'instituten' zijn dan PSV? Meer een 'way of life' voor veel fanatieke supporters? Heeft het te maken met de vergrijzing onder PSV-seizoenkaarthouders, waar voor zover ik weet veel ouder publiek zit dan in Amsterdam of Rotterdam. Of ligt de oorzaak in het feit dat de vaste groep uitwedstrijden-bezoekers van PSV bestaat uit 'kneuzige figuren' waar hun harde kern zich niet mee wil associëren. (Gezinnetjes, vrouwen, broodtrommeltje mee, etc.)

De uitvakken van Feyenoord bestaan ook uit die types, maar hun harde kern zit meestal op de thuisvakken. Het gaat eigenlijk nergens over maar vind het toch wel ergens bijzonder om het te observeren. :)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PSV

Bericht door brigade zuid » di aug 12, 2014 3:39 pm

Thijs schreef:Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf weten en is de ene supporter niet 'meer' dan de ander. Maar het is wel frappant dat een club met 30.000 seizoenkaarthouders stelselmatig zo weinig supporters meeneemt naar uitwedstrijden.
Behalve Ajax en Fnoord is er geen een club in Nederland die veel supporters meeneemt. Uitvakjes met 83 man is helaas eerder regel dan uitzondering.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » di aug 12, 2014 3:52 pm

Een jaar of 10 terug namen FC Twente en FC Utrecht nog gerust 1.600 man mee naar een uitwedstrijd indien dat de maximum capaciteit van het uitvak was.

Op een gegeven moment zijn ze daarmee gestopt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 4:18 pm

Ik vind het wel interessant om daar over na te denken. Heeft het te maken met het feit dat Ajax en Feyenoord iets meer 'instituten' zijn dan PSV? Meer een 'way of life' voor veel fanatieke supporters? Heeft het te maken met de vergrijzing onder PSV-seizoenkaarthouders, waar voor zover ik weet veel ouder publiek zit dan in Amsterdam of Rotterdam. Of ligt de oorzaak in het feit dat de vaste groep uitwedstrijden-bezoekers van PSV bestaat uit 'kneuzige figuren' waar hun harde kern zich niet mee wil associëren. (Gezinnetjes, vrouwen, broodtrommeltje mee, etc.)
Moet zeggen dat ik niet zit te wachten om mee te moeten met wat "kneuzen" genoemd worden; die kneuzen zitten ook bij Ajax en Feyenoord.

Kan ook zo zijn dat die uitsupporters niets anders te doen hebben, zal nu wel op tenen trappen, maar op een forum geef ik mijn mening, ongevraagd.

Ik heb geen idee wat de gemiddelde leeftijd is van de PSV-supporter, de Feyenoord-supporter, ook niet van de Ajax-supporter.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52057
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di aug 12, 2014 4:27 pm

Demosthenes schreef:
Kan ook zo zijn dat die uitsupporters niets anders te doen hebben, zal nu wel op tenen trappen, maar op een forum geef ik mijn mening, ongevraagd.
Dan kan een uitsupporter dus ongevraagd van mening zijn dat je niets beters te doen hebt dan op een forum rond te hangen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 4:29 pm

Dan kan een uitsupporter dus ongevraagd van mening zijn dat je niets beters te doen hebt dan op een forum rond te hangen.
100% mee eens, maar geldt toch voor iedereen die op een forum rondhangt/post?

De een post 4.600 keer en een ander 27.000 keer, maakt niet uit :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52057
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di aug 12, 2014 4:34 pm

Ik heb niets beters te doen in de baas z'n tijd, simpel zat.

Overigens post ik onder één naam, anderen hebben er meer dan een. Die postings moet je dan wel bij elkaar optellen natuurlijk. :hypocrite.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 6:23 pm

wimpey schreef:Ik heb niets beters te doen in de baas z'n tijd, simpel zat.

Overigens post ik onder één naam, anderen hebben er meer dan een. Die postings moet je dan wel bij elkaar optellen natuurlijk. :hypocrite.gif:
Dat laatste heb ik net gedaan, is inderdaad eerlijker, want dat telt alles vanaf 2003; het verschil wordt kleiner, namelijk 27.000 tegenover 9.000 in een even lange tijd.

Geen idee of jij onder één naam post, dat kan ik niet opzoeken, misschien ben jij ook Le T. of Zeux :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52057
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di aug 12, 2014 8:05 pm

PN in rep en roer: de Messias is naar verluidt in aantocht!! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 12, 2014 8:30 pm

Willy? Of René?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 52057
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di aug 12, 2014 8:53 pm

Steven. :smallgrin.gif:

10% van de rechten van deze speler zijn in bezit van ene Luciano D'Onofrio: http://nl.wikipedia.org/wiki/Luciano_D%27Onofrio

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » di aug 12, 2014 9:04 pm

Ik lees daar niets over? Volgens Abola gaat hij naar Anderlecht.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di aug 12, 2014 9:34 pm

Geen nieuws, behalve dan dat een zekere Kokkie op PN beweert dat Defour in Eindhoven is.

Anderlecht = CL.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » di aug 12, 2014 10:23 pm

En wat zegt Peppie op het Anderlecht forum?

Ach, we zien het vanzelf wel.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di aug 12, 2014 10:36 pm

Niets, maar hij kent Kokkie wel, beweren ze daar.

Slapstick. Echt, om je kapot te lachen. :drecul.gif:


http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum9/2522-85.php

Plaats reactie