PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo jan 22, 2017 8:11 pm

Wouter schreef:Mwah, dat is gewoon flauw gelul van een Ajacied. PSV speelde vorig seizoen in de CL beter dan welke Nederlandse ploeg dan ook in de jaren ervoor.
Zaten in een EL poule. 2 punten dit seizoen in een CL poule.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo jan 22, 2017 8:12 pm

Dit seizoen waren ze slechter dan welke Nederlandse ploeg ooit in de CL. Zelfs Willem II deed het beter.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41187
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo jan 22, 2017 8:29 pm

Het seizoen waarin ze pas na penalties werden uitgeschakeld door Atletico Madrid was gewoon een uitstekende Europese campagne. Dit seizoen zijn ze minder én ze hadden te maken met een sterke poule.

PSV is in de Eredivisie logischerwijs niet de favoriet voor de titel want ze moeten twee ploegen inhalen. Maar ik denk dat ze wel degelijk tot het einde mee gaan doen. We staan slechts drie punten voor. Dat hadden er vandaag zes kunnen worden maar gezien de kansen van Utrecht was het ook zomaar mogelijk geweest dat we in punten gelijk hadden gestaan.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » zo jan 22, 2017 8:29 pm

Le T. schreef:Waarom die alweer geen rood kreeg is mij een raadsel. Het gore lef ook, als je iemand een lompe schop geeft en daarmee ook nog de counter eruit haalt dan ga je je uitgebreid excuseren en doen alsof het klungeligheid was in de hoop dat hij het bij geel laat. Nu had hij ook meteen een tweede geel kunnen krijgen voor ruziemaken.
Bizar inderdaad. Duidelijker rood ga je ze niet vinden. De overtreding an sich, haalt de counter eruit en daarna ruzie maken... die is gek!
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 19082
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo jan 22, 2017 9:20 pm

Marillion schreef:Het seizoen waarin ze pas na penalties werden uitgeschakeld door Atletico Madrid was gewoon een uitstekende Europese campagne.
Precies. Ik snap niet zo goed waarom sommige Ajacieden er moeite mee hebben dat te erkennen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo jan 22, 2017 10:09 pm

Ik heb ze elke wedstrijd zien spelen. Het was niks bijzonders, ook niet tegen Atletico. Op zijn Hollands tegenhouden.

Mr. Ajax
Berichten: 14579
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 22, 2017 10:57 pm

Zie net de samenvatting. Nikos Machlas mag de veters van Luuk nog niet eens vaststrikken :excited.gif: .

Pijnlijk dat juist Siem hem aflegt op Van Ginkel bij de 3-3.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 22, 2017 10:57 pm

Wouter schreef:
Marillion schreef:Het seizoen waarin ze pas na penalties werden uitgeschakeld door Atletico Madrid was gewoon een uitstekende Europese campagne.
Precies. Ik snap niet zo goed waarom sommige Ajacieden er moeite mee hebben dat te erkennen.
oh, dat kan ik ook wel erkennen hoor.

Maar toen ze dit seizoen, net als Ajax in de jaren daarvoor, in een écht zware poule zaten, toonden ze de slechtste campagne van een Nederlandse ploeg ooit in de CL. Erken ik ook even. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41187
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma jan 23, 2017 11:44 am

Was dit niet nog net iets slechter?

Team Pld Pts GD
Milan 6 12 +10
Göteborg 6 6 -1
Porto 6 5 0
PSV 6 1 -9
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Thijs » ma jan 23, 2017 12:30 pm

Klopt. Die van vorig jaar was de op één na slechtste ooit. :ajaxsmiley.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma jan 23, 2017 3:39 pm

Jöhnk schreef:Ik heb ze elke wedstrijd zien spelen. Het was niks bijzonders, ook niet tegen Atletico. Op zijn Hollands tegenhouden.
Maar daarom nog niet slecht.. verliezen met pingels van de latere ffinalist. Beetje zielig hoe hier nu op gereageerd wordt.

PSV heeft een aardig team als alles meezit. Niet meer, niet minder. Maar Europees hebben ze het vorig jaar beter gedaan dan Ajax. Dit seizoen was het niet best. Maar hoeveel punten zouden wij gehaald hebben tegen Atletico en Bayern. Dat zijn twee van de vier beste clubs in Europa.

0 punten halen wij daartegen. 0.

Hoe wij presteerden tegen Rostov weten we inmiddels wel :excited.gif:
En dan had PSV de pech dat Bayern verloor van Rostov waardoor de benadering van Rostov ineens anders werd. Al deed PSV het thuis tegen Rostov dramatisch. Maar wij zouden het niet beter gedaan hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma jan 23, 2017 3:39 pm

Jöhnk schreef:Ik heb ze elke wedstrijd zien spelen. Het was niks bijzonders, ook niet tegen Atletico. Op zijn Hollands tegenhouden.
Maar daarom nog niet slecht.. verliezen met pingels van de latere ffinalist. Beetje zielig hoe hier nu op gereageerd wordt.

PSV heeft een aardig team als alles meezit. Niet meer, niet minder. Maar Europees hebben ze het vorig jaar beter gedaan dan Ajax. Dit seizoen was het niet best. Maar hoeveel punten zouden wij gehaald hebben tegen Atletico en Bayern. Dat zijn twee van de vier beste clubs in Europa.

0 punten halen wij daartegen. 0.

Hoe wij presteerden tegen Rostov weten we inmiddels wel :excited.gif:
En dan had PSV de pech dat Bayern verloor van Rostov waardoor de benadering van Rostov ineens anders werd. Al deed PSV het thuis tegen Rostov dramatisch. Maar wij zouden het niet beter gedaan hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » di jan 24, 2017 11:31 am

Wat een flauwekul. Ajax heeft vaak zat in de poule des doods gezeten en nooit waren het nul punten.

Men heeft zich zand in de ogen laten strooien door een EL loting en drie uur met kunst- en vliegwerk tegenhouden tegen Atlético. Op mij maakte AA Gent een veel betere indruk, met een positieve spelopvatting.

Met bijna hetzelfde elftal was het dit seizoen drie keer niks voor PSV. Verrassend? Nee, niet echt, voor wie heeft opgelet.

Yopii
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jan 24, 2017 11:56 am

Vind ik ook. Slecht voetbal en een hoop geluk.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di jan 24, 2017 12:15 pm

Hoeveel punten haalde Ajax tegen Real Madrid?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jan 24, 2017 12:52 pm

Wat heeft dat ermee te maken? Sowieso is Real Madrid (als je het over een langere periode bekijkt) beter dan Atletico. Atletico is normaal gesproken Europese subtop.

Het begon er vorig seizoen al mee dat PSV in pot 1 kwam. Dat overkwam de Nederlandse kampioen de jaren daarvoor niet, en zal ook geen Nederlandse kampioen meer overkomen. Mede daardoor had PSV een gunstige loting, die nog gunstiger uitviel doordat MU op EL-niveau voetbalde. Vervolgens lootte het Atletico, niet de meest creatieve ploeg in de CL. Door het achter met kunst en vliegwerk dicht te houden kwam PSV nog dicht bij een stunt. Maar niemand (behalve die ene verblinde PSV-fan) zal betwisten dat Atletico terecht naar de volgende ronde ging; het speltechnische verschil tussen beide ploegen was groot.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di jan 24, 2017 3:44 pm

Een hoop Calimero-gehalte. Ben beter gewend van je.

PSV ging door in de CL. Gewoon een prima prestatie. Atletico verloor na pingels van Real en was in de wedstrijd gewoon beter. Dom gelul dus.

Maar prima.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jan 24, 2017 7:18 pm

Calimero... gewoon...gewoon...dom gelul...

Sterk betoog, Lionel!

Maar prima! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » wo jan 25, 2017 10:01 am

De campagnes van PSV worden altijd wat overdreven. Het is daar altijd zo 'volwasssen' en 'ze weten wat er nodig is op het internationale podium'. Feit blijft dat ze ook toen nog achter Wolfsburg eindigden en er qua spel kansloos uitvlogen tegen Atletico Madrid. Het was met alle respect geen poule van grote klasse. Matige PL ploeg, subtopper uit Duitsland en de nummer 2/3 uit Rusland. Nou, nou.
Het jaar ervoor werd men qua spel en qua resultaat zoek gespeeld door St. Petersburg en dit jaar is iedere Europese tegenstander (veel) te goed.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo jan 25, 2017 2:57 pm

Peter schreef:De campagnes van PSV worden altijd wat overdreven.
En dan laten we die van edsv nog buiten beschouwing! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41187
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo jan 25, 2017 3:59 pm

Peter schreef:De campagnes van PSV worden altijd wat overdreven.
Klopt, maar op AT is dan eerder weer sprake van wat te weinig waardering. Het was misschien geen sprankelend voetbal en er zijn absoluut sterkere poules geweest in de geschiedenis van de CL. Maar het was gewoon een uitstekende prestatie om de poulefase te overleven en om vervolgens tegen Atletico tot strafschoppen te komen.

Wolfsburg kun je een subtopper noemen maar ze kwamen volgens mij de CL in als nummer twee van Duitsland. Die competitie vinden we hier doorgaans heel behoorlijk maar dat komt in dit scenario even niet zo uit. En Atletico was natuurlijk gewoon een hele sterke tegenstander. Het is niet gek als je dan tot strafschoppen komt. Ook al was je beide wedstrijden de mindere.

Juist omdat de selectie van PSV helemaal niet zo geweldig sterk was is de prestatie van toen zo goed.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » do jan 26, 2017 11:42 am

Marillion schreef:
Peter schreef:De campagnes van PSV worden altijd wat overdreven.
Klopt, maar op AT is dan eerder weer sprake van wat te weinig waardering. Het was misschien geen sprankelend voetbal en er zijn absoluut sterkere poules geweest in de geschiedenis van de CL. Maar het was gewoon een uitstekende prestatie om de poulefase te overleven en om vervolgens tegen Atletico tot strafschoppen te komen.

Wolfsburg kun je een subtopper noemen maar ze kwamen volgens mij de CL in als nummer twee van Duitsland. Die competitie vinden we hier doorgaans heel behoorlijk maar dat komt in dit scenario even niet zo uit. En Atletico was natuurlijk gewoon een hele sterke tegenstander. Het is niet gek als je dan tot strafschoppen komt. Ook al was je beide wedstrijden de mindere.

Juist omdat de selectie van PSV helemaal niet zo geweldig sterk was is de prestatie van toen zo goed.
Het is wel een feit dat Wolfsburg dat seizoen ervoor 2e werd met de Bruyne als absolute uitblinker, die raakten ze dat seizoen daarna kwijt, een enorme aderlating.

En vergeet niet hoe PSV werd weggeblazen door CSKA, 3-0 achter. Vlak voor rust miste Doumbia een penalty en na rust herstelde PSV nog enigzins de schade met 3-2 als eindstand.

Yopii
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do jan 26, 2017 11:58 am

Wolfsburg was (uiteraard) niet te vergelijken met Bayern. In de poule van PSV zat (een unicum, zou ik denken) geen enkele Europese topploeg.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Thijs » do jan 26, 2017 12:36 pm

Er was dit jaar ook nog een poule met Leicester City, FC Porto, Club Brugge en FC Kopenhagen. Dat is zelfs saai in de Europa League.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopii
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do jan 26, 2017 12:46 pm

Thijs schreef:Er was dit jaar ook nog een poule met Leicester City, FC Porto, Club Brugge en FC Kopenhagen. Dat is zelfs saai in de Europa League.
Haha ja, dat was ook niet veel. Engeland leverde opnieuw een zwakke deelnemer.

Ajax zat ooit ook in een ontzettend zwakke poule, met FC Thun en zo. Maar dat is eeuwen geleden.

Plaats reactie