Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » vr jul 12, 2019 12:50 pm

Gezond verstand schreef:
Peter schreef:Volgens mij was iedereen het er toch wel over eens dat Haps en Larsson tot de categorie 'prutsers' behoorden? Heb het niet opgezocht, maar mijn gevoel was dat AT toch vrij sceptisch was.
de mening op AT ken ik niet, want ik was hier toen nog niet. Maar op de andere bekende fora zoals Ajaxtalk en ANN ontplofte de meerderheid omdat Overmars die gasten niet haalde.
Dit is toch Ajaxtalk? :neutral.gif:

Opvallend trouwens hoe weinig jongens de succesvolle stap maken van AZ naar een top-3 club. Viergever? Perez? Koevermans? Kromkamp?

Mislukkingen waren Mounir, Lindenbergh, Sigthorsson, Gudelj, De Zeeuw, Maher, Lamey, Timmie de Cler en in mindere mate Moisander.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » vr jul 12, 2019 1:41 pm

Gezond verstand schreef: de mening op AT ken ik niet, want ik was hier toen nog niet.
Èg wel! :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » vr jul 12, 2019 1:57 pm

Peter schreef:
Gezond verstand schreef:
Peter schreef:Volgens mij was iedereen het er toch wel over eens dat Haps en Larsson tot de categorie 'prutsers' behoorden? Heb het niet opgezocht, maar mijn gevoel was dat AT toch vrij sceptisch was.
de mening op AT ken ik niet, want ik was hier toen nog niet. Maar op de andere bekende fora zoals Ajaxtalk en ANN ontplofte de meerderheid omdat Overmars die gasten niet haalde.
Dit is toch Ajaxtalk? :neutral.gif:

Opvallend trouwens hoe weinig jongens de succesvolle stap maken van AZ naar een top-3 club. Viergever? Perez? Koevermans? Kromkamp?

Mislukkingen waren Mounir, Lindenbergh, Sigthorsson, Gudelj, De Zeeuw, Maher, Lamey, Timmie de Cler en in mindere mate Moisander.
Als je Koevermans, Perez en Kromkamp noemt bij de succesvolle jongens, dan hoort Moisander er zeker ook bij. Is ook altijd basisspeler geweest itt die 3 namen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jul 12, 2019 7:11 pm

De Zeeuw deed het stiekem ook niet echt slecht bij Ajax.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Gaizka1985 » vr jul 12, 2019 7:12 pm

Gezond verstand schreef:Net even gezocht, Giacomo Puccini, Gaizka en Cruijff waren voorstander, waarbij vooral Gaizka aangaf gecharmeerd te zijn van Hapseflaps.
Kut jeugdzonden :drecul.gif:

Maar ik vond hem destijds bij AZ ook wel goed, als opkomende back. Dat niveau heeft bij Feyenoord echter nooit gehaald vreemd genoeg.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Mr. Ajax » za jul 13, 2019 8:20 am

Peter schreef:
Gezond verstand schreef:
Peter schreef:Volgens mij was iedereen het er toch wel over eens dat Haps en Larsson tot de categorie 'prutsers' behoorden? Heb het niet opgezocht, maar mijn gevoel was dat AT toch vrij sceptisch was.
de mening op AT ken ik niet, want ik was hier toen nog niet. Maar op de andere bekende fora zoals Ajaxtalk en ANN ontplofte de meerderheid omdat Overmars die gasten niet haalde.
Dit is toch Ajaxtalk? :neutral.gif:

Opvallend trouwens hoe weinig jongens de succesvolle stap maken van AZ naar een top-3 club. Viergever? Perez? Koevermans? Kromkamp?

Mislukkingen waren Mounir, Lindenbergh, Sigthorsson, Gudelj, De Zeeuw, Maher, Lamey, Timmie de Cler en in mindere mate Moisander.
De Zeeuw en Moisander zijn geen mislukkingen te noemen. En De Cler is van Ajax naar AZ gegaan, niet andersom. :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » za jul 13, 2019 8:28 am

Van AZ naar Feyenoord toch ook?

De Zeeuw vond ik helemaal niks. De tweede ring heeft nog nooit zoveel ballen kunnen verzamelen.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Mr. Ajax » za jul 13, 2019 12:38 pm

Peter schreef:Van AZ naar Feyenoord toch ook?
Volgens mij niet hoor. Zat nog even bij ons in de jeugd.
Peter schreef: De Zeeuw vond ik helemaal niks. De tweede ring heeft nog nooit zoveel ballen kunnen verzamelen.
Mislukt is weer wat anders. Hij was gewoon een volwaardige basisspeler (zeker in zijn eerste seizoen) in een seizoen waarin we een goede team hadden en een uitstekend seizoen draaiden. Moisander is ook twee keer kampioen geworden als basisspeler en was zelfs nog aanvoerder. Dat kun je niet echt mislukt noemen, toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Feyenoord

Bericht door peter » za jul 13, 2019 12:56 pm

Nee Moisander noemde ik ook in mindere mate. Heeft alleen niet die stap gemaakt naar een nog hoger niveau.

Tim de Cler zag ik nog zo in een Feyenoord shirt. Dat was toen ze al die oudjes terughaalden. Hofland, Makaay etc. Ze kochten toen “garanties”. :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 14, 2019 11:28 am

Peter schreef: Tim de Cler zag ik nog zo in een Feyenoord shirt. Dat was toen ze al die oudjes terughaalden. Hofland, Makaay etc. Ze kochten toen “garanties”. :smallgrin.gif:
Peter, je had overigens helemaal gelijk. Ik had je post compleet verkeerd gelezen/begrepen.

De Cler kwam bij ons in de jeugd vandaan en is vervolgens via AZ naar feyenoord gegaan, inderdaad. Daar staat me overigens vooral het beeld van hem bij toen ie in dat kotsgele uitshirt over de achterlijn een panna'tje kreeg van Lukoki en het maar moeilijk kon bekroppen. :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » zo jul 14, 2019 4:25 pm

wimpey schreef:
Gezond verstand schreef: de mening op AT ken ik niet, want ik was hier toen nog niet.
Èg wel! :drecul.gif:
Eg niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » zo jul 14, 2019 4:27 pm

Gaizka1985 schreef:
Gezond verstand schreef:Net even gezocht, Giacomo Puccini, Gaizka en Cruijff waren voorstander, waarbij vooral Gaizka aangaf gecharmeerd te zijn van Hapseflaps.
Kut jeugdzonden :drecul.gif:

Maar ik vond hem destijds bij AZ ook wel goed, als opkomende back. Dat niveau heeft bij Feyenoord echter nooit gehaald vreemd genoeg.
Niet vreemd. In de jaren daarvoor viel Haps niet op. Die speelde gewoon even boven de toppen van zijn kunnen. Soms heb je dat, zo'n flow. Daarom roepen veel mensen ook nog altijd dat Stekelenburg een topper is. En daarom werd Machlas een grote aankoop voor Ajax (3 seizoenen Vitesse, 2 matig, 1 buitensporig goed)
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Javiskamp » zo jul 14, 2019 7:39 pm

Hoe heette die topscoorder van NEC ook al weer...?... Vlemincks?

Toppertje :biggrin.gif:

Die kon er ook geen klote van

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » ma jul 15, 2019 4:25 am

Ook zo'n speler die één seizoen boven zijn kunnen speelde. Gabor Babos ook zo'n figuur, was een seizoen onklopbaar bij NAC, werd op basis van die reputatie 3 jaar later naar Feyenoord gehaald. Dat hij in die 3 jaar aantoonde dat hij maar een middelmatig keepertje was deed er niet toe, dat ene topseizoen, daar werd naar gekeken.

En die fout maken veel supporters, maar ook veel clubs. Die kijken naar de pieken, en niet naar de normale prestaties van een speler.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Feyenoord

Bericht door Sandro » ma jul 15, 2019 7:10 am

Achteraf is het makkelijk lullen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » ma jul 15, 2019 8:31 am

Vooraf ook, als je naar een langere periode kijkt.

Neem Machlas, bij Kreta maar 1 keer meer dan 10 goals gemaakt (17) in een seizoen. Bij Vitesse 8, 34, 18. Dan zie je dat die 34 een grote uitschieter was.

Neem Babos: 40 goals tegen, 52 goals tegen, 31 goals tegen, 55 goals tegen. Wat is de normale Babos? En op welk seizoen werd hij gehaald? Juist ja, op die 31 goals toen heel NAC boven zichzelf uitsteeg.

Haps ook, hobbelde anoniem mee, stijgt een half jaar boven zichzelf uit. En hoppa, transfer naar de top 3.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Feyenoord

Bericht door Sandro » ma jul 15, 2019 8:48 am

Vincent Janssen....

Maar zo zijn er natuurlijk ook tal van spelers waarvan je achteraf denkt: waarom heeft Ajax die destijds niet gekocht? Zonde!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Gezond verstand » ma jul 15, 2019 2:05 pm

Janssen ja, ook zo'n figuur. Die was ik al vergeten. Maceo Rigters die na een goed toernooi met Jong Oranje gaat cashen in Engeland. Die wist dat hij niet goed genoeg was, dus pakte lekker z'n centen. Goed gebruik gemaakt van dit kortzichtige gescout. Heeft hij ook ruiterlijk toegegeven.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Toppie » ma jul 15, 2019 7:34 pm

Ik las vandaag dat Leroy Fer ook niet komt gaat voor het grote geld :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » wo jul 17, 2019 10:37 am

Intussen zingen de supporters u toe en lijkt het alsof Jaap Stam en Feyenoord een ideale match vormen, terwijl de eerste officiele wedstrijd nog moet worden gespeeld.


‘Heb je gelijk in, we zijn pas net begonnen, maar dat gevoel is wel wederzijds. Ik heb altijd wel iets gehad met Feyenoord, als speler kon ik er al naartoe. Dat was in de tijd dat ik bij Willem II zat. Ook PSV meldde zich toen en ik ging vooral naar Eindhoven, omdat ik in Tilburg woonde en het makkelijker was aan te rijden dan Rotterdam. Maar de uitstraling van de club beviel me ook in die tijd al. No nonsense, dat is Feyenoord en zo ben ik zelf ook.’
:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12980
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Liberty » wo jul 17, 2019 10:56 am

Heb niet het idee dat Jaap überhaupt weet wat hij precies zegt.

En ja, Feyenoord en nonsense. Maar ook no brains. Stam is een prima gast. Maar hij past inderdaad uitstekend daar.
Tijd voor iets nieuws.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Feyenoord

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 17, 2019 11:16 am

Liberty schreef:Heb niet het idee dat Jaap überhaupt weet wat hij precies zegt.

En ja, Feyenoord en nonsense. Maar ook no brains. Stam is een prima gast. Maar hij past inderdaad uitstekend daar.
+1
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13402
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord

Bericht door Nihad » wo jul 17, 2019 11:34 am

Voetballers en trainers zeggen van alles om de supporters van een club te paaien.

Eind van de dag geven ze geen shit om de club of supporters. Alleen maar aan hen zelf.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » wo jul 17, 2019 11:38 am

Als een speler of trainer dit zou roepen zou ik echt eieren naar zijn hoofd gooien op een training. Ik vind dit echt erg.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » wo jul 17, 2019 12:06 pm

Jan de Jong aan het einde van deze maand weer weg. Was geen match made in heaven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie